Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2013 15:03

Ο πράσινος καφές αδυνατίζει

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Κατάλληλος για ρύθμιση της πίεσης, για απώλεια βάρους και με πολλά αντιοξειδωτικά

Ο πράσινος καφές είναι ο καφές που οι κόκκοι του δεν έχουν ψηθεί. Η διαδικασία του ψησίματος των κόκκων καφέ μειώνει τα αποθέματα του χλωρογενικού οξέος. Γι’ αυτό και οι κόκκοι του πράσινου καφέ έχουν υψηλότερα επίπεδα χλωρογενικού οξέος σε σύγκριση με τους ψημένους κόκκους καφέ. Το χλωρογενικό οξύ  βοηθάει στις καρδιαγγειακές παθήσεις, στον διαβήτη, στην απώλεια βάρους και σε άλλες παθήσεις.


Συστατικά πράσινου καφέ

  • Η καφεΐνη (1,3,7-τριμεθυλο-ξανθίνη) είναι το αλκαλοειδές στον πράσινο καφέ. Το περιεχόμενο της καφεΐνης είναι μεταξύ 1,0% και 2,5 %.
  • Η συγκέντρωση της θεοφυλλίνης, που είναι κι αυτό ένα αλκαλοειδές μειώνεται κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ψησίματος και γι' αυτό είναι περισσότερη στον πράσινο καφέ.
  • Η ξανθίνη και αυτό αλκαλοειδές και άοσμο, έχει μια πικρή γεύση στο νερό, που  καλύπτεται από τα οργανικά οξέα που υπάρχουν στο πράσινο καφέ.
  • Η τριγονελλίνη (Ν-μεθυλ-νικοτινικό οξύ ) είναι ένα παράγωγο της βιταμίνης Β6 που δεν είναι τόσο πικρό όπως η καφεΐνη. Στον πράσινο καφέ, το περιεχόμενο είναι μεταξύ 0,6 % και 1,0 %.
  • Οι πρωτεΐνες αντιπροσωπεύουν το 8 % έως 12 % των αποξηραμένων σπόρων πράσινου καφέ.
  • Οι υδατάνθρακες αποτελούν περίπου το 50 % του ξηρού βάρους των πράσινων σπόρων καφέ.
  • Τα λιπίδια που βρίσκονται στο πράσινο καφέ περιλαμβάνουν: λινολεϊκό οξύ, παλμιτικό οξύ, ελαϊκό οξύ, στεατικό οξύ, αραχιδικό οξύ, διτερπένια, τριγλυκερίδια, ακόρεστα μακράς αλύσου λιπαρά οξέα, εστέρες και αμίδια. Η συνολική περιεκτικότητα των λιπιδίων στον αποξηραμένο πράσινο καφέ είναι μεταξύ 11,7 g και 14 g/100 g.
  • Τα χλωρογενικά οξέα ανήκουν σε μια ομάδα ενώσεων που είναι γνωστές ως φαινολικά οξέα, τα οποία είναι αντιοξειδωτικά. Η περιεκτικότητα σε χλωρογενικά οξέα, σε αποξηραμένους σπόρους καφέ Robusta είναι 65 mg/g και σε Arabica είναι 140 mg/g, ανάλογα με το χρόνο της συγκομιδής. Κατά το ψήσιμο πάνω από το 70 % των χλωρογενικών οξέων καταστρέφονται, αφήνοντας ένα κατάλοιπο με λιγότερο από 30 mg/g στον καβουρδισμένο καφέ. Το πράσινο τσάι περιέχει κατά μέσο όρο 85 mg/g πολυφαινόλες. Αυτά τα χλωρογενικά οξέα είναι μια πολύτιμη πηγή αντιοξειδωτικών. Τα Χλωρογενικά οξέα είναι ομόλογες ενώσεις που περιέχουν καφεϊκό οξύ, φερουλικό οξύ και 3,4- διμεθοξυκινναμωμικό οξύ, τα οποία συνδέονται με έναν εστερικό δεσμό με τις ομάδες υδροξυλίου του κινικού οξέος. Η αντιοξειδωτική ικανότητα των χλωρογενικών οξέων είναι περισσότερο ισχυρή από ό, τι του ασκορβικού οξέος (βιταμίνη C) ή της μαννιτόλης. Τα χλωρογενικά οξέα έχουν μια πικρή γεύση σε χαμηλές συγκεντρώσεις, όπως σε 50 mg/L ύδατος. Σε υψηλότερες συγκεντρώσεις νερού έχουν μια ξινή γεύση. Τα χλωρογενικά οξέα αυξάνουν τη διαλυτότητα της καφεΐνης και είναι σημαντικοί ρυθμιστές της γεύσης.
  • Οι πτητικές ενώσεις των πράσινων σπόρων καφέ περιλαμβάνουν βραχείας αλύσου λιπαρά οξέα, αλδεΰδες, και άζωτο και περιέχουν αρωματικά μόρια, όπως πυραζίνες. Τέτοιες πτητικές ενώσεις είναι υπεύθυνες για την δυσάρεστη οσμή και τη γεύση του πράσινου καφέ, και είναι ικανά να προκαλέσουν ναυτία και έμετο μετά την εισπνοή πράσινων σπόρων καφέ ή την κατάποση ενός ποτού που είναι φτιαγμένο από πράσινους σπόρους καφέ. Κατά τη διάρκεια του ψησίματος, το μεγαλύτερο μέρος των πτητικών ενώσεων εξουδετερώνονται. Δυστυχώς όμως, καταστρέφονται και άλλα σημαντικά μόρια όπως αντιοξειδωτικά και βιταμίνες που υπάρχουν στον πράσινο καφέ.

Οι ιδιότητες του πράσινου καφέ

Οι κόκκοι του πράσινου καφέ είναι κόκκοι που δεν έχουν ψηθεί και για αυτό περιέχουν υψηλό ποσοστό από χλωρογενικό οξύ. Αυτό το συστατικό πιστεύεται ότι έχει ποικίλα πλεονεκτήματα.

  • Διαστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία και ελαττώνει την αρτηριακή πίεση. Μερικές έρευνες δείχνουν ότι άτομα με ήπια αρτηριακή πίεση που έλαβαν συγκεκριμένα εκχυλίσματα από κόκκους πράσινου καφ 93gr ή 185gr ημερησίως ελάττωσαν τις τιμές τις πίεσης τους μετά από 28 μέρες αγωγής.
  • Επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο ο οργανισμός διαχειρίζεται το σάκχαρο στο αίμα και τον μεταβολισμό του. Μερικές έρευνες δείχνουν ότι η λήψη εκχυλίσματος από κόκκους πράσινου καφέ 80-200mg ημερησίως μπορεί να προκαλέσει απώλεια κιλών σε ένα διάστημα 12 εβδομάδων.

Επίσης, είναι κατάλληλο για:

•          Νόσο του Alzheimer

•          Διαβήτη τύπου 2

•          Λοιμώξεις


Παρενέργειες και Ασφάλεια

Ο πράσινος καφές περιέχει καφεΐνη, όπως ο κανονικός καφές.

-Η καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει αϋπνία, ευερεθιστότητα και ανησυχία, στομαχικές διαταραχές, ναυτία και εμετούς, να αυξήσει την καρδιακή και αναπνευστική συχνότητα και άλλες παρενέργειες.

-Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων καφέ μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο, άγχος, ταραχή, εμβοές και καρδιακές αρρυθμίες.

-Η καφεΐνη στον πράσινο καφέ μπορεί να επιδεινώσει τις αγχώδεις διαταραχές.

-Η καφεΐνη, ειδικά όταν λαμβάνεται σε μεγάλες δόσεις μπορεί να προκαλέσει διάρροια.

-Η καφεΐνη στον καφέ, ειδικά όταν λαμβάνεται σε μεγάλες δόσεις μπορεί να προκαλέσει διάρροια και να επιδεινώσει τα συμπτώματα του ευερέθιστου εντέρου.

-Η καφεΐνη από τον πράσινο καφέ, και άλλες πηγές μπορεί να αυξήσει την ποσότητα του ασβεστίου που αποβάλλεται με τα ούρα. Αυτό μπορεί να ελαττώσει την οστική πυκνότητα. Εάν πάσχετε από οστεοπόρωση, περιορίστε την κατανάλωση καφεΐνης σε λιγότερο από 300mg την ημέρα (περίπου 2-3 κούπες καφέ την ημέρα). Η λήψη συμπληρωμάτων ασβεστίου μπορεί να καλύψει την απώλεια του. Μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες με κληρονομικότητα που τους εμποδίζει να επεξεργάζονται την βιταμίνη D φυσιολογικά, θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικές με την χρήση καφεΐνης.

-Η λήψη καφεΐνης μπορεί να επιδεινώσει το γλαύκωμα.

-Αν και το εκχύλισμα φαίνεται ασφαλές, η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας χλωρογενικού οξέος μπορεί να αυξήσει την πιθανότητα καρδιαγγειακών παθήσεων, καθώς αυξάνει τα επίπεδα ενός αμινοξέος, της ομοκυστεΐνης. Γενικά συνίσταται οι ενήλικες χρήστες καφέ να διατηρούν μια σταθερή ποσότητα την ημέρα, 3 με 4 κούπες ή 300-400mg.


Αδυνατίζει ο πράσινος καφές;

Οι κόκκοι του πράσινου καφέ περιέχουν καφεΐνη που προκαλεί απώλεια βάρους. Επίσης, περιέχουν υψηλά επίπεδα χλωρογενικού οξέος, μιας αντιοξειδωτικής πολυφαινόλης που οι ερευνητές πιστεύουν ότι προωθεί την απώλεια βάρους με την μείωση της απορρόφησης των λιπαρών και την γλυκόζης στο έντερο, και την μείωση των επιπέδων ινσουλίνης για την βελτίωση της μεταβολικής λειτουργίας.

Μια ανάλυση στο περιοδικό Γαστρεντερολογικές Μελέτες & Έρευνα,  έδειξε ότι το εκχύλισμα από κόκκους πράσινου καφέ μειώνει το σωματικό βάρος σημαντικά σε σχέση με το placebo, σε τρεις διαφορετικές μελέτες.

www.emedi.gr

 

 

 

 

 

Διαβάστηκε 2644 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2013 16:00
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.