Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2014 09:34

Το χαμόγελο αντίδοτο στην κατάθλιψη

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Φέτος τον χειμώνα δείτε τη ζωή πιο αισιόδοξα και αντισταθείτε

 

Κάθε χειμώνα κάποιοι άνθρωποι εμφανίζουν κατάθλιψη. Φέτος λόγω της οικονομικής κρίσης, οι πιθανότητες εμφάνισης κατάθλιψης είναι μεγαλύτερες.

Αντισταθείτε!

Δείτε τη ζωή με αισιοδοξία παρά τις αντιξοότητες.

Είναι αλήθεια ότι ένα μεγάλο ποσοστό Ελλήνων πάσχει από κατάθλιψη. Μάλιστα, τώρα που αρχίζει να πέφτει η θερμοκρασία και η νύχτα να μεγαλώνει, τα συμπτώματα της κατάθλιψης επιδεινώνονται. Οι περισσότεροι με κατάθλιψη κοιμούνται περισσότερο, δυσκολεύονται να ξυπνήσουν το πρωί, τρώνε περισσότερο, δεν έχουν ενέργεια, νιώθουν κόπωση και δεν ασχολούνται με καμία δραστηριότητα.

Μια από τις χημικές ουσίες που ακολουθεί τη μεταβολή του ηλιακού φωτός είναι η μελατονίνη, που είναι ουσία του εγκεφάλου που δραστηριοποιείται ανάλογα με το αν επικρατεί φως ή σκοτάδι. Όσοι πάσχουν από κατάθλιψη εκκρίνουν μελατονίνη το χειμώνα περισσότερο και για μεγαλύτερη διάρκεια από ότι το καλοκαίρι.

Η εποχική κατάθλιψη επηρεάζει τα άτομα που βρίσκονται στην εφηβεία, τα άτομα που βρίσκονται στην αρχή της ενήλικης ζωής, τα άτομα που ζουν σε κρύα κλίματα και σε περιοχές με μεγάλη διάρκεια νύχτας, τις γυναίκες, αλλά και τους άνδρες.


Πώς θα αναγνωρίσετε τα συμπτώματα της κατάθλιψης

  • Προσοχή κάποιος μπορεί να χαμογελάει, αλλά μέσα του να είναι καταθλιπτικός (χαμογελαστή κατάθλιψη)
  • Σωματικά προβλήματα που είναι μέρος της κατάθλιψης (πονοκέφαλος, κόπωση, αδυναμία κ.ά)
  • Διακυμάνσεις στη διάθεση, θλίψη και κόπωση
  • Ευερεθιστότητα και επιθετικότητα
  • Μειωμένη προσοχή και συγκέντρωση
  • Αλλαγές στον ύπνο και στη διατροφή
  • Έμμονες ιδέες αναξιότητας και κακή αυτοκριτική
  • Απογοήτευση, αίσθημα κενού και ματαιοδοξία
  • Απώλεια ενέργειας, απραξία, μείωση των δραστηριοτήτων, κοινωνική απομόνωση
  • Κατανάλωση αλκοόλ ή αγχολυτικών και αντικαταθλιπτικών
  • Τάση για αυτοκτονία

Τι να κάνετε για να αντιμετωπίσετε την κατάθλιψη

  • Να είστε αισιόδοξοι και να κρατάτε μια θετική στάση απέναντι στη ζωή. Να σκεφτείτε ότι όλοι περνούν δύσκολα, όλοι έχουν δυσκολίες και ότι δεν υπάρχει τίποτε πιο πολύτιμο από την υγεία μας.
  • Σκεφτείτε λογικά. Δώστε ρεαλιστικές λύσεις στα προβλήματά σας και προσπαθήστε να δείτε τις θετικές πλευρές μιας αρνητικής κατάστασης.
  • Ασχοληθείτε με δραστηριότητες που σας αρέσουν και αγαπήστε τον εαυτό σας.
  • Να κάνετε καλή διατροφή. Να επιλέγετε τροφές με ω3 λιπαρά οξέα και βιταμίνη Β12. 
  • Να κοιμάστε καλά και ποιοτικά.
  • Κάντε άσκηση παρέα με κάποιον φίλο ή φίλη.
  • Όταν έχει ήλιο να βγαίνετε μια βόλτα.
  • Ασχοληθείτε με νέες δραστηριότητες που σας αρέσουν (μουσική, ζωγραφική, χορός κ.ά). Η δημιουργία εκτονώνει τα συναισθήματά μας και μας βοηθάει να τα εκφράσουμε και να τα βγάλουμε προς τα έξω.
  • Γίνεται κοινωνικοί. Περάστε περισσότερη ώρα με την οικογένειά σας και  με φίλους.
  • Αν χρειαστεί μην διστάσετε να κάνετε ψυχοθεραπεία ή να πάρετε αντικαταθλιπτική αγωγή.

Η ζωή αξίζει και είναι ωραία και μικρή. Πρέπει να νιώθετε ικανοποίηση!

Διαβάστε, επίσης,

Eποχιακή συναισθηματική διαταραχή

Ομοιοπαθητικά φάρμακα για την κατάθλιψη

Διώξτε την κατάθλιψη με βαλσαμόχορτο

Η θεραπευτική δύναμη του χορού

Όλοι οι Έλληνες έχουν ψυχικές διαταραχές

Συμπτώματα που δείχνουν ότι πάσχετε από κατάθλιψη

Πρόληψη κατάθλιψης

Το πράσινο χρώμα και οι θεραπευτικές του ιδιότητες

Ποτό για το άγχος και την κακή διάθεση

Πρέπει όλοι να έχουμε πίστη

Μελατονίνη

Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην υγεία

Τροφές που μας κάνουν ευτυχισμένους

Τα πολλά ξενύχτια οδηγούν σε κατάθλιψη

Κεταμίνη για την κατάθλιψη

Οι ευεργετικές ιδιότητες της μπανάνας

Για ποιες ασθένειες είναι κατάλληλη η μουσικοθεραπεία;

www.emedi.gr

 

 

Διαβάστηκε 1291 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2014 10:29
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.