Πέμπτη, 10 Απριλίου 2014 06:31

Ραπανάκια

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Τα οφέλη στην υγεία από τα ραπανάκια

Το ραπανάκι (Raphanus sativus) είναι ένα λαχανικό-ρίζα της οικογένειας Brassicaceae. Tα ραπανάκια καλλιεργούνται και καταναλώνονται σε όλο τον κόσμο, Υπάρχουν  πολλές ποικιλίες, οι οποίες διαφέρουν σε μέγεθος,  χρώμα και  διάρκεια του απαιτούμενου χρόνου καλλιέργειας.

Υπάρχουν και μερικά ραπανάκια που καλλιεργούνται για τους σπόρους τους, για την παραγωγή λαδιού. Το ραπανάκι μπορεί να φυτρώσει από σπόρο σε μόλις 3 ημέρες.

Η κοινή ονομασία "ραπανάκι" προέρχεται από τη λατινική radix (root).

Τα ραπανάκια αναπτύσσονται καλύτερα σε ήλιο και το φως, σε αμμοπηλώδη εδάφη  με pH 6,5 - 7,0 όλο το χρόνο, λόγω του πλήθους των ποικιλιών που καλλιεργούνται.

Το βάθος στο οποίο φυτεύονται οι σπόροι επηρεάζει το μέγεθος της ρίζας, από 1 cm βάθος συνιστάται για τα μικρά ραπανάκια έως 4 cm για τα μεγάλα ραπανάκια.


Ραπανάκια η ρίζα

Θρεπτική αξία ανά 100 g 

  • Ενέργεια 66 kJ (16 kcal)
  • Υδατάνθρακες 3,40 g
  • Σάκχαρα 1,86 γρ
  • Φυτικές ίνες 1,6 g
  • Λιπαρά 0,10 g
  • Πρωτεΐνες 0,68 g
  • Θειαμίνη (vit. Β1) 0.012 mg (1%)
  • Ριβοφλαβίνη (vit. Β2) 0,039 mg (3%)
  • Νιασίνη (vit. Β3) 0,254 mg (2%)
  • Παντοθενικό οξύ (Β5) 0,165 mg (3%)
  • Βιταμίνη B6 0.071 mg (5%)
  • Φυλλικό οξύ (Β9 vit.) 25 μg (6%)
  • Βιταμίνη C 14,8 mg (18%)
  • Ασβέστιο 25 mg (3%)
  • Σίδηρος 0,34 mg (3%)
  • Μαγνήσιο 10 mg (3%)
  • Φώσφορος 20 mg (3%)
  • Κάλιο 233 mg (5%)
  • Ψευδάργυρος 0,28 mg (3%)

Τα ραπάνια είναι πλούσια σε ασκορβικό οξύ, φυλλλικό οξύ και κάλιο. Περιέχουν, επίσης, βιταμίνη Β6, ριβοφλαβίνη, μαγνήσιο, χαλκό και ασβέστιο. Ένα φλιτζάνι κομμένα σε φέτες κόκκινα ραπανάκια παρέχουν περίπου 20 θερμίδες, κυρίως από υδατάνθρακες.

Οι σπόροι των ειδών Raphanus sativus μπορεί να πιεστούν για την εξόρυξη ελαίου. Οι άγριοι σπόροι από ραπανάκι περιέχουν μέχρι 48% λάδι, και ενώ δεν είναι κατάλληλοι για ανθρώπινη κατανάλωση μπορεί να είναι μια πιθανή πηγή βιοκαυσίμων.

Το ραπανάκι θεωρείται αντισηπτικό, αντιρευματικό, διεγερτικό της όρεξης, διουρητικό και εφιδρωτικό. Το ραπανάκι είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης C. Το σκούρο ραπανάκι έχει χρησιμοποιηθεί στη λαϊκή ιατρική σε περιπτώσεις όπου η διέγερση χολής είναι απαραίτητη, και ο χυμός που κατασκευάζεται από τη ρίζα έχει χρησιμοποιηθεί κατά των παθήσεων του στομάχου. Το λευκό ραπανάκι θεωρείται ότι είναι πολύ αποτελεσματικό για τον πονόλαιμο και τη δυσπεψία.

Τα ραπανάκια θα μπορούσαν να προκαλέσουν δυσπεψία σε ορισμένες περιπτώσεις...

Διαβάστε, επίσης,

Ποιες είναι οι αλκαλικές και ποιες οι όξινες τροφές

www.emedi.gr

Διαβάστηκε 1231 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 10 Απριλίου 2014 07:38
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τελευταία άρθρα από τον/την Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Πώς αναγνωρίζουμε το φρέσκο ψάρι Ρόδι »