Σάββατο, 14 Σεπτεμβρίου 2013 17:45

Γλυκαιμικός Δείκτης

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

O γλυκαιμικός Δείκτης είναι «Σύμμαχος» στη διατροφή.

Ο Γλυκαιμικός Δείκτης είναι ένας δείκτης που συγκρίνει τη δυνατότητα των υδατανθράκων να απελευθερώνουν γλυκόζη μέσα στο αίμα (και έτσι να απελευθερωθεί περισσότερη ινσουλίνη) σε σύγκριση με την αντίστοιχη ποσότητα καθαρής γλυκόζης (glycaemic index 100).

Όλοι οι υδατάνθρακες αυξάνουν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, με αποτέλεσμα να πυροδοτούν την απελευθέρωση της ινσουλίνης από το πάγκρεας, που ελέγχει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Όσο περισσότερη γλυκόζη έχουμε στο αίμα, τόση περισσότερη ινσουλίνη εκκρίνεται.

Ο γλυκαιμικός δείκτης προβλέπει πόση ινσουλίνη θα παραχθεί μετά την κατανάλωση τροφής με υδατάνθρακες και πώς θα αντιδράσει το σώμα. Όσο καταναλώνουμε υδατάνθρακες, ο οργανισμός μας τους διασπά σε μόρια γλυκόζης και τα διαθέτει στο αίμα, ώστε να τα πάρουνε τα κύτταρά μας και να τα χρησιμοποιήσουν σαν καύσιμο ή να τα αποθηκεύσουν σαν γλυκογόνο ή σαν λίπος όταν υπάρχει θερμιδικός πλεονασμός.

Η ινσουλίνη δεν επιτρέπει στο σώμα να προχωρήσει σε καύσεις και συγχρόνως κατευθύνει το σώμα στην αποθήκευση της περίσσειας ενέργειας σα λίπος.

Όταν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα είναι υψηλά, όλο και περισσότερη ινσουλίνη εκκρίνεται για να την ελέγξει.

Από τα παραπάνω καταλαβαίνουμε ότι οι τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη (πατάτες, γλυκά, άσπρο ρύζι, αλεύρι και ψωμί, μπύρα κλπ.) μπορούν να μας παχύνουν περισσότερο από αυτές που έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (σόγια, μήλα, πράσινα λαχανικά, γιαούρτι).


Πίνακας γλυκαιμικού δείκτη


Εφόσον κατανοήσετε τη σημαντικότητα του πίνακα με τον γλυκαιμικό δείκτη και επιθυμείτε να ακολουθήσετε μια σωστή διατροφή, στον επόμενο πίνακα σας προτείνουμε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα.

 

Βιβλιογραφία

  • Επιστημονική ομάδα emedi.gr
  • American Diabetes Association
  • Active Health

 

Παραγγείλετε τα συμπληρώματα διατροφής για τη φυσική ρύθμιση του σακχάρου του αίματος:

 

 

 

Ρυθμίστε το σάκχαρο του αίματος σας με:

 

 

 

OMEGA-3 FISH OIL (ΜΟΡΙΑΚΩΣ ΑΠΕΣΤΑΓΜΕΝΑ ΩΜΕΓΑ-3) 910mg 120caps

 

 

 

ή

 

 

 

OMEGA-3 FISH OIL (ΜΟΡΙΑΚΩΣ ΑΠΕΣΤΑΓΜΕΝΑ ΩΜΕΓΑ-3) 910mg 240caps

 

 

 

και

 

 

 

GLUCOPROTECTIVE 90caps 

 

 

 

και

 

 

 

​SUPER L-CARNOSINE (ΚΑΡΝΟΣΙΝΗ) 600mg 90caps

 

Διαβάστηκε 1116 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 27 Δεκεμβρίου 2015 18:00
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Η διατροφή στη γιόγκα Γλυκόξινη καυτερή σάλτσα »