Δευτέρα, 23 Μαΐου 2016 07:51

Παγκόσμια διατροφή και Υγεία

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Διατροφή στον κόσμο και υγεία

 

Οι πρωτόγονοι άνθρωποι εξασφάλιζαν την διατροφή τους με το κυνήγι ζώων και τη συλλογή καρπών και ριζών.

Οι καλλιέργειες άρχισαν πριν από 10.000 χρόνια κι έτσι συγκεντρώνονται σοδιές.

Τα φυτά, σήμερα έχουν τροποποιηθεί με επιλεκτική αναπαραγωγή για να έχουν μεγαλύτερη αποδοτικότητα και να ανθίστανται στις ασθένειες.

-Πηγές ενέργειας και πρωτεϊνης

Ρύζι, σιτάρι, βρώμη, καλαμπόκι, πατάτες, γλυκοπατάτες, μπιζέλια, φασόλια, φιστίκια, αρτόκαρπος, αρνόγλωσσα, κριθάρι και σίκαλη.

Οι αμυλώδεις τροφές, δηλαδή τα δημητριακά, οι ρίζες, οι κόνδυλοι, τα φασόλια και τα μπιζέλια περιέχουν άμυλο που είναι σύνθετοι υδατάνθρακες και δίνουν ενέργεια.

Το σιτάρι περιέχει πρωτεϊνες, λίγες βιταμίνες και μεταλλικά άλατα και υδατάνθρακες, αλλά η θρεπτική του αξία περιορίζεται πολύ από την επεξεργασία του.

Το ρύζι έχει μεγάλη αξία σαν πηγή ενέργειας, αλλά οι βιταμίνες και τα μέταλλα εξαφανίζονται όταν αφαιρείται το φλούδι του. Το ίδιο ισχύει και με τα άλλα δημητριακά.

Το καλαμπόκι είναι θρεπτικό, αλλά έχει λιγότερες πρωτεϊνες και μέταλλα από το σιτάρι.

Οι πατάτες περιέχουν υδατάνθρακες, βιταμίνες και μέταλλα. Οι φλούδες της πατάτας περιέχουν, επίσης, λίγες πρωτεϊνες.

Το κριθάρι και η σίκαλη περιέχουν πρωτεϊνες, βιταμίνες μέταλλα και υδατάνθρακες

Οι τροπικές ρίζες (κασσάβα, γλυκοπατάτες, αρνόγλωσσα) είναι πλούσιες σε υδατάνθρακες, βιταμίνες μέταλλα, αλλά έχουν λίγες πρωτεϊνες.

Το κεχρί περιέχει μέτρια ποσότητα πρωτεϊνης και μερικές βιταμίνες και μέταλλα.

-Πηγές πρωτεϊνών

Το κρέας είναι η κύρια πηγή πρωτεϊνης στις ανεπτυγμένες χώρες. Οι αναπτυσσόμενες παίρνουν τις πρωτεϊνες από τα όσπρια, τα φασόλια, τα μπιζέλια και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Πολλοί άλλωστε αποφεύγουν το ψάρι και το κρέας και τρώνε μόνο γαλακτοκομικά, αυγά και χόρτα.

Άλλοι παίρνουν τις πρωτεϊνες από τα ψάρια (σολομός, μπακαλιάρος, γάδος, ρόμβος, ροφός, πέρκα, όστρακα, καλαμάρι, χταπόδι κ.ά.)

Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο δεν έχουν αρκετό φαγητό.

Διαταραχές, όπως η πελάγρα από την έλλειψη πρωτεϊνών και η απίσχνανση από την έλλειψη θερμίδων και πρωτεϊνών εμφανίζονται και ο κίνδυνος για λιμοκτονία και θάνατο είναι μεγάλος. Οι ελλείψεις βιταμινών προκαλούν από τύφλωση μέχρι δερματικές διαταραχές. Το ανοσοποιητικό σύστημα από την κακή διατροφή επηρεάζεται αρνητικά και ακόμη και απλά λοιμώδη νοσήματα, όπως η ιλαρά σκοτώνουν πιο εύκολα.

Διαβάστε, επίσης,

Μπορείτε να κάνετε πρόληψη και θεραπεία του διαβήτη με την διατροφή

Οι καλύτερες διαγνωστικές εξετάσεις για τα θρεπτικά στοιχεία, τις βιταμίνες και τα μέταλλα

Η αφυδάτωση προκαλεί πολλές ασθένειες

Χρήσιμες πληροφορίες για τη φυτοθεραπεία

Πώς να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος

Τροφές που οι ειδικοί δεν θα έτρωγαν ποτέ

Παγκοσμιοποίηση και καρκίνος

Χρωματιστά γεύματα

Τα επεξεργασμένα τρόφιμα υπεύθυνα για πολλές ασθένειες

Τροφές φάρμακα

Το Φαρμακείο του Θεού

Γιατί σε όλο τον κόσμο προτιμούν την ελληνική κουζίνα

Η ιστορία της διατροφής

Γιατί πρέπει να απαγορευτούν τα μεταλλαγμένα

Η διατροφή για την πρόληψη του καρκίνου

Τα οφέλη που έχουν οι φυτικές ίνες για την υγεία

Εσείς παραμελείτε τον εαυτό σας;

10 δηλητηριώδη τρόφιμα που τα τρώμε

Για όσους τρώνε κιμωλία

Γιατροί χωρίς σύνορα

Δίαιτα οικονομική

Ο κόσμος στον οποίο θέλουμε να ζούμε

Εξαιρετικές φυτικές πηγές πρωτεϊνών

www.emedi.gr

Διαβάστηκε 888 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 23 Μαΐου 2016 09:53
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.