Δευτέρα, 30 Απριλίου 2018 23:19

Βότανα και βιταμίνες για το άγχος και την κατάθλιψη

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Ιδανικά βότανα, μέταλλα και βιταμίνες για τη θεραπεία του άγχους και της κατάθλιψης

Και ποιος στη σημερινή εποχή δεν έχει στρες!!!

Οι πολλές απαιτήσεις της ζωής, οι γρήγοροι ρυθμοί και οι συνεχείς αλλαγές της καθημερινότητας προκαλούν πολύ άγχος!

Οι στρεσογόνοι παράγοντες, σήμερα, είναι πολλοί και μπορεί να λειτουργήσουν, σε κάποιες περιπτώσεις, όπως με το οξύ στες, δημιουργικά και να κάνουν ένα άτομο πιο αποτελεσματικό.

Όμως, όταν οι στρεσογόνοι παράγοντες επιδρούν για μεγάλο χρονικό διάστημα, όπως στις διαπροσωπικές σχέσεις, σε θέματα επαγγελματικά και σε οικονομικά προβλήματα προκαλείται χρόνιο στρες που συνδέεται με πολλές ασθένειες και κυρίως, με τον καρκίνο. Στο χρόνιο στρες παράγεται συνεχώς κορτιζόλη από τα επινεφρίδια και προκαλούνται σωματικά και ψυχικά συμπτώματα με αρνητικές επιπτώσεις στη λειτουργικότητα και στην υγεία.

Υπάρχουν πολλά φυτικά και δραστικά συστατικά, εκτός από την φαρμακευτική κάνναβη που μπορούν να βοηθήσουν στην θεραπεία του άγχους και της κατάθλιψης και στην ελαχιστοποίηση των αρνητικών επιπτώσεων στο σώμα, στην ψυχή, στο νου, στη συμπεριφορά και στο σώμα.

Οι ιδιότητες που πρέπει να έχουν τα βότανα για τη θεραπεία του άγχους και της κατάθλιψης:

1. Πρέπει να είναι προσαρμογόνα βότανα, για να υποστηρίζουν το σώμα από τους στρεσογόνους παράγοντες, να ενισχύουν την ομοιόσταση και να βοηθούν στην προσαρμογή σε δύσκολες συνθήκες.

2. Πρέπει να βοηθούν στην ηρεμία και στην αντιμετώπιση κάθε αγχωτικής κατάστασης.

3. Πρέπει να βοηθούν στην επαναφορά της σωματικής και συναισθηματικής ισορροπίας, να ενισχύουν τη διάθεση, να αντιμετωπίζουν τις ψυχολογικές μεταπτώσεις και να θεραπεύουν την ψυχική κόπωση.

4. Πρέπει να διώχνουν τη θλίψη και τα αρνητικά συναισθήματα.

5. Πρέπει να είναι φυσικά, χωρίς γλουτένη, χωρίς λακτόζη, μη γενετικά τροποποιημένα και χωρίς αλλεργιογόνα και ζάχαρη, κατάλληλα και για χορτοφάγους.

6. Πρέπει να ρυθμίζουν το στρες στην ισορροπία εκείνη που χαρίζει τη δημιουργικότητα.

Βότανα για το άγχος και την κατάθλιψη

-Σαφράν

Το εκχύλισμα από καθαρά στίγματα σαφράν ή Crocus sativus χρησιμοποιείται για την ήπια και μέτρια κατάθλιψη, για τις διαταρχές της διάθεσης, για την αϋπνία, για το άγχος, την ευερεθιστότητα, το θυμό, την κούραση, την υπερφαγία και άλλες καταστάσεις που σχετίζονται με το άγχος και την κατάθλιψη. Είναι, επίσης, ισχυρό αφροδισιακό.

-Γκριφόνια

Η γκριφόνια ή Griffonia simplicifolia έχει σπόρους από τους οποίους προέρχεται η 5-HTP, που είναι ένας μεταβολίτης του αμινοξέος τρυπτοφάνη και πρόδρομος της σερατονίνης και της μελατονίνης. Η 5-HTP βοηθάει στην βελτίωση της διάθεσης. Είναι πιο αποτελεσματική από τα τρικυκλικά αντικαταθλιπτικά κι έχει λιγότερες παρενέργειες.

-Ροδιόλια

Η Ροδιόλα ή Rhodiola Rosea είναι προσαρμογόνο βότανο, ενισχύει το σώμα και το νου και αυξάνει την παραγωγικότητα υπό συνθήκες πίεσης. Το εκχύλισμα της Ροδιόλας βελτιώνει τη διάθεση, την πνευματική και φυσική απόδοση κι έχει αγχολυτικές ιδιότητες. Αυξάνει τη μνήμη, την αυτοσυγκέντρωση, ενισχύει την αποδοτικότητα, αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης, ντοπαμίνης και άλλων νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου και θεραπεύει την κατάθλιψη.

-Ασβαγκάντα

Το αλικάκαβο ή Withania somnifera ή ινδικό τζίνσενγκ ή ashwagandha είναι τονωτικό, προσαρμογόνο για το στρες, είναι αντιοξειδωτικό και διατηρεί υγιές το ανοσοποιητικό σύστημα, βελτιώνει τη σεξουαλική υγεία και έχει θετική επίδραση τόσο στις νοητικές λειτουργίες όσο και στη διάθεση. 

-Σιβηριανό τζίνσενγκ

Ο ελευθερόκοκκος ή Eleutherococcus senticosus ή σιβηριανό τζίνσενγκ έχει διεγερτική δράση στο κεντρικό νευρικό σύστημα, βοηθάει στην αντιμετώπιση του στρες και καταπολεμάει την κόπωση. Βελτιώνει τη φυσική και την πνευματική αποδοτικότητα των ατόμων που δουλεύουν σε στρεσογόνο περιβάλλον.

-Σισάνδρα 

Η σισάνδρα ή Schisandra είναι και αυτό προσαρμογόνο βότανο, αυξάνει την αντοχή, μειώνει το χρόνο αποκατάστασης μετά από καταπόνηση, άσκηση και ασθένεια και βελτιώνει την ικανότητα εκτέλεσης έντονων εργασιών που απαιτούν μεγάλη συγκέντρωση. Επίσης, μειώνει την κόπωση.

Πρωτεϊνη ορού γάλακτος υδρολυμένη

Είναι κατάλληλη για το άγχος, την ένταση και τη νευρικότητα. Αυξάνει τη δραστηριότητα το γ-αμινοβουτυρικού οξέος ή GABA που είναι νευροδιαβιβαστής που αναστέλλει το άγχος και χαλαρώνει. Η υδρολυμένη πρωτεϊνη γάλακτος είναι κατάλληλη για το άγχος, τη νευρικότητα, την ένταση, την ανησυχία, τις φοβίες, τον πανικό, για το άγχος στις εξετάσεις, για το άγχος σε επαγγελματικά ραντεβού, για το άγχος πριν από αεροπορικά ταξίδια, για το άγχος της διακοπής καπνίσματος, για το άγχος κατά τη διάρκεια μιας δίαιτας για απώλεια βάρους, για την υπερφαγία λόγω άγχους, για διαταραχές της συγκέντρωσης, για πεπτικές διαταραχές, για τη μειωμένη libido, για το στρες, για την υπέρταση και τις διαταραχές ύπνου. Η υδρολυμένη πρωτεϊνη ορού γάλακτος είναι κατάλληλη και για όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη.

L-τυροσίνη

Είναι κατάλληλη για την κατάθλιψη που συνοδεύεται από σωματική και πνευματική κόπωση. Αυξάνει την πνευματική διαύγεια και τη συγκέντρωση, μειώνει το άγχος, τη κόπωση και βοηθάει στην αϋπνία.

Μέταλλα και βιταμίνες

-Βιταμίνη B6

Είναι χρήσιμη για τη σύνθεση της σεροτονίνης

-Βιταμίνη B5

Το παντοθενικό οξύ λειτουργεί για σα  συνένζυμο Α και είναι κατάλληλο για το άγχος και την κατάθλιψη

-Μαγνήσιο

Το μαγνήσιο έχει ηρεμιστική επίδραση στο νευρικό σύστημα και θεραπεύει την κατάθλιψη

-Φυλλικό οξύ

Η έλλειψη φυλλικού οξέος προκαλεί κατάθλιψη

-Βιταμίνη B12

Η ανεπάρκεια της B12 προκαλεί νευροψυχιατρικές διαταραχές

-Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C βοηθάει στην παραγωγή ορμονών κατά του στρες

Τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής για την κατάθλιψη

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής για την κατάθλιψη

Τα καλύτερα συμπληρώματα για το άγχος

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα καλύτερα συμπληρώματα διατροφής για το άγχος

Διαβάστε, επίσης,

Το άτμισμα κάνναβης είναι θεραπεία για το άγχος και την κατάθλιψη

Οδηγός Συσχέτισης Κανναβινοειδών και Ασθενειών

Είναι κατάλληλη η ψυχεδελική θεραπεία για εσάς;

Προβιοτικά για τη διατήρηση της υγείας

Ενέσιμα εμφυτεύματα για αντιγήρανση

Αιθέριο έλαιο λεβάντας

Παντοθενικό οξύ

Να τρώτε σταφύλια αν έχετε κατάθλιψη

Είναι κατάλληλα τα ερωτηματολόγια για τη διάγνωση της κατάθλιψης;

Πάμε παρακάτω

Οι ευεργετικές ιδιότητες της μπανάνας

Τα καλύτερα ροφήματα για την κατάθλιψη

Αντιμετωπίστε την κατάθλιψη της ανεργίας

Η κατάθλιψη είναι κολλητική

Θεραπεία της κατάθλιψης με μανιτάρια

Θεραπευτική γιόγκα για την κατάθλιψη

Να μιλάτε για τα προβλήματά σας για να μην πάθετε κατάθλιψη - Emedi

Χρήσιμες πληροφορίες για την κατάθλιψη - Emedi

Τα κινητά μειώνουν την κατάθλιψη - Emedi

Είναι κατάλληλα τα ερωτηματολόγια για τη διάγνωση της κατάθλιψης;

Ποτό για το άγχος και την κακή διάθεση - Emedi

Το παρατεταμένο χρόνιο στρες προκαλεί καρκίνο - Emedi

www.emedi.gr

 

 

 

Διαβάστηκε 712 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 01 Μαΐου 2018 06:27
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.