Σάββατο, 05 Δεκεμβρίου 2015 10:34

Ποιοι πρέπει να παίρνουν β καροτίνη

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

Τα οφέλη στην υγεία από την β καροτίνη

Vitamin A (Beta Carotene):

Τα οφέλη στην υγεία από τo Beta Carotene

Η β-καροτίνη ή το β καροτένιο είναι μια χρωστική που προέρχεται από τα φυτά. Ανήκει στην οικογένεια των καροτενοειδών και όταν λαμβάνεται από το στόμα είναι πρόδρομος της βιταμίνης Α και γι΄αυτό ονομάζεται και προβιταμίνη Α.

Τα καροτινοειδή είναι έγχρωμες χρωστικές που απαντώνται στα ζώα και στα φυτά. Υπάρχουν περισσότερες από 100 στη φύση καροτίνες: άλφα, βήτα και γάμμα που μπορούν να δημιουργήσουν την βιταμίνη Α. Η μετατροπή τους γίνεται στο έντερο, τα νεφρά και το συκώτι, σε ποσοστό που εξαρτάται από τις φυσιολογικές ανάγκες του οργανισμού.

Το β-καροτένιο θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα θρεπτικά μικροσυστατικά και είναι ένα από τα κύρια αντιοξειδωτικά της διατροφής. Τα αντιοξειδωτικά αποτελούν ουσίες που συμβάλλουν στην εξουδετέρωση των επιβλαβών ελευθέρων ριζών, η παραγωγή των οποίων γίνεται και φυσιολογικά, λόγω των ενδοκυτταρικών μεταβολικών αντιδράσεων. Όμως, η ανεξέλεγκτη παραγωγή ελευθέρων ριζών, μπορεί να προκαλέσει κυτταρική βλάβη.

Συνήθως, η β- καροτίνη στα συμπληρώματα διατροφής παρέχεται σε μείγμα με άλλα καροτινοειδή, όπως α-καροτίνη, λουτεϊνη, ζεαξανθίνη, κρυπτοξανθινη και ανάλογα της βιταμίνης Α.

Οι πλουσιότερες πηγές καροτινοειδών από τις τροφές είναι σε μγρ ανά 100 γραμμάρια: τα καρότα (12.000), ο μαϊντανός (7.000), το σπανάκι (6000), οι κορυφές γογγυλιών (6.000), οι πράσινες σαλάτες (4.000), οι γλυκοπατάτες (4.000), το κάρδαμο (3.000), το μπρόκολο (2.500), το πεπόνι (2.000), τα αντίδια (2.000), τα φασολάκια (1.500), τα κολοκύθια (1.500), τα μαρούλια (1000), τα ξηρά δαμάσκηνα (1000), οι ντομάτες (600), τα ανοιξιάτικα λάχανα (500), τα ροδάκινα (500), τα σπαράγγια (500), το μοσχαρίσιο συκώτι (1540), το βούτυρο (470), τα τυριά (210) και το γάλα αγελάδας (22).

Μια πολύ καλή πηγή β-καροτίνης και άλλων καροτενοειδών είναι το ροζ φύκι Dunaliella Salina (algea) που συναντάται στις επιφάνειες των θαλάσσιων λιμνών που έχει και πολύ άλας το οποίο προστατεύει και από τους παθογόνους μικροργανισμούς.

Η σχέση μεταξύ των καροτινών και της βιταμίνης Α είναι:

1 ισοδύναμο ρητινόλης=1 μικρογραμμάριο ρητινόλης=6 μικρογραμμάρια βήτα-καροτίνης=12 μικρογραμμάρια άλλων προδρόμων καροτίνης=3.331 ενεργότητας βιταμίνης Α από την ρετινόλη=101 IU ενεργότητας βιταμίνης Α από την βήτα-καροτίνη.

Η β-καροτίνη είναι ο πιο ισχυρός πρόδρομος της βιταμίνης Α. Η β-καροτίνη καταστρέφεται από τις υψηλές θερμοκρασίες, οξυγόνο και φως, ιδιαίτερα μαζί με ίχνη σιδήρου και χαλκού. Οι απώλειές της κατά το βράσιμο σε νερό (60 λεπτά) είναι 40% και κατά το τηγάνισμα 15 λεπτά 70%. Η ελεγχόμενη ξήρανση φρούτων και λαχανικών οδηγεί σε απώλειες 20%, ενώ η ξήρανση στον ήλιο την καταστροφή της ολοκληρωτικά.

Οι λειτουργίες της καροτίνης είναι αυτές της βιταμίνης Α.

Η διατροφή καλύπτει το 50% των αναγκών σε βιταμίνη Α με τη μορφή της κανονικής βιταμίνης και το 50% με τη μορφή καροτίνης.

Η διατροφική αξία της β-καροτίνης φαίνεται να είναι σημαντική όταν προσλαμβάνεται μέσα από την τροφή. 

Στη μορφή του Beta Carotene δε δημιουργεί προβλήματα υπερβιταμίνωσης, αφού ο οργανισμός επιλέγει με βάση τις ανάγκες του την ποσότητα που θα μετατρέψει σε βιταμίνη Α.

Τα οφέλη της Beta Carotene στην υγεία

Η θεραπεία με βήτα-καροτίνη είναι επωφελής για τον καρκίνο του πνεύμονα και σαν πρόληψη προστατεύει από τον καρκίνο του πνεύμονα που προκαλείται από το κάπνισμα σε χρόνιους καπνιστές. Η βήτα καροτίνη προστατεύει από τα καρκινογόνα, αν και στους χρόνιους και βαρείς καπνιστές, η υπερβολική καροτίνη μπορεί να αυξάνει τις ελεύθερες ρίζες όταν συνδυάζεται το υπερβολικό κάπνισμα με την προβιταμίνη Α. 

Η βιταμίνη Α είναι αντιοξειδωτική και βοηθάει στην ενδυνάμωση της όρασης, προλαμβάνει τη νυχτερινή τύφλωση και χρησιμεύει σε πολλές διαταραχές των οφθαλμών. Μειώνει την πρόοδο του καταρράκτη.

Η βιταμίνη Α ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Προφυλάσσει από αναπνευστικές μολύνσεις.

Προάγει την ανάπτυξη των οστών και των δοντιών, καθώς και τη διατήρηση υγιούς δέρματος μαλλιών και βλεννογόνων. Προστατεύει το δέρμα από τα ηλιακά εγκαύματα. Βοηθάει στην ψωρίαση.

Προφυλάσσει από τον καρκίνο.

Προφυλάσσει από την καρδιοπάθεια.

Βοηθάει στην αρθρίτιδα.

Βοηθάει στην υπέρταση.

Τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής με Beta Carotene ή βήτα καροτίνη

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής με Beta Carotene ή ήτα καροτίνη

Dunaliella Salina (algea)

Η καθοδήγηση για την επιλογή των ποιων συμπληρωμάτων διατροφής, από τα ανωτέρω, είναι κατάλληλα για την ασθένειά σας θα γίνει σε συνεννόηση με τον θεράποντα ιατρό

Διαβάστε, επίσης,

Bιταμίνη Α

Οι αιτίες του καρκίνου του πνεύμονα

 Η διατροφική αξία του βρωμάλευρου

Για υγιή μαλλιά, όμορφο δέρμα και δυνατά νύχια

Χρήσιμες πληροφορίες για την πρόληψη του καρκίνου μαστού

Για όσους έχουν κίνδυνο για καρκίνο στομάχου

Για όσους έχουν κίνδυνο για καρκίνο από το κάπνισμα

Χρήσιμες ιατρικές συνταγές με καρότα

Σημεία έλλειψης βιταμινών και μετάλλων

Τα καλύτερα τρόφιμα κατά του καρκίνου

Τρόφιμα για να χάσετε βάρος

Τα καλύτερα τρόφιμα κατά του καρκίνου

Το πικρό πεπόνι κάνει καλό στην υγεία

Αντιφλεγμονώδης διατροφή

Στάδιο Ι και ΙΙ μη μικροκυτταρικός καρκίνος πνεύμονα

Διατροφή για όσους έχουν χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια

Πρόγραμμα διατροφής για τη διακοπή καπνίσματος

Η θρεπτική αξία του αλατισμένου βούτυρου

Οι βιταμίνες για τους βλεννογόνους

Διατροφή για τον καταρράκτη

Πόσο οι βιταμίνες απορροφούνται από τον οργανισμό μας

Να τρώτε παντζάρια κάνουν καλό

Καροτιναιμία

Προστατέψτε τον οργανισμό σας ορθομοριακά

Οι απώλειες βιταμινών στα επεξεργασμένα τρόφιμα

Γλυκοπατάτες για τον καρκίνο

Το πιο ισχυρό φυσικό αντιβιοτικό

 Ιατρικές συνταγές για ερεθισμένα μάτια

Τι μπορεί να πάθετε από την έλλειψη βιταμινών

Τροφές για καλή όραση

Φρεσκοστιμμένοι χυμοί

Χρήσιμες πληροφορίες για το ζωμό βοδινού

Λευκοπλακία στόματος

Οι απαραίτητες βιταμίνες για όσους καπνίζουν

Βλαστοί φασολιών

Πεπόνι

Τροφές φάρμακα

Τριγωνέλλα η ελληνική

Η δίαιτα Budwig

Αλόη Βέρα

Ντομάτα

Bιταμίνη Α

Συμπλήρωμα διατροφής για το οξειδωτικό στρες

Πότε γίνεται εξέταση αίματος για βιταμίνη Α

Υψηλές δόσεις βιταμινών για τη θεραπεία καρκίνου

Ιπποφαές

Καρότα

Μυστικά για την κολοκύθα

Τρόφιμα για την πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου

Οι βιταμίνες για την τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος

Μόλυνση του περιβάλλοντος και διατροφή

Όταν η διατροφή συναντά την ομορφιά

Πρόληψη του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας

Ξεκινήστε να παίρνετε συμπληρώματα διατροφής

Μάνγκο

Πρόσθετα τροφίμων

Διατροφή για έντονη πνευματική εργασία

www.emedi.gr

Διαβάστηκε 2822 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 19 Αυγούστου 2018 14:12
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Οι βιταμίνες για τις κράμπες της περιόδου Πρωτόγαλα »