Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου 2015 16:31

Μην τρώτε tofu δεν είναι υγιεινό Κύριο

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(4 ψήφοι)

Το tofu που κυκλοφορεί στην αγορά είναι γενετικά τροποποιημένο

Το tofu προωθείται στην αγορά ως φυσική τροφή, χωρίς γλουτένη, χαμηλή σε θερμίδες, χωρίς χοληστερόλη και ως μια εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών, σιδήρου και ασβεστίου.

Είναι, επίσης, μία από τις πιο κοινές πηγές πρωτεΐνης για εκείνους που είναι χορτοφάγοι. 

Δυστυχώς, όμως, σήμερα το 99% της σόγιας είναι γενετικά τροποποιημένη και μόνο 1% είναι βιολογική και μη γενετικά τροποποιημένη. 

Το Tofu είναι μια ιδιαίτερα επεξεργασμένη μορφή της σόγιας. Πολλοί τύποι τόφου είναι παρόμοιοι με τα επεξεργασμένα κρέατα και τα λουκάνικα. 

Πολλοί άνθρωποι καταναλώνουν, γάλα σόγιας, τόφου, δημητριακά, και επεξεργασμένα τρόφιμα. 

Το φυτικό οξύ 

Η επίδραση του φυτικού οξέος στην απορρόφηση του σιδήρου έχει μελετηθεί σε βάθος. Όσο αυξάνεται το φυτικό οξύ, ο σίδηρος μειώνεται, γιατί αυτό αναστέλλει την απορρόφησή του. Αυτό ισχύει για σχεδόν κάθε μέταλλο συμπεριλαμβανομένου του ψευδαργύρου που είναι ένα από τα πλέον σημαντικά μέταλλα για τον ανθρώπινο οργανισμό. Τα φυτοχημικά συνδέονται με ψευδάργυρο και επομένως μειώνουν τη βιοδιαθεσιμότητά του. Τα επίπεδα του φυτικού οξέος στη σόγια μειώνουν την αφομοίωση του ασβεστίου, του μαγνησίου, του χαλκού, του σιδήρου και του ψευδαργύρου.

Η ζύμωση της σόγιας

Τα προϊόντα σόγιας που υφίστανται ζύμωση, όπως το tofu, εμποδίζουν την απορρόφηση των πρωτεϊνών και τεσσάρων βασικών μετάλλων: ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο και ψευδάργυρο. Στη φυσική της μορφή (χωρίς ζύμωση), η σόγια περιέχει φυτοχημικά με τοξικές επιδράσεις στο ανθρώπινο σώμα. Τα τρία βασικά αντιθρεπτικά συστατικά είναι τα φυτικά οξέα, οι αναστολείς ενζύμων και τα goitrogens. Αυτά τα αντι-θρεπτικά συστατικά προστατεύουν το φυτό σόγιας, έτσι ώστε να μπορεί να ζήσει αρκετό καιρό για να αναπαραχθεί αποτελεσματικά. Λειτουργούν ως το ανοσοποιητικό σύστημα του φυτού, προσφέροντας προστασία από την ακτινοβολία του ήλιου, και από την εισβολή από βακτηρίδια, ιούς, ή μύκητες και κάνουν το φυτό της σόγιας άγευστο για τα ζώα. Όλα τα φυτά έχουν κάποιες ιδιότητες αντιθρεπτικές, αλλά το φυτό σόγιας είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε αυτές τις χημικές ουσίες. Αν δεν αφαιρεθούν με τη ζύμωση ή το μούλιασμα, η σόγια είναι μια από τις χειρότερες τροφές. Η καθαρή πρωτεϊνική χρήση της όταν δεν υποστεί ζύμωση είναι 61, και αυτό είναι αρκετά χαμηλό ποσοστό.

Η πιο συχνή μορφή σόγιας (99%) είναι αυτή που έχει υποστεί ζύμωση. Η σόγια που δεν έχει υποστεί ζύμωση προκαλεί πεπτικές διαταραχές, βλάβη στο ανοσοποιητικό σύστημα, ενδομητρίωση, προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο, προβλήματα αναπαραγωγής για άνδρες και γυναίκες,  αλλεργίες, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας, υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου και  καρκίνο, υποσιτισμό, και  απώλεια της λίμπιντο.

Μόνο οι τύποι σόγιας που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως οι natto, miso, tempeh και κάποια tofus είναι πιθανό οι μόνοι τύποι της σόγιας που θα πρέπει να καταναλώνονται από τον άνθρωπο και μόνο όταν είναι βιολογικοί.

Αναστολείς των ενζύμων

Όταν τα τρόφιμα τρώγονται, τα πεπτικά ένζυμα όπως η αμυλάση, η λιπάση και η  πρωτεάση εκκρίνονται στο πεπτικό σωλήνα για να βοηθήσουν να διασπαστούν και να ελευθερωθούν τα θρεπτικά συστατικά και να αφομοιωθούν μέσα στο σώμα. Η υψηλή περιεκτικότητα αναστολέων των ενζύμων αυτών στη σόγια που έχει υποστεί ζύμωση, όπως η θρυψίνη παρεμβαίνει σε αυτή τη διαδικασία και οι υδατάνθρακες και οι πρωτεΐνες είναι αδύνατο να αφομοιωθούν πλήρως. Όταν τα τρόφιμα υποστούν πλήρη πέψη λόγω των αναστολέων ενζύμων, τα βακτήρια στο παχύ έντερο προσπαθούν να κάνουν αυτή τη δουλειά, και αυτό μπορεί να προκαλέσει δυσφορία και φούσκωμα. Όσοι φυσιολογικά έχουν χαμηλά επίπεδα πεπτικών ενζύμων, όπως οι ηλικιωμένοι υποφέρουν περισσότερο από την ενζυμική ανασταλτική δράση της σόγιας. Στα προϊόντα σόγιας, οι αναστολείς ενζύμων βρίσκονται στο υγρό εμποτισμού παρά στο τυρόπηγμα. Έτσι, στο τόφου και στο πηγμένο γάλα σόγιας, τα ανασταλτικά των ενζύμων μειώνονται σε ποσότητα, αλλά δεν εξαλείφονται πλήρως.

Διαβάστε, επίσης,

Πλήρης οδηγός για την αλκαλική δίαιτα

Η δίαιτα που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες αυξάνει την γονιμότητα

Οι καλύτερες τροφές για την καρδιά

Πρόληψη του διαβήτη με την διατροφή

Πρόληψη του καρκίνου του προστάτη

Ανεπάρκεια σιδήρου

H δίαιτα DASH για τη ρύθμιση της πίεσης

Είναι κατάλληλη η σόγια για τον καρκίνο του μαστού;

Διατροφή στο τρίτο τρίμηνο εγκυμοσύνης

Σούπα για τον καρκίνο

Τα οφέλη της σόγιας στην υγεία

 

Διαβάστηκε 2914 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου 2015 18:37
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.