Κυριακή, 18 Σεπτεμβρίου 2016 20:37

Κουερσετίνη

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(3 ψήφοι)

Που κάνει καλό η κουερσετίνη

Η κουερσετίνη είναι φλαβόνη τύπου Β κι έχει ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες στην αρθρίτιδα, στον καρκίνο και στις αλλεργίες.

Η ισταμίνη είναι ο κύριος ένοχος σε αλλεργίες από τη γύρη, τις τρίχες των ζώων, τη σκόνη του σπιτιού και του εδάφους στα δεκτικά και ευπαθή άτομα.

Η κουερσετίνη είναι πολύ αποτελεσματική για την πρόληψη της απελευθέρωσης ισταμίνης από τους ιστούς ως αντίδραση σε αλλεργιογόνα και άλλες καταστάσεις.

Η ισταμίνη είναι υπεύθυνη για τα κλασσικά συμπτώματα των αλλεργιών, όπως τα πρηξίματα, η καταρροή από τη μύτη, η υπερβολική απέκκριση στους βλεννογόνους, τα φταρνίσματα και το τσούξιμο των ματιών.

Η ισταμίνη συσσωρεύεται στα ιστιοκύτταρα και τα βασεόφιλα κύτταρα του αίματος και των ιστών. 

Η κουερσετίνη ενισχύει τις κυτταρικές μεμβράνες αυτών των κυττάρων και παρεμποδίζεται έτσι η απελευθέρωση της ισταμίνης.

Οι τυπικές θεραπευτικές δόσεις για τις αλλεργίες είναι 1000-3000 χλγρ την ημέρα.

H κουερσετίνη ή κερσετίνη ή κερκετίνη είναι μια φλαβόνη που βρίσκεται σε πολλά φρούτα, λαχανικά, φύλλα, και δημητριακά. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συστατικό σε συμπληρώματα, ποτά, ή  τρόφιμα.

Χρησιμοποιείται ευρέως για την πρόληψη και τη θεραπεία του καρκίνου.

Η Quercetin αντενδείκνυτα μπορεί να αλληλεπιδράσει με τις φθοριοκινολόνες (αντιβιοτικά).

Η κερκετίνη ως αναστολέας του CYP2C8, έχει επιβλαβείς αλληλεπιδράσεις με την ταξόλη / paclitaxel, γιατί η βιοδιαθεσιμότητά της μπορεί να αυξηθεί απρόβλεπτα, με επιβλαβείς παρενέργειες. 

Η μέση ημερήσια κατανάλωση από τα τρόφιμα πρέπει να είναι 25-50 mg

Τρόφιμα που περιέχουν κουερσετίνη  (mg / 100g) είναι τα κόκκινα φασόλια 603, η κάπαρη 234, η οξαλίδα 86, το ραπανάκι 70, τα χαρούπια 58, ο άνηθος 55, ο κόλιαντρος 53, ο μάραθος 48.8, το κόκκινο κρεμμύδι 32, το ραντίτσιο 31.5, το κάρδαμο 30, το φαγόπυρο 23, το λάχανο 23, τα cranberries 15, τα μαύρα δαμάσκηνα 12, η γλυκοπατάτα 10, τα βατόμουρα 8, το ιπποφαές 8, τα φραγκόσυκα 5, τα κόκκινα μήλα 4, το μπρόκολο 3, τα μύρτιλλα 3 και το τσάι, μαύρο ή πράσινο  2.
Στα κόκκινα κρεμμύδια, οι υψηλότερες συγκεντρώσεις quercetin υπάρχουν στους απόκεντρους δακτυλίους και στο τμήμα που βρίσκεται πλησιέστερα προς τη ρίζα. Επίσης, οι βιολογικής καλλιέργειας τομάτες έχουν 79% περισσότερες quercetin από τις μη βιολογικές. Η Quercetin είναι παρούσα σε διάφορα είδη μελιού από διαφορετικές φυτικές πηγές. 

Η Quercetin αναστέλλει την οξείδωση άλλων μορίων και ως εκ τούτου είναι αντιοξειδωτικό. Η Quercetin περιέχει μια χημική ουσία πολυφαινολική που σταματά την οξείδωση δρώντας ως καθαριστής των ελεύθερων ριζών που είναι υπεύθυνες για τις αντιδράσεις της οξειδωτικής αλυσίδας. 

Η Quercetin, επίσης, ενεργοποιεί επίσης ή αναστέλλει τις δραστηριότητες ενός αριθμού πρωτεϊνών. Για παράδειγμα, η κερκετίνη είναι μη ειδικός αναστολέας του ενζύμου πρωτεϊνικής κινάσης. Η κερσετίνη έχει, επίσης, οιστρογονική δραστηριότητα με ενεργοποίηση των υποδοχέων οιστρογόνων. Η κερσετίνη ενεργοποιεί τόσο τους άλφα υποδοχείς οιστρογόνων όσο και τους βήτα. Η κερκετίνη είναι  λιγότερο ισχυρή από ό, τι η ενδογενής οιστρογονική ορμόνη 17β-οιστραδιόλη. Η κερκετίνη δρα ως αγωνιστής του υποδοχέα των υποδοχέων των οιστρογόνων κι έχει αντικαρκινικές ιδιότητες.

Η κερκετίνη έχει ωφέλιμη επίδραση στα συστήματα επιδιόρθωσης του DNA, στο ήπαρ και στους νεφρούς, αυξάνει την πνευματική απόδοση και είναι πολύτιμη για την καρδιαγγειακή υγεία.

Διαβάστε, επίσης,

Διατροφικές συμβουλές για την πρόληψη του καρκίνου

Τα κρητικά βότανα είναι αναγνωρισμένα παγκοσμίως

Η υψηλή χοληστερίνη μπορεί να καταπολεμηθεί με συμπληρώματα διατροφής

Τι να κάνετε αν έχετε αλλεργίες

Πρόγραμμα διατροφής για τη διακοπή καπνίσματος

Βιοφλαβονοειδή

Τα πικρά θεραπεύουν τον καρκίνο

Ρουτίνη

www.emedi.gr

 

Διαβάστηκε 2595 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου 2016 19:27
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.