Παρασκευή, 24 Ιουλίου 2015 10:57

Τα αποξηραμένα φρούτα είναι υγιεινά;

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Πρέπει να καταναλώνουμε αποξηραμένα φρούτα;

Τα αποξηραμένα φρούτα είναι μια από τις πιο πλούσιες πηγές καλίου 

Τα αποξηραμένα φρούτα έχουν περισσότερη ζάχαρη από τα φρέσκα φρούτα. Ωστόσο, όταν το περιεχόμενο του νερού και το μέγεθος της μερίδας λαμβάνονται υπόψη τα φυσικά σάκχαρα φρούτων και οι θερμίδες είναι ίσες για τα αποξηραμένα και τα φρέσκα φρούτα.

Τα παραδοσιακά αποξηραμένα φρούτα, όπως τα αποξηραμένα βερίκοκα, τα αποξηραμένα μήλα, τα αποξηραμένα σύκα, η σταφίδα και η σουλτανίνα και τα δαμάσκηνα είναι όπως και οι ξηροί καρποί μεγάλες πηγές διαλυτών φυτικών ινών. Ακριβώς όπως τα φρέσκα φρούτα,΄τα αποξηραμένα έχουν και αυτά χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη έτσι και μπορεί να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη διαφόρων μεταβολικών ασθενειών.

Εκτός από την παροχή φυτικών ινών, τα αποξηραμένα φρούτα συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων πηγών καλίου στη διατροφή. Όπως και οι ξηροί καρποί τα αποξηραμένα φρούτα περιέχουν επίσης μια σειρά από βιοδραστικές φαινολικές ενώσεις, καθώς και συγκεκριμένες βιταμίνες και ανόργανα συστατικά. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι φυτικές πολυφαινόλες προστατεύουν από τις καρδιακές παθήσεις. Μερικά φρούτα συμπεριλαμβανομένων και των αποξηραμένων φρούτων περιέχουν υψηλά επίπεδα μιας ποικιλίας πολυφαινολών που είναι πολύ ευεργετικές για την υγεία.


Αποξηράνετε τα δικά σας φρούτα

Η αποξήρανση των τροφίμων, που ονομάζεται, επίσης, αφυδάτωση των τροφίμων, είναι η διαδικασία της απομάκρυνσης του νερού από τα τρόφιμα, αναστέλλοντας έτσι την ανάπτυξη των μικροοργανισμών και βακτηρίων με θερμό και ξηρό αέρα. Η απομάκρυνση του νερού από τα τρόφιμα είναι η ευκολότερη, φθηνότερη και η πιο κατάλληλη μέθοδος διατήρησης των τροφίμων.

Όμως, η αποξήρανση των φρούτων έχει επιπτώσεις στα θρεπτικά συστατικά;

Η αφυδάτωση επηρεάζει ελάχιστα τη θρεπτική αξία των τροφίμων, ειδικά όταν η διαδικασία γίνεται στο σπίτι σας. Οι περισσότερες έρευνες σχετικά με τη διατροφική αξία των ξηρών τροφίμων έχει διεξαχθεί σχετικά με τα τρόφιμα που διατίθενται στο εμπόριο αποξηραμένα. Όταν στεγνώσουν τα τρόφιμα στο σπίτι κάτω από ήπιες συνθήκες (σωστή θερμοκρασία και σε εύλογο χρονικό διάστημα ξήρανσης), παράγονται αποξηραμένα φρούτα  υψηλής ποιότητας. Σε σύγκριση με την κονσερβοποίηση και την κατάψυξη, που και οι δύο απαιτούν ακραίες θερμοκρασίες, η αποξήρανση των τροφίμων είναι η λιγότερο επιζήμια μορφή συντήρησης των τροφίμων.

Συγκεκριμένα οι απώλειες βιταμινών κατά την αποξήρανση φρούτων και λαχανικών:

  • Η βιταμίνη Α διατηρείται κατά την διάρκεια της διαδικασίας ξήρανσης. Επειδή η βιταμίνη Α είναι ευαίσθητη στο φως, τα τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη Α, όπως τα καρότα, οι πιπεριές, και το μάνγκο, πρέπει να φυλάσσονται σε σκοτεινό μέρος.
  • Κάποια βιταμίνη C χάνεται κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ξήρανσης,επειδή η βιταμίνη C είναι ένα αεροδιαλυτό θρεπτικά συστατικά και το στέγνωμα των τροφίμων γίνεται με αέρα. Όταν ένα τρόφιμο είναι σε φέτες, οι επιφάνειες που είναι εκτεθειμένες στον αέρα χάνουν κάποια περιεκτικότητα σε βιταμίνη C.
  • Η θερμιδική αξία των νωπών τροφίμων παραμένει η ίδια, όταν ξηραίνονται, αν και μερικά αποξηραμένα φρούτα για παράδειγμα, έχουν γεύση γλυκιά επειδή το νερό έχει αφαιρεθεί και η ζάχαρη συμπυκνώνεται.
  • Τα αποξηραμένα φρούτα και λαχανικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και υδατάνθρακες, και κανένα από αυτά τα συστατικά δεν επηρεάζεται από την ξήρανση.
  • Τα αποξηραμένα φρούτα και τα λαχανικά είναι φυσικά χαμηλά σε λιπαρά. Τα μέταλλα που είναι διαθέσιμα σε ορισμένα φρέσκα φρούτα, όπως το κάλιο, το νάτριο, το μαγνήσιο, και ούτω καθεξής, επίσης δεν μεταβάλλονται όταν τα φρούτα ξηραίνονται.
  • Μερικά αποξηραμένα φρούτα έχουν χαρακτηριστεί ως σούπερ τροφές, λόγω της εκπληκτικής τους ικανότητας να βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου. Αυτά τα αποξηραμένα φρούτα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Για παράδειγμα, τα αποξηραμένα βατόμουρα είναι γνωστό ότι περιέχουν ανθοκυάνη, η οποία είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που βοηθά στην πρόληψη της βλάβης του σώματος από τις ελεύθερες ρίζες στο σώμα. Έτσι τα αποξηραμένα φρούτα βοηθούν στην πρόληψη πολλών ασθενειών (φλεβίτιδα, αιμορροΐδες, γλαύκωμα, πεπτικά έλκη, καταρράκτης, καρδιακές παθήσεις και καρκίνος). Τα αποξηραμένα μούρα χρησιμοποιούνται,επίσης, στην παραδοσιακή κινεζική ιατρική, ως φάρμακα. Στην Ινδία, ξηραίνονται τα φραγκοστάφυλα και γίνονται σκόνη και χρησιμοποιούνται εκτενώς στην ιατρική Ayurvedic, που είναι μια πολύ γνωστή παραδοσιακή ιατρική. Τα αποξηραμένα μαύρα σμέουρα χρησιμοποιούνται στην πρόληψη της ανάπτυξης του καρκίνου, τα αποξηραμένα cranberries καταπολεμούν τις λοιμώξεις και είναι αντιγηραντικά. Τα αποξηραμένα δαμάσκηνα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά που ενισχύουν την ροή του αίματος και επιβραδύνουν την ανάπτυξη της αθηροσκλήρωσης.

Τα αποξηραμένα και αφυδατωμένα φρούτα είναι μια οικονομική και φθηνή μέθοδος αν θέλετε να έχετε αποθηκευμένα τρόφιμα για μεγαλύτερες περιόδους. 

Διαβάστε, επίσης,

Ροφήματα για να χάσετε βάρος

Οι απώλειες βιταμινών στα επεξεργασμένα τρόφιμα

Γιατί μας αρέσει να τρώμε το βράδυ

Απώλεια βάρους για όσους έχουν δυσανεξία στις τροφές

Είναι καλό να τρώμε το βράδυ;

Το χρονικό ενός καλοκαιρινού κρυολογήματος

Τα οφέλη που έχουν οι φυτικές ίνες για την υγεία

Εσείς παραμελείτε τον εαυτό σας;

Σύκα

Δαμάσκηνα

Διατροφή για την επαγγελματική εξουθένωση

Οι καλύτερες πηγές σιδήρου

Η δίαιτα της κομπόστας

Δυσκοιλιότητα

Ποιες τροφές περιέχουν πολύ κάλιο

Το κάλιο κατά της παιδικής παχυσαρκίας

www.emedi.gr

 

Διαβάστηκε 1184 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 24 Ιουλίου 2015 18:26
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.