Παρασκευή, 24 Ιουλίου 2015 08:31

Μήπως έχετε δυσκαμψία στον αυχένα;

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(3 ψήφοι)

Θεραπεία δυσκαμψίας του αυχένα με απλές ασκήσεις

Οι απαιτήσεις της εργασίας και της τεχνολογίας έχουν σαν αποτέλεσμα μακροχρόνια βλάβη του αυχένα που προκαλείται από ανθυγιεινές στάσεις του σώματος.

Όταν κάθεστε και η πλάτη σας δεν είναι ίσια προκαλείται αφύσικη συμπίεση σε τμήματα της σπονδυλικής στήλης και εμφανίζεται πόνος στη σπονδυλική στήλη, στον αυχένα και τους ώμους.

Εάν αφεθεί χωρίς θεραπεία, η κακή στάση του σώματος μπορεί τελικά να οδηγήσει σε χρόνιο πόνο και δυσκαμψία στον αυχένα. 

Οι χειρουργικές επεμβάσεις στον αυχένα μπορεί να προκαλέσουν περισσότερο κακό παρά καλό.

Υπάρχουν κάποιες ασκήσεις που θα σας ανακουφίσουν από την δυσκαμψία στον αυχένα

Εάν έχετε συνεχώς μια λανθασμένη στάση του σώματος, θα παρατηρήσετε ότι ο λαιμός σας έχει πάρει θέση ελαφρώς προς τα εμπρός.

Μην πανικοβάλλεστε!

Υπάρχουν κάποιες ασκήσεις που μπορούν να σας βοηθήσουν να το διορθώσετε.

Πώς να απαλλαγείτε από την δυσκαμψία του αυχένα

Η δυσκαμψία του αυχένα μπορεί να εμποδίζει τις καθημερινές δραστηριότητές σας και να σας προκαλεί αϋπνία. Η δυσκαμψία του αυχένα οφείλεται στην κακή στάση του σώματος κατά την εργασία, την κακή στάση του σώματος κατά τον ύπνο, την κακή στάση κατά την άσκηση και το άγχος.

  • Χρησιμοποιήστε υγρή θερμότητα στο λαιμό σας. Η θερμότητα βοηθά τους σφιγμένους μύες να χαλαρώσουν. Η υγρή θερμότητα είναι καλύτερη από την ξηρή θερμότητα. Εφαρμόστε μια υγρή ζεστή πετσέτα στην πίσω περιοχή του λαιμού σας για τουλάχιστον 20 λεπτά κάθε φορά, τρεις φορές ημερησίως. Τοποθετήστε μια πετσέτα σε ένα μπολ γεμάτο με ζεστό νερό, ή περιχύσετε το ζεστό νερό σε όλη την πετσέτα ή βάλτε μια βρεγμένη πετσέτα στο στεγνωτήριο για 5-7 λεπτά, ώστε να μην στάζει και να είναι ζεστή και τυλίξτε την στον αυχένα σας. Το υγρό μαξιλάρι θέρμανσης είναι η καλύτερη επιλογή για την εφαρμογή θερμότητας στο λαιμό σας, καθώς η θερμοκρασία μπορεί να ελέγχεται και να εφαρμόζεται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Εναλλακτικά, χρησιμοποιήστε ένα μπουκάλι ζεστό νερό ή κάντε ένα ζεστό ντους ή  μπάνιο.
  • Δοκιμάστε μία παγοκύστη για να καταπραΰνετε το λαιμό σας. Το κρύο εξασθενίζει τον τοπικό πόνο και περιορίζει τη συγκέντρωση του γαλακτικού οξέος, που μπορεί να προκαλέσει πόνο. Τοποθετήστε την παγοκύστη στο μέρος του λαιμού σας που είναι δύσκαμπτο (συνήθως στο πίσω μέρος του αυχένα στη γραμμή των μαλλιών σας). Κρατήστε την παγοκύστη εκεί για 10-15 λεπτά και κάντε το αυτό κάθε 2 ώρες. Μπορείτε, επίσης, να δοκιμάσετε μια πιο άνετη θέση για να βάλετε πάγο το λαιμό σας. Καθίστε σε μια άνετη καρέκλα και τοποθετήστε το κεφάλι σας προς τα πίσω. Τοποθετήστε την παγοκύστη μεταξύ των ώμων σας και του κάτω μέρος του κεφαλιού σας. Γείρετε πίσω  το λαιμό σας για να έχετε πλήρες όφελος από τη δροσερή θερμοκρασία. Βέβαια ο πάγος μπορεί να συμβάλει σε ακαμψία στον αυχένα, επειδή το κρύο συσπά τους μυς σας. Δοκιμάστε ό, τι νιώθετε καλύτερα για τον αυχένα σας (ζεστό ή κρύο). Χρησιμοποιήστε τη θεραπεία με παγοκύστη για οξύ πόνο τις πρώτες 48-72 ώρες, και στη συνέχεια βάλτε θερμοφόρα.
  • Κουνήστε το κεφάλι σας προς τα εμπρός και προς τα πίσω. Τεντώστε τους μυς στο μπροστινό και πίσω μέρος του λαιμού σας, φέρνοντας το πηγούνι σας προς το στήθος σας. Στη συνέχεια, σηκώστε το πηγούνι σας προς τα επάνω προς τον ουρανό. Επαναλάβετε την άσκηση για αρκετά λεπτά. Εάν αυτή η άσκηση είναι επώδυνη, μη γέρνετε πολύ το κεφάλι σας προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Κάντε την άσκηση με λιγότερο τέντωμα.

  • Γείρετε το κεφάλι σας από πλευρά σε πλευρά. Τεντώστε τους μυς στις πλευρές του λαιμού σας, γέρνοντας το κεφάλι σας προς τον ένα ώμο και στη συνέχεια προς τον άλλο. Συνεχίστε να κάνετε την άσκηση μέχρι ο πόνος να απαλύνει λίγο και οι μύες να χαλαρώσουν. 

  • Γυρίστε το κεφάλι σας από αριστερά προς τα δεξιά. Αυτή είναι συχνά η πιο επώδυνη κίνηση που μπορείτε να κάνετε όταν έχετε δυσκαμψία του αυχένα, αλλά βοηθάει πολύ.

  • Μειώστε τη βαριά σωματική δραστηριότητα. Για τις πρώτες λίγες ημέρες μετά την δυσκαμψία του αυχένα ξεκουραστείτε. Αυτό θα βοηθήσει στη μείωση των συμπτωμάτων και θα ανακουφίσει ορισμένα από τα συμπτώματα φλεγμονής. Αποφύγετε τα παρακάτω αθλήματα ή ασκήσεις για τις πρώτες 2 με 3 εβδομάδες μετά την εμφάνιση της δυσκαμψίας του αυχένα: Ποδόσφαιρο, οποιαδήποτε άθλημα υψηλής επαφής, γκολφ, τρέξιμο ή τζόκινγκ, άρση βαρών, μπαλέτο.
  • Αν επιμένει η δυσκαμψία αυχένα μπορεί να χρειαστείτε αγωγή. Οι αντιφλεγμονώδεις ενέσεις και οι ενέσεις κορτιζόνης μπορεί να γίνουν απευθείας στην περιοχή της δυσκαμψίας και να μειώσουν τη φλεγμονή του αυχένα, η οποία μπορεί να συμβάλλει στην ακαμψία. 
  • Ελέγξτε το επίπεδο του άγχους σας. Ένας δύσκαμπτος λαιμός μπορεί να προκαλείται από υπερβολική ένταση στο σώμα, συχνά ως αποτέλεσμα της συσσώρευσης του άγχους. 
  • Πότε να ανησυχήσετε αν έχετε δυσκαμψία αυχένα. Η δυσκαμψία του αυχένα είναι ένα από τα κύρια συμπτώματα της μηνιγγίτιδας, που είναι μια σοβαρή βακτηριακή ασθένεια που προκαλεί οίδημα εγκεφάλου. Η δυσκαμψία του αυχένα μπορεί, επίσης, να υποδηλώνει ότι έχετε υποστεί καρδιακή προσβολή. Ζητήστε άμεση ιατρική βοήθεια εάν έχετε τα ακόλουθα συμπτώματα: υψηλό πυρετό, έμετους, ναυτία, δυσκολία να αγγίξετε το πηγούνι σας προς το στήθος σας, πόνο στο στήθος ή πόνο στο αριστερό χέρι, ζάλη και αδυναμία όρθιας στάσης.
  • Εφαρμόστε ένα τοπικό αναλγητικό. Άμεση ανακούφιση παρέχεται από κρέμες που περιέχουν μενθόλη ή άλλα συστατικά που καταπραΰνουν το δέρμα και τους μυς, όπως η καψαϊκίνη. Μπορείτε, επίσης, να φτιάξετε το δικό σας αναλγητικό: Λιώστε 2 κουταλιές της σούπας λάδι καρύδας με 1 κουταλιά της σούπας κερί μέλισσας σε μια μικρή κατσαρόλα και βάλτε τη σε μέτρια φωτιά. Προσθέστε 5 σταγόνες αιθέριο έλαιο μέντας και 5 σταγόνες αιθέριο έλαιο ευκαλύπτου. Χύστε το μίγμα σε ένα δοχείο με ένα καπάκι, αδιαφανές. Όταν κρυώσει, εφαρμόσετε στο λαιμό σας και τη γύρω περιοχή.
  • Αντιφλεγμονώδη φάρμακα για τη δυσκαμψία του αυχένα. Τα NSAIDs, ή μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα, όπως η ιβουπροφαίνη και η ασπιρίνη παρέχουν αποτελεσματική ανακούφιση του πόνου.
  • Δοκιμάστε ένα μυοχαλαρωτικό. Τα μυοχαλαρωτικά είναι χρήσιμα στην χαλάρωση των μυών. Είναι προτιμότερο να τα λαμβάνετε λίγο πριν πάτε για ύπνο. 
  • Επιλέξτε το σωστό μαξιλάρι. Αν ξυπνάτε με δυσκαμψία του αυχένα, το μαξιλάρι σας μπορεί να είναι η αιτία. Ανάλογα με το πώς κοιμάστε, να επιλέξετε ένα μαξιλάρι που θα ελαχιστοποιεί δυσκαμψία του αυχένα. Το κεφάλι πρέπει να είναι σε οριζόντια θέση και δεν πρέπει το πηγούνι να σπρώχνεται προς το στήθος. Αν έχετε πουπουλένια μαξιλάρια πρέπει να τα αντικαθιστάτε μετά από ένα συγκεκριμένο χρόνο. 
  • Προσπαθήστε να κοιμάστε χωρίς μαξιλάρι για λίγες νύχτες μετά τη δυσκαμψία του αυχένα. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων και στην πρόληψη της ακαμψίας που προκαλείται από τη λάθος θέση στον ύπνο.
  • Βεβαιωθείτε ότι το στρώμα σας είναι αρκετά σταθερό. Το στρώμα σας μπορεί να μην παρέχει επαρκή στήριξη στην σπονδυλική σας στήλη και τον αυχένα σας. Μπορεί να ήρθε ο καιρός να αγοράσετε νέο στρώμα.
  • Αποφύγετε τον ύπνο μπρούμητα.  Προσπαθήστε να κοιμηθείτε στο πλάι ή ανάσκελα. 
  • Προσπαθήστε να κοιμάστε 7-8 ώρες κάθε βράδυ. Ο ύπνος θα επιτρέψει στο σώμα σας να αποκατασταθεί. Οι διαταραχές του ύπνου, όπως το ξύπνημα στη μέση της νύχτας ή τα προβλήματα ύπνου, μπορεί να επιδεινώσουν τον πόνο στο λαιμό, δεδομένου ότι το σώμα σας δεν έχει αρκετό χρόνο για να χαλαρώσει και να αυτοθεραπευθεί. 
  • Μασάζ για την ανακούφιση της δυσκαμψίας του αυχένα. Η θεραπεία μασάζ είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να ανακουφισθεί η δυσκαμψία του αυχένα. Κάντε αυτομασάζ για τον αυχένα σας: Με ήπια πίεση, χρησιμοποιήστε τα δάχτυλά σας για να τρίψετε με κυκλικές κινήσεις τον αυχένα σας. Επικεντρωθείτε στα σημεία που είναι πιο σκληρός, αλλά τρίψτε ολόκληρο το αυχένα σας για ανακούφιση, για μερικά λεπτά. Μπορείτε να καλέσετε και ένα έμπειρο μασέρ.

  • Δοκιμάστε το βελονισμό. Ο βελονισμός είναι  κινεζική θεραπεία του πόνου και άλλων ασθενειών διεισδύοντας σε διάφορα στρατηγικά σημεία της επιδερμίδας με μικροσκοπικές βελόνες. 
  • Πάρτε συμπληρώματα μαγνησίου. Το μαγνήσιο είναι κατάλληλο για τους μυϊκούς πόνους. Η συνιστώμενη ημερήσια δόση του συμπληρώματος μαγνησίου είναι 310 έως 420 χιλιοστόγραμμα χιλιοστόγραμμα, ανάλογα με την ηλικία και το φύλο.
  • Δοκιμάστε τα άλατα Epsom σε ένα ζεστό μπάνιο. Τα άλατα Epsom άλατα, ή το θειικό μαγνήσιο χαλαρώνουν.
  • Δοκιμάστε την κινεζική απόξεση του δέρματος, ή Gua Sha. Με ένα αμβλύ κουτάλι ξύνεται η πλάτη με σκοπό να δημιουργηθούν μώλωπες, για την αύξηση της ροής αίματος ροή του αίματος στην περιοχή, καθώς και την απομάκρυνση των τοξινών από την περιοχή. 
  • Ρυθμίστε το χώρο εργασίας σας για να είναι εργονομικός. Πολλοί άνθρωποι υποφέρουν από δυσκαμψία του αυχένα, επειδή ο εργασιακός τους χώρος δεν είναι εργονομικός.Τοποθετήστε την καρέκλα σας, ώστε να μπορείτε να καθίσετε με τα πόδια σας επίπεδα στο πάτωμα και  τα χέρια σας πάνω στο γραφείο σας. Αν έχετε μια οθόνη υπολογιστή, βεβαιωθείτε ότι είναι στο ύψος των ματιών. Μην κάθεστε πάρα πολύ ώρα. Να σηκώνεστε κατά τακτά χρονικά διαστήματα. Μην φοράτε βαριές τσάντες στον ένα μόνο ώμο, γιατί για να αντισταθμιστεί το βάρος θα πυροδοτήσει τη δυσκαμψία του αυχένα. 
  • Αν κάνετε άσκηση με βάρη μην προσπαθήσετε να σηκώσετε  περισσότερο βάρος από ό,τι μπορείτε.  Βρείτε το κατάλληλο βάρος για το σωματότυπό σας και το επίπεδο αντοχής σας. Μην ασκείστε με βάρη πάρα πολλές φορές την εβδομάδα. Οι μύες σας χρειάζονται χρόνο για να επισκευάσουν τους μυς.

photos wikihow

Διαβάστε, επίσης,

Λάδι για μασάζ για το άγχος

Τεχνική μυϊκής χαλάρωσης

Χαλαρωτικό μασάζ

Τεχνική για να μειώσετε τον πόνο σας

Σας πονάει ο αυχένας σας και η πλάτη σας;

Αυτομασάζ για διάφορες παθήσεις

Λάδι για μασάζ με πεύκο

Μάθετε να κάνετε μασάζ

Οι βιταμίνες για τα πιασίματα

Άσκηση για το πιάσιμο του αυχένα

Σας πονάει ο αυχένας σας;

Έχετε πόνους στο σώμα σας;

Έχετε πόνο στο κεφάλι;

Χειροπρακτική

Δια χειρός θεραπεία

Ρεφλεξολογία

Ενδείξεις βελονισμού

Ψύξη

Τι είναι ο βελονισμός;

Αυχενικό σύνδρομο

Διώξτε τον πόνο από τη μέση και τον αυχένα

Πώς τα αρνητικά συναισθήματα μετατρέπονται σε ασθένειες

Αθροιστική κεφαλαλγία

Θερμική νευρόλυση

Shiatsu

Κόλπα για να κοιμηθείτε εύκολα

Mέθοδος Rofling για τους μυϊκούς πόνους

Πρέπει να ξέρετε να απολαμβάνετε το μασάζ

www.emedi.gr

 

Διαβάστηκε 3797 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 24 Ιουλίου 2015 12:51
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.