Σάββατο, 02 Μαρτίου 2019 11:40

Το ρολόι του σώματος πρέπει να λειτουργεί καλά

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Πότε πρέπει να κάνετε άσκηση για να βελτιστοποιήσετε το ρολόι του σώματός σας;

 

Ο καθένας χρειάζεται ύπνο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι εύκολο για όλους, ειδικά, όταν διακόπτεται ο φυσικός κύκλος ύπνου σας και διαταράσσεται το εσωτερικό ρολόι σας.

Η νέα έρευνα προσφέρει ελπίδα στους ανθρώπους που θέλουν να προσαρμοστούν πιο εύκολα στις μοναδικές ώρες ύπνου που σχετίζονται με την καθυστέρηση του τζετ λαγκ, τη νυχτερινή εργασία και την άσκηση.

ASU College of Nursing and Health Innovation Professor Shawn Youngstedt

Εφημερίδα της Φυσιολογίας

circadian 2

Η άσκηση μπορεί να προκαλέσει αλλαγές στο ρολόι του σώματος και στον κιρκαδικό ρυθμό.

Άσκηση στις 7 π.μ. ή μεταξύ 1 και 4 μ.μ. προωθεί το ρολόι του σώματος και βοηθά τους ανθρώπους να ξεκινήσουν, νωρίς, τις δραστηριότητές τους την επόμενη μέρα.

Άσκηση μεταξύ 7 και 10 μ.μ. διαταράσσει το ρολόι του σώματος, κάτι που βοηθάει τους ανθρώπους να μεταφέρουν την κορυφαία τους απόδοση αργότερα την επόμενη μέρα.

Η άσκηση μεταξύ 1 και 4 π.μ. ή στις 10 το πρωί έχει ελάχιστη επίδραση στο ρολόι του σώματος.

circardian 3

Ένα φως ή ένα κινητό τηλέφωνο, τη νύχτα μπορεί να καθυστερήσει το ρολόι του σώματος, καθιστώντας πιο δύσκολο το να σηκωθείτε το πρωί.

Όσοι δεν εκτίθενται στον ήλιο ή δεν κάνουν σωματική δραστηριότητα έχουν, επίσης, πρόβλημα με το βιολογικό τους ρολόι.

Η διαταραχή του κιρκαδικού ρυθμού οδηγεί σε διαταραχές του ύπνου, μειωμένη διάθεση και εγρήγορση και αυξημένο κίνδυνο ατυχημάτων.

Το Jet lag, συχνά, οδηγεί σε προβλήματα πέψης.

Η νυχτερινή εργασία συνδέεται με υψηλό κίνδυνο καρκίνου. Πράγματι, η εργασία με βάρδιες θεωρείται καρκινογόνος. Επίσης ,σχετίζεται με καρδιαγγειακές παθήσεις, κατάθλιψη, διαβήτη και παχυσαρκία.

Περίπου το 20% του παγκόσμιου πληθυσμού είναι εργαζόμενοι σε βάρδιες, και εκατομμύρια αεροπορικών ταξιδιωτών υποφέρουν από jet lag ετησίως. Η κοινωνική καθυστέρηση, η οποία συνδέεται με τον ύπνο αργότερα και περισσότερο τα Σαββατοκύριακα από ό, τι τις σχολικές ή εργάσιμες ημέρες, φαίνεται, επίσης, να γίνεται όλο και πιο συχνή. Η καθυστερημένη φάση ύπνου είναι ιδιαίτερα συχνή στους εφήβους και τους νέους ενήλικες και συνήθως, οδηγεί σε απώλεια ύπνου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.

circardian 4

Η διατροφή έχει, επίσης, σημαντική επίδραση στο εσωτερικό μας ρολόι ή στον κιρκαδικό ρυθμό.

Τα τρόφιμα συμβάλλουν σε μια ορισμένη ποσότητα καυσίμων για τις διαδικασίες του σώματος, και αποθηκεύονται με τη μορφή μιας ουσίας γνωστής ως NADPH. Όταν τα καύσιμα εξαντληθούν, μετατρέπεται σε NADP. Ο παράγοντας μεταγραφής γονιδίου του ρολογιού, ο οποίος ελέγχει τον κιρκαδιανό ρυθμό σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές, μπορεί να αντιληφθεί πόσο NADP υπάρχει σε σχέση με τα ποσά του NADPH και να ενεργήσει αναλόγως. Στους ανθρώπους, για παράδειγμα, το πρωί το σώμα περιέχει λίγο NADPH σε σχέση με το NADP, καθώς τη νύχτα δαπανάται χρησιμοποιώντας καύσιμα αντί να λαμβάνεται τροφή με τα γεύματα. Αυτή η συγκεκριμένη αναλογία NADP προς NADPH μπορεί να κάνει τον παράγοντα μεταγραφής να συμπεριφέρεται με έναν ορισμένο τρόπο, στους ανθρώπους και βοηθάει να κατανοήσει το ρολόι του σώματος ότι είναι καιρός να ξυπνήσει.

circadian 1

Ο κιρκαδικός ρυθμός συνδέεται με το μεταβολισμό.

Πρέπει να κοιμάστε, να κάνετε άσκηση και να τρώτε σωστά και τις σωστές ώρες για να λειτουργεί το βιολογικό σας ρολόι σωστά.

Τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής για να λειτουργεί καλά το βιολογικό σας ρολόι

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής για να λειτουργεί καλά το βιολογικό σας ρολόι

circardian 6

Διαβάτε, επίσης,

Οι ορμόνες είναι το σημαντικότερο σύστημα στο σώμα

Μήπως δεν κοιμάστε καλά;

Διατηρείστε υγιές το βιολογικό σας ρολόι

Η κακή διατροφή προκαλεί χολολιθίαση

Η δράση των γονιδίων μας είναι εποχική

Εξατομικευμένη φαρμακευτική θεραπεία

Μελατονίνη

Jet lag

Κόλπα για να μη νιώθετε εξάντληση

Η κατάλληλη ώρα για την θεραπεία σας

Σε ποιες ασθένειες χρησιμοποιούνται τα πεπτίδια

Μήπως έχετε αϋπνία από κατάθλιψη;

Ποια είναι η καταλληλότερη ώρα για γυμναστική;

Γιατί μας αρέσει να τρώμε το βράδυ

www.emedi.gr

Διαβάστηκε 285 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 03 Μαρτίου 2019 08:07
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Σχετικά Άρθρα