Σάββατο, 09 Ιουνίου 2018 20:54

Παράγοντας ανοχής γλυκόζης

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Ο παράγοντας ανοχής της γλυκόζης είναι χρήσιμος για τη θεραπεία του διαβήτη

Ο παράγοντας ανοχής γλυκόζης (Glucose tolerance factor-GTF) είναι η μόνη ενεργός μορφή του χρωμίου που λειτουργεί μέσα στο σώμα. 

Ο παράγοντας ανοχής γλυκόζης υπάρχει σε τροφές και μέσα στο σώμα μπορεί να συντεθεί από το τρισθενές χρώμιο, το νικοτινικό οξύ (νιασίνη) και τα αμινοξέα (κυστεΐνη, κυστίνη, γλυκίνη και γλουταμικό οξύ).

Ο παράγοντας ανοχής γλυκόζης είναι ένα βασικό διαιτητικό συστατικό που ενισχύει τη δράση της ινσουλίνης και ως εκ τούτου λειτουργεί στη ρύθμιση του μεταβολισμού των πρωτεϊνών, των λιπών και των υδατανθράκων.

Το χρώμιο είναι μια απαραίτητη θρεπτική ουσία για τον άνθρωπο, επειδή είναι μέρος του παράγοντα ανοχής γλυκόζης, ο οποίος ονομάζεται βιολογικά ενεργό χρώμιο.

Το Xρώμιο είναι ένα σημαντικό ιχνοστοιχείο, το οποίο ενισχύει τη δράση της ινσουλίνης και επηρεάζει τον μεταβολισμό των υδατανθράκων, των πρωτεϊνών και των λιπιδίων. Το χρώμιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως συμπλήρωμα για την απώλεια βάρους, καθώς και για τη βελτίωση του ελέγχου του σακχάρου στο αίμα σε άτομα με σακχαρώδη διαβήτη. 

Η μαγιά της μπύρας μπορεί να αποτρέψει τη, σχετιζόμενη με την ηλικία, μείωση της ικανότητας διατήρησης φυσιολογικών επίπεδων γλυκόζης.

Ένα οργανικό σύμπλοκο του χρωμίου ο «παράγοντας ανοχής στη γλυκόζη» (GTF).

Ο παράγοντας ανοχής GTF προωθεί την είσοδο της ινσουλίνης μέσα στα κύτταρα και διευκολύνει τη μεταφορά της κατά μήκος των κυτταρικών μεμβρανών.

Ο GTF ενισχύει την επίδραση της ινσουλίνης και έχει θετική επίδραση στον διαβήτη τύπου II.

Η «ανοχή γλυκόζης» αναφέρεται στην ικανότητα της γλυκόζης να απορροφάται από τα κύτταρα.

Με μειωμένη ανοχή στη γλυκόζη, η κυτταρική πρόσληψη γλυκόζης είναι μειωμένη και τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα είναι αυξημένα (υπεργλυκαιμία), όπως και στον διαβήτη.

Η πιο άφθονη και φυσική μορφή του GTF βρίσκεται στη μαγιά του Brewer. Τα εκχυλίσματα μαγιάς ισχυροποιούν τη δράση της ορμόνης ινσουλίνης,

159-250 μγρ χρωμίου τη μέρα με τη μορφή χρωμικού χλωριδίου είναι αρκετά.

Το χρώμιο με τη μορφή συστατικού της μαγιάς μπύρας απορροφάται καλύτερα, μπορεί να μεταφερθεί δια μέσω του πλακούντα, κατανέμεται γρήγορα στους ιστούς κι έχει ταχύτερη δράση στην ελάττωση του σακχάρου του αίματος από ότι το χρωμικό χλωρίδιο.

Το χρώμιο στη μαγιά της μπύρας απορροφάται κατά 24% σε σχέση με το 1% μόνο των αλάτων χρωμίου.

Η μαγιά εμπλουτίζεται με χρώμιο, προσθέτεται το μεταλλικό άλας στη μαγιά που ωριμάζει, αφαιρείται μετά η περίσσεια αυτού του άλατος χρωμίου και ξηραίνεται η μαγιά και περιέχει 60 μγρ χρώμιο.

Τροφές που περιέχουν τον παράγοντα ανοχής γλυκόζης: ξηρή μαγιά μπύρας, μαύρο πιπέρι, μοσχαρίσιο συκώτι, τυρί, σπόροι σιταριού, πιτυρούχο ψωμί, κορνφλέικς, λευκό ψωμί, σπαγγέτι, βοδινό κρέας, σπόροι καλαμποκιού, βούτυρο, ψωμί σίκαλης, μαργαρίνη, στρείδια, καυτερές πιπεριές, πίτουρο σιταριού, γαρίδες, αστακός, μανιτάρια, μπούτια κοτόπουλου, βακαλάος, μπύρα, ασπράδια αυγού, στήθος κοτόπουλου και αποβουτυρωμένο γάλα. Ο άνθρωπος ανέχεται μέχρι 60 χλγρ, ενώ αν πρόκειται για άλατα χρωμίου 18 χλγρ.

Όταν μιλάμε για το χρώμιο της διατροφής, με τη μορφή εκείνη που χρειάζεται το ανθρώπινο σώμα, αναφερόμαστε στην τρισθενή μορφή του (Cr3+ ή Cr (III)).

Το χρώμιο υπάρχει παντού γύρω μας. Στον αέρα, στο νερό, στο έδαφος, καθώς και σε πάρα πολλά τρόφιμα. Όπως άλλα απλά ιχνοστοιχεία, η ποσότητά του στα φαγητά είναι μικρή και ποικίλλει ανάλογα με την έκθεσή τους στο χρώμιο που υπάρχει στο περιβάλλον, αλλά και ανάλογα με την έκθεσή τους στο χρώμιο κατά τη διάρκεια παρασκευής τους. Σε γενικές γραμμές, το κρέας, τα οστρακοειδή, τα ψάρια, τα αβγά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, οι ξηροί καρποί και κάποια φρούτα και λαχανικά είναι καλές πηγές χρωμίου.

Ο παράγοντας ανοχής στη γλυκόζη απελευθερώνεται στο αίμα - από το ήπαρ, τους νεφρούς ή άλλους ιστούς που αποθηκεύουν χρώμιο - όπου υπάρχει έντονη αύξηση σακχάρου (γλυκόζης) ή / και ινσουλίνης.

Μαζί με το GTF, η ινσουλίνη προάγει την κυτταρική πρόσληψη γλυκόζης και αμινοξέων και την αυξημένη σύνθεση λίπους και πρωτεΐνης.

Ο παράγοντας GTF προφανώς αυξάνει τα αποτελέσματα της ινσουλίνης και είναι ανενεργός εκτός και αν υπάρχει ινσουλίνη.

Ανώτατο ασφαλές επίπεδο για ημερήσιο συμπλήρωμα = 200 μg. Η καθημερινή πρόσληψη των 30-100 μg είναι αρκετή για εφήβους και ενήλικες.

Η απορρόφηση του χρωμίου πραγματοποιείται στο λεπτό έντερο και ευνοείται παρουσία βιταμίνης C και νιασίνης και αποθηκεύεται κυρίως στο ήπαρ, στη σπλήνα και στα οστά.

Σημαντικές ποσότητες αποβάλλονται με τη διούρηση. Οι ποσότητες αυτές ποικίλλουν και φαίνεται να είναι αυξημένες σε έγκυες, θηλάζουσες και σε περιπτώσεις τραυματισμού, έντονου στρες και έντονης άσκησης.

Η έλλειψη χρωμίου ενοχοποιείται για υψηλά επίπεδα χοληστερίνης και χαμηλή ανοχή στη γλυκόζη.

Θεραπευτικές χρήσεις του χρωμίου

Στον διαβήτη τύπου 2, αν και το πάγκρεας παράγει αρκετή ινσουλίνη, τα μυϊκά κύτταρα και άλλοι ιστοί αναπτύσσουν αντίσταση στη δράση της, γεγονός το οποίο οδηγεί τελικά σε ελλιπή έλεγχο των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα.

Πολλές μελέτες έχουν εξετάσει την επίδραση των συμπληρωμάτων χρωμίου σε ανθρώπους με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2. Tο χρώμιο βοηθά στη μείωση των υψηλών επιπέδων χοληστερόλης και αυξάνει την καλή χοληστερόλη HDL.

Τέλος, το χρώμιο μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της ισχνής μυϊκής μάζας σε αθλητές.

Τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής για το διαβήτη

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής για το διαβήτη

Διαβάστε, επίσης,

Χρήσιμες πληροφορίες για το χρώμιο - Emedi

Πώς η αλόη βοηθάει στον διαβήτη

Ανορεξία και καχεξία στον καρκίνο

Ο σακχαρώδης διαβήτης μπορεί να αντιμετωπισθεί με συμπληρώματα διατροφής

Οι βιταμίνες για αποτοξίνωση από τα βαρέα μέταλλα

Τα οφέλη από τα φύκια στην υγεία

Το ορθομοριακό νερό είναι το καλύτερο νερό

Συμπληρώματα διατροφής για ρύθμιση των επιπέδων του σακχάρου

Τι είναι τα ιχνοστοιχεία

Οι απαραίτητες βιταμίνες για τους διαβητικούς

Γνωστοί παράγοντες που προκαλούν καρκίνο

Συμπληρώματα διατροφής για διαβητικούς

Μήπως είσαστε αγχωμένοι και κουρασμένοι;

Κάψτε το λίπος σας τρώγοντας

Πότε είναι απαραίτητο το χρώμιο στον οργανισμό;

Διατροφή για τον υποθυρεοειδισμό

Ντομάτα

Αλόη Βέρα

www.emedi.gr

 

 

Διαβάστηκε 468 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 10 Ιουνίου 2018 05:02
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.