Τρίτη, 14 Οκτωβρίου 2014 15:36

Ενίσχυση των τροφών με βιταμίνες

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Πολλές φορές απαιτείται η ενίσχυση των τροφών με βιταμίνες

 

Υπάρχουν οι εξής κατηγορίες ενίσχυσης των τροφών με βιταμίνες:

1. Αυτή που αποκαθιστά το αρχικό περιεχόμενο βιταμινών

Για παράδειγμα σε πολλές χώρες είναι νομικά θεσπισμένη η αποκατάσταση βιταμινών, όπως το λευκό σταρένιο αλεύρι και στο ρύζι. Για παράδειγμα στην Ελβετία το λευκό σταρένιο ψωμί εμπλουτίζεται με θειαμίνη (4,18), ριβοφλαβίνη (2,53) και νικοτινικό οξύ (50)

Η βιταμίνη C πρέπει να προστίθεται στις αφυδατωμένες πατάτες για να αποκατασταθεί ότι χάνεται κατά την διαδικασία αποξήρανσης.

Η βιταμίνη Ε προστίθεται στα φυτικά έλαια για να αντικατασταθεί ή απώλεια από τη διαδικασία του ραφιναρίσματος

Τα μαγειρευμένα δημητριακά πρέπει να εμπλουτίζονται με πρόσθετη θειαμίνη, ριβοφλαβίνη και νικοτινικό οξύ για να αντικατασταθούν όσες βιταμίνες χάνονται στην επεξεργασία και το ραφινάρισμα.

2. Ενίσχυση εμπλουτισμού

Σε αυτή την περίπτωση προστίθενται βιταμίνες για να δώσουν συγκεντρώσεις μεγαλύτερες από αυτές της αρχικής τροφής. Σαν παράδειγμα είναι η προσθήκη βιταμίνης C σε φρουτοχυμούς και ποτά, η προσθήκη βιταμίνης Α στο υγρό γάλ και η προσθήκη όλων των βιταμινών στο γάλα σκόνη.

3. Βιταμίνωση

Είναι η προσθήκη βιταμινών σε μια τροφή που κανονικά δεν περιέχει τις βιταμίνες. Η διαδικασία αυτή επιτελείται για να εξασφαλιστεί ότι οι τροφές εξισώνονται, σε περιεχόμενο βιταμίνης, με αυτές τις οποίες αντικαθιστούν. Για παράδειγμα η μαργαρίνη που παράγεται από τη σκλήρυνση φυτικών ελαίων (σκληρός τύπος) ή με ανάμειξη φυτικών ελαίων, μερικώς σκληρυμμένα (μαλακός τύπος) δεν έχουν βιταμίνες Α και D κι εμπλουτίζονται για να αποκτήσουν τη διατροφική αξία του βούτυρου.

Στους χορτοφάγους η αντικατάσταση των ακριβών ζωικών πρωτεϊνών με φθηνότερες φυτικές, όπως οι πρωτεϊνες σόγιας απαιτούν πρόσθεση βιταμίνης Β12 που λείπει ολοκληρωτικά από τη σόγια.

Διαβάστε, επίσης,

Συντήρηση τροφίμων

Πρόσθετα τροφίμων

Είναι υγιεινά τα κατεψυγμένα λαχανικά;

Διατροφικά σκάνδαλα

Τι πρέπει να προσέχουν οι χορτοφάγοι

Το πιο υγιεινό γάλα για εσάς

 Εμπλουτισμένο ψωμί

www.emedi.gr

 

Διαβάστηκε 1247 φορές
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.