Σάββατο, 25 Ιανουαρίου 2014 14:36

Εσείς έχετε ναυτία στα ταξίδια;

Γράφτηκε από την
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Κόλπα για να μην ζαλίζεστε στα ταξίδια

Η ναυτία ταξιδιού ή κινητική ναυτία, ICD-10 T75.3, αποτελεί ένα από τα πιο δυσάρεστα και ενοχλητικά συμπτώματα που ταλαιπωρεί πολλά άτομα και που αποτελεί αιτία κακοδιαθεσίας για πολλές ώρες ή και ημέρες ακόμα και μετά το πέρας του ταξιδιού.


Πώς εμφανίζεται η ταξιδιωτική ναυτία

Η ναυτία των ταξιδιωτών οφείλεται στα αντικρουόμενα μηνύματα που λαμβάνει ο εγκέφαλος από τον έντονο ερεθισμό των αισθητηρίων οργάνων τα οποία συμμετέχουν στη ρύθμιση της ισορροπίας και την αντίληψη της θέσης και της κίνησης μας στο χώρο. Όταν λοιπόν κινούμαστε με κάποιο μέσο, οι οπτικές πληροφορίες προς το κεντρικό νευρικό σύστημα δηλώνουν ακινησία (ειδικά αν προσπαθούμε ταυτόχρονα να διαβάσουμε κάτι), ενώ τα ερεθίσματα από το αιθουσαίο σύστημα (τον περίφημο «λαβύρινθο») δηλώνουν κίνηση. Έτσι ο εγκέφαλος μπερδεύεται, καθότι λαμβάνει διαφορετικά μηνύματα για το πού βρίσκεται και πώς κινείται το σώμα μας. Η κατάσταση αυτή μπορεί να οδηγήσει σε ναυτία.


Πώς θα αντιμετωπίσουμε την ταξιδιωτική ναυτία

Αν ταξιδεύετε με…

  • Αυτοκίνητο: Καθίστε στα μπροστινά καθίσματα και ανοίξτε το παράθυρο για να παίρνετε αέρα. Επίσης, αποφύγετε το διάβασμα ή το να κοιτάτε αριστερά δεξιά, κάτι που μπορεί να σας δημιουργήσει ζαλάδα. Αντίθετα προσπαθήστε να κρατάτε το βλέμμα σας σταθερό προς μια κατεύθυνση.
  • Πλοίο: Προτιμήστε το κατάστρωμα για να σας φυσάει το αεράκι για να γλιτώσετε από πιθανά συμπτώματα.
  • Λεωφορείο: Καλό θα είναι να κάτσετε στα μεσαία καθίσματα κι όχι σε αυτά που βρίσκονται κοντά στους τροχούς, όπου νιώθετε περισσότερο την κίνηση. Και σε αυτήν την περίπτωση ισχύουν οι συμβουλές του οδικού ταξιδιού, δηλαδή το βλέμμα σας να κοιτάζει στον ορίζοντα και να μην κοιτάτε αριστερά-δεξιά.
  • Τρένο: Εκτός των παραπάνω στο τρένο πρέπει να προσέξετε και μια ακόμη λεπτομέρεια. Η θέση που θα έχετε καλό θα ήταν να μην είναι αντίθετα της κατεύθυνσης του τρένου.
  • Αεροπλάνο:
  1. Ζητήστε θέση δίπλα στο παράθυρο με θέα την πτέρυγα του αεροπλάνου.
  2. Αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ πριν και κατά τη διάρκεια της πτήσης.
  3. Αποφύγετε τυχόν αφυδάτωση πίνοντας αρκετό νερό πριν και κατά τη διάρκεια της πτήσης.
  4. Να τρώτε μικρά, μη καυτερά γεύματα.
  5. Φορέστε φαρδιά και άνετα ρούχα.
  6. Αν ο καιρός είναι αίθριος, κρατήστε τα μάτια σας καρφωμένα στο έδαφος, τη θάλασσα ή τον ορίζοντα.
  7. Επικεντρωθείτε σε κάποια δραστηριότητα που θα σας εξασφαλίσει πνευματική εγρήγορση (αλλά αποφύγετε το διάβασμα διότι μάλλον θα επιδεινώσει τα συμπτώματα).
  8. Με το που θα καθίσετε, εντοπίστε τη σακούλα για τη ναυτία και κρατήστε την κοντά σας.
  9. Συζητήστε με τον ιατρό σας το ενδεχόμενο χρήσης κατάλληλων φαρμάκων. Μπορείτε ακόμη να χρησιμοποιήσετε πολλά μη συνταγογραφούμενα σκευάσματα.

Εκτός από τα παραπάνω πρακτικά μέτρα, που μπορεί κάθε ταξιδιώτης να εφαρμόσει, υπάρχουν και ορισμένα φάρμακα που λαμβάνονται πριν από το ταξίδι και τα οποία, σε σημαντικό βαθμό, αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά το πρόβλημα της ναυτίας και των εμετών του ταξιδιού. Τα φάρμακα αυτά πρέπει να λαμβάνονται πριν από το ταξίδι και, αν η διάρκεια του είναι αρκετές ώρες και η δόση πρέπει να επαναλαμβάνεται 2-3 φορές την ημέρα.

Αν είστε κατά των φαρμάκων, τζίντζερ, καρότα και δυόσμος έχει αποδειχθεί πως μειώνουν το αίσθημα της ναυτίας, οπότε δοκιμάστε να πιείτε ένα χυμό με τα παραπάνω υλικά πριν το ταξίδι σας.

Διαβάστε, επίσης,

Μήπως ζαλίζεστε στα ταξίδια;

www.emedi.gr

 

Διαβάστηκε 1426 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 25 Ιανουαρίου 2014 15:07
Σαββούλα Μάλλιου Κριαρά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.