Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2015 18:57

Διατροφή για ευτυχία

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Δίαιτα για να έχετε καλή διάθεση και να είστε ευτυχισμένοι

Υπάρχουν πολλά τρόφιμα που μπορεί να βλάπτουν τη διάθεσή σας, και να σας αρρωσταίνουν και ακόμα να σας προκαλούν κατάθλιψη! Από την άλλη πλευρά υπάρχουν πολλά τρόφιμα που προάγουν την υγεία σας, σας χαρίζουν ενέργεια, βελτιώνουν τη μνήμη σας και τη διάθεσή σας. 

Διατροφή για ευτυχία

1) ΚΑΦΕΣ

Ο καφές, το τσάι και τα αναψυκτικά τύπου κόλα καταπολεμούν την κατάθλιψη. Ακόμη υπάρχει αντίστροφη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης καφέ και της αυτοκτονίας.

2) ΓΛΥΚΟΠΑΤΑΤΕΣ

Είναι πλούσιες σε φυλλικό οξύ, βοηθούν στη διατήρηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα σε σταθερά επίπεδα και το φυλλικό οξύ συμβάλλει στην παραγωγή της σεροτονίνης, που μπορεί να βοηθήσει στην θεραπεία της κατάθλιψης και στη βελτίωση της διάθεσης. Επιπλέον, η βιταμίνη Β6 συμβάλλει στη δημιουργία της ντοπαμίνης, ενός νευροδιαβιβαστή που καταπολεμάει την κατάθλιψη.

3) ΚΑΥΤΕΡΕΣ ΠΙΠΕΡΙΕΣ

Ο εγκέφαλος είναι φορτωμένοΣ με υποδοχείς για την καψαϊκίνη και απελευθερώνονται ενδορφίνες, φυσικές ενώσεις που σχετίζονται με τη μορφίνη και έχουν μια κατευναστική επίδραση.

4) ΟΣΠΡΙΑ

Ο αρακάς και τα φασόλια είναι καλές πηγές μαγνησίου, ένα μέταλλο που παίζει βασικό ρόλο στην παραγωγή ενέργειας του σώματός σας. Το μαγνήσιο είναι απαραίτητο για περισσότερες από 300 βιοχημικές αντιδράσεις στο σώμα.

5) ΣΠΑΝΑΚΙ

Το σπανάκι είναι μία από τα καλύτερες πηγές σιδήρου, και βοηθά στην παροχή ενέργειας και στη διατήρηση του οξυγόνου στα κύτταρά σας. Θεραπεύει το σώμα σε κούραση και βοηθά στην συγκέντρωση. Είναι, επίσης, μια καλή πηγή βιταμίνης Β6 και φυλλικού οξέος, το οποίο υποστηρίζει την ικανότητα του εγκεφάλου να προάγει την διάθεση, με την ενίσχυση των νευροδιαβιβαστών, όπως η σεροτονίνη.

6) ΜΟΥΡΑ

Αυτά τα φρούτα βοηθούν να προληφθεί η γήρανση του εγκεφάλου που μπορεί να οδηγήσει σε απορύθμιση της σκέψης. Οι ανθοκυανίνες που είναι αντιοξειδωτικά που δίνουν στα μούρα την απόχρωση εμποδίζουν τα ένζυμα που βραχυκυκλώνουν την φυσιολογική επικοινωνία μεταξύ των εγκεφαλικών κυττάρων. 

7) ΚΑΡΥΔΙΑ ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ

Είναι μία από τις καλύτερες τροφές που ενισχύουν την διάθεση με το σελήνιο και καταπολεμούν το άγχος.

8) ΚΑΡΠΟΥΖΙ

Περιέχει πολύ κιτρουλίνη, ως θρεπτική ουσία που χαλαρώνει τα αιμοφόρα αγγείΑα Αυτή η ένωση βοηθά επίσης τον εγκέφαλο να απαλλαγεί από την μεταβολική αμμωνία, που μπορεί να προκαλέσει βλάβη στους νευρώνες. Η κόκκινη σάρκα του καρπουζιού είναι γεμάτη με το αντιοξειδωτικό λυκοπένιο, πολύ περισσότερο από ό, τι η ντομάτα. Μελέτες δείχνουν ότι μπορείτε να αυξήσετε τα επίπεδα του λυκοπενίου  μέχρι και 40 τοις εκατό (και του βήτα-καροτένιου μέχρι 150 τοις εκατό) αν το αφήσετε εκτός ψυγείου σε θερμοκρασία δωματίου για αρκετές ημέρες.

9) ΑΒΟΚΑΝΤΟ

Το αβοκάντο περιέχει σεροτονίνη, που είναι ένας καλός νευροδιαβιβαστής στον εγκέφαλο. Επίσης, περιέχει φυλλικό οξύ, και βιταμίνη Β6 που ανακουφίζουνα πό το στρες.

10) QUINOA

Το Quinoa είναι  υδατάνθρακες και πλήρης πρωτεΐνη που μπορεί να σας δώσει μια σταθερή ροή ενέργειας. Το Quinoa είναι ένα από τα σπάνια φυτικά τρόφιμα που περιέχει και τα εννέα απαραίτητα αμινοξέα που το σώμα σας δεν μπορεί να φτιάξει. 

11) ΠΑΝΤΖΑΡΙΑ

Τα παντζάρια είναι μία από τις καλύτερες πηγές βιταμίνης Β και φυλλικού οξέος, που είναι ζωτικής σημασίας για την καλή διάθεση, την ανάκτηση της μνήμης, την ταχύτητα επεξεργασίας των πληροφοριών, και την παραγωγή των αντανακλαστικών. Τα παντζάρια περιέχουν βεταΐνη, που ο εγκέφαλός μας χρησιμοποιεί για να σχηματίσει SAM-e, ένα φυσικό αντικαταθλιπτικό. Η ουριδίνη, είναι ένα άλλο σημαντικό θρεπτικό συστατικό που περιέχεται σε αυτά τα λαχανικά και διεγείρει την παραγωγή της φωσφατιδυλοχολίνης, που είναι ένα δομικό στοιχείο της συναπτικές συνδέσεις του εγκεφάλου, βοηθώντας την αύξηση της επεξεργαστικής ισχύος του μυαλού σας. Ο συνδυασμός της ουριδίνης και ωμέγα-3 λιπαρών οξέων είναι πολύ αποτελεσματική σαν αντικαταθλιπτικά συνταγή, αλλά και στη διπολική διαταραχή.

12) ΑΥΓΑ

Τα αυγά, ειδικά τα ωμά, περιέχουν ένα ευεργετικό μείγμα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, ψευδάργυρο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, και ιώδιο, που είναι θρεπτικά συστατικά που συνεργάζονται και μάχονται την κούραση και αντιστρέφουν την  κακή διάθεση. Είναι μια μεγάλη πηγή ψευδαργύρου, η οποία σας βοηθά να αισθάνεστε δραστήριοι, ενεργοί και να ρυθμίζετε το μεταβολισμό και τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα  σας.

13) ΚΑΡΥΔΙΑ

Τα καρύδια αποτελούν μια από τις πλουσιότερες πηγές σεροτονίνης. Τα καρύδια, τα φουντούκια και τα αμύγδαλα αυξάνουν την διάθεση.

14) ΜΠΑΝΑΝΕΣ

Οι μπανάνες μπορούν να ισορροπήσουν την πείνα και την διάθεση και να δώσουν ενέργεια, αφού έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β6 που ρυθμίζει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα. Μπορεί να βοηθήσουν στην ανακούφιση του άγχους και του στρες, και είναι επίσης πηγή τρυπτοφάνης που είναι το βασικό αμινοξύ που ο εγκέφαλος μετατρέπει στην ορμόνη της ευτυχίας τη σεροτονίνη. 

15) ΣΚΟΡΔΑ

Τα σκόρδα βοηθούν στην υγεία των αρτηριών  και εξασφαλίζουν την ορθή ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο. Χαλαρώνουν τα αιμοφόρα αγγεία, μειώνουν την αρτηριακή σας πίεση, κάνουν πρόληψη για τα εγκεφαλικά επεισόδια, την  κατάθλιψη και την άνοια. Αλλά περισσότερο από αυτό, επηρεάζουν την πρόσληψη της τρυπτοφάνης, που είναι η πρόδρομος μορφή του σημαντικού νευροδιαβιβαστή σεροτονίνη. Επίσης, ενισχύει την απελευθέρωση του νευροδιαβιβαστή νορεπινεφρίνη.

Διαβάστε, επίσης,

Ποιοι πρέπει να παίρνουν προβιοτικά

Κόλπα για να μη νιώθετε εξάντληση

Το σύνδρομο της χρόνιας κόπωσης

Πρόληψη κατάθλιψης

Τροφές αντί για ζάχαρη για υγεία

Ο δρόμος για την ευτυχία

www.emedi.gr

 

 

Διαβάστηκε 1353 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 18 Δεκεμβρίου 2015 15:37
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.