Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου 2013 08:36

Μήπως κινδυνεύετε με απόλυση;

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)
Είναι φανερό ότι ζούμε σε μια δύσκολη οικονομικά εποχή που τα εργασιακά δεδομένα έχουν ανατραπεί
Οι ισορροπίες στην ασφάλεια της εργασίας έχουν κι αυτές διαταραχθεί σημαντικά και κανείς μας πια δεν ξέρει τι να περιμένει. Ο φόβος της απόλυσης και της ανεργίας ταλαιπωρεί χιλιάδες εργαζόμενους και η εργασιακή ανασφάλεια τους κάνει δυστυχισμένους.
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που βιώνουν με αγωνία την καθημερινή παρουσία στη δουλειά, και το άγχος μήπως είναι οι επόμενοι τους αποδιοργανώνει στην καθημερινότητά τους.
Το καλύτερο όπλο απέναντι σε ένα φόβο είναι να τον αντιμετωπίσετε, με τα δικά σας μέσα, όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται μιας και η ανάγκη να διατηρήσει κανείς τη θέση εργασίας του σήμερα, παρά τις υποχρεώσεις ή τις δυσκολίες που συναντά, γίνεται παράγοντας υπερβολικού άγχους, ακόμα και υποταγής.
Οι περισσότεροι δεν έχουμε ελπίδες για ανέλιξη ή οικονομική βελτίωση και μοιάζει να έχει ακυρωθεί η όποια προσωπική επιθυμία.
Όλοι έχουμε δεχτεί συνθήκες και τροποποιήσεις τόσο σε μισθολογικό επίπεδο όσο και στον τρόπο δουλειάς μας, το ωράριο.
Προσαρμοζόμαστε, όμως και ο φόβος καλά κρατεί. Το καθημερινό στρες και η απαξίωση ειδικά στη γενιά των 25-35 είναι συνεχές φαινόμενο. Είναι απόλυτα φυσιολογικό να ανησυχεί κανείς, όμως δεν πρέπει να το αφήνουμε να μας καταβάλλει.

Για να μη βουλιάξετε, κυρίως ψυχικά, και να περάσετε όσο πιο καλά μπορείτε αυτήν τη φάση, χρειάζεται προσοχή και ανασυγκρότηση.
-Όσο είστε στη δουλειά, συγκεντρωθείτε! Αν γίνουν έμμονη ιδέα η σκέψη της απόλυσης, ο φόβος και το κενό, μπορεί εκτός από την ψυχική σας υγεία να βλάψετε και την ποιότητα της δουλειάς σας. Εξάλλου μπορεί και να μην απολυθείτε ποτέ. Δώστε νόημα σε αυτό που κάνετε εδώ και τώρα. Φανταστείτε η ανησυχία σας για να ΜΗΝ συμβεί κάτι τέτοιο να σας οδηγήσει ακριβώς εκεί που φοβάστε.
-Η δουλειά δεν είναι όλη η ζωή μας, είναι ένα σημαντικό κομμάτι της. Ένα καλό υποστηρικτικό περιβάλλον, οι δικοί σας άνθρωποι μπορούν να σας στηρίξουν ψυχικά και να σας αποφορτίζουν στις δύσκολες εντάσεις. Κι όταν μπορούμε να αποφορτιστούμε, μπορούμε να πάρουμε ανάσες και να δούμε τα πράγματα με άλλο μάτι.
-Αναζητήστε σημεία σταθερότητας στον ίδιο σας τον εαυτό. Αν χρειάζεστε βοήθεια, ζητήστε τη, μην αφήνετε τον εαυτό σας να εγκλωβιστεί. Βρείτε σημεία αναφοράς που σας στηρίζουν μέσα σας και γύρω σας, ώστε να μη νιώθετε μονίμως ότι περιμένετε τα μαντάτα της απόλυσης.
-Προσπαθήστε να αναπνεύσετε κάνοντας πράγματα που σας ευχαριστούν, που διώχνουν τις βαριές σκέψεις και σας αναζωογονούν. Προσφερθείτε να βοηθήσετε κάποιο δικό σας, κάντε ένα σπορ, διαβάστε κάποιο βιβλίο, μιλήστε με τους αγαπημένους σας.
Σε κάθε περίπτωση προσπαθήστε να δημιουργείτε γύρω σας θετική ατμόσφαιρα, οι δύσκολες καταστάσεις μας κάνουν πιο δυνατούς.

Διαβάστε, επίσης,

Αντιμετωπίστε την κατάθλιψη της ανεργίας

Τολμήστε να αλλάξετε καριέρα

Σύνδρομο Mobbing

Εργασία και χαρά

www.emedi.gr

Διαβάστηκε 867 φορές
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.