Τετάρτη, 17 Οκτωβρίου 2018 09:48

Διατηρήστε υγιή τα ανοσοποιητικά σας κύτταρα

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(5 ψήφοι)

Τα ανοσοποιητικά σας κύτταρα μάχονται για καλό σκοπό

Τα μακροφάγα είναι κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος που είναι σε επιφυλακή, περιπολούν μέσα στο σώμα και ανιχνεύουν εισβολείς, όπως οι πρωτεϊνες, τα παράσιτα, τα καρκινικά κύτταρα, τα βακτήρια και τα ξένα σώματα.

Όταν τα μακροφάγα εντοπίσουν έναν εισβολέα καλούν ενισχύσεις, δηλαδή, τα βοηθητικά κύτταρα Τ, τα οποία διεγείρουν άλλα λευκοκύτταρα, τα κύτταρα Β, που θα κατασκευάσουν μια επιφανειακή πρωτεϊνη, το αντίσωμα, που θα ενωθεί με ένα μόριο στην επιφάνεια του εισβολέα, το αντιγόνο. Τα λευκοκύτταρα κυκλοφορούν σε δέκα εκατομμύρια διαφορετικούς τύπους και ο καθένας τύπος φτιάχνει το δικό του μοναδικό αντίσωμα, περιμένοντας να φανεί ο συγκεκριμένος εισβολέας που αναγνωρίζει.

Το σώμα έχει αυτά τα λευκοκύτταρα σε κάποιο κεντρικό σημείο και τα καλεί όποτε χρειαστεί. Η άνοση αντίδραση προκαλεί συμπτώματα έναντι σε κάποια μολυσματική επίθεση, τροφική δηλητηρίαση, γρίπη, ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων κ.ά.

Το αντίσωμα είναι ένα λουκέτο που πρέπει να ξεκλειδωθεί, όταν το λευκοκύτταρο αναλάβει δράση. Το αντιγόνο είναι το κλειδί. Το κλειδί ταιριάζει στο λουκέτο του αντισώματος και τα λευκοκύτταρα αρχίζουν και πολλαπλασιάζονται με ταχύτητα για να υπερισχύσουν έναντι στον εισβολέα.

Ο θύμος αδένας, που βρίσκεται πίσω από το στέρνο είναι το όργανο, όπου γεννιούνται και ωριμάζουν τα βοηθητικά Τ κύτταρα. Κάποια κύτταρα Τ καταστρέφουν άμεσα τους εισβολείς, ενώ άλλα ειδοποιούν άλλα ανοσοποιητικά κύτταρα για να αναλάβουν δράση. Όταν ο άνθρωπος είναι σε μικρή ηλικία ο θύμος είναι μεγάλος. Όσο, όμως, μεγαλώνει αυτός συρρικνώνεται. Αυτό συμβαίνει, γιατί το ανοσοποιητικό σύστημα είναι πολύ απαραίτητο στα παιδιά, περισσότερο, από ότι στην ώριμη ηλικία, γιατί μέχρι τότε έχει γίνει έκθεση σε πολλά μικρόβια και ιούς και υπάρχει ανθεκτικότητα σε αυτά. Σε μεγαλύτερες ηλικίες, άνω των εβδομήντα ετών, η αποθήκη των κυττάρων Τ έχει αδειάσει και οι άνθρωποι γίνονται πιο ευαίσθητοι στις μολύνσεις. Γι΄αυτό μην αγχώνεστε για κάθε είδους μόλυνση. H έκθεση σε μικρόβια ενισχύει την ανοσία. Όταν γίνεται η μόλυνση το σώμα μετριάζει τις αντιδράσεις του ανοσοποιητικού συστήματος στις αλλεργίες, που είναι η αντίδραση του σώματος σε μια απειλή της ζωής. Γι΄αυτό και όσοι ζουν στις πόλεις έχουν μεγαλύτερη επίπτωση άσθματος, από ότι εκείνοι που ζουν στη φύση.

 immune1

Ακόμη, η C-αντιδρώσα πρωτεϊνη, που παράγεται από το συκώτι είναι δείκτης οξείας ή χρόνιας φλεγμονής (ουλίτιδα, προστατίτιδα, κολπίτιδα κ.ά). Είναι σημαντικός δείκτης πρόγνωσης κινδύνου στο καρδιοαγγειακό σύστημα και όταν είναι αυξημένη υπάρχει κίνδυνος ρήξης πλάκας και θρόμβωσης.

Είναι σημαντική η CRP, γιατί αποτελεί ένδειξη παρουσίας φλεγμονής ή άλλης μόλυνσης.

Όταν δυσλειτουργεί το ανοσοποιητικό σύστημα είτε τα κύτταρα δεν σκοτώνουν αρκετά όταν θα έπρεπε είτε σκοτώνουν υπερβολικά, ακόμη και κύτταρα που δεν θα έπρεπε να σκοτώνουν, δηλαδή είτε υπάρχει ανεπαρκής αντίδραση με αποτέλεσμα τη σοβαρή μόλυνση είτε υπάρχει υπερβολικά επιθετική αντίδραση με αποτέλεσμα αυτοάνοσα νοσήματα, όπως ο λύκος και η ρευματοειδής αρθρίτιδα.

Τα μακροφάγα είναι άφθονα σε μέρη του σώματος που αλληλεπιδρούν με το ανοσοποιητικό σύστημα, όπως στο δέρμα, στους πνεύμονες και στο τοίχωμα του εντέρου. 

Τα κύτταρα Β και Τ αναγνωρίζουν τον εισβολέα και δίνουν οδηγίες στα κύτταρα που μάχονται τη συγκεκριμένη ασθένεια να την αντιμετωπίσουν, αναγνωρίζοντας προηγούμενες μολύνσεις. Όμως το σώμα χρειάζεται και νέους φρουρούς που θα μπορούν να αντιμετωπίσουν μια νέα απειλή, να φτιάξουν αντίδοτο σε αυτή, να αντιγραφούν γρήγορα και να νικήσουν το νέο εισβολέα. 

Αφού, τα Τ και Β λεμφοκύτταρα τελειώσουν τη δουλειά τους, δεν χρειάζονται και συσσωρεύονται, καταστρέφεται ο πυρήνας τους και πεθαίνουν είτε νικήσουν είτε ηττηθούν, δηλαδή αυτοκτονούν, με έναν προγραμματισμένο θάνατο, που ονομάζεται απόπτωση. Αυτό γίνεται, γιατί το σώμα πρέπει να εξοικονομήσει ενέργεια, για τον επόμενο εισβολέα. Τα περισσότερα κύτταρα απενεργοποιούν τα γονίδιά τους που ορίζουν την απόπτωση, για χάρη της επιβίωσης του είδους. Όμως τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος πρέπει να αυτοκτονήσουν, για να εξοικονομηθεί ενέργεια για τον εγκέφαλο, την καρδιά, το συκώτι και άλλα όργανα. Ο κυτταρικός θάνατος είναι μέρος της ανάπτυξής μας από το εμβρυϊκό στάδιο, αφού αυτός είναι υπεύθυνος για τη διάλυση των μεμβρανών στα πόδια, για να διαχωριστούν τα δάκτυλα. Με την απόπτωση αφαιρούνται και τα πληγωμένα και ελαττωματικά κύτταρα. 

Η απόπτωση είναι το κλειδί για τη θεραπεία πολλών ασθενειών, όπως του καρκίνου, γιατί αν τα κύτταρα αυτοκτονούσαν ο καρκίνος θα θεραπευόταν. Σε άλλες περιπτώσεις προτιμάται τα κύτταρα να μην παθαίνουν απόπτωση, όπως σε μια βλάβη στο χόνδρο του γόνατος. 

immune2

Συμβουλές για την υγεία του ανοσοποιητικού σας συστήματος

-Να διατηρείτε την υγεία του πνευμονογαστρικού σας συστήματος

Με τη ρύθμιση των μηνυμάτων που μεταφέρονται προς τον εγκέφαλο, προστατεύεται ο οργανισμός από την υπερβολική αντίδραση στη φλεγμονή, από τις μολύνσεις και το στρες. Το πνευμονογαστρικό με τον τρόπο με τον οποίο εκκρίνει την ακετυλοχολίνη απενεργοποιεί όταν πρέπει τα μακροφάγα. Ο διαλογισμός και η άσκηση, επίσης, βοηθούν στην απώθηση και στη μείωση της σοβαρότητας ανοσολογικών καταστάσεων, όπως ο έρπητας ζωστήρας και ο απλός έρπης. Όσο περνούν τα χρόνια ο κίνδυνος εμφάνισής τους αυξάνει, λόγω του στρες και της κατάθλιψης. Ο διαλογισμός και οι ασκήσεις χαλάρωσης βελτιώνουν την ανοσία.

-Να κάνετε σωστή διατροφή

Να τρώτε πολλές τροφές με ωμέγα 3 λιπαρά οξέα. Η σωστή αναλογία ωμέγα 3 και ωμέγα 6 λιπαρών οξέων μειώνει  τη φλεγμονή στο συκώτι. Οι λιναρόσποροι, η γλυστρίδα ή αντράκλα, ο μπακαλιάρος και η πέστροφα, τα αυγά που εμπλουτίζονται με ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, το πλαγκτόν και τα καρύδια έχουν πολλά ωμέγα 3 λιπαρά οξέα με DHA. 

Οι καλύτερες τροφές για δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα:

Μανιτάρια για να αυξηθούν τα φυσικά φονικά κύτταρα Τ

Τζίνσενγκ που ενεργοποιεί τα φυσικά φονικά κύτταρα και άλλους παράγοντες του ανοσοποιητικού συστήματος

Σταυρανθή λαχανικά, όπως λάχανο, μπρόκολο και λαχανάκια Βρυξελλών

Κακάο και καφές ελληνικός και εσπρέσο αράμπικα για τα αντιοξειδωτικά

Μέτρια κατανάλωση αλκοόλ

Προβιοτικά όταν υπάρχουν προβλήματα πέψης. Τα βακτήρια από το στόμα που παράγουν γαλακτικό οξύ, θα βοηθήσουν τα ωφέλιμα βακτήρια να επαναποικίσουν τα σπλάχνα σας. Τα προβιοτικά καταπολεμούν τα αέρια στο σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου, βοηθούν στην ουλίτιδα και ενδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Οι γαλακτοβάκιλλοι μετατρέπουν τα σάκχαρα και τη λακτόζη και άλλους υδατάνθρακες σε γαλακτικό οξύ, που δίνει την ξινή γεύση στα γαλακτοκομικά που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως το γιαούρτι και χαμηλώνει το pH της τροφής και δεν αναπτύσσονται οργανισμοί που τη χαλάνε.

Το βιολογικό γιαούρτι, το κεφίρ και το ξινολάχανο είναι τροφές που δρουν ως πρεβιοτικά. Τα πρεβιοτικά είναι αφομοιώσιμες τροφικές ίνες που διεγείρουν την ανάπτυξη και τη δραστηριότητα των υγιεινών βακτηρίων μέσα στο έντερο. Πρεβιοτικοί υδατάνθρακες υπάρχουν σε φρούτα και λαχανικά, όπως τις μπανάνες, τα μούρα, τα σπαράγγια, το σκόρδο, το σιτάρι, το πλιγούρι της βρώμης, το κριθάρι και άλλα αναποφλοίωτα δημητριακά, τους λιναρόσπορους, τις τομάτες, τα κρεμμύδια, τα ραδίκια, τα πράσινα λαχανικά και τα όσπρια.

Να τρώτε δημητριακά και φασόλια για την αύξηση της ανοσίας των σπλάχνων.

Να αυξήστε την ανοσία των σπλάχνων σας, για να αντιδρούν στους εξωτερικούς εισβολείς

Να παίρνετε γλουταμίνη 25 γραμμάρια καθημερινά

Να παίρνετε Ν-ακετυλοκυστεϊνη 600 mg καθημερινά

Θα αποκαταστήσετε τα επίπεδα της αντιοξειδωτικής ουσίας γλουταθειόνης και τα σπλάχνα θα προστατευθούν από τις μολύνσεις και τις φλεγμονές

-Να κάνετε βελονισμό που αυξάνει τη δραστηριότητα του πνευμονογαστρικού νεύρου, για να μειώνεται η φλεγμονώδης αντίδραση από τα λευκοκύτταρα και τις κυτοκίνες.

Επίσης και η ύπνωση, η βιοανάδραση και οι χαλαρωτικές ασκήσεις διεγείρουν τη δραστηριότητα του πνευμονογαστρικού νεύρου.

Τα καλύτερα θρεπτικά συστατικά για δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα

Eκχύλισμα Σαμπούκου

Βιταμίνη C

Ασερόλα

Ψευδάργυρος

Eκχύλισμα Εχινάκειας

Εκχύλισμα Θυμαριού

Κόκκινη Πρόπολη

Πράσινη Πρόπολη

Ριγανέλαιο

Εκχύλισμα σπόρων γκρέιπφρουτ

Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, που βρίσκονται στο ελαιόλαδο, στο αβοκάντο, στα ιχθυέλαια και στους ξηρούς καρπούς και μπορούν να ληφθούν και ως συμπληρώματα διατροφής

Ρεσβερατρόλη που βρίσκεται στο κόκκινο κρασί, στα σταφύλια και στα φυτά της οικογένειας Polygonaceae

Κατεχίνες που βρίσκονται στο πράσινο τσάι

Κουερσετίνη που βρίσκεται στα κρεμμύδια, στις ντομάτες, στο σκόρδο και στα μήλα

Λυκοπένιο που βρίσκεται στις τομάτες και στο κόκκινο γκρέιπφρουτ

Κουρκούμη

Τζίντζερ

Βιοτίνη 300 mg ημερησίως

Β6 4 mg ημερησίως

Β12 800 mg ημερησίως

Στρόντιο 340 mg ημερησίως

Τι πρέπει να αποφεύγετε για να έχετε δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα

Τα απλά σάκχαρα

Τα εμπλουτισμένα και αποφλοιωμένα δημητριακά

Τα τρανς λιπαρά

Το υπερβολικό αλκοόλ

Τα μη βιολογικά κρέατα

Τα ψάρια με υδράργυρο 

Τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής για να έχετε δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής για να έχετε δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα

immune4

Η καθοδήγηση για την επιλογή των ποιων συμπληρωμάτων διατροφής, από τα ανωτέρω, είναι κατάλληλα για την ασθένειά σας θα γίνει σε συνεννόηση με τον θεράποντα ιατρό.

Διαβάστε, επίσης,

Να παίρνετε σερραπεπτάση για τη φλεγμονή και τον πόνο

Αντιμετωπίστε τις μολύνσεις με φυσικό τρόπο

Το νόμπελ ιατρικής 2018 και η EMEDI

Φυσικές θεραπείες της πνευμονικής ίνωσης

Αυξήστε το προσδόκιμο επιβίωσής σας

Τα οφέλη από την Ν-ακετυλοκυστεΐνη στην υγεία

Οι χημικές ανοσοθεραπείες έχουν πολλές παρενέργειες

Αντιμετωπίστε τις δυσκολίες της ζωής με διαλογισμό

Ενισχύστε το ανοσοποιητικό σας σύστημα για να ζήσετε περισσότερο και καλύτερα

Θέλετε να αποκτήσετε ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα;

Θεραπεία του καρκίνου με φυτικά ανοσοτροποποιητικά

Πώς θα θεραπεύσετε μόνοι σας τον καρκίνο σας

Να χρησιμοποιείτε φυσικές θεραπείες για τον καρκίνο σας

Εμπιστευθείτε το ογκολογικό συμβούλιο της EMEDI

Όλα μπορούν να θεραπευθούν

Να πίνετε τσάι

Εμπιστευθείτε τους διατροφικούς συμβούλους της EMEDI

Πώς η κάνναβη θεραπεύει τον καρκίνο

Χρήσιμες πληροφορίες για τα αντιοξειδωτικά

Φύλλα ελιάς για τις λοιμώξεις του χειμώνα

Εσάς σας αρέσει ο ύπνος;

Λίγα λεπτά αρκούν για την υγεία

Αντιμετωπίστε τις ιώσεις τρώγοντας

Ανοσοανεπάρκεια

www.emedi.gr

 

Διαβάστηκε 2175 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 19 Μαρτίου 2020 16:58
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Σχετικά Άρθρα