Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Κυριακή, 27 Απριλίου 2014 13:37

Σύκα

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Το καλοκαίρι έρχεται και τα σύκα μας έχουν λείψει πολύ

Τα σύκα μας θυμίζουν την ελληνική εξοχή, το καλοκαίρι, την θάλασσα, το χωριό μας...

Ο ήλιος, οι διακοπές στην Ελλάδα και τα σύκα πάνε μαζί...

Από την αρχαιότητα είναι γνωστά τα σύκα.

  • Οι Κορίνθιοι έκρυβαν τα σύκα μέσα στα κοφίνια με τα σταφύλια που έστελναν στην Βενετία, για να βαραίνουν περισσότερο. Από εκεί προήλθε η φράση ''Τα σύκα σύκα και η σκάφη σκάφη''.
  • Στην κοιλάδα της  Ιορδανίας βρέθηκαν υπολείμματα σύκων, τα οποία μαρτυρούν πως η καλλιέργεια των σύκων ξεκίνησε πριν 11.400 χρόνια, δηλαδή πριν την καλλιέργεια του σιταριού, του κριθαριού και των οσπρίων.
  • Ο φιλόσοφος Φιλόδημος αναφέρει ότι η λέξη ''συκοφάντης'' προέρχεται από τα πρόστιμα και τις εισφορές που πλήρωναν στα σύκα ή στο κρασί και το λάδι οι προμηθευτές για τις δαπάνες του κράτους...
  • Για τον Πλάτωνα, τα σύκα ήταν η τέλεια τροφή για τους αθλητές, γιατί το φρούτο αυτό είναι πλούσιο σε μεταλλικά στοιχεία, ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο και ποτάσιο, ενώ περιέχει και βιταμίνες Α, Β1 και Β2 και μέταλλα όπως ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο, μαγγάνιο, νάτριο, κάλιο κ.ά., αλλά και φυτικές ίνες που διευκολύνουν την εντερική λειτουργία.

Τα σύκα εκτός από γευστικά είναι και άκρως ωφέλιμα για την υγεία μας.

-Ρίχνουν την αρτηριακή πίεση: Τα σύκα αποτελούν πλούσια πληγή καλίου, το οποίο βοηθάει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

-Καταπολεμούν την δυσκοιλιότητα: Τα σύκα είναι ήπια καθαρτικά. Η καθημερινή κατανάλωση τριών σύκων, φρέσκων ή αποξηραμένων βοηθά στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας.

-Έχουν βοηθητικό ρόλο στον έλεγχο του βάρους: Τα σύκα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, επιβραδύνουν την πέψη και διατηρείται για περισσότερη ώρα το αίσθημα του κορεσμού.

-Προστατεύουν τις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες από τον καρκίνο του μαστού: Έρευνα 8 ετών που διεξάχθηκε σε περισσότερες από 50 χιλιάδες εμμηνοπαυσιακές γυναίκες στη Σουηδία, έδειξε ότι όσες κατανάλωναν περισσότερες φυτικές ίνες από φρούτα (σύκα,  μήλα, αχλάδια, δαμάσκηνα) μείωσαν τον κίνδυνο κατά 34% σε σχέση με αυτές που κατανάλωναν τις λιγότερες.

-Προλαμβάνουν τις καρδιακές παθήσεις: Τα σύκα ρίχνουν τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων στο αίμα. Τα τριγλυκερίδια είναι η κύρια μορφή λίπους που κυκλοφορεί στο αίμα και όσο πιο αυξημένα είναι τα επίπεδά τους, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα εμφάνισης παχυσαρκίας και καρδιακών παθήσεων.

-Έχουν αντιδιαβητική δράση: Τα φύλλα της συκιάς, σύμφωνα με μελέτες, φαίνεται πως έχουν αντιδιαβητική δράση και μπορούν να μειώσουν την ποσότητα ινσουλίνης που λαμβάνουν οι διαβητικοί μέσω ενέσεων. Πώς μπορείτε να καταναλώσετε τα φύλλα συκιάς; Βράστε τα και πιείτε τα σαν τσάι ή προσθέστε το εκχύλισμά τους στο πρωινό σας γεύμα.

-Συμβάλλουν στη διατήρηση της πυκνότητας των οστών: Η πλούσια περιεκτικότητά τους σε μέταλλα που δυναμώνει τα οστά. Το ασβέστιο, όπως και το κάλιο, εμποδίζουν την απώλεια ασβεστίου από τα ούρα που προκαλείται από μεγάλη κατανάλωση αλατιού.

-Βελτιώνουν τη σεξουαλική μας ζωή: Τα σύκα αποτελούν ένα φυσικό αφροδισιακό.

-Ανακουφίζουν τον πονόλαιμο: Η κολλώδης ουσία των σύκων βοηθά σε ερεθισμένο λαιμό. Η ουσία αυτή όταν αναμειγνύεται με νερό διογκώνεται και θεωρείται ότι προστατεύει το λαιμό, μειώνει τον ερεθισμό και μαλακώνει τον πόνο.

Τα σύκα είναι πλούσια σε σάκχαρα και σε ιχνοστοιχεία και ιδιαίτερα σε κάλιο και γι' αυτό ρίχνουν την αρτηριακή πίεση. Ωστόσο, είναι πλούσια σε θερμίδες, 100 γραμμάρια έχουν 50 θερμίδες, γι' αυτό πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο. 


Πώς μπορείτε να απολαύσετε τα σύκα;

Μπορείτε να τα καταναλώσετε σκέτα, αλλά και να τα προσθέσετε στο επιδόρπιο ή τη σαλάτα σας, ωμά ή αποξηραμένα.

- Αναμείξτε τα αποξηραμένα σύκα με μέλι και καρύδια.

- Προσθέστε τα στα σπιτικά σας κέικ στην αποξηραμένη τους μορφή ή ακόμη και στη βρώμη ή τα δημητριακά του πρωινού .

- Φρέσκα μπορείτε να τα δοκιμάσετε στη σαλάτα.

- Προσθέστε τα σε διάφορα επιδόρπια ή στη φρουτοσαλάτα.

- Φτιάξτε μαρμελάδα σύκο με ζάχαρη και χυμό λεμονιού ή ακόμη και γλυκό του κουταλιού σύκο.


Προσοχή στην κατανάλωση

Αν το παρακάνετε με τα σύκα, υπάρχει πιθανότητα διάρροιας, ενώ θα πρέπει να τα αποφεύγετε αν έχετε πρόβλημα στα νεφρά ή την χοληδόχο κύστη. 

Τα φρέσκα σύκα έχουν 57 θερμίδες ανά 100 γραμ.

Τα ξερά σύκα έχουν 250 θερμίδες ανά 100 γραμ...!

Τα πιο νόστιμα σύκα είναι τα ελληνικά!

Μάθετε να αποξηραίνετε τα σύκα... Παρακολουθήστε το βίντεο στα πολυμέσα

Διαβάστε, επίσης,

Δυσκοιλιότητα

Φραγκόσυκα

Οι καλύτερες αντιοξειδωτικές τροφές

www.emedi.gr

Διαβάστηκε 1295 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 05 Δεκεμβρίου 2015 13:44
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τελευταία άρθρα από τον/την Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Πολυμέσα