Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014 14:33

Σύμπλεγμα βιταμινών Β

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(4 ψήφοι)

Το σύμπλεγμα βιταμινών Β είναι ένα πολύ χρήσιμο συμπλήρωμα

Tο σύμπλεγμα των βιταμινών Β είναι μια συλλογή από βασικά θρεπτικά συστατικά τα οποία έχουν κοινά χαρακτηριστικά. Είναι υδατοδιαλυτές βιταμίνες και βρίσκονται σε τροφές όπως: Μαγιά μπύρας, κρέας, δημητριακά και φυτικές πρωτεΐνες.

Ενώ χημικώς ξεχωρίζουν η μία βιταμίνη από την άλλη, οι τρόποι με τους οποίους οι βιταμίνες Β εργάζονται στο σώμα είναι στενά συνδεδεμένοι.

Ο μεταβολισμός του φυλλικού οξέως και της Β12 είναι στενά συνδεδεμένος.

Η Β2 απαιτείται για την ενεργοποίηση της Β6.

Η Β3 μπορεί να παρασκευαστεί από άλλα διαιτητικά στοιχεία ανάλογα της Β6.

Οι λειτουργίες του συμπλέγματος Β στο σώμα ως μία ομάδα βιταμινών, είναι απαραίτητες για:

- Την απελευθέρωση της ενέργειας από την τροφή.

- Τον μεταβολισμό των λιπαρών και των πρωτεϊνών.

- Την διατήρηση υγιούς δέρματος, μαλλιών, ματιών, νυχιών, στόματος, συκωτιού.

- Την παραγωγή της αιμοσφαιρίνης.

- Την εύρυθμη λειτουργία του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος.

Το σύμπλεγμα των βιταμινών Β είναι ιδανικό για:

- Άτομα με φτωχό διαιτολόγιο.

- Χορτοφάγους.

- Άτομα που σιτίζονται με πρόχειρη τροφή (fast food).

- Άτομα ηλικιωμένα ή άτομα που ακολουθούν υποθερμιδική δίαιτα.

- Άτομα σε ανάρρωση.

- Άτομα με απαιτητικό ρυθμό ζωής και ακανόνιστες συνθήκες σίτισης.

- Άτομα που καταναλώνουν υπερβολική ποσότητα αλκοόλ.

- Άτομα με άνοια.

-Κληρονομικές νόσους που χαρακτηρίζονται από απέκκριση θείου στα ούρα.

-Αυξημένο ποσό της ομοκυστεΐνης στο αίμα.

-Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Οι βιταμίνες Β είναι σημαντικές δομικές μονάδες του σώματος και θα σας βοηθήσουν να είστε σε καλή υγεία.

Μερικά συμπληρώματα διατροφής βιταμινών Β περιέχουν, επίσης, συστατικά όπως βιταμίνη C, βιταμίνη Ε ή ψευδάργυρο.


Πώς να χρησιμοποιείτε τα συμπληρώματα βιταμινών του συμπλέγματος Β

Πάρτε αυτό το φάρμακο από το στόμα, συνήθως μία φορά την ημέρα ή σύμφωνα με τις οδηγίες.

Ακολουθήστε όλες τις οδηγίες στη συσκευασία του προϊόντος.

Εάν παίρνετε ένα συμπλήρωμα που περιέχει βιταμίνη C, πρέπει να το πάρετε με ένα γεμάτο ποτήρι νερό. Μην ξαπλώνετε για 10 λεπτά μετά τη λήψη του.

Εάν παίρνετε μασώμενα δισκία, μασάτε το δισκίο καλά πριν την κατάποση.

Εάν λαμβάνετε καψάκια παρατεταμένης αποδέσμευσης, τα καταπίνετε ολόκληρα. Μην σπάτε ή μασάτε τα καψάκια παρατεταμένης αποδέσμευσης ή τα δισκία, γιατί απελευθερώνεται όλη η ποσότητα με μιας.

Εάν παίρνετε τη βιταμίνη σε υγρή μορφή χρησιμοποιήστε μια συσκευή  μέτρησης της δόσης. Μερικά υγρά προϊόντα πρέπει να ανακινούνται πριν από κάθε δόση.

Ορισμένα προϊόντα που περιέχουν βιταμίνη Β12 μπορούν να τοποθετηθούν κάτω από τη γλώσσα.

Ακολουθήστε προσεκτικά τις οδηγίες της ετικέτας για να πάρετε το μεγαλύτερο όφελος.

Πάρτε αυτό το συμπλήρωμα τακτικά προκειμένου να πάρετε το μεγαλύτερο όφελος από αυτό. Για να το θυμάστε, καλύτερα να  το παίρνετε την ίδια ώρα κάθε μέρα.


-Βιταμίνες Β-1 και Β-2

Η βιταμίνη Β-1 ή θειαμίνη και η βιταμίνη Β-2 ή ριβοφλαβίνη, βοηθούν το σώμα να παράγει ενέργεια. Βοηθούν στο μεταβολισμό των ενζύμων στους μυς, τα νεύρα και την καρδιά. Η βιταμίνη Β-1 μπορεί σε πολύ υψηλές δόσεις να προκαλέσει αίσθημα παλμών της καρδιάς, νευρικότητα, αϋπνία, υπέρταση και δερματικά εξανθήματα. Η βιταμίνη Β-2 μπορεί σε πολύ υψηλές δόσεις να προκαλέσει ναυτία, έμετο, κόπωση, αναιμία και υπόταση.

-Βιταμίνες Β-3 και Β-4

Οι πρωτογενείς ρόλοι των βιταμινών Β-3 (νικοτινικό οξύ ή νικοτιναμίδιο ή νιασίνη) και Β-4 (αδενίνη που δεν θεωρείται πια βιταμίνη)  είναι η παραγωγή ενέργειας μέσα στα κύτταρα. Είναι σημαντικές για τη διατήρηση της καλής υγείας του δέρματος, του πεπτικού και του νευρικού συστήματος. Σε πολύ υψηλές δόσεις μπορεί να προκαλέσουν ναυτία, έμετο, πονοκέφαλο, υπεργλυκαιμία, αυξημένο ουρικό οξύ, ίκτερο, εφίδρωση και εξανθήματα.

-Βιταμίνες Β-5 και Β-6

Η βιταμίνη Β-5 ή παντοθενικό οξύ βοηθά το σώμα με την ανάπτυξη και μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της αναιμίας. Οι παρενέργειες της βιταμίνης Β-5 όταν λαμβάνεται σε υψηλές δόσεις είναι οίδημα, κόπωση, πόνος στις αρθρώσεις, γαστρεντερικά προβλήματα, αυξημένα τριγλυκερίδια, ασβεστοποίηση, κατάθλιψη και αφυδάτωση.

Η βιταμίνη Β-6 ή πυριδοξίνη βοηθά στο μεταβολισμό των πρωτεϊνών, διατηρεί την υγεία των ερυθρών αιμοσφαιρίων και έχει διάφορους ρόλους στη διατήρηση της υγείας του νευρικού και του ανοσοποιητικού συστήματος. Βοηθά, επίσης, στην παραγωγή των νευροδιαβιβαστών (σεροτονίνη, νορεπινεφρίνη και ντοπαμίνη). Οι παρενέργειες της βιταμίνης Β-6, όταν λαμβάνεται σε πολύ υψηλές δόσεις περιλαμβάνουν μούδιασμα στα χέρια ή τα πόδια, κατάθλιψη, αυτοκτονικές τάσεις, μεταβολές στη διάθεση, πονοκεφάλους, κόπωση, υπογλυκαιμία, προβλήματα με το θυρεοειδή και το νωτιαίο μυελό και με εκφυλισμό των νευρικών κυττάρων.

-Βιταμίνη Β-7

Η βιταμίνη Β-7 ή βιοτίνη ή βιταμίνη Η, βοηθά στη διάσπαση των υδατανθράκων και των πρωτεϊνών και βοηθά, επίσης, στην σύνθεση ορμονών. Παράγεται από βακτηριδιακή σύνθεση στο έντερο. Οι παρενέργειες σε πολύ υψηλές δόσεις περιλαμβάνουν διαταραχές του δέρματος, εύθραυστα νύχια, απώλεια μαλλιών, αναιμία, κατάθλιψη και κόπωση.

-Βιταμίνη Β- 8

Η Βιταμίνη Β- 8 είναι παράγοντας ανάπτυξης για μικροργανισμούς, αλλά όχι για τον άνθρωπο.

-Βιταμίνη Β-9

Η βιταμίνη Β-9 ή φυλλλικό οξύ ή Bc ή βιταμίνη Μ, είναι σημαντική για τη σύνθεση του DNA και για την παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Οι παρενέργειες της βιταμίνη Β-9, όταν αυτή λαμβάνεται σε πολύ υψηλές δόσεις περιλαμβάνουν προβλήματα στα νεφρά, φούσκωμα στην κοιλιά, ναυτία, απώλεια της όρεξης και αυξημένη χοληστερόλη αίματος, και μπορεί να καλύψει την αναιμία που προκαλείται από ανεπάρκεια βιταμίνης Β-12, γι' αυτό πρέπει να λαμβάνονται καλύτερα μαζί.

-Βιταμίνη Β-10

Μη διαπιστωμένος παράγοντας ανάπτυξης και δημιουργίας πτίλωσης (πτερώματος για τα πουλερικά).

-Βιταμίνη Β-11

Μη διαπιστωμένος παράγοντας ανάπτυξης και δημιουργίας πτίλωσης (πτερώματος για τα πουλερικά).

-Βιταμίνη Β-12

Η βιταμίνη Β-12 ή κοβαλαμίνη, έχει από καιρό μελετηθεί για τη σχέση της με τη νόσο του Alzheimer, την άνοια και τη γενική εξασθένηση των γνωστικών λειτουργιών και την κακοήθη αναιμία. Η ανεπάρκεια μπορεί να σχετίζεται με προβλήματα μνήμης και με ψύχωση. Οι παρενέργειες της βιταμίνης Β-12, όταν αυτή λαμβάνεται σε πολύ μεγάλες ποσότητες περιλαμβάνουν, κυρίως, νευρολογικές εκδηλώσεις, όπως μούδιασμα ή μυρμήγκιασμα στο δεξί χέρι ή τη δεξιά πλευρά του προσώπου, κρίσεις άγχους και αίσθημα παλμών της καρδιάς. Άλλες παρενέργειες είναι η αναιμία που σχετίζεται με την υπερβολική λήψη φυλλικού οξέος και την μη ταυτόχρονη χορήγηση Β12, διαταραχή του θυρεοειδούς και προβλήματα του οπτικού νεύρου.

-Βιταμίνη Β- 13

Οροτικό οξύ, που είναι παράγοντας του ορού του γάλακτος, παράγοντας ζωϊκής γαλακτόζης. Δεν θεωρείται πια βιταμίνη.

-Βιταμίνη Β-14

Παράγωγο της βιταμίνης Β12

Διαβάστε, επίσης,

Διάγνωση της ανεπάρκειας της βιταμίνης Β12

Οι απαραίτητες βιταμίνες για όσους πίνουν αλκοόλ

Στοματίτιδα

Νόσος Alzheimer

Οι απαραίτητες βιταμίνες για την ανάπτυξη

Όταν κάποιος δεν μπορεί να καταναλώσει γαλακτοκομικά

Φυλλικό οξύ

Η Β12 για τη διαβητική νευροπάθεια

Πλήρης βιοχημικός έλεγχος αίματος

www.emedi.gr

Διαβάστηκε 5648 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014 17:12
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Το φθόριο Νόνι »