Τετάρτη, 04 Δεκεμβρίου 2013 08:53

Προσέξτε το καμουφλαρισμένο αλάτι

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Αν έχετε πίεση προσέξτε για το κρυμμένο αλάτι

 

Αν έχετε πίεση και προσπαθείτε να την μειώσετε μειώνοντας την πρόσληψη του αλατιού, κάνετε καλά.

Το υπερβολικό αλάτι, εκτός από την αρτηριακή υπέρταση που προκαλεί, αυξάνει τον κίνδυνο για στεφανιαία νόσο και εγκεφαλικό επεισόδιο. Ακόμη προκαλεί οστεοπόρωση, καρκίνο ή έλκος στο στομάχι και προβλήματα στα νεφρά.

Η καθημερινή κατανάλωση αλατιού δεν πρέπει να ξεπερνά τα 6 γραμμάρια καθημερινά.

Αλλά, υπάρχουν και κάποιοι που παίρνουν φάρμακα που απαιτούν δίαιτα φτωχή σε αλάτι, όπως η κορτιζόλη.

Για να προσθέσετε γεύση στο πιάτο σας προσθέστε βότανα, όπως ο βασιλικός, το δεντρολίβανό ή καρυκεύματα όπως το σκόρδο, η πιπερόριζα και η πιπεριά τσίλι. Το λεμόνι χαρίζει νοστιμιά σε πιάτα με ψάρια και θαλασσινά.

Τα τρόφιμα που είναι σε άλμη θα πρέπει να ξεβγάζονται πάντα καλά και να ζεσταίνονται σε νερό πριν την κατανάλωσή τους

Να ελέγχετε τις ετικέτες τροφίμων. Να επιλέγετε προϊόντα με λιγότερο από 0,3 νάτριο ανά 100 γρ. Μπορεί να χρειάζεται να κάνετε αριθμητικές πράξεις για να υπολογίσετε την κανονική περιεκτικότητα σε αλάτι.

Τα προϊόντα που περιέχουν οποιοδήποτε από τα παρακάτω συστατικά έχουν πολύ αλάτι.

-Όξινο γλουταμινικό νάτριο  - monosodium glucamate

-Δισόξινο φωσφορικό νάτριο - disodium phosphate

-Άλμη - brine

-Αλάτι με γεύση σκόρδου - garglic salt

-Αλάτι με γεύση κρεμμυδιού - onion salt

-Βενζοϊκό νάτριο - sodium benzonate

-Αλγινικό νάτριο - sodium alginate

-Υδροξείδιο του νατρίου ή καυστικό νάτριο -  sodium hydroxide

-Καζεϊνικό νάτριο - sodium caseinate

-Νιτρώδες νάτριο sodium nitrate

-Προπιονικό νάτριο -sodium propianate

-Θειώδες νάτριο - sodium sulphite

-Σάλτσα σόγιας - soy sause

-Τεχνητή ζύμη ή μπέικιν πάουντερ - baking powder

-Μαγειρική σόδα - baking soda

Διαβάστε, επίσης,

Πότε επιβάλλεται αυστηρά δίαιτα στο αλάτι και πότε ελαστική

Δυσανεξία στο αλάτι

Θαλασσινό αλάτι

www.emedi.gr

Βιβλιογραφία

Αντιμετωπίστε την εμμηνόπαυση, by Wendy Green, Εκδ. Μοντέρνοι Καιροί

Διαβάστηκε 1169 φορές
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.