Πέμπτη, 30 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΔιατροφήΕίναι υγιεινά τα κατεψυγμένα λαχανικά;

Είναι υγιεινά τα κατεψυγμένα λαχανικά;

Είναι υγιεινά τα κατεψυγμένα λαχανικά; Όλοι αναρωτιούνται αν είναι υγιεινά τα κατεψυγμένα λαχανικά όσο τα φρέσκα

Τα κατεψυγμένα λαχανικά είναι η ιδανική απάντηση στο τι θα φάμε σήμερα.

Έχουν όμως την ίδια διατροφική αξία με τα φρέσκα;

Τα καταψυγμένα λαχανικά μπορούν να έχουν ισοδύναμη θρεπτική αξία με τα νωπά και όλα εξαρτώνται από την ποιότητα της πρώτης ύλης, από την διαδικασία κατάψυξης και από την συντήρησή τους.

Μάλιστα, είναι πιο πλούσια σε θρεπτικές ουσίες από τα λεγόμενα φρέσκα αν αυτά είναι δύο ή περισσότερων ημερών και αυτό γιατί την στιγμή που συλλέγεται ένα λαχανικό αρχίζει να χάνει τις θρεπτικές του ουσίες.

Η βιομηχανική κατάψυξη με τη μέθοδο IQF (Instant Quick Freeze) χωρίς συντηρητικά ή άλλα χημικά πρόσθετα επιβραδύνει την απώλεια και την οξείδωση των θρεπτικών ουσιών.

Επιπλέον, είναι πιο ασφαλή από τα νωπά, γιατί γίνεται θερμική επεξεργασία, η οποία απενεργοποιεί τα ένζυμα που προκαλούν αλλοιώσεις.

Άρα, τα κατεψυγμένα λαχανικά είναι εξαιρετική, φθηνή εναλλακτική λύση για τα φρέσκα λαχανικά και περιέχουν τα ίδια θρεπτικά συστατικά με αυτά. 

Βέβαια, τα λαχανικά που θα καταναλωθούν αμέσως μετά τη συγκομιδή  παρέχουν την υψηλότερη συγκέντρωση των θρεπτικών ουσιών, ωστόσο, οι περισσότεροι δε ζουν κοντά σε αγροκτήματα. Κατά τη διάρκεια της μεταφοράς από το αγρόκτημα στο κατάστημα, τα λαχανικά χάνουν μερική από τη θρεπτική τους αξία, μετά την έκθεση στον αέρα, το φως και τη θερμότητα. Ωστόσο, όταν τα λαχανικά καταψύχονται, αμέσως μετά τη συγκομιδή, τα θρεπτικά συστατικά τους παραμένουν ανέπαφα. Το συμπέρασμα αυτό βγήκε και από μελέτη του Εργαστηρίου Χημείας και Βιοχημείας Τροφίμων Του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης η οποία έδειξε ότι τρία λαχανικά ο αρακάς, τα φασολάκια και οι μπάμιες ως κατεψυγμένα έχουν ισοδύναμη θρεπτική αξία με τα νωπά.


Κατά την αποθήκευσή τους:

-Ρυθμίστε τη θερμοκρασία στην κατάψυξη στους 0 βαθμούς.

-Φυλάσσετε τα  κατεψυγμένα λαχανικά σε μια σφραγισμένη σακούλα. Όταν τα ανοίξετε, αν περισσέψουν κλείστε τα καλά ξανά την σακούλα.

-Γράψτε στη σακούλα που αποθηκεύετε τα λαχανικά με ένα ανεξίτηλο μαρκαδόρο. Τα κατεψυγμένα λαχανικά παραμένουν στην καλύτερη κατάσταση τους για 18 μήνες.

-Όταν αγοράζετε κατεψυγμένα λαχανικά, είναι σημαντικό να διαβάζετε τις ετικέτες διατροφής. Κατά το μαγείρεμα, χρησιμοποιείτε βότανα και καρυκεύματα για να προσθέσετε γεύση.

-Τα κατεψυγμένα λαχανικά που έχουν σάλτσες ή κρέμες μπορεί να έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, λίπος και χοληστερίνη. Αποφύγετε κατεψυγμένα λαχανικά που έχουν τις  λέξεις «υδρογονωμένο» ή «μερικώς υδρογονωμένο» στον κατάλογο των συστατικών, καθώς, αυτό δείχνει ότι περιέχουν πολλά τρανς λιπαρά οξέα. Κατά την προετοιμασία τους χρησιμοποιήστε αγνό ελαιόλαδο αντί για κρέμες ή σάλτσες.

-Όταν ψήνετε τα κατεψυγμένα λαχανικά καταναλώστε τα όσο πιο γρήγορα γίνεται για να μη χαθούν τα πολλά θρεπτικά συστατικά.

Τα καλύτερα βιολογικά προϊόντα για την υγεία σας

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα κατάλληλα βιολογικά προϊόντα για την υγεία σας

Διαβάστε, επίσης,

Σταματήστε να τρώτε κατεψυγμένα μπέργκερ

Κοστίζει περισσότερο η υγιεινή διατροφή;

Αγορές στο σούπερ μάρκετ για καλή υγεία

Υγιεινή διατροφή

Μέθοδοι επεξεργασίας τροφών

Τρόφιμα: Η αξία και η ευπεπτότητα της τροφής

Ελαιώδεις φυτικές τροφές

Πόσο οι βιταμίνες απορροφούνται από τον οργανισμό μας

Οικονομική διατροφή

Συμβουλές για πιο υγιεινά πιάτα

Γιατί σε όλο τον κόσμο προτιμούν την ελληνική κουζίνα

Συντήρηση τροφίμων

Πρόσθετα τροφίμων

Βελτίωση της ασφάλειας τροφίμων

Η μόδα στη διατροφή

Διατροφική παγίδα

Να διαβάζετε τις ετικέτες των τροφίμων

Διατροφικά σκάνδαλα

Διατροφή με έντομα

Διατροφικές γνώσεις

www.emedi.gr

 

Print Friendly, PDF & Email
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Η οστεοαρθρίτιδα είναι συχνό νόσημα

Η οστεοαρθρίτιδα είναι συχνό νόσημα. Είναι μια εκφυλιστική νόσος των αρθρώσεων και οι ιστοί καταστρέφοντσι με την πάροδο του χρόνο Η οστεοαρθρίτιδα είναι μια εκφυλιστική...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ