Κυριακή, 03 Φεβρουαρίου 2019 15:44

Ποιοι πρέπει να παίρνουν σπιρουλίνα

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

Η σπιρουλίνα είναι υπερτροφή

 

Η σπιρουλίνα συμβάλλει στην καλή υγεία, ενέργεια και τόνωση όλης της οικογένειας.

Η σπιρουλίνα είναι ένα μικροσκοπικό κυανοπράσινο φύκος του γλυκού και του θαλασσινού νερού. Είναι πολυδύναμος νηματοειδής, σπειροειδής οργανισμός,

Η σπιρουλίνα  περιέχει ευρύτατο φάσμα θρεπτικών ουσιών και θεωρείται πλήρης τροφή. Είναι η πλoυσιότερη, επίσης, σε πρωτεϊνες πράσινη τροφή. 

Το βαθύ κυανό χρώμα της οφείλεται σε μια χρωστική, την πρωτεϊνη φυοκυανίνη που είναι ισχυρό αντιοξειδωτικό.

Το πράσινο χρώμα της σπιρουλίνας οφείλεται στη χλωροφύλλη.

spiroylina 2

Τα συστατικά της σπιρουλίνας:

Υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεϊνη 55-70%

Περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα:  βαλίνη,  θρεονίνη, ισολευκίνη, ιστιδίνη, λυσίνη, λευκίνη, μεθειονίνη, τρυπτοφάνη και φαινυλαλανίνη. Οι ποσότητες μεθειονίνης και λυσίνης που περιέχει είναι μειωμένες, βέβαια, σε σχέση με αυτές που περιέχονται στο κρέας, στα αυγά και στο γάλα είναι μικρότερες. Η σπιρουλίνα υπερέχει, όμως των οσπρίων στις πρωτεϊνες που περιέχει.

Περιέχει σίδηρο, πολύ περισσότερο από ότι το σπανάκι 2 mg.

Περιέχει βιταμίνη Ε πιο πολύ από τα φύτρα σιταριού.

Περιέχει βήτα καροτένιο ή προβιταμίνη Α και άλλα καροτενοειδή, όπως ασταξανθίνη.

Περιέχει χλωροφύλλη υψηλότερη από το τριφύλλι, αλφάλφα, το κριθαρόχορτο και το σιταρόχορτο.

Περιέχει βιταμίνες Β1, Β3, Β6, Β12, φυλλικό οξύ και βιταμίνη D και Κ. Η βιταμίνη Β12, όμως, που περιέχει δεν θεωρείται καλή πηγή βιταμίνης Β12, γιατί δεν είναι βιοδιαθέσιμη, γι΄αυτό όσοι είναι χορτοφάγοι πρέπει να αναζητούν βιοδιαθέσιμη βιταμίνη Β12.

Η σπιρουλίνα περιέχει γάμμα λινολεϊκό οξύ ή GLA και άλφα λινολεϊκό οξύ ή ALA, λινολεϊκό οξύ ή LA, σουλφολιπίδια εικοσιπεντανοϊκό οξύ ή EPA και δοκοσαεξανοϊκό οξύ ή DHA.

Περιέχει τις αντιοξειδωτικές ουσίες φυκοκυανίνη πο είναι πρωτεϊνη, καροτενοειδή ή β καροτίνη, σπιρουλάνη που είναι πολυσακχαρίτης, ξανθοφύλλες και πολυφαινόλες κ.ά. Τα αντιοξειδωτικά που περιέχει η σπιρουλίνα καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες.

Περιέχει πολλά μέταλλα και ιχνοστοιχεία: ασβέστιο, σίδηρο, μαγγάνιο, ψευδάργυρο, μαγνήσιο, χαλκό, χρώμιο και σελήνιο.

spiroylina 3

Σπιρουλίνα και υγεία

Έχει πολλά θρεπτικά συστατικά και βοηθάει σε μη ισορροπημένη διατροφή.

Έχει πολλά αντιοξειδωτικά και αναπληρώνει τις ελλείψεις όταν κάποιος δεν καταναλώνει πολλά φρούτα και λαχανικά.

Είναι κατάλληλη για όσους έχουν αναιμία.

Παρέχει υψηλά ποσοστά ενέργειας και αντοχής και είναι κατάλληλη για αθλητές. Βελτιώνει την ανοχή στην άσκηση.

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Η σπιρουλίνα αυξάνει την παραγωγή αντισωμάτων και άλλων κυττάρων που βελτιώνουν την ανοσία και αποτρέπουν τις μολύνσεις και άλλες ασθένειες, όπως ο καρκίνος.

Έχει ισχυρές αντικαρκινικές ιδιότητες. Είναι κατάλληλη και για τον καρκίνο του ήπατος.

Η σπιρουλίνα δρα κατά του έρπητα και της γρίπης.

Η σπιρουλίνα προλαμβάνει τις βλάβες στην καρδιά σε ασθενείς που κάνουν χημειοθεραπεία με doxorubicin.

Η σπιρουλίνα βοηθά στην ανάρρωση από εγκεφαλικό.

Η σπιρουλίνα αυξάνει τη μνήμη σε ηλικιωμένους, αλλά και σε μαθητές.

Η σπιρουλίνα χορηγείται σε όσους έχουν διαβήτη.

Η σπιρουλίνα θεραπεύει την αλλεργική ρινίτιδα.

Η σπιρουλίνα μειώνει την κακή ή LDL χοληστερόλη.

Η σπιρουλίνα μειώνει τη συστολική και διαστολική πίεση του αίματος.

Η σπιρουλίνα χρησιμοποιείται για πρόληψη σε όσους εκτίθενται στην ακτινοβολία, γιατί ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Η σπιρουλίνα βοηθάει την πέψη και την εντερική λειτουργία. Καταστέλλει τα κακά βακτήρια, όπως το E. coli και το μύκητα Candida και βελτιώνει την εντερική χλωρίδα.

Η σπιρουλίνα αποτοξινώνει από τα βαρέα μέταλλα.

Είναι κατάλληλη για όσους υποσιτίζονται ενήλικες και παιδιά.

Είναι κατάλληλη για όσους είναι σε ακινησία και ενισχύει τους μυς.

Είναι κατάλληλη για όσους έχουν χρόνια κόπωση.

Είναι κατάλληλη για όσους είναι λιποβαρείς και θέλουν να αυξήσουν το βάρος τους και την όρεξή τους.

Μειώνει το στρες.

Ενισχύει το δέρμα, τα μαλλιά και τα νύχια και σταματάει την τριχόπτωση και τα νύχια μακραίνουν και δεν είναι εύθραυστα.

Είναι κατάλληλη για την κακοσμία του δέρματος.

Είναι κατάλληλη για τους διαβητικούς και ρίχνει το σάκχαρο.

Ρυθμίζει τη χοληστερόλη.

Η σπιρουλίνα είναι κατάλληλη για όσους κάνουν δίαιτα για απώλεια βάρους και για αδυνάτισμα. Η σπιρουλίνα βοηθάει στην απώλεια του περιττού βάρους με ενίσχυση του μεταβολισμού, με αποτοξίνωση του οργανισμού και με βελτιστοποίηση της ενέργειας. Απαραίτητη είναι η πρόσληψη των δισκίων πριν τα γεύματα με πολύ νερό, ώστε να δημιουργείται ένα αίσθημα κορεσμού και να μειώνεται η ανάγκη για λήψη μεγάλης ποσότητας τροφής. Έτσι ο οργανισμός καλύπτει τις θρεπτικές του ανάγκες με χαμηλής θερμιδικής αξίας τροφή και πολύ υψηλής θρεπτικότητας. Απαραίτητη είναι και η άσκηση για την απώλεια βάρους.

Η σπιρουλίνα είναι φύκος με μορφή σπείρας, που περιέχει τις πλουσιότερες φυσικές πηγές βιταμινών και μετάλλων στη γη. 

Είναι κατάλληλη για τη ρύθμιση της θυρεοειδικής λειτουργίας.

Είναι πολύτιμη κατά τη διάρκεια μιας περιόδου ανάρρωσης μετά από ασθένεια.

Η σπιρουλίνα καταναλώνεται από ενήλικες, εγκύους και παιδιά. Στα παιδιά χορηγείται η μισή δοσολογία. Καλύτερα να λαμβάνεται πρωί και μεσημέρι. 

Να καταναλώνεται με πολύ νερό και σε χυμούς.

Συνδυάζεται άψογα με χλωρέλα.

Μέχρι 10 γραμμάρια την ημέρα είναι αρκετή σε ταμπλέτες ή σκόνη.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην μαγειρική και σε καλλυντικά.

Η σπιρουλίνα μπορεί να προκαλέσει αλλεργία με μικρή ζάλη, στομαχόπονο, ναυτία και διάρροια, εξανθήματα, κνίδωση και δυσκολία στην αναπνοή. Όσοι είναι αλλεργικοί στην σπιρουλίνα δεν πρέπει να την λαμβάνουν. Ακόμη, επειδή περιέχει βιταμίνη Κ πρέπει να ζητούν ατρική συμβουλή όσοι παίρνουν αντιπηκτικά. Επειδή, περιέχει το αμινοξύ φαινυλαλανίνη πρέπει να αποφεύγεται από όσους πάσχουν από φαινυλκετονουρία. Δεν πρέπει να λαμβάνεται από όσους παίρνουν φάρμακα για το θυρεοειδή, χωρίς ιατρική συμβουλή.

Τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής με σπιρουλίνα

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής με σπιρουλίνα

spiroylina 5

Διαβάστε, επίσης,

Διατροφή για όσους έχουν Αλτσχάιμερ

Ότι πρέπει να κάνετε αν είσαστε στην εμμηνόπαυση

Εξαιρετικές φυτικές πηγές πρωτεϊνών

Σούπα για να πάρετε σίδηρο

Μήπως είσαστε αγχωμένοι και κουρασμένοι;

Θαλασσοθεραπεία με φύκια

Κόπωση και φυτά

Ανεπάρκεια σιδήρου

www.emedi.gr

 

 

Διαβάστηκε 226 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 03 Φεβρουαρίου 2019 18:51
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.