Κυριακή, 28 Οκτωβρίου 2018 14:39

Τα οφέλη από το πίτουρο στην υγεία

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Χρήσιμες πληροφορίες για το πίτουρο

Είναι το πίτουρο υγιεινή τροφή;

Το πίτουρο είναι τα σκληρά εξωτερικά στρώματα των κόκκων δημητριακών.

Αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των δημητριακών ολικής αλέσεως.

Το πίτουρο περιέχεται σε σιτηρά δημητριακών (ρύζι, καλαμπόκι, σιτάρι, βρώμη, κριθάρι, σίκαλη και κεχρί).

Το πίτουρο ή bran είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε διαιτητικές ίνες και απαραίτητα λιπαρά οξέα και περιέχει σημαντικές ποσότητες αμύλου, πρωτεϊνών, βιταμινών και διαιτητικών μετάλλων. Είναι, επίσης, πηγή φυτικού οξέος.

Το πίτουρο ρυζιού είναι ένα υποπροϊόν της διαδικασίας άλεσης ρυζιού (μετατροπή του καφέ ρυζιού σε λευκό ρύζι) και περιέχει διάφορα αντιοξειδωτικά που έχουν πολλά οφέλη στην ανθρώπινη υγεία. Περιέχει 12% -13% έλαιο, τοκοτριενόλες (μορφή βιταμίνης Ε), γ-ορυζανόλη και β-σιτοστερόλη. Όλα αυτά τα συστατικά  συμβάλλουν στη βελτίωση του προφίλ των λιπιδίων. Τό πίτουρο ρυζιού περιέχει, επίσης, υψηλό επίπεδο διαιτητικών ινών (β-γλυκάνη, πηκτίνη και κόμμι). 

Το πίτουρο βρώμης χρησιμοποιείται για να εμπλουτίσει τα ψωμιά και τα δημητριακά και αυξάνει την πρόσληψη διαιτητικών ινών. 

Το πίτουρο σιταριού είναι χρήσιμο ως ζωοτροφή για πουλερικά και άλλα ζώα.

Το πίτουρο βρώμης είναι το εξωτερικό περίβλημα του σπόρου της βρώμης. Τα πίτουρα των σπόρων περιέχουν σε μεγαλύτερες ποσότητες τα θρεπτικά συστατικά του καρπού σε σχέση με τους σπόρους.

Το πίτουρο περιέχει πολλές φυτικές ίνες  και θρεπτικά συστατικά, όπως κάλιο, φώσφορο, φυλλικό οξύ, σελήνιο, ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα.

Το πίτουρο είναι πλούσιο σε β-γλυκάνη που δρα κατά της χοληστερίνης.

Συντελεί στην σωστή λειτουργία του εντέρου και σε προβλήματα δυσκοιλιότητας.

Μπορεί να βοηθήσει, επίσης, στη δίαιτα, δεν περιέχει γλουτένη, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε διαλυτές φυτικές ίνες, μας δίνει το αίσθημα του κορεσμού της πείνας.

Το πίτουρο είναι ισχυρή αντικαρκινική διατροφή

Οι βιταμίνες που περιέχει το πίτουρο σε 100 γραμμάρια

Βιταμίνη Β3 άνω του 100%

Βιταμίνη Β6 68%

Φυλλικό οξύ 63%

Βιταμίνη Β1 60%

Βιταμίνη Β5 25%

Βιταμίνη Β2 20%

Βιταμίνη Ε 8%

Βιοτίνη 5%

Τα μέταλλα που περιέχει το πίτουρο σε 100 γραμμάρια

Mg άνω του 100%

Ph άνω του 100%

Zn άνω του 100%

Mn 98%

Fe 73%

Cu 68%

Cr 32%

K 30%

Mo 28%

Se 27%

Ca 15%

Cl 7%

S 5%

Na 2%

Τα καλύτερα βιολογικά δημητριακά

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα καλύτερα βιολογικά δημητριακά

pitoyro 1

Διαβάστε, επίσης,

Η καθημερινή διατροφή των καρκινοπαθών

Βιοτίνη

Χρήσιμες πληροφορίες για το φυλλικό οξύ

Πόσο οι βιταμίνες απορροφούνται από τον οργανισμό μας

Πυριδοξίνη

Ριβοφλαβίνη

Θειαμίνη

Προϊόντα ολικής αλέσεως

Γιατί οι φυτικές ίνες είναι απαραίτητες στον καρκίνο παχέος εντέρου

Βρώμη

www.emedi.gr

 

 

Διαβάστηκε 1475 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 30 Οκτωβρίου 2018 12:06
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Σχετικά Άρθρα