Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2014 10:48

Οστρακοειδή

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Είναι πρωταγωνιστές στα νηστίσιμα τραπέζια

Ένα από τα δημοφιλή τρόφιμα που είναι και πρωταγωνιστές στα νηστίσιμα τραπέζια είναι τα οστρακοειδή.

Ειδικοί υποστηρίζουν ότι 100γρ οστρακοειδή την ημέρα χαρίζουν στον οργανισμό ωφέλιμες ουσίες που αυξάνουν την πνευματική διαύγεια, ενώ η ίδια ποσότητα είναι ιδανική και για το καρδιαγγειακό σύστημα.

Εξάλλου για αιώνες τα στρείδια θεωρούνταν και είναι αφροδισιακά.

Η φήμη ότι τα οστρακοειδή και κυρίως τα στρείδια, τα μύδια και τα καβούρια, είναι επικίνδυνα για το καρδιαγγειακό σύστημα, δεν ισχύει. Όχι μόνο δεν είναι εχθροί του καρδιαγγειακού συστήματος, αλλά  στην πραγματικότητα, προστατεύουν τις αρτηρίες και τα αιμοφόρα αγγεία, μειώνοντας σημαντικά την κακή χοληστερίνη. Περιέχουν επίσης, μεγάλες ποσότητες λιπαρών οξέων ω-3 που προλαμβάνουν τους επικίνδυνους θρόμβους στα αιμοφόρα αγγεία, προστατεύουν την καρδιά και είναι ευεργετικά σε πολλές άλλες ασθένειες, όπως τη ρευματοειδή αρθρίτιδα, το άσθμα, τις αλλεργίες, τους πονοκεφάλους, την ψωρίαση και τον καρκίνο. Συγκεκριμένα έρευνες έδειξαν ότι τα στρείδια, τα καβούρια και τα μύδια μπορούν να συμβάλουν στη μείωση της χοληστερίνης κατά 9%. Τα μύδια μειώνουν και τα τριγλυκερίδια κατά 61%, τα στρείδια κατά 51% και τα καβούρια κατά 23%. Οι γαρίδες και η σουπιά δεν μειώνουν τη χοληστερίνη, αλλά αντίθετα με ότι πιστεύαμε, ούτε και την ανεβάζουν.

Τα οστρακοειδή καθώς και άλλα θαλασσινά, όπως λέει και η παράδοση, πράγματι αυξάνουν την πνευματική ενέργεια, βελτιώνουν αισθητά τη διάθεση και αυξάνουν τη πνευματική απόδοση. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι είναι χαμηλά σε λιπαρά και υδατάνθρακες αλλά πλούσια σε πρωτεΐνη, ενώ παρέχουν μεγάλες ποσότητες του αμινοξέος τυροσίνη στον εγκέφαλο, ο οποίος την μετατρέπει σε ντοπαμίνη και νορεπινεφρίνη, δύο χημικές ουσίες που συμβάλλουν σημαντικά στην πνευματική διαύγεια.

Πρέπει να γνωρίζουμε ότι τα οστρακοειδή, όπως όλα τα τρόφιμα έχουν και αυτά τις θερμίδες τους, οπότε δεν πρέπει να ξεχνιόμαστε πάνω στο τραπέζι και να μην συνειδητοποιούμε το πόσο τρώμε. Προσοχή λοιπόν στις υπερβολές…

Για να είναι ασφαλή τα ωμά θαλασσινά θα πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας, πολύ φρέσκα και να έχουν αλιευθεί σε νερά πιστοποιημένης ασφάλειας.

Σε κάθε περίπτωση, οι ανοσοκατασταλμένοι ασθενείς, οι έγκυες και τα παιδιά θα πρέπει να αποφεύγουν την κατανάλωσή τους…

Διαβάστε, επίσης,

Υπάρχουν κίνδυνοι από τα θαλασσινά;

Χιτοζάνη

Χρήσιμες πληροφορίες για τα ψάρια

Οι τροφικές αλλεργίες

Οι χρησιμότερες πληροφορίες για τα λεμόνια

Δηλητηρίαση από υδράργυρο

Πολύ χρήσιμες πληροφορίες για την χοληστερίνη

Αφροδισιακή διατροφή

www.emedi.gr

Διαβάστηκε 1256 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2014 12:39
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τελευταία άρθρα από τον/την Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά