Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2013 22:13

Το πιο υγιεινό γάλα για εσάς

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(4 ψήφοι)

Διαλέξτε το πιο υγιεινό γάλα

Μάθετε πιο γάλα είναι το πιο υγιεινό και το καλύτερο.

Το γάλα που προτιμούν τα παιδιά και οι αθλητές  είναι το σοκολατούχο, ειδικά μετά από μια προπόνηση. Παρέχει το κατάλληλο μείγμα πρωτεϊνών και υδατανθράκων στο σώμα για ενεργειακό εφοδιασμό, μετά από μια έντονη προπόνηση.


Τι πρέπει να ελέγξουμε στο γάλα

Περιεκτικότητα σε λίπος, αν είναι βιολογικό, αν είναι χωρίς ορμόνες και χωρίς λακτόζη, νωπό ή παστεριωμένο;


Αυτός ο οδηγός θα σας βοηθήσει να ξεκαθαρίσετε την επιλογή σας για το πιο υγιεινό και το καλύτερο γάλα.

Πλήρες γάλα, γάλα με χαμηλά λιπαρά ή τελείως άπαχο γάλα;

Το πλήρες γάλα έχει 150 θερμίδες και 8 γραμμάρια λίπους (5 γραμμάρια κορεσμένο) ανά ένα φλιτζάνι.  Οι ειδικοί συνιστούν διατροφή με γάλα χαμηλών λιπαρών (1%), (100 θερμίδες, 2,5 γραμμάρια λίπους) ή τελείως άπαχο γάλα (80 θερμίδες, 0,5 γραμμάριο λίπους) για να περιοριστεί η πρόσληψη των κορεσμένων λιπών που αυξάνουν τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων. Τα βρέφη κάτω των 2 ετών, ωστόσο, χρειάζονται επιπλέον λίπος για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και θα πρέπει να πίνουν πλήρες γάλα.

Και δεν πρέπει να ξεγελαστείτε: το γάλα με μειωμένα λιπαρά (2%) έχει λιπαρά. Ένα φλιτζάνι έχει 5 γραμμάρια λίπους, 3 εκ των οποίων είναι κορεσμένα.  Όλα βέβαια τα γάλατα περιέχουν ασβέστιο και τουλάχιστον το 20 τοις εκατό της ημερήσιας απαιτούμενης ποσότητας ριβοφλαβίνη, φώσφορο και βιταμίνη D.


Βιολογικό ή όχι;

Οι άνθρωποι συνδέουν το βιολογικό γάλα με την ανώτερη διατροφή, με καλύτερη μεταχείριση των ζώων και με ένα υγιέστερο πλανήτη. Αλλά δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι το βιολογικό γάλα είναι πιο θρεπτικό. Για να είναι πράγματι βιολογικό το γάλα πρέπει τα ζώα να τρέφονται με χόρτα και σπόρους που έχουν βιταμίνη Ε, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται φυτοφάρμακα και μη βιολογικά λιπάσματα. Επίσης, δεν πρέπει να χορηγούνται στις  αγελάδες προληπτικά αντιβιοτικά ή ορμόνες ανάπτυξης. Τα  ζώα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε εξωτερικούς χώρους όλο το χρόνο, τουλάχιστον 120 ημέρες ανά έτος βόσκησης.


Γάλα χωρίς ορμόνες;
Ο ισχυρισμός "rBST-free" δείχνει το γάλα παράγεται χωρίς τη χρήση της τεχνητής ανασυνδυασμένης αυξητικής ορμόνης των βοοειδών (rBST). Δίνοντας αυτή την ορμόνη σε μια αγελάδα ενισχύεται  η παραγωγή γάλακτος κατά περίπου πέντε λίτρα ανά ημέρα. Το FDA υποστηρίζει ότι η θεραπεία σε αγελάδες με rBST δεν βλάπτει τα ζώα και δεν  επηρεάζει σημαντικά την περιεκτικότητα του γάλακτος σε ορμόνες.  Όλα τα βιολογικά γάλατα είναι rBST-free, αλλά δεν είναι όλα τα ελεύθερα  rBST γάλατα βιολογικά, γιατί  οι γεωργοί μπορεί να χρησιμοποιούν  φυτοφάρμακα, μη βιολογικά λιπάσματα, κ.λπ.


Χωρίς λακτόζη;

Αυτό το είδος του γάλακτος είναι γάλα χωρίς λακτόζη που είναι το φυσικό σάκχαρο του γάλακτος. Παρέχει όλα τα  υγιεινά θρεπτικά συστατικά (π.χ., πρωτεΐνες και ασβέστιο), απλά δεν έχει τη λακτόζη και είναι κατάλληλο για όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη.


Φρέσκο ή παστεριωμένο;

Κατά την παστερίωση, το γάλα θερμαίνεται σε υψηλές θερμοκρασίες (> 161 ° F) και στη συνέχεια ψύχεται ταχέως για να σκοτώσει τα επιβλαβή βακτηρίδια, όπως τη σαλμονέλα, το E.coli 0157: Η7 και τη λιστέρια. Ενώ οι λάτρεις του νωπού γάλατος ισχυρίζονται ότι η θέρμανση του γάλακτος καταστρέφει τα φυσικά ένζυμα και τα ωφέλιμα βακτήρια, οι μελέτες δείχνουν ότι οι διατροφικές διαφορές μεταξύ παστεριωμένου γάλατος και νωπού γάλακτος είναι πολύ μικρές. Η κατανάλωση νωπού γάλακτος, πολλοί ισχυρίζονται, ότι είναι σαν να παίζει κάποιος  ρώσικη ρουλέτα. Στην πραγματικότητα, τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων αναφέρουν ότι το νωπό γάλα είναι υπεύθυνο για 1700 ασθένειες.


Τι γίνεται αν δεν αρέσει σε κάποιον το γάλα;
Υπάρχει το γιαούρτι και το τυρί. Κανένα πρόβλημα.


Το αγελαδινό γάλα
80-150 θερμίδες (άπαχο), 0.5-8 g λίπους, 0-5 g κορεσμένου λίπους, 8-9 γραμμάρια πρωτεΐνης, 12-13 g υδατάνθρακες, 0 g φυτικές ίνες, ασβέστιο 30% DV, το 25% της βιταμίνης D DV.

Ένα φλιτζάνι παρέχει το ένα τρίτο της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης σε ασβέστιο και το 16% της ημερήσιας δόσης πρωτεϊνών. Είναι μια καλή πηγή της βιταμίνης D και φωσφόρου, για υγιή κόκκαλα, και επίσης περιέχει και βιταμίνη Β ριβοφλαβίνη.


Το κατσικίσιο γάλα

90-150 θερμίδες (άπαχο σε σύνολο), 2.5-8 g λίπους, 1,5-5 g κορεσμένα λιπαρά, 7-8 g πρωτεΐνης, 9-12 g υδατάνθρακες, 0 g φυτικές ίνες, 30% ασβέστιο DV, βιταμίνη D έως 30% DV

Όπως και το αγελαδινό γάλα, το κατσικίσιο γάλα περιέχει λακτόζη. Πολλοί θεωρούν ότι οι άνθρωποι που είναι αλλεργικοί στο γάλα της αγελάδας μπορεί να ανεχθούν το γάλα κατσίκας, αλλά οι αλλεργιολόγοι, συχνά, συμβουλεύουν εκείνους με αλλεργία στο γάλα της αγελάδας να αποφεύγουν και το κατσικίσιο γάλα, γιατί υπάρχει διασταυρούμενη αντίδραση στην αλλεργία.


Γάλα σόγιας

60-130 θερμίδες, 2-6 g λίπους, 0-0.5 g κορεσμένα λιπαρά, 4-12 g πρωτεΐνης, 5-15 g υδατάνθρακες, 0-4 g φυτικές ίνες, 4-30% ασβέστιο DV, D βιταμίνη έως 30% DV.

Μελέτες συνδέουν την πρωτεΐνη σόγιας και τα φυτοοιστρογόνα που περιέχει με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου και καρδιακών παθήσεων. Επιλέξτε ένα γάλα σόγιας εμπλουτισμένο με ασβέστιο και βιταμίνη D (30% DV και 25% DV, αντίστοιχα) και ανακινήστε πριν την χρήση, γιατί τα θρεπτικά συστατικά μπορεί να μείνουν στον πυθμένα.


Γάλα ρυζιού

110-120 θερμίδες, 2,5 g λίπους, 0 g κορεσμένα λιπαρά, 1 g πρωτεΐνης, 20-24 g υδατάνθρακες, 0 g φυτικές ίνες, 2-25% ασβέστιο DV, D βιταμίνη έως 25% DV.

Το γάλα ρυζιού έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και υψηλότερη σε υδατάνθρακες από το αγελαδινό γάλα και το γάλα σόγιας. Είναι, επίσης, μια κακή φυσική πηγή ασβεστίου, γι΄αυτό πρέπει να εμπλουτιστεί με ασβέστιο.


Γάλα αμυγδάλου

60-80 θερμίδες, 2.5 - 4.5 g λίπους, 0-0.5 g κορεσμένα λιπαρά, 2-9 g πρωτεΐνης, 5-11 g υδατάνθρακες, 0-4 g φυτικές ίνες, 20-30% ασβέστιο DV, D βιταμίνη έως 25% DV.

Το γάλα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο, αλλά πρέπει να  εμπλουτιστεί με βιταμίνη D.


Γάλα κάνναβης

110-130 θερμίδες, 3-7 g λίπους, 1 g κορεσμένα λιπαρά, 4-5 g πρωτεΐνης, 6-20 g υδατάνθρακες, 1 g φυτικές ίνες, 2-46% ασβέστιο DV, έως 25% D βιταμίνης DV.

Είναι υψηλής ποιότητας σε πρωτεΐνη (δηλαδή, περιέχει ένα καλό μείγμα αμινοξέων), α-λινολενικό οξύ (ALA) και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Το γάλα κάνναβης  περιέχει 10 απαραίτητα αμινοξέα. Οι πρωτεΐνες κάνναβης μπορεί, επίσης, να είναι πιο εύπεπτες από τις πρωτεΐνες σόγιας, διότι σε αντίθεση με σόγια, δεν περιέχουν ολιγοσακχαρίτες που είναι σύνθετα σάκχαρα που μπορεί να προκαλούν μετεωρισμό.

Διαβάστε, επίσης,

Όταν κάποιος δεν μπορεί να καταναλώσει γαλακτοκομικά

Πάσχετε από δυσανεξία στη λακτόζη;

Το καλύτερο γιαούρτι είναι ελληνικό

www.emedi.gr

 

Διαβάστηκε 5664 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2013 22:59
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
DMC Firewall is a Joomla Security extension!