Τρίτη, 22 Μαρτίου 2016 11:01

Οι καλύτερες διαγνωστικές εξετάσεις για τα θρεπτικά στοιχεία, τις βιταμίνες και τα μέταλλα

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

Βιοδείκτες υγείας για να εξετάσετε τον τρόπο με τον οποίο γερνάτε

Υπάρχει τρόπος να εξετάσετε και να καθορίσετε τον τρόπο με τον οποίο γερνάτε.

Οι βιοδείκτες είναι χημικές ουσίες που βρίσκονται στο αίμα. 

Οι παρακάτω είναι βιοδείκτες σχετικοί με τη γήρανση και δείχνουν πόσο υγιείς είσαστε καθώς μεγαλώνετε.

Γενικά, για μια πλήρη εκτίμηση της υγείας σας θα πρέπει να ελέγξετε το ενδοκρινικό σας σύστημα και τον μεταβολισμό, την καρδιοαγγειακή σας κατάσταση, την ηπατική, νεφρική και μυϊκή σας λειτουργία, τα επίπεδα βιταμινών και μετάλλων και των θρεπτικών στοιχείων, την φλεγμονή, την γενική αίματος, την γενική ούρων και τέλος, το μήκος τελομερούς.

Δεν χρειάζεται να κάνετε τον έλεγχο των βιοδεικτών σε μία αιμοληψία, αλλά αν υπήρχε ένα τεστ που θα τα περιελάμβανε όλα θα είχατε μια σαφή εικόνα για την υγεία σας και για τον τρόπο που γερνάει το σώμα σας.


Οι καλύτερες διαγνωστικές εξετάσεις για να ελέγξετε τα θρεπτικά στοιχεία, τις βιταμίνες και τα μεταλλικά στοιχεία στον οργανισμό σας:

-Ασβέστιο (Ca)

Το ασβέστιο είναι σημαντικός παράγοντας των οστών, της μυϊκής σύσπασης και της λειτουργίας της καρδιάς, της συντήρησης του νευρικού συστήματος και της πήξεως του αίματος.

-Διοξείδιο του άνθρακα (CO2)

H μέτρηση των επιπέδων διοξειδίου του άνθρακα στο αίμα αποτελεί ένδειξη της οξύτητας στο αίμα και της ανισορροπίας σε ηλεκτρολύτες και στην αναλογία οξέων και βάσεων.

-Χλώριο (Cl)

Ένα μεταλλικό στοιχείο (ηλεκτρολύτης), σημαντικό για την κατανομή του νερού και για τη γενικότερη λειτουργία των κυττάρων.

-Φυλλικό οξύ

Το φυλλικό οξύ ή φολικό οξύ ή φολασίνη ή βιταμίνη B9 είναι μια βιταμίνη του συμπλέγματος Β, που σχετίζεται με την παραγωγή θυμιδίνης για την αντιγραφή του DNA. Η ανεπάρκεια του φυλλικού οξέος, προκαλεί και αυξημένα επίπεδα ομοκυστεϊνης και αυξημένα επίπεδα καρδιοπαθειών και εγκεφαλικών.

-Γλυκόζη

Ελέγξτε το σάκχαρο του αίματος.

-Ομοκυστεϊνη

Είναι ένα αμινοξύ που είναι αυξημένο σε καρδιοαγγειακές παθήσεις και εγκεφαλικά. Τα επίπεδα ομοκυστεϊνης επηρεάζονται από την διατροφή και από γενετικούς παράγοντες. Το φυλλικό οξύ και οι βιταμίνες Β6 και Β12 έχουν την μεγαλυτερη επίδραση στα επίπεδα ομοκυστεϊνης.

-Μαγνήσιο

Είναι ένα μεταλλικό στοιχείο ουσιαστικής σημασίας για την εξισορρόπηση της επίδρασης του ασβεστίου στην δυσκοιλιότητα και είναι απαραίτητο για την σταθεροποίηση του καρδιακού ρυθμού. Παίζει, επίσης, ρόλο σε όλες τις μεταβολικές διαδικασίες, επειδή εμπλέκεται στη φωσφορυλίωση της τριφωσφορικής αδενοσίνης (ATP), του ενεργειακού πακέτου που παρέχει κινητήριο δύναμη στα οστά.

-Φώσφορος (P)

Είναι μεταλλικό στοιχείο που βρίσκεται σε όλο το σώμα, κυρίως,  ενωμένο με ασβέστιο στα οστά. Ο φώσφορος είναι, επίσης, πολύ σημαντικός για τον μεταβολισμό.

-Κάλιο (K)

Είναι ένας ηλεκτρολύτης με επίπεδα στενά ελεγχόμενα σε όλο το σώμα. Το κάλιο παίζει σημαντικό ρόλο στην αγωγιμότητα των νεύρων, των μυών.

-Σελήνιο

Είναι ένα μεταλλικό ιχνοστοιχείο, που είναι συμπαράγοντας στην παραγωγή ενεργών αντιοξειδωτικών ενζύμων, όπως οι υπεροξειδάσες της γλουταθειόνης και η ρεδουκτάση της θειορεδοξίνης. Τα χαμηλά επίπεδα σεληνίου συνδέονται με τον καρκίνο.

-Βιταμίνη B12

Είναι σημαντική για τον μεταβολισμό, τον σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων και την καλή υγεία του κεντρικού νευρικού συστήματος. Η ανεπάρκεια στη βιταμίνη Β12 προέρχεται από αδυναμία απορρόφησης της βιταμίνης από τις τροφές και από χορτοφαγικές δίαιτες που δεν καταναλώνονται καθόλου ζωϊκής προέλευσης τροφές.

-Σύμπλεγμα βιταμινών D

Το ενεργό συστατικό παράγεται στο δέρμα ως αντίδραση στο ηλιακό φως. Επιδρά σημαντικά στο ασβέστιο, στα οστά, στις αρθρώσεις και στην πρόληψη καρκίνου, επειδή ενισχύει τις αντικαρκινικές ιδιότητες του ανοσοποιητικού συστήματος.

-Ψευδάργυρος

Ένα μεταλλικό στοιχείο, που βρίσκεται στα οστά, στα δόντια, στις τρίχες, στο δέρμα, στους όρχεις, στο συκώτι και στους μυς. Λειτουργεί ως ενεργοποιητής ορισμένων ενζύμων και ενισχύει τη σύνθεση του DNA, του RNA και των πρωτεϊνών.

Διαβάστε, επίσης,

Διατροφικές συμβουλές για την πρόληψη του καρκίνου

Οι καλύτερες διαγνωστικές εξετάσεις για το ενδοκρινικό σύστημα και τον μεταβολισμό

Μεταβολομική

Τι πρέπει να προσέχουμε με τις βιταμίνες

Πώς να επιλέγετε τα συμπληρώματα διατροφής;

Χρήσιμες πληροφορίες για το σελήνιο

Τα συμπληρώματα διατροφής βελτιώνουν την ποιότητα ζωής σας

Οι καλύτερες διαγνωστικές εξετάσεις για το καρδιοαγγειακό σας σύστημα

Γιατί πρέπει καθημερινά να παίρνετε βιταμίνη D

Πώς θα καταλάβετε ότι έχετε έλλειψη βιταμινών;

Ομάδες πληθυσμού που πρέπει να παίρνουν συμπληρώματα διατροφής

Σημεία έλλειψης βιταμινών και μετάλλων

www.emedi.gr

 

 

 

 

Διαβάστηκε 1216 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 24 Μαρτίου 2016 08:09
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.