Τετάρτη, 29 Ιουνίου, 2022
ΑρχικήΧωρίς κατηγορίαΟι σχέσεις βιταμινών και μετάλλων

Οι σχέσεις βιταμινών και μετάλλων

Print Friendly, PDF & Email

Είναι πολύ στενές οι σχέσεις βιταμινών και μετάλλων

Λειτουργούν οι σχέσεις τους, έτσι, ώστε να γίνει πλήρης χρησιμοποίηση του άλλου. Όμως, σε αρκετές περιπτώσεις  και οι βιταμίνες και τα μέταλλα απαιτούνται για να γίνει μια ειδική διαδικασία στον οργανισμό.

Παραδείγματα σχέσεων βιταμινών και μετάλλων:

-Η βιταμίνη D είναι βασική για την απορρόφηση και την αφομοίωση του ασβεστίου και των φωσφορικών.

-Η βιταμίνη C είναι βασική για την απορρόφηση του σιδήρου και την ενσωμάτωσή του στην αιμοσφαιρίνη.

-Η βιταμίνη C χρειάζεται για την απορρόφηση του φωσφορικού ασβεστίου.

-Η ριβοφλαβίνη (βιταμίνη B2) είναι βασική για τη χρησιμοποίηση του σιδήρου στην παρασκευή της αιμοσφαιρίνης.

-Η βιταμίνη Ε συμπληρώνει τη δράση του σεληνίου. Το σελήνιο είναι ένα συστατικό του ενζύμου γλουταθειονική υπεροξειδάση, αλλά η βιταμίνη Ε φαίνεται ότι είναι, επίσης, βασική για τη λειτουργία του ενζύμου αυτού. 

-Ο ψευδάργυρος απελευθερώνει τη βιταμίνη Α από τα αποθέματά της στο συκώτι.

-Ο ψευδάργυρος, επίσης, είναι βασικός για την απορρόφηση του φυλλικού οξέος.

-Το ασβέστιο είναι αναγκαίο για την απορρόφηση της βιταμίνης Β12.

-Ο ψευδάργυρος και η βιταμίνη Β6 χρειάζονται και λειτουργούν μαζί στην παραγωγή των βασικών νευρομεταβιβαστών του εγκεφάλου.

-Το μαγνήσιο και η βιταμίνη Β6 συνδυάζονται για να παρεμποδίζουν τον σχηματισμό των λίθων στα νεφρά.

-Το μαγνήσιο χρειάζεται στα εντερικά βακτήρια για τη σύνθεση της βιταμίνης Κ.

 

Διαβάστε, επίσης,

Πόσο οι βιταμίνες απορροφούνται από τον οργανισμό μας

Ενίσχυση των τροφών με βιταμίνες

Ενίσχυση των τροφών με βιταμίνες

Τι πρέπει να προσέχουμε με τις βιταμίνες

Οι απώλειες βιταμινών στα επεξεργασμένα τρόφιμα

Ουσίες που εξουδετερώνουν τις βιταμίνες

Θεραπεία ασθενειών με τα άλατα ιστών

Προστατέψτε τον οργανισμό σας ορθομοριακά

Πώς να επιλέγετε τα συμπληρώματα διατροφής;

www.emedi.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα

Σπιτικές κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα Νόστιμες κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα ΜΠΑΚΑΛΙΑΡΟΣ: Ο μπακαλιάρος είναι ένα τρόφιμο πλούσιο σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, βιταμίνες (Α, D, K,...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ