Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2013 14:17

Οι καλύτερες βιταμίνες για τους αθλητές

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Οι βιταμίνες που πρέπει να παίρνουν οι αθλητές

Το ψυχικό και σωματικό άγχος ή στρες που σχετίζεται με τον ανταγωνισμό και την άσκηση, αυξάνει τις απαιτήσεις του οργανισμού των αθλητών για βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία, όπως και για υψηλή πρόσληψη θερμίδων.

Ιδιαίτερες είναι οι απαιτήσεις για πρόσθετες βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που θα εξασφαλίσουν την πλήρη χρήση των επιπλέον θερμίδων. Επίσης, θα εξασφαλίσουν το σωστό ανεφοδιασμό σε ορμόνες κατά του στρες από τα επινεφρίδια και τέλος θα κάνουν εφοδιασμό με πρόσθετη πυριδοξίνη που είναι απαραίτητη για τις περισσότερες αθλήτριες.

Η βιταμίνη C είναι, επίσης, βασική για την παραγωγή ορμονών κατά του στρες και για την εξασφάλιση πλήρους ενεργοποίησης της μυϊκής ενέργειας.

Η βιταμίνη Ε είναι βασική για να εξασφαλισθεί ο σωστός ανεφοδιασμός των μυών με οξυγόνο. Παρόμοια λειτουργία αποδίδεται, επίσης, στο παγγαμικό οξύ.

Οι ελάχιστες ανάγκες ικανοποιούνται με βιταμίνη C μέχρι 1500χγρμ, βιταμίνη Ε 1000IU και παγγαμικό οξύ 150χλγρ και τέλως βιταμίνες συμπλέγματος Β υψηλής δυναμικότητας.

Οι γυναίκες αθλήτριες θα πρέπει να παίρνουν πρόσθετο σίδηρο (10χλγρ ημερησίως) για να εξασφαλισθούν κατά της αναιμίας και πρόσθετο ασβέστιο (μέχρι 1000χλγρ την ημέρα) για πρόληψη της οστεοπόρωσης.

www.emedi.gr

 

Διαβάστηκε 2412 φορές
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.