Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2014 15:30

Μυστικά για τον αρακά

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Χρήσιμες πληροφορίες για τον αρακά

 

Τα μπιζέλια ανήκουν στην οικογένεια των Leguminosae και καλλιεργούνται για τα νωπά, κατεψυγμένα ή κονσερβοποιημένα σπέρματά τους (αρακάς).

Ο αρακάς πρέπει να καταναλώνεται όταν είναι φρέσκος και τρυφερός (24 ώρες μετά τη συγκομιδή του χάνει το 20% των θρεπτικών συστατικών του). Αν δεν είστε σίγουροι ότι είναι φρέσκος προτιμήστε τον κατεψυγμένο, γιατί καταψύχεται 3-4 ώρες μετά την συγκομιδή του.

Ο αρακάς είναι πολύ καλή πηγή πρωτεϊνών χαμηλής βιολογικής αξίας και  υδατανθράκων που δίνουν ενέργεια στον οργανισμό. Περιέχει αρκετό κάλιο που ρυθμίζει το ενδοκυττάριο υγρό, λίγο νάτριο, φώσφορο που είναι σημαντικός για την ομαλή λειτουργία της καρδιάς, των νεφρών και του νευρικού συστήματος, καροτίνη που προστατεύει των οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες και πολλές φυτικές ίνες για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας και καρκίνου του παχέος εντέρου. Επίσης, στον αρακά θα βρούμε σε μικρότερη αναλογία  βιταμίνη C, θειαμίνη, σίδηρο, ασβέστιο και μαγνήσιο. 


Διατροφική σύσταση ανά 100gr

Συγκριτικά με τα φασολάκια, τις μπάμιες και το καλαμπόκι, ο αρακάς έχει τις διπλάσιες θερμίδες ενώ έχει 6 φορές περισσότερες θερμίδες από το κολοκύθι. Περίπου ίδια αναλογία υπάρχει και στην πρωτεϊνική τους σύσταση.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο αρακάς λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε πρωτεΐνη, κάλιο και φωσφόρο, πρέπει να καταναλώνεται με προσοχή από ασθενείς με οξεία και χρόνια νεφρική ανεπάρκεια. Πρέπει να καταναλώνεται επίσης με προσοχή από τα άτομα με διαβήτη και ουρικό οξύ.

Συνιστάται σε άτομα με αυξημένη αρτηριακή πίεση, δυσκοιλιότητα και αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης.

Οι πρωτεΐνες που παράγουν τα μπιζέλια μπορούν να αποτελέσουν τη βάση σε συμπληρώματα διατροφής για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης και την αντιμετώπιση διαφόρων παθήσεων των νεφρών.

Ο αρακάς μαγειρεύεται, συνήθως, στην κατσαρόλα λεμονάτος ή κοκκινιστός, μόνος του ή με άλλα λαχανικά (καρότα, αγκινάρες, πατάτες), με ρύζι ή κρέας. Μαγειρεύεται στη κατσαρόλα σε χαμηλή φωτιά και το ελαιόλαδο προστίθεται στο τέλος.

Για καλύτερη απορρόφηση των συστατικών του προσθέστε μυρωδικά πλούσια σε αντιοξειδωτικά, όπως άνηθο, μαϊντανό, φρέσκο κρεμμυδάκι και λίγο λεμόνι κατά το σερβίρισμα.

Διαβάστε, επίσης,

Είναι υγιεινά τα κατεψυγμένα λαχανικά;

www.emedi.gr

 

Διαβάστηκε 1563 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2014 19:20
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τελευταία άρθρα από τον/την Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά