Παρασκευή, 08 Ιουνίου 2018 12:38

Να τρώτε ντομάτες κάνουν καλό

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

Τα οφέλη που έχουν οι ντομάτες στην υγεία

Οι βιολογικές ντομάτες έχουν πολλά οφέλη για την υγεία:

Οι ντομάτες περιέχουν το ισχυρό αντιοξειδωτικό που ονομάζεται λυκοπένιο κι έχει πολλά οφέλη για την υγεία. Επίσης, είναι πλούσιες σε βιταμίνες Α, C, K και μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όπως το κάλιο, το ασβέστιο και το φυλλικό οξύ.

Οι ντομάτες είναι, συνήθως, κόκκινες όταν ωριμάζουν, αλλά μπορούν επίσης να έχουν και άλλα χρώματα, όπως πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο και μοβ.

Υπάρχουν πολλά υποείδη τοματών, με διαφορετική γεύση και σχήματα:

Το λυκοπένιο, το οποίο βρίσκεται, επίσης, σε άλλα κίτρινα, κόκκινα και πορτοκαλιά λαχανικά, είναι μια πολύτιμη λύση για τη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων κατά περισσότερο από 50%.

Εδώ είναι μερικά από τα καλύτερα οφέλη για την υγεία των ντοματών που πρέπει να ξέρετε και στη συνέχεια να εξετάσει το ενδεχόμενο να συμπεριλάβει περισσότερες ντομάτες στο σχέδιο διατροφής σας.

Οι βιολογικές ντομάτες έχουν πολλά οφέλη για την υγεία:

-Έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες

Η υψηλή περιεκτικότητα σε λυκοπένιο στις ντομάτες μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης καρκίνου του παχέος εντέρου, του προστάτη και του στομάχου, αλλά και όλων των τύπων καρκίνου. Το λυκοπένιο είναι γνωστό ως φυσικό αντιοξειδωτικό, το οποίο λειτουργεί για να επιβραδύνει την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων. Οι μαγειρεμένες ντομάτες περιέχουν περισσότερο λυκοπένιο από τις φρέσκες ντομάτες.

-Έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες

Οι ντομάτες είναι πολύ πλούσιες σε βιταμίνες Α και C, οι οποίες λειτουργούν ως φυσικά αντιοξειδωτικά και μειώνουν τις επιπτώσεις των επιβλαβών ελευθέρων ριζών στο αίμα. Οι ελεύθερες ρίζες στο αίμα μπορούν να προκαλέσουν βλάβες στα κύτταρα. Απλά θυμηθείτε ότι το μαγείρεμα καταστρέφει τη βιταμίνη C, οπότε αν θέλετε να εξουδετερώσετε τις ελεύθερες ρίζες, θα πρέπει να τρώτε ωμές τις ντομάτες.

-Έχουν πολλές βιταμίνες και μέταλλα 

Οι ντομάτες μπορεί να προσφέρουν περίπου το 40% των καθημερινών σας απαιτήσεων για βιταμίνη C. Οι ντομάτες περιέχουν, επίσης, υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α, κάλιο και σίδηρο. Ο σίδηρος διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στη διατήρηση της φυσιολογικής κυκλοφορίας του αίματος, ενώ το κάλιο είναι σημαντικό για τη διατήρηση της υγείας του νευρικού συστήματος. Επιπλέον, η βιταμίνη Κ είναι σημαντική για τον έλεγχο της αιμορραγίας και της πήξης του αίματος.

-Βελτιώνουν την όραση

Οι ντομάτες έχουν βιταμίνη Α, η οποία είναι πολύ καλή για τα μάτια. Εκτός αυτού, η κατανάλωση τομάτας είναι γνωστή ως ένας από τους φυσικούς τρόπους για την πρόληψη της νυχτερινής τύφλωσης, καθώς και της εκφύλισης της ωχράς κηλίδας τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες. Πολλά προβλήματα όρασης συμβαίνουν εξαιτίας των αρνητικών επιπτώσεων των επιβλαβών ελευθέρων ριζών και της αποφυγής κατανάλωσης ντομάτας. Μπορείτε να αποτρέψετε αυτά τα προβλήματα και ταυτόχρονα να βελτιώσετε την όρασή σας.

-Διατηρήστε ισχυρά τα κόκαλά σας

Οι ντομάτες βοηθούν στη διατήρηση της υγείας των οστών. Οι ντομάτες περιέχουν, επίσης, υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Κ και ασβέστιο. Και τα δύο αυτά θρεπτικά συστατικά είναι σημαντικά για την ενίσχυση των οστών και την επούλωσή τους.

-Βελτιώστε την υγεία του δέρματός σας

Οι ντομάτες είναι πλούσιες σε λυκοπένιο, το οποίο χρησιμοποιείται σε πολλά καθαριστικά προσώπου, Απλά πρέπει να ξεφλουδίσετε περίπου 12 ντομάτες και στη συνέχεια τοποθετήστε το εσωτερικό αυτών των ντοματών πάνω στο δέρμα του προσώπου σας. Αφήστε τις για τουλάχιστον 10 λεπτά και ξεπλύνετε. Το δέρμα του προσώπου σας θα το αισθανθείτε καθαρό και λαμπερό. 

-Μειώστε την αρτηριακή σας πίεση

Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε κάλιο και βιταμίνη Β στις τομάτες, βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης. Εκτός αυτού, οι ντομάτες βοηθούν στην καταπολέμηση της φλεγμονής και του οξειδωτικού στρες. Επίσης, έχουν προστατευτική επίδραση στα αιμοφόρα αγγεία και μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο ανάπτυξης θρόμβωσης. Ως εκ τούτου, καταναλώνοντας περισσότερες ντομάτες στην καθημερινή διατροφή σας, θα είστε σε θέση να αποτρέψετε εγκεφαλικά επεισόδια, καρδιακές προσβολές και άλλες ασθένειες που σχετίζονται με την καρδιά.

-Μειώνουν τον κίνδυνο νεφρολιθίασης

Η κατανάλωση τομάτας χωρίς σπόρους μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης λίθων στα νεφρά.

-Επιδιορθώνουν τις βλάβες που προκαλούνται από το κάπνισμα

Οι τομάτες περιέχουν χλωρογενικό οξύ και κουμαρικό οξύ, που λειτουργούν για την προστασία του σώματος από επιβλαβείς χημικές ουσίες που παράγονται από τον καπνό τσιγάρων.

-Βελτιώνουν την υγεία των μαλλιών

Η βιταμίνη Α που βρίσκεται στις ντομάτες βοηθάει να έχετε δυνατά και λαμπερά μαλλιά. Οι ντομάτες λειτουργούν ως ένα φυσικό μαλακτικό. Απλά πρέπει να εφαρμόσετε λίγο έλαιο από ντομάτα στα μαλλιά σας. Αυτό το λάδι κρατά τα μαλλιά λαμπερά, υγιή και χωρίς ψαλίδα.

-Βοηθούν στην καταπολέμηση της τριχόπτωσης

Οι ντομάτες είναι γνωστές ως μια υπέροχη θεραπεία για την τριχόπτωση. Απλά, εφαρμόστε το χυμό ντομάτας μαζί με τον πολτό στα μαλλιά σας. Αφήστε το να μείνει για 20 λεπτά πριν το ξεπλύνετε. Επαναλάβετε αυτή τη θεραπεία 3 φορές την εβδομάδα.

-Θεραπεύουν την πιτυρίδα

Οι ντομάτες είναι πολύ αποτελεσματικές στη θεραπεία της φαγούρας του τριχωτού της κεφαλής και της πιτυρίδας, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C. Απλά χρησιμοποιήστε τον παχύ πολτό από 2-3 ώριμες ντομάτες. Προσθέστε 2 κουταλιές της σούπας χυμό λεμονιού στη ντομάτα και στη συνέχεια τα ανακατεύετε καλά για να δημιουργήσετε μια ομαλή πάστα. Μετά από αυτό, εφαρμόστε το στο τριχωτό της κεφαλής και περιμένετε για 30 λεπτά. Τελικά, ξεπλύνετε το κεφάλι με καθαρό νερό και αφήστε τα μαλλιά σας να στεγνώσουν φυσικά.

-Βοηθούν στην πέψη

Οι ντομάτες μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε το πεπτικό σας σύστημα υγιές εμποδίζοντας τη διάρροια και τη δυσκοιλιότητα. Επίσης, βοηθούν στην πρόληψη του ίκτερου και ταυτόχρονα απομακρύνουν τις τοξίνες από το σώμα σας. Εκτός αυτού, οι ντομάτες είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, οι οποίες μπορούν να τονώσουν την περισταλτική κίνηση του εντέρου και ταυτόχρονα  απελευθερώνουν τους χυμούς του πεπτικού. Με τη ρύθμιση των κινήσεων του εντέρου, οι ντομάτες μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της πεπτικής υγείας και να μειώσουν τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του παχέος εντέρου.

-Βοηθούν στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα

Η καθημερινή κατανάλωση τοματών μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του οξειδωτικού στρες σε αυτούς που πάσχουν από διαβήτη τύπου 2. Εκτός αυτού, το λυκοπένιο στις ντομάτες μπορεί να βοηθήσει στην εξισορρόπηση του σακχάρου του αίματος στους διαβητικούς.

-Αποτρέπουν τη δημιουργία χολόλιθων

Η τακτική λήψη ντοματών μπορεί να σας προσφέρει ανακούφιση από τους χολόλιθους. Οι τομάτες μπορούν να καταπολεμήσουν πολλές χρόνιες ασθένειες. Η καθημερινή κατανάλωση ντομάτας παρέχει στο σώμα σας βασικές βιταμίνες και ανόργανα συστατικά και ως εκ τούτου έχει προστατευτικό αποτέλεσμα στο σώμα σας.

-Προλαμβάνουν τις λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος

Η πρόσληψη τομάτας μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου της ουροδόχου κύστης και λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος. Ο λόγος είναι ότι οι ντομάτες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, έτσι ώστε μπορούν να διεγείρουν την ούρηση, καθώς και να απομακρύνουν τις τοξίνες, την περίσσεια νερού, τα άλατα και τις λιπαρές ουσίες από το σώμα.

-Οι ντομάτες φτιάχνουν νόστιμα πιάτα

Οι ντομάτες μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση της γεύσης των μαγειρεμένων πιάτων. Ψιλοκομμένες ντομάτες, ολόκληρες ντομάτες και σάλτσα ντομάτας χρησιμοποιούνται στη μαγειρική. Επίσης, οι ντομάτες διεγείρουν την ικανότητα καταπολέμησης του καρκίνου. Αν και κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ψησίματος, μια μεγάλη ποσότητα βιταμίνης C χάνει, μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα των φυτοχημικών που είναι επωφελή για την υγεία. Οι έρευνες δείχνουν ότι η διαδικασία θέρμανσης μπορεί πραγματικά να ενισχύσει τη θρεπτική αξία της τομάτας αυξάνοντας το περιεχόμενο σε λυκοπένιο.

-Μειώνει τις παρενέργειες από τις στατίνες

2 κιλά ντομάτες ημερησίως είναι αρκετές για να μειώσουν τις παρενέργειες των επικίνδυνων στατινών, που μπορεί να οδηγήσουν σε καρδιακά προβλήματα.

-Δυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα
Η καθημερινή πρόσληψη τοματών μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση των επιπέδων βιταμίνης C στο αίμα. Αυτό ελαττώνει τα επίπεδα των ορμονών του στρες και ταυτόχρονα βελτιώνει το ανοσοποιητικό σύστημα. Ο χυμός ντομάτας μειώνει την ένταση και το άγχος.

-Αυξάνουν την καύση του λίπους

Η κατανάλωση τομάτας μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα του αμινοξέος που ονομάζεται καρνιτίνη και διεγείρει, έτσι, την ικανότητα καύσης λίπους του σώματος κατά περισσότερο από 30%. 

-Μειώνουν τον κίνδυνο θρόμβωσης 

Ο χυμός τομάτας έχει βρεθεί ότι συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης θρόμβων αίματος. Η υπερβολική συσσώρευση των αιμοπεταλίων μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα όσον αφορά την πήξη. Επομένως, η πρόληψη αυτής της υπερβολικής συσσώρευσης είναι πολύ σημαντική για τη διατήρηση της υγιείας της καρδιάς. Τα υψηλά επίπεδα φυτοθρεπτικών συστατικών που υπάρχουν στις τομάτες μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της πήξης του αίματος.

-Αποτρέπουν την οξείδωση

Το ανθρώπινο σώμα προσπαθεί να διατηρήσει ένα pH 7,365. Παρ 'όλα αυτά η ακατάστατη διατροφή και η μη άσκηση μπορεί να οδηγήσουν σε οξέωση και συμφόρηση. Βασικά, μπορείτε να διατηρήσετε την ισορροπία του pH του σώματος λαμβάνοντας ασβέστιο, κάλιο, νάτριο και μαγνήσιο. Και η σάρκα ντομάτας και οι σπόροι είναι πλούσιοι σε αυτά τα βασικά μέταλλα. Επιπλέον, οι σπόροι τομάτας συμβάλλουν στη διατήρηση της φυσιολογικής ισορροπίας του pH, εμποδίζοντας έτσι την οξέωση.

-Αποτρέπουν τα ηλιακά εγκαύματα

Όσοι τρώνε 5 κουταλιές της σούπας πάστα τομάτας καθημερινά για περίπου 3 μήνες προφυλάσσονται από τα ηλιακά εγκαύματα. Εκτός αυτού, το δέρμα που έχει υποστεί ηλιακά εγκαύματα μπορεί, επίσης, να ανακουφιστεί εφαρμόζοντας τη ντομάτα απευθείας στις περιοχές βλάβης. Για να αποφύγετε την ηλιακά εγκαύματα ανακατέψτε 2 κουταλιές της σούπας πολτό ντομάτας με 1 κουταλάκι του γλυκού απλό γιαούρτι. Στη συνέχεια, εφαρμόστε αυτό το μείγμα στο λαιμό, το πρόσωπο, τα χέρια και τα πόδια. Οι ντομάτες μπορούν να ψύξουν το δέρμα, ενώ το απλό γιαούρτι μπορεί να κάνει το δέρμα μαλακό και απαλό.

Οι ντομάτες είναι γλυκές και ζουμερές, γεμάτες βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά, έτσι ώστε είναι αποτελεσματικά στην καταπολέμηση αρκετών ασθενειών.  Ως εκ τούτου, θα πρέπει να συμπεριλάβετε αυτό το λαχανικό στο καθημερινό σας πρόγραμμα διατροφής.

Να καταναλώνετε μόνο βιολογικές ντομάτες.

Διαβάστε, επίσης,

Ντομάτα

Γλυκόξινη καυτερή σάλτσα

Φτιάξτε γρήγορα φρέσκια κόκκινη σάλτσα

Είναι υγιεινό το βαλσάμικο;

Φτιάξτε μόνοι σας κέτσαπ

Ποιες είναι οι αλκαλικές και ποιες οι όξινες τροφές

www.emedi.gr

 

Διαβάστηκε 445 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 09 Ιουνίου 2018 10:02
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.