Κυριακή, 03 Φεβρουαρίου 2019 10:13

Μήπως έχετε πόνο σε τένοντα;

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Αν έχετε πόνο σε έναν τένοντα πάσχετε από τενοντίτιδα

 

Αν, κάνοντας μια συγκεκριμένη κίνηση ή ακόμη και σε κατάσταση ηρεμίας, πονάτε στη διαδρομή κάποιου τένοντα, συνήθως, στα χέρια, τότε, πιθανόν, πάσχετε από τενοντίτιδα.

Η τενοντίτιδα είναι ένας ερεθισμός του περιβλήματος του τένοντα, για τον οποίο ευθύνονται οι συχνές, έντονες και επαναλαμβανόμενες κινήσεις που κάνετε, συνήθως, με τα χέρια.

Ο τένοντας είναι η συνέχεια του μυ και μοιάζει με κορδόνι που συνδέει το μυ με το κόκαλο. Λόγω της θέσης του, ο τένοντας έχει μια ελαστικότητα που του επιτρέπει να τεντώνεται ή να μαζεύει ανάλογα με την κίνηση. Γύρω από τον τένοντα υπάρχει ένα περίβλημα σαν έλυτρο που τον προστατεύει και μέσα στο οποίο αυτός γλιστράει για να επιτυγχάνεται η κίνηση.

Οι επαναλαμβανόμενες και έντονες κινήσεις υποχρεώνουν τον τένοντα να κάνει την ίδια διαδρομή πολλές φορές, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια φλεγμονή στο περίβλημά του. 

Συχνή είναι και η τενοντίτιδα στους ώμους ή περιαθρίτιδα που προκαλεί πόνο, κυρίως, τις βραδινές ώρες και περιορίζει την κίνηση. Η περιαθρίτιδα οφείλεται, συνήθως, σε ανατομική δυσμορφία της περιοχής ή σε καταπόνησή της, από υπερβολική χρήση.

Πόνος ακριβώς κάτω από το γόνατο ή σε ολόκληρη την πρόσθια επιφάνεια της επιγονατίδας σημαίνει τενοντίτιδα. Οι ποδηλάτες, οι δρομείς και όσοι κάνουν αθλήματα που περιλαμβάνουν συχνούς κραδασμούς (π.χ. μπάσκετ) είναι επιρρεπείς στη λεγόμενη τενοντίτιδα του επιγονατιδικού τένοντα, η οποία προκαλεί πόνο σε ολόκληρη την επιγονατίδα ή ακριβώς κάτω από αυτή. Πρόκειται για τραυματισμό που προκαλείται από υπέρχρηση της άρθρωσης και χαρακτηρίζεται από τη φλεγμονή στον τένοντα που ενώνει τον τετρακέφαλο μυ με το οστό της κνήμης.

tenontitida 2

Ποιοι παθαίνουν, συχνά, τενοντίτιδα

Πιανίστες

Κιθαρίστες

Δακτυλογράφοι

Τενίστες

Κομμώτριες

Ξυλουργοί

Αθλητές

και όσοι επαναλαμβάνουν πολλές φορές τις ίδιες κινήσεις

tenontitida 1

Πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε την τενοντίτιδα

Η τενοντίτιδα θέλει ξεκούραση. Πρέπει για ένα μικρό χρονικό διάστημα να σταματήσετε να κάνετε την επαναλαμβανόμενη κίνηση που προκαλεί το συγκεκριμένο πρόβλημα, για να μην ερεθίζεται ο μυς. 

Ακινητοποιήστε το χέρι με ειδικό νάρθηκα.

Πάρτε κάποιο φυσικό αναλγητικό.

Βάλτε κάποιο φυσικό τοπικό αναλγητικό.

Μπορείτε να επωφεληθείτε από ένα πρόγραμμα συγκεκριμένης άσκησης για να τεντώσει και να ενισχύσει την επηρεαζόμενη ομάδα μυ-τένοντα. Για παράδειγμα, η έκκεντρη ενίσχυση, η οποία δίνει έμφαση στη συστολή ενός μυός, ενώ επιμηκύνεται, έχει αποδειχθεί ότι είναι μια πολύ αποτελεσματική θεραπεία για πολλές χρόνιες παθήσεις των τενόντων και θεωρείται τώρα θεραπεία πρώτης γραμμής.

Εφαρμόστε τον κώδικα R.I.C.E. Rest, Ice, Compression and Elevation ανάπαυση, πάγος, συμπίεση και ανύψωση. Αυτή η θεραπεία μπορεί να σας βοηθήσει να επιταχύνετε την ανάρρωσή σας και να αποφύγετε περαιτέρω προβλήματα.

-Αποφύγετε δραστηριότητες που αυξάνουν τον πόνο ή το πρήξιμο. Η ξεκούραση είναι απαραίτητη για την επούλωση των ιστών. Μπορείτε να κάνετε άλλες δραστηριότητες και ασκήσεις που δεν τονίζουν τον τραυματισμένο τένοντα. Η κολύμβηση και η άσκηση στο νερό μπορεί να είναι καλά ανεκτές.

-Για να μειώσετε τον πόνο, τον μυϊκό σπασμό και το πρήξιμο, εφαρμόστε πάγο στην τραυματισμένη περιοχή για έως και 20 λεπτά πολλές φορές την ημέρα. Επιθέματα πάγου, μασάζ με πάγο ή λουτρό με πάγο και νερό μπορούν να σας βοηθήσουν. 

-Επειδή το πρήξιμο μπορεί να προκαλέσει απώλεια κίνησης σε μια τραυματισμένη άρθρωση, συμπιέστε την περιοχή μέχρι να σταματήσει η διόγκωση. Τα περιτυλίγματα ή οι συμπιεστικοί ελαστικοί επίδεσμοι είναι τα καλύτερα.

-Εάν η τενοντίτιδα επηρεάζει το γόνατό σας, σηκώστε το προσβεβλημένο πόδι πάνω από το επίπεδο της καρδιάς σας για να μειώσετε το πρήξιμο.

-Αν και η ανάπαυση είναι βασικό μέρος της θεραπείας της τενοντίτιδας, η παρατεταμένη αδράνεια μπορεί να προκαλέσει δυσκαμψία στις αρθρώσεις σας. Μετά από λίγες ημέρες πλήρους ηρεμίας του τραυματισμένου χώρου, μετακινήστε την άρθρωση απαλά μέσα από το πλήρες εύρος της κίνησης για να διατηρήσετε την ευελιξία της.

Τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής για την τενοντίτιδα

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής για την τενοντίτιδα

tenontitida 4

Διαβάστε, επίσης,

Πώς να χρησιμοποιείτε τα αιθέρια έλαια

Η καλύτερη κουρκουμίνη για την υγεία σας

Νιώθετε τα πόδια σας βαριά και κουρασμένα;

Οι αυτόλογοι αυξητικοί παράγοντες στην αποκατάσταση των αθλητικών κακώσεων

Τραυματισμός κατά την άσκηση

Τα καλύτερα βότανα για τους πόνους της φλεγμονής

Μασάζ με λάδι για το σύνδρομο του καρπιαίου σωλήνα

Σύγχρονη θεραπεία των παθήσεων του ποδιού

Νέα θεραπεία για τις παθήσεις χεριών

Θεραπεία με πλάσμα και αιμοπετάλια για τους μυοσκελετικούς πόνους

Κρυοθεραπεία

Τενοντίτιδα

Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα

Βότανα για τα οστά και τις αρθρώσεις

Ρεφλεξολογία

Papimi

Αρπαγόφυτο

Ρήξη του υπερακανθίου τένοντα

Θλάση

Διάστρεμμα αστραγάλου

www.emedi.gr

 

Διαβάστηκε 205 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 03 Φεβρουαρίου 2019 12:42
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Πόνος των κεφαλών του μεταταρσίου