Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου 2015 17:21

Χαβιάρι

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Τα οφέλη από το χαβιάρι στην υγεία

Το πιο σπάνιο και ακριβό χαβιάρι προέρχεται από το άκρως απειλούμενο είδος του οξύρρυγχου Beluga στην Κασπία Θάλασσα.

Το χαβιάρι είναι μια λιχουδιά που αποτελείται από τα αυγά των ψαριών της οικογένειας Acipenseridae.

Το αυγοτάραχο μπορεί να είναι "φρέσκο" (μη παστεριωμένο) ή παστεριωμένο. Η παστερίωση μειώνει τη μαγειρική και την οικονομική αξία του. 

Παραδοσιακά, ο όρος χαβιάρι αναφέρεται μόνο στο αυγοτάραχο από άγριους ​​οξυρρύγχους στην Κασπία και τη Μαύρη Θάλασσα (Beluga, Ossetra και Sevruga caviars).

Ανάλογα με τη χώρα, το χαβιάρι μπορεί, επίσης, να χρησιμοποιηθεί για να περιγράψει τον ταραμά και άλλων ψαριών, όπως ο σολομός και η πέστροφα.

Το αυγοτάραχο από οποιαδήποτε ψάρια που δεν ανήκουν στα είδη Acipenseriformes δεν είναι χαβιάρι, αλλά «υποκατάστατα χαβιαριού». 

Οι τέσσερις βασικοί τύποι χαβιαριού είναι: Beluga, Sterlet, Ossetra, και Sevruga.

Η πιο σπάνια και πιο ακριβή ποικιλία είναι η Beluga από οξύρρυγχους που κολυμπούν στην Κασπία Θάλασσα στην περιοχή συνόρων Ιράν, Καζακστάν,  Ρωσίας,  Τουρκμενιστάν και Αζερμπαϊτζάν.

Το χρώμα του χαβιαριού είναι απαλό ασημί-γκρι έως μαύρο.

Υπάρχει και το χρυσό χαβιάρι Sterlet το οποίο είναι σπάνιο. Ακολουθεί σε ποιότητα το μεσαίου μεγέθους, γκρι με καφέ ossetra), και τελευταίο στην κατάταξη ποιότητας είναι το μικρότερο, γκρι χαβιάρι Sevruga.

Η φθηνότερη εναλλακτική λύση είναι το αυγοτάραχο του Σολομού του Βορείου Ατλαντικού. 

Η απαγόρευση της αλιείας οξυρρύγχου στην Κασπία Θάλασσα έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη ιχθυοκαλλιεργειών. 

Η υπεραλίευση, το λαθρεμπόριο και η ρύπανση που προκαλείται από την είσοδο των λυμάτων στην Κασπία Θάλασσα, έχουν μειώσει σημαντικά τον πληθυσμό ψαριών.

Γίνεται αναισθητοποίηση των ψαριών και εξαγωγή των ωοθηκών. Μια άλλη μέθοδος είναι η εξαγωγή χαβιαριού χειρουργικά, που επιτρέπει στα θηλυκά ψάρια να συνεχίσουν την παραγωγή αυγοτάραχου, αλλά η μέθοδος αυτή είναι πολύ επώδυνη για τα ψάρια και είναι παράνομη σε μερικές χώρες. Άλλοι χρησιμοποιούν μια διαδικασία που ονομάζεται «απογύμνωση», η οποία εξάγει το χαβιάρι από το ψάρι χωρίς χειρουργική επέμβαση. Μια μικρή τομή γίνεται κατά μήκος του ουρογεννητικού μυός όταν το ψάρι θεωρείται ότι είναι έτοιμο να υποβληθεί σε επεξεργασία. Ένας υπέρηχος χρησιμοποιείται για να καθορίσει τη σωστή χρονική στιγμή. Οι ωοθήκες αφαιρούνται από ένα θηλυκό ναρκωμένο οξύρρυγχο και με κόσκινο απομακρύνεται  η μεμβράνη. Τα σπέρματα ξεπλένονται, προσθέτεται μια ακριβής ποσότητα αλατιού για γεύση και για διατήρηση και το νωπό προϊόν δοκιμάζεται και κλιμακώνονται ανάλογα με την ποιότητα. 

Υπάρχουν πολλά υποκατάστατα χαβιαριού...

Το χαβιάρι είναι εξαιρετικά ευπαθές και πρέπει να φυλάσσεται στο ψυγείο μέχρι την κατανάλωση.

Το παστεριωμένο χαβιάρι έχει μια ελαφρώς διαφορετική υφή. Είναι λιγότερο ευπαθές και μπορεί να μην χρειάζεται ψυγείο πριν από το άνοιγμα. 

Μια κουταλιά χαβιάρι τροφοδοτεί με τις καθημερινές απαιτήσεις σε βιταμίνη Β12, ωμέγα 3 λιπαρά οξέα και αλάτι.

1 κουταλιά της σούπας (16 g) χαβιάρι περιέχει: 

Ενέργεια: 42 kcal
Λίπος: 2,86 g
Υδατάνθρακες: 0,64 g
Ίνες: 0 γρ
Πρωτεΐνες: 3,94 g
Νάτριο: 240 mg
Χοληστερόλη: 94 mg
Ψευδάργυρος: 12,18 mg

Να προτιμάτε Χαβιάρι Βιολογικής Καλλιέργειας που δεν περιέχει φυτοφάρμακα, ορμόνες ή αντιβιοτικά.

Είναι καλή πηγή πρωτεϊνών.

Περιέχει Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, βιταμίνη Α, Β12, Ε, ασβέστιο,  σελήνιο και σίδηρο.

Οι τιμές του χαβιαριού έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια, λόγω των ιχθυοκαλλιεργειών των οξύρρυγχων.

Το αυγοτάραχο σολομού δεν είναι χαβιάρι! Ο όρος, χαβιάρι, αναφέρεται σε αυγά από μη γονιμοποιημένα αλίπαστα ψάρια  από διαφορετικά είδη οξύρρυγχου.

Η ποιότητα του χαβιαριού κρίνεται από το χρώμα, τη γεύση, την υφή και την ωριμότητά του. Τα καλύτερα, πιο ακριβά είναι αυτά με μεγάλα αυγά με ανοιχτότερο χρώμα. Τα χαμηλότερης ποιότητας χαβιάρια είναι με μικρότερα αυγά και έχουν πιο σκούρο χρώμα. 

Φυλάξτε το χαβιάρι στο πιο κρύο μέρος του ψυγείου σας, όσο πιο κοντά στην κατάψυξη για να παραμείνει φρέσκο ​​για περίπου ένα μήνα.


Τα οφέλη από το χαβιάρι στην υγεία

  • Το χαβιάρι ανακουφίζει την κατάθλιψη. Οι υψηλές δόσεις των ωμέγα-3 λιπαρά οξέων στο  χαβιάρι μπορεί να ανακουφίσουν τα συμπτώματα της κατάθλιψης και της διπολικής διαταραχής.
  • Επίσης, συνταγογραφείται για την ανικανότητα. 
  • Περιέχει Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, βιταμίνη Α, Β12, Ε, ασβέστιο,  σελήνιο και σίδηρο το οποίο βοηθούν να έχετε γερά κόκαλα και δόντια
  • Έχει αντιοξειδωτική δράση και βοηθάει να έχετε ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα. Τα ωμέγα-3 λιπαρά είναι γνωστό ότι ωφελούν το ανοσοποιητικό σύστημα με τα εικοσανοειδή, τα οποία δρουν ως αγγελιοφόροι μεταξύ των κυττάρων κατά την διάρκεια μίας ανοσολογικής απόκρισης.  Το  χαβιάρι περιέχει περίπου 1.000 mg και των δύο EPA και DHA και οι ενήλικες χρειάζονται μόνο μέχρι 1.500 χιλιοστόγραμμα ανά ημέρα. Μια μπουκιά από χαβιάρι μπορεί να περιέχει την καθημερινή ημερήσια απαίτηση των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Τα μικροσκοπικά σφαιρίδια περιέχουν περιέχουν βιταμίνες και ανόργανα συστατικά που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα. 
  • Μπορεί, επίσης, να βοηθήσει στη ρύθμιση της φλεγμονώδους απόκρισης του σώματος. 
  • Συμβάλλει στη διατήρηση της φυσιολογικής κατάστασης του δέρματος και στο σχηματισμό φυσιολογικού κολλαγόνου και χαρίζει υγιές και λαμπερό δέρμα
  • Έχει αντιγηραντική δράση
  • Το χαβιάρι περιέχει μακράς αλύσου ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, εικοσιπεντανοϊκό οξύ (ΕΡΑ) και δοκοσαεξαενοϊκό οξύ (DHA). Η κατανάλωση ψαριών και η αυξημένη πρόσληψη EPA και DHA από τα ψάρια μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της υγιούς λειτουργίας της καρδιάς. Η κατανάλωση ψαριών έχει, επίσης, συσχετιστεί με μειωμένο κίνδυνο αιφνίδιου καρδιακού θανάτου σε υγιείς ανθρώπους
  • Η τακτική κατανάλωση ψαριών από εγκύους και γυναίκες παίζει ρόλο στην φυσιολογική ανάπτυξη του  εγκεφάλου και των ματιών του εμβρύου. 
  •  Η βιταμίνη Α παίζει ρόλο στην ανάπτυξη όλων των κυττάρων, και η βιταμίνη Ε βοηθά το σώμα σας να παράγει τα κύτταρα που δημιουργούν αντισώματα, και εμποδίζει την υποβάθμιση της κυτταρικής μεμβράνης που την αφήνει ευάλωτη σε ιούς. Λίγο χαβιάρι (28 γραμμάρια) παρέχει 257 IU βιταμίνης Α και περίπου μισό χιλιοστόγραμμο βιταμίνης Ε.
  • Ο ψευδάργυρος είναι το πιο διάσημο ενισχυτικό μέταλλο και συνήθως προστίθεται σε σταγόνες για τον βήχα και το κρυολόγημα. Βοηθά το σώμα σας να κάνει περισσότερα λευκά αιμοσφαίρια όταν χρειάζεται, και βοηθά να απελευθερωθεί η απαραίτητη ποσότητα των αντισωμάτων όταν ένα "κακό μικρόβιο» ανιχνεύεται. Λίγο χαβιάρι περιέχει περίπου 0,27 χιλιοστόγραμμα ψευδαργύρου.
  • Το χαβιάρι περιέχει, επίσης, 18,6 μικρογραμμάρια σεληνίου και 3,37 χιλιοστόγραμμα σιδήρου και αυτό βοηθά να αυξηθεί η παραγωγή κυττάρων του αίματος που καταπολεμούν την εισβολή ιών και των βακτηρίων
  • Επίσης, βοηθά στη ρευματοειδή αρθρίτιδα, στις ασθένειες στομάχου και εντέρου
  • Είναι κατάλληλο για ορισμένες μορφές καρκίνου

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι άφθονα στο σολομό, στο σκουμπρί, τις αντζούγιες και στις σαρδέλες, σε μερικά καρύδια, και στο λιναρόσπορο και στο χαβιάρι. 

 

Παραγγείλετε τα πιο αποτελεσματικά και πιο υγιεινά ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, πατώντας εδώ.

 

Παραγγείλετε

 

OMEGA-3 FISH OIL (ΜΟΡΙΑΚΩΣ ΑΠΕΣΤΑΓΜΕΝΑ ΩΜΕΓΑ-3) 910mg 120caps

 

OMEGA-3 FISH OIL (ΜΟΡΙΑΚΩΣ ΑΠΕΣΤΑΓΜΕΝΑ ΩΜΕΓΑ-3) 910mg 240caps

 

Διαβάστε, επίσης,

Το χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών μεγαλώνει

Καλά Χριστούγεννα και φέτος

www.emedi.gr

Διαβάστηκε 1052 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου 2015 12:25
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Κετογενική δίαιτα Εσείς φάγατε χοιρινό φέτος; »