Τρίτη, 06 Ιανουαρίου 2015 18:56

Διατροφή για όσους είναι άνω των 65 ετών

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

Ο δεκάλογος της υγιεινής διατροφής για άτομα 65 και άνω

 

Διατροφή για όσους είναι άνω των 65 ετών

  • Να πίνετε πολύ νερό. 10 ποτήρια υγρών από τα οποία τα 6 ποτήρια να είναι νερό
  • Να καταναλώνετε ποικιλία φρούτων και λαχανικών καθημερινά, 4 μερίδες από ποικιλία λαχανικών εποχής, χρωματιστών, καθημερινά και 3 μερίδες φρούτων εποχής ως επιδόρπιο καθημερινά
  • Να καταναλώνετε λαδερό φαγητό 2 φορές την εβδομάδα
  • Να καταναλώνετε δημητριακά ολικής αλέσεως καθημερινά. Οι πατάτες πρέπει να είναι 3 μερίδες την εβδομάδα
  • Να καταναλώνετε γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά και χωρίς πολύ αλάτι, 3 μερίδες καθημερινά
  • Να καταναλώνετε έως και 4 αυγά την εβδομάδα, συνολικά
  • Να επιλέγετε άπαχο ελληνικό κρέας μη επεξεργασμένο. 3 μερίδες την εβδομάδα κατά προτίμηση λευκού κρέατος, χωρίς λίπη και πέτσες
  • Να καταναλώνετε συχνά ψάρια μικρά και λιπαρά και θαλασσινά, 3 μερίδες την εβδομάδα. Να αποφεύγετε τα καπνιστά και παστά ψάρια
  • Να καταναλώνετε όσπρια συχνά, 3 μερίδες την εβδομάδα
  • Να χρησιμοποιείτε μόνο ελαιόλαδο, να τρώτε ελιές (10-12), 1 χούφτα ξηρών μη αλατισμένων ξηρών καρπών, 3 μερίδες καθημερινά
  • Να χρησιμοποιείτε μόνο ανεπεξέργαστο θαλασσινό αλάτι ή αλάτι Ιμαλαϊων
  • Κόψτε τη ζάχαρη και τα προϊόντα που περιέχουν ζάχαρη. Μην καταναλώνετε αναψυκτικά και φάτε γλυκά σπάνια και όταν αξίζει τον κόπο
  • Να διατηρείτε φυσιολογικό και σταθερό σωματικό βάρος
  • Να κάνετε σωματική δραστηριότητα καθημερινά, τουλάχιστον 30 λεπτά έντονο περπάτημα, ασκήσεις για τη βελτίωση της ισορροπίας και του συντονισμού και ασκήσεις ενδυνάμωσης των μυών και των οστών τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα
  • Να τρώτε κάθε 3 ώρες και από λίγο,3 κύρια γεύματα και ενδιάμεσα μικρογεύματα
  • Αν δεν έχετε όρεξη να τρώτε ότι σας αρέσει σε μικρότερη ποσότητα
  • Αν δεν μπορείτε να μασήσετε καλά να τρώτε μαλακά τρόφιμα, όπως σούπες και πολτοποιημένα τρόφιμα 
  • Εάν σας αρέσει το αλκοόλ να καταναλώνετε 2 μερίδες την ημέρα αν είστε άνδρας και 1 μερίδα αν είστε γυναίκες. Να προτιμάτε το κρασί κατά τη διάρκεια των γευμάτων

Διαβάστε, επίσης,

Δυσγευσία

Φάρμακα και ηλικιωμένοι

Τα γηριατρικά σύνδρομα

Η συντροφικότητα στην τρίτη ηλικία είναι πολύτιμη

Οι επίλεκτοι

Οδηγίες για να τα βγάζετε πέρα με τους ηλικιωμένους

Να τρώτε ψάρια δύο φορές την εβδομάδα

www.emedi.gr

 

Διαβάστηκε 1836 φορές
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.