Σάββατο, 25 Ιουνίου, 2022
ΑρχικήΔιατροφήΧρήσιμες πληροφορίες για τον καφέ

Χρήσιμες πληροφορίες για τον καφέ

Η θρεπτική αξία του καφέ

Όλοι οι τύποι του καφέ δεν έχουν καροτίνη και βιταμίνη Ε και αποτελούν πλούσια πηγή νικοτινικού οξέος.

Η ποικιλία του αλεσμένου και ψημένου καφέ εφοδιάζει τον οργανισμό με 0,20 χλγρ ριβοφλαβίνης ανά 100 γραμμάρια. Η ποσότητα του νικοτινικού οξέος αυξάνει κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας του ψησίματος, δηλαδή του καβουρντίσματος, επειδή τότε απελευθερώνεται από μια αρχικά δεσμευμένη μορφή. Μια σκούρα καβουρντισμένη ποικιλία μπορεί να περιέχει 30-40 χλγρ νικοτινικού οξέος ανά 100 γραμμάρια.

Ο αλεσμένος καφές με ενστάλαξη προσφέρει πολύ χαμηλότερες ποσότητες από τις παραπάνω βιταμίνες. Το περιεχόμενο ριβοφλαβίνης είναι 0,01 χλγρ ανά 100 γραμμάρια. Το περιεχόμενο σε νικοτινικό οξύ είναι 0,7 χλγρ ανά 1000 γραμμάρια.

Ο στιγμιαίος καφές σε ξηρή μορφή είναι μια πολύ πλούσια πηγή νικοτινικού οξέος σε ποσό μεταξύ 24,9 και 41,5 χλγρ ανά 100 γραμμάρια. Το περιεχόμενο ριβοφλαβίνης είναι 0,11 χλγρ ανά 100 γραμμάρια. Ακόμη, περιέχει πυριδοξίνη σε ποσότητα 0,03 χλγρ ανά 100 γραμμάρια και παντοθενικό οξύ σε ποσότητα 0,4 χλγρ ανά 100 γραμμάρια.

Ο χωρίς καφεϊνη καφές σε ξηρή μορφή προσφέρει επίπεδα βιταμινών παρόμοια με την ποικιλία του αλεσμένου και ψημένου καφέ. Ο στιγμιαίος χωρίς καφεϊνη καφές έχει παρόμοια επίπεδα βιταμινών με τον κοινό στιγμιαίο καφέ.

Ο καφές έχει μετρίως χαμηλή ποσότητα νατρίου, αλλά είναι πολύ πλούσιος σε κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, σίδηρο, χαλκό και θειο. Στο αφέψημα όλες οι συγκεντρώσεις μετάλλων περιορίζονται. Η ποικιλία του στιγμιαίου καφέ είναι πλουσιότερη σε όλα τα μέταλλα από όσο ο αλεσμένος καφές, επειδή είναι συμπυκνωμένη

Η περιεκτικότητα των μετάλλων:

Ποικιλία του αλεσμένου και ψημένου καφέ σε χλγρ ανά 100 γραμμάρια: νάτριο 74, κάλιο 2020, ασβέστιο 130, μαγνήσιο 240, φώσφορος 160, σίδηρος 4,1, χαλκός 0,82, θείο 110, χλώριο 24.

Αλεσμένος καφές με ενστάλαξη σε χλγρ ανά 100 γραμμάρια: ίχνη νατρίου, κάλιο 66, ασβέστιο 2, μαγνήσιο 6, φώσφορος 2, ίχνη σιδήρου, ίχνη χαλκού, ίχνη χλωρίου.

Ποικιλία στιγμιαίου καφέ σε χλγρ ανά 100 γραμμάρια: νάτριο 41, κάλιο 4000, ασβέστιο 160, μαγνήσιο 390, φώσφορος 350, σίδηρος 4,4, χαλκός 0,05, ψευδάργυρος 0,5, χλώριο 50.

Διαβάστε, επίσης,

Ο καφές αυξάνει τη διάρκεια ζωής

Ο πιο υγιεινός καφές είναι ο σκέτος

Απολαύστε έναν espresso

Είναι τέχνη να ψήνετε ελληνικό καφέ

Τα καφενεία επέστρεψαν

Καλοκαίρι χωρίς φραπέ δεν γίνεται

Εσείς πόσο Έλληνες είστε;

Τροφές που σας αρέσουν και βοηθούν να χάσετε λίπος

Τα μυστικά του καφέ

Ο καφές κάνει καλό στην υγεία

Οι καλύτερες τροφές για την καρδιά

Τροφές εναντίον θρόμβων

Τροφές που προστατεύουν το στήθος απ’ τον καρκίνο

Ο καφές στην πρόληψη του καρκίνου μαστού

O καφές και το τσάι προλαμβάνουν τα εγκεφαλικά επεισόδια

Να αποφεύγετε το γάλα στον καφέ

www.emedi.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Σύνδρομο υπερδιέγερσης ωοθηκών

Το σύνδρομο υπερδιέγερσης ωοθηκών είναι μια κατάσταση που μπορεί να εμφανιστεί σε γυναίκες που υποβάλλονται σε εξωσωματική γονιμοποίηση. Το σύνδρομο υπερδιέγερσης ωοθηκών είναι μια υπερβολική...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ