Κυριακή, 28 Οκτωβρίου 2018 10:57

Κρύο ή ζεστό μπάνιο για καλή υγεία;

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

Πρέπει να κάνετε μπάνιο με ζεστό ή κρύο νερό για το καλό της υγείας σας;

 

Η αλήθεια είναι ότι άλλοι προτιμούν το ζεστό και άλλοι το κρύο νερό όταν κάνουν ντους ή μπάνιο.

Όμως το ζεστό ή κρύο νερό έχει περισσότερα οφέλη για την υγεία;

Πότε πρέπει να κάνετε ζεστό λουτρό

Το ζεστό λουτρό βελτιώνει την κατάθλιψη αν γίνεται στη μπανιέρα και διαρκεί πολύ.

Η μακρά παραμονή σε ένα ζεστό μπάνιο μπορεί να βοηθήσει στην κατάθλιψη.

Τα απογευματινά λουτρά, σε ζεστό νερό, μόνο δύο φορές την εβδομάδα βελτιώνουν τη διάθεση. Το μέγεθος του οφέλους είναι παρόμοιο με αυτό που παρατηρείται με τη σωματική άσκηση, η οποία αποτελεί τη συνιστώμενη θεραπεία για την ήπια ή μέτρια κατάθλιψη.

Η αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος το απόγευμα βοηθά στην αποκατάσταση του φυσιολογικού κιρκάδιου ρυθμού της θερμοκρασίας, που συχνά διαταράσσεται σε άτομα με κατάθλιψη. Τα ζεστά λουτρά βελτιώνουν, επίσης, τον ύπνο.

Η κατάθλιψη είναι ένα από τα πιο συχνά προβλήματα ψυχικής υγείας και συνήθως αντιμετωπίζεται με αντικαταθλιπτικά και ψυχοθεραπεία. Ωστόσο, τα συμβατικά φάρμακα έχουν πολλές παρενέργειες και η ψυχοθεραπεία είναι δαπανηρή.

Η αιτία της κατάθλιψης είναι ασαφής. Η κυρίαρχη άποψη είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετά μόρια εγκεφαλικής σηματοδότησης, δηλαδή σεροτονίνης, και τα αντικαταθλιπτικά χρησιμοποιούνται, με τεχνητό τρόπο, να αυξήσουν τα επίπεδα αυτής της ένωσης.

Ένας άλλος ύποπτος είναι ο διαταραγμένος κιρκαδικός ρυθμός, οι φυσικές και βιοχημικές αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα μας κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η θερμοκρασία του σώματος, φυσιολογικά, ανεβαίνει το πρωί, κορυφώνεται το απόγευμα και στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια του ύπνου, θα πέσει, ακολουθώντας μια κυματοειδή καμπύλη με διαφορά περίπου 1 βαθμό C μεταξύ ημέρας και νύχτας.

Αλλά, εάν έχετε κατάθλιψη, ο κύκλος μπορεί να είναι πιο επίπεδος, ακανόνιστος ή μπορεί να καθυστερεί, για μερικές ώρες, προκαλώντας την αιχμή αργότερα την ημέρα.

Μετά από οκτώ εβδομάδες, η θεραπεία θερμού λουτρού μειώνει τα συμπτώματα κατάθλιψης κατά περίπου 6 βαθμούς.

Τα λουτρά φαίνονται να έχουν όφελος μέσα σε δύο εβδομάδες, σε αντίθεση με την άσκηση.

bath good 2

Όμως και τα κρύα ντους μπορούν να διεγείρουν το «μπλε σημείο» του εγκεφάλου, την κύρια πηγή της νοραδρεναλίνης του εγκεφάλου, μια χημική ουσία που μπορεί να βοηθήσει στην άμβλυνση της κατάθλιψης.

Γιατί ένα κρύο ντους είναι πιο ευεργετικό για την υγεία σας από ένα ζεστό

Τα οφέλη του κρύου ντους και μπάνιου στην υγεία

-Αύξηση της παραγωγής γλουταθειόνης

Τα κρύα ντους μπορούν να αυξήσουν τη γλουταθειόνη. Η θεραπεία με κρύο νερό μπορεί να διεγείρει την αύξηση στα επίπεδα της γλουταθειόνης. Η γλουταθειόνη είναι το πιο αποτελεσματικό και ευεργετικό αντιοξειδωτικό στο νευρικό σύστημα και έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα της ενίσχυσης της παραγωγής μιτοχονδρίων ενέργειας.  Η υπεροξειδάση της γλουταθειόνης παίζει ποικίλους ρόλους στα κύτταρα, συμπεριλαμβανομένης της σύνθεσης και επισκευής DNA, του μεταβολισμού των τοξινών και των καρκινογόνων, την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και την πρόληψη της οξείδωσης του λίπους.  Η έκθεση σε επαναλαμβανόμενα εντατικά βραχυχρόνια κρύα ερεθίσματα εφαρμόζεται συχνά στην υδροθεραπεία, η οποία χρησιμοποιείται στη φυσική ιατρική και για τη σκλήρυνση κατά πλάκας.

-Ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος

Τα κρύα ντους αυξάνουν τον αριθμό των λευκών αιμοσφαιρίων που καταπολεμούν τις  ασθένειες. Ο ρυθμός μεταβολισμού επιταχύνεται και ενεργοποιείται το ανοσοποιητικό σύστημα, γεγονός που οδηγεί στην απελευθέρωση περισσότερων λευκών αιμοσφαιρίων. Η χειμερινή κολύμβηση σε κρύο νερό προκαλεί οξειδωτικό στρες, αλλά, αν γίνεται τακτικά, μια τέτοια κολύμβηση οδηγεί σε μια προσαρμοστική αντιοξειδωτική απόκριση. με άλλα λόγια, το σώμα είναι καλύτερα σε θέση να καταπολεμήσει το οξειδωτικό στρες, γενικά, όταν έχει συνηθίσει να κολυμπά σε κρύο νερό.

-Πρόληψη τραυματισμού σε αθλητές

Το μπάνιο με κρύο νερό συμβάλλει στη μείωση του οιδήματος και της βλάβης των ιστών στους αθλητές και μειώνει το χρόνο αποκατάστασης και επιτρέφουν στην εκπαίδευση υψηλής έντασης σε μικρότερα χρονικά διαστήματα.

-Αυξάνει την τεστοστερόνη

Το ντους με κρύο νερό αυξάνει την παραγωγή τεστοστερόνης στους άνδρες. 

-Βελτιώνει την ανδρική γονιμότητα

Οι υψηλότερες θερμοκρασίες νερού καταστέλλουν την παραγωγή σπέρματος και τα ζεστά λουτρά είναι μια αποτελεσματική μέθοδος ανδρικής αντισύλληψης. Η μέθοδος αντισύλληψης "υγρής θερμότητας" περιλαμβάνει την τοποθέτηση των όρχεων σε ζεστό νερό (46 βαθμοί Κελσίου) για 45 λεπτά κάθε βράδυ για τρεις εβδομάδες. Αυτό παρέχει προστασία για έξι μήνες. Οι άνδρες που κάνουν 30 λεπτά ζεστά λουτρά για μια εβδομάδα μειώνουν τον  αριθμός των σπερματοζωαρίων τους κατά 491% και η κινητικότητα του σπέρματος τους μειώνεται, επίσης. 

-Βελτιώνει την υγεία σας και τον ύπνο σας

Η δροσερή θερμοκρασία περιβάλλοντος και νερού μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στην υγεία σας, κυρίως, αυξάνοντας τα επίπεδα αντιοξειδωτικών και προάγοντας τον καλύτερο ύπνο. Η βέλτιστη θερμοκρασία για τον ύπνο πρέπει να είναι αρκετά δροσερή, περίπου 15 βαθμούς Κελσίου. Για μερικούς, οι θερμοκρασίες κάτω ή πάνω από αυτό το εύρος μπορούν να οδηγήσουν σε ανησυχία. Θερμοκρασίες σε αυτό το εύρος, φαίνεται να βοηθούν στη μείωση της θερμοκρασίας του σώματος, που προκαλεί υπνηλία. Η ρύθμιση της θερμοκρασίας παίζει ρόλο σε πολλές περιπτώσεις χρόνιας αϋπνίας. Η πτώση στη θερμοκρασία του πυρήνα χαρακτηρίζεται από αύξηση της θερμοκρασίας στα χέρια και τα πόδια, καθώς, τα αιμοφόρα αγγεία διαστέλλονται και το σώμα εκπέμπει θερμότητα. Ένα δροσερό δωμάτιο και ένα μπουκάλι ζεστού νερού τοποθετημένο στα πόδια ή τα καλτσάκια διαστέλλουν γρήγορα τα αιμοφόρα αγγεία και ρυθμίζεται καλύτερα ο εσωτερικός θερμοστάτης σε καλύτερη θέση.

Ανάλογα με την περίπτωση να κάνετε άλλες φορές ζεστό και άλλες κρύο ντους ή μπάνιο.

Η εναλλαγή, επίσης, ζεστού και κρύου είναι απολαυστική και ωφέλιμη, ιδιαίτερα για τη σύσφιξη της επιδερμίδας και των μυών.

bath good 1

Διαβάστε, επίσης,

Πώς να χρησιμοποιείτε τα αιθέρια έλαια

Είναι το ντους ή το μπάνιο καλύτερο για την υγεία σας;

Ο καλύτερος τρόπος για να ηρεμήσετε

Συμβουλευτείτε την EMEDI για να μην πονάτε

Πώς να κοιμάστε για να μην ξυπνάτε με πόνους

Εσάς σας αρέσει ο ύπνος;

Χρήσιμες πληροφορίες για το υπεροξείδιο του υδρογόνου

Αντιστρές εναλλακτικές θεραπείες

Πώς αντιμετωπίζεται η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής

Ομοιοπαθητική για όσους ξεχνάνε

Ασκήσεις οραματισμού για τη θεραπεία του καρκίνου

Μυρωδιές που ανακουφίζουν αμέσως από το άγχος

Μπορεί η ύπνωση να βοηθήσει στο αδυνάτισμα;

Σημεία έλλειψης βιταμινών και μετάλλων

Τι να κάνετε για να μην παθαίνετε κράμπες

Πρωτόκολλο αλκαλοποίησης του οργανισμού

Θεραπεία για τα μουδιάσματα στα άκρα

Τρόποι για να καθαρίσετε το σώμα σας

Αποτοξινωτικό μπάνιο

Η μαγειρική σόδα σαν φάρμακο

Αγωγή με υδροθεραπεία

Ιαματικά λουτρά Αιδηψού

Κόλπα για το χρόνιο πόνο

Θεραπευτικά θερμόλουτρα

www.emedi.gr

 

Διαβάστηκε 102 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 31 Οκτωβρίου 2018 11:57
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Διατηρείστε υγιές το βιολογικό σας ρολόι