Τετάρτη, 29 Ιουνίου, 2022

Ιώδιο και εγκυμοσύνη

Print Friendly, PDF & Email

Απαραίτητο το ιώδιο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Επαρκείς ποσότητες ιωδίου πρέπει να προσλαμβάνει η έγκυος μέσω της διατροφής της, ώστε να μειώσει τις πιθανότητες να εμφανίσει το παιδί μειωμένη νοημοσύνη.

Σχετική δημοσίευση έγινε στο ιατρικό περιοδικό «Lancet» και μελετήθηκαν περισσότερες από 1.000 εγκύους.

Οι επιστήμονες βρήκαν ότι όσες κατανάλωναν λιγότερο ιώδιο μέσω της διατροφής τους, ήταν πιθανότερο να γεννήσουν παιδιά με χαμηλότερο δείκτη νοημοσύνης και μικρότερες μαθησιακές ικανότητες. Όσο χαμηλότερη ήταν η ποσότητα ιωδίου στον οργανισμό της μητέρας, τόσο χαμηλότερες ήταν και οι νοητικές επιδόσεις των παιδιών.

Το ιώδιο θεωρείται ζωτικό για την παραγωγή ορμονών του θυρεοειδούς αδένα, οι οποίες έχουν άμεση επίπτωση στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του εμβρύου. Η έρευνα διαπίστωσε ότι τα δύο τρίτα περίπου των εγκύων εμφάνιζαν έλλειψη ιωδίου, με συνέπεια να κινδυνεύουν να αποκτήσουν παιδιά μειωμένης νοημοσύνης.

Οι γυναίκες στην εγκυμοσύνη χρειάζονται περίπου 50% περισσότερο ιώδιο από ό,τι συνήθως λάμβαναν πριν μείνουν έγκυες
.

Οι κυριότερες πηγές ιωδίου είναι το γάλα, τα γαλακτοκομικά όπως το γιαούρτι, τα ψάρια κ.α.

Οι ειδικοί συστήνουν στις εγκύους δύο μερίδες ψάρι την εβδομάδα και τρεις μερίδες γαλακτοκομικών τη μέρα.

Οι ερευνητές τόνισαν την ανάγκη η διατροφή της εγκύου να εξασφαλίζει την πρόσληψη επαρκούς ποσότητας ιωδίου, ενώ προειδοποίησαν κατά της κατανάλωσης διατροφικών συμπληρωμάτων από φύκια, επειδή αυτά μπορεί να περιέχουν υπερβολικά πολύ ιώδιο, με κίνδυνο η γυναίκα να λάβει υπερδοσολογία.

Η συνιστώμενη ποσότητα λήψης ιωδίου για τις έγκυες γυναίκες και όσες θηλάζουν είναι 250 μικρογραμμάρια τη μέρα έναντι 150 μικρογραμμαρίων για τους ενήλικες γενικά και 90 – 120 για τα παιδιά.

Η λήψη πάνω από 600 μικρογραμμαρίων ιωδίου τη μέρα  μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στον θυρεοειδή.

Διαβάστε, επίσης,

Διατροφή για τον υποθυρεοειδισμό

Θαλασσινό αλάτι

Chlorella pyrenoidosa

Γιατί πρέπει να καταναλώνετε μόνο θαλασσινό αλάτι

Θυρεοειδικές παθήσεις

Θαλασσοθεραπεία με φύκια

Αλάτι Ιμαλαΐων

Οι πιο δυνατοί συνδυασμοί τροφίμων

www.emedi.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα

Σπιτικές κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα Νόστιμες κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα ΜΠΑΚΑΛΙΑΡΟΣ: Ο μπακαλιάρος είναι ένα τρόφιμο πλούσιο σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, βιταμίνες (Α, D, K,...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ