Κυριακή, 02 Δεκεμβρίου 2018 09:20

Να τρώτε αγκινάρες

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

Η αγκινάρα είναι υπερτροφή

 

Η αγκινάρα βοηθάει στην πέψη

Τα φύλλα, οι ρίζες και τα ανώριμα άνθη της αγκινάρας χρησιμοποιούνται για θεραπευτικούς σκοπoύς.

Η αγκινάρα περιέχει φυτικές ίνες, μαγνήσιο και χρώμιο. Επίσης, περιέχει βιταμίνη C, φυλλικό οξύ, βιοτίνη, μαγγάνιο, νιασίνη ή Β3, ριβοφλαβίνη ή Β2, θειαμίνη ή Β1, προβιταμίνη Α και κάλιο.

Να τρώτε φρέσκιες αγκινάρες, γιατί όχι μόνο είναι πεντανόστιμες, αλλά έχουν και λίγες θερμίδες και οι υδατάνθρακές της είναι σε μορφή ινουλίνης, που δε χρησιμοποιείται από το σώμα για το μεταβολισμό ενέργειας. Η ινουλίνη βελτιώνει τον έλεγχο σακχάρου στους διαβητικούς. Στια αγκινάρες που αποθηκεύονται για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα η ινουλίνη διασπάται σε άλλα σάκχαρα.

agkinara 1

Άγρια αγκινάρα ωμή, φρεσκοκομμένη με λεμόνι και βιολογικό ελαιόλαδο

Οι αγκινάρες με τα αγκάθια, συνηθίζεται να λέγονται άγριες σε αντιδιαστολή με εκείνες που δεν έχουν αγκάθια. 

Οι άγριες αγκινάρες είναι νόστιμες, πλούσιες σε ωφέλιμα συστατικά και τρώγονται μαγειρεμένες με πολλούς τρόπους αλλά και ωμές. Δεν υπάρχει καλύτερο συνοδευτικό της ρακής αυτή την εποχή από μια αγκινάρα αλατισμένη, πνιγμένη στο λεμόνι.

Το λουλούδι που τρώγεται σαν λαχανικό, είναι το εύκολο ραέτι για ξαφνικούς επισκέπτες και ο συνηθέστερος ρακομεζές στα καφενεδάκια της Κρήτης την Άνοιξη.

Μια ωμή αγκινάρα κομμένη σε φετούλες, συνδυάζεται θαυμάσια με κάθε πράσινη σαλάτα. Η πικράδα της δίνει υπέροχη γεύση σε όλες τις σαλάτες της εποχής.

Αν θέλετε να την καταναλώσετε ωμή, την καθαρίζετε από τα εξωτερικά σκληρά φύλλα, και ξεφλουδίζετε την κωνική βάση κοντά στο κοτσάνι, και κόβετε την κωνική κορυφή. Ταυτόχρονα, τρίβετε με μια λεμονόκουπα τα μέρη που ξεφλουδίσατε.

Αν καθαρίζετε πολλές για να τις μαγειρέψετε, τις βάζετε, σε λεκανίτσα με νερό και μια κουταλιά αλεύρι.

Το φυτό της αγκινάρας έχει χολεκκρινική δράση. Γι΄αυτό η αγκινάρα χρησιμοποιείται για την ήπια δυσπεψία, μετά από ένα γεύμα με πολλά λίπη (2γραμμάρια εκχύλισμα).

Η χορήγηση εκχυλίσματος αγκινάρας τρεις φορές την ημέρα μειώνει τη ναυτία, τους πόνους στην κοιλιά, τη δυσκοιλιότητα και το μετεωρισμό 640 mg εκχύλισμα).

Όμως, το εκχύλισμα αγκινάρας είναι καλό και για όσους έχουν υψηλή χοληστερίνη και τριγλυκερίδια (2000mg).

Σε ακατέργαστη μορφή χρησιμοποιήστε 4 γραμμάρια αποξηραμένα φύλλα τρεις φορές την ημέρα.

Η αγκινάρα πρέπει να καταναλώνεται και από όσους έχουν ίκτερο και ιογενή ηπατίτιδα, γιατί είναι ευεργετική για το συκώτι.

Η αγκινάρα περιέχει cynarin που βοηθά να αποβληθούν από το συκώτι οι επικίνδυνες τοξίνες. Επίσης, περιέχει το φλαβονοειδές silymarin που αποτρέπει τη διαδικασία της υπεροξείδωσης των λιπιδίων στις κυτταρικές μεμβράνες των ηπατοκυττάρων.

Η αγκινάρα έχει ισχυρή αντικαρκινική δράση. Τα ισχυρά πολυφαινολικά αντιοξειδωτικά στις αγκινάρες συμβάλλουν στην πρόληψη και θεραπεία του καρκίνου και των λευχαιμιών. Στο εκχύλισμα φύλλων αγκινάρας υπάρχουν τα αντιοξειδωτικά ρουτίνη, κουερσετίνη και γαλλικό οξύ που προκαλούν κυτταρικό θάνατο και απόπτωση και μειώνουν τον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων. Επίσης, τα φυτοχημικά στις αγκινάρες μπλοκάρουν την έκκριση καρκινικών παραγόντων κι εμποδίζουν την αγγειογένεση στον καρκίνο.

Τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής με αγκινάρα

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής με αγκινάρα

agkinara 2

Διαβάστε, επίσης,

Η καλύτερη αποτοξίνωση του ήπατος και της χοληδόχου κύστεως

Βότανα για την δυσπεψία και το ευερέθιστο έντερο

Αγκινάρες με αρακά αυγολέμονο

Νόστιμες αγκινάρες στην κατσαρόλα

Χρήσιμες ιατρικές συνταγές με αγκινάρες

Τσάι αγκινάρας

Ευεργετικές ιδιότητες της αγκινάρας

Συνταγές για αλκαλοποίηση του οργανισμού

Πρόγραμμα διατροφής για τη διακοπή καπνίσματος

Φυτά που τα φυτεύετε μια φορά και τα έχετε για πάντα

Τα καλύτερα βότανα για το συκώτι σας

Ορθομοριακή αποτοξίνωση του γαστρεντερικού συστήματος

Αν έχετε σπαστική κολίτιδα

Τροφές φάρμακα

Ρουτίνη

Οι καλύτερες συνταγές βοτάνων για τα λιπίδια και τα τριγλυκερίδια

Τρόποι για να μην πονοκεφαλιάζετε από το ποτό

Τα μυστικά της μακροζωϊας υγιεινά και μη

To μαγνήσιο και τα οφέλη του

Νεφρολιθίαση

Ανεπάρκεια σιδήρου

Τα κατάλληλα φυτά για αδυνάτισμα

 Οι καλύτερες αντιοξειδωτικές τροφές

Δίαιτα Ντουκάν

Πολύ χρήσιμες πληροφορίες για την χοληστερίνη

www.emedi.gr

 

Διαβάστηκε 85 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 02 Δεκεμβρίου 2018 10:14
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Πολυμέσα