Τρίτη, 28 Ιουνίου, 2022
ΑρχικήΑντιμετωπίστε το σύνδρομο των ανήσυχων ποδιών
Array

Αντιμετωπίστε το σύνδρομο των ανήσυχων ποδιών

Print Friendly, PDF & Email

Πρόληψη και θεραπεία του συνδρόμου ανήσυχων ποδιών 

 

 

Το σύνδρομο ανήσυχων ποδιών (RLS) είναι το αίσθημα νυγμού, ο πόνος, το γαργάλισμα και η ανάγκη κίνησης των ποδιών κατά το κάθισμα  ή το ξάπλωμα στο κρεβάτι.

Αυτά τα συμπτώματα μπορεί να προκαλέσουν διαταραχή του ύπνου και χαμηλότερη ποιότητα ζωής για τους πάσχοντες από σύνδρομο ανήσυχων ποδιών.

Αν και η ακριβής αιτία της διαταραχής δεν είναι ακόμα γνωστή, υπάρχουν παράγοντες που φαίνεται να προδιαθέτουν στη νόσο, όπως, η γενετική, το φύλο και η ηλικία. Ορισμένες αλλαγές στον τρόπο ζωής αποτρέπουν ή περιορίζουν τα συμπτώματα του συνδρόμου των ανήσυχων ποδιών.

Οι μυϊκοί σπασμοί των ποδιών ή το σύνδρομο ανήσυχων ποδιών εμφανίζονται κατά τη διάρκεια του ύπνου και το κάθισμα και ανακουφίζονται με το περπάτημα και την κίνηση του ποδιού που έχει το πρόβλημα.

Θεραπεύονται με βιταμίνη Ε (100IU με κάθε γεύμα)

Αποτρέψτε το σύνδρομο ανήσυχων ποδιών

-Ελέγξτε αν έχετε προδιάθεση για σύνδρομο ανήσυχων ποδιών.

Ορισμένοι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να έχουν σύνδρομο ανήσυχων ποδιών γιατί είναι κληρονομικό. 

Επίσης, η σιδηροπενική αναιμία, οι κιρσοί, ο διαβήτης και η νόσος των πνευμόνων μπορούν να προκαλέσουν σύνδρομο ανήσυχων ποδιών.

Είκοσι πέντε τοις εκατό των εγκύων γυναικών νοσούν από σύνδρομο ανήσυχων ποδιών, στο τέλος της εγκυμοσύνης. 

Η παχυσαρκία, επίσης, συνδέεται με το σύνδρομο ανήσυχων ποδιών και η απώλεια βάρους βάρος, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των μυϊκών σπασμών των ποδιών.

-Να είστε δραστήριοι.

Η καθιστική ζωή προδιαθέτει για σύνδρομο των ανήσυχων ποδιών. Η καθημερινή άσκηση, όπως το  κολύμπι, το ποδήλατο, το γρήγορο περπάτημα, το τρέξιμο, ο διάδρομος, η γιόγκα, όλα βοηθούν. Το γρήγορο περπάτημα τέσσερις φορές την εβδομάδα για 30 λεπτά χει αποδειχθεί ότι μειώνει τη σοβαρότητα του συνδρόμου σε διάστημα μερικών μηνών. Η έντονη άσκηση των ποδιών μπορεί, επίσης, να βοηθήσει. Για μια εβδομάδα καθημερινής έντονες ασκήσεις των ποδιών διάρκειας περίπου 20 με 30 λεπτών με ποδήλατο ή γρήγορο περπάτημα είναι άριστη επιλογή. Η κολύμβηση ακόμη τεντώνει τους μυς των ποδιών. Η άσκηση όχι μόνο βοηθά στην πρόληψη, αλλά μπορεί, επίσης, να βοηθήσει να μειωθούν τα συμπτώματα.

-Φορέστε υποστηρικτικά υποδήματα.

Όταν δεν φοράτε ποιοτικά και κατάλληλα παπούτσια ή όταν περπατάτε χωρίς παπούτσια χαλάει η καμάρα του πέλματος των ποδιών σας. Μπορείτε να αγοράσετε τα ειδικούς πάτους σε πολλά καταστήματα παπουτσιών. Φορώντας αυτούς τους πάτους μέσα τα παπούτσια σας υποστηρίζεται η καμάρα των ποδιών σας και ανακουφίζεστε  από τα συμπτώματα του συνδρόμου των ανήσυχων ποδιών. Μην περπατάτε σε σκληρά δάπεδα με γυμνά πόδια. Να φοράτε άνετες παντόφλες.

-Πίνετε άφθονο νερό. 

Να παραμένετε ενυδατωμένοι. Πίνοντας άφθονο νερό βοηθά στη μείωση των συμπτωμάτων του συνδρόμου των ανήσυχων ποδιών. Η ποσότητα του νερού που χρειάζεται για να σας κρατήσει επαρκώς ενυδατωμένους εξαρτάται από τις προσωπικές σας ανάγκες και την υγεία σας. 

-Μειώστε την πρόσληψη καφεΐνης.

Η καφεΐνη φαίνεται να συμβάλλει στην ανάπτυξη του συνδρόμου των ανήσυχων ποδιών. Η καφεΐνη βρίσκεται κυρίως στον καφέ, το τσάι, το κακάο, τη σοκολάτα και τα ενεργειακά ποτά. Αποφύγετε τα διεγερτικά μέσω των φαρμάκων ή ναρκωτικών. 

-Ελαχιστοποιήστε την κατανάλωση αλκοόλ.

Το αλκοόλ φαίνεται να επιδεινώνει το σύνδρομο των ανήσυχων ποδιών. Επιτρέπονται μέχρι 2 ποτά την ημέρα.

-Κόψε το κάπνισμα.

Ο κίνδυνος του συνδρόμου των ανήσυχων ποδιών φαίνεται να είναι υψηλότερος για τους ανθρώπους που καπνίζουν. Για την πρόληψη του συνδρόμου των ανήσυχων ποδιών, μειώστε τον αριθμό των τσιγάρων που καπνίζετε κάθε μέρα, και κόψτε όλα προϊόντα που περιέχουν νικοτίνη. 

-Δοκιμάστε να τονώσετε τις σκέψεις και το μυαλό σας.

Αν διαπιστώσετε ότι τα πόδια σας, σας ενοχλούν κατά τη διάρκεια μιας περιόδου ανάπαυσης (με την προϋπόθεση ότι δεν είναι ώρα για ύπνο, και δεν προσπαθείτε να κοιμηθείτε), δοκιμάστε να κάνετε κάτι που θα τονώσει το μυαλό σας. Για παράδειγμα, λύστε σταυρόλεξα, διαβάστε ένα βιβλίο, γράψτε κάτι, ασχοληθείτε με τον υπολογιστή για να αποσπάσετε το μυαλό σας, για να ανακουφίσετε τα συμπτώματα του συνδρόμου των ανήσυχων ποδιών.

-Ελέγξτε τις παρενέργειες των φαρμάκων που παίρνετε.

Αρκετά φάρμακα, όπως τα αντιψυχωσικά φάρμακα, τα φάρμακα για τη ναυτία,τα  αντικαταθλιπτικά που αυξάνουν την σεροτονίνη και μερικά αντιισταμινικά προκαλούν σύνδρομο των ανήσυχων ποδιών.

-Πάρτε σίδηρο.

Πρέπει να γίνεται με προσοχή, γιατί ο υψηλός σίδηρος δεν κάνει καλό στο σώμα σας. Ο χαμηλός σίδηρος (μετρούμενος ως φερριτίνη στο αίμα) έχει δειχθεί ότι συσχετίζεται με αυξημένα συμπτώματα στο σύνδρομο των ανήσυχων ποδιών. Ως εκ τούτου, τα άτομα με χαμηλά επίπεδα σιδήρου (όπως φαίνεται στις εξετάσεις αίματος), πρέπει να λαμβάνουν συμπληρώματα σιδήρου για την πρόληψη των συμπτωμάτων.

-Πάρτε φάρμακα για το σύνδρομο των ανήσυχων ποδιών.

Η ροπινιρόλη και η πραμιπεξόλη είναι φάρμακα για τη θεραπεία του συνδρόμου των ανήσυχων ποδιών.
Ηρεμιστικά, όπως κλοναζεπάμη και η ζαλεπλόνη είναι χρήσιμα για εκείνους των οποίων ο ύπνος διαταράσσεται από το σύνδρομο ανήσυχων ποδιών.
Αντιεπιληπτικά φάρμακα, όπως η καρβαμαζεπίνη είναι χρήσιμο για τα συμπτώματα του συνδρόμου ανήσυχων ποδιών που εμφανίζονται την ημέρα.
Τα αναλγητικά συνταγογραφούνται σε ασθενείς με σοβαρή νόσο.

-Σκεφτείτε συμπληρωματικές ή εναλλακτικές τεχνικές για την αντιμετώπιση των μυϊκών σπασμών και του συνδρόμου ανήσυχων ποδιών.

Το μασάζ και ο βελονισμός μπορεί, επίσης, να βοηθήσουν στην πρόληψη των συμπτωμάτων του συνδρόμου ανήσυχων ποδιών. Το μασάζ μπορεί να μειώσει την ένταση στα πόδια σας και να χαλαρώσετε. Ο βελονισμός έχει όφελος, επίσης. Και η γιόγκα είναι ευεργετική.

-Να κοιμάστε καλά και σωστά.

Να ξυπνάτε την ίδια ώρα κάθε μέρα.

Να κοιμάστε νωρίς και να ξυπνάτε νωρίς.

Αποφύγετε την τηλεόραση, την οθόνη του υπολογιστή, και τα κινητά τηλέφωνα όταν πάτε για ύπνο, γιατί θα είναι δύσκολο να αποκοιμηθείτε.

Ο καλός ύπνος βοηθά στην πρόληψη των συμπτωμάτων  του συνδρόμου ανήσυχων ποδιών, τόσο στη διάρκεια της ημέρας όσο και της νύχτας.

Δοκιμάστε το τέντωμα των ποδιών πριν πέσετε στο κρεβάτι. 

Προσπαθήστε να κάνετε ήπιες στροφές προς τα εμπρός, κάμψεις προς τα πίσω και άλλες ασκήσεις αναπνέοντας καλά και σωστά.

-Κάντε μια βόλτα, όταν το χρειάζεστε.

Εάν έχετε συμπτώματα και δεν μπορείτε να κοιμηθείτε κάντε μια βόλτα και να τους επιτρέψτε για να κοιμηθείτε.

-Μειώστε τα επίπεδα του άγχους σας.

Μην αφήνετε το στρες να κυριαρχήσει στη ζωή σας και να επηρεάσει την υγεία σας.

-Κάντε ένα ζεστό ή κρύο ντους πριν πέσετε για ύπνο.

Το ζεστό ή κρύο ντους μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των συμπτωμάτων του συνδρόμου των ανήσυχων ποδιών και σας βοηθάει να κοιμηθείτε. 

-Ταξιδέψτε σωστά.

Αν ταξιδεύετε σε ένα αεροπλάνο, προσπαθήστε να πάρετε μια θέση στον διάδρομο. Αυτό σας επιτρέπει να απλώνετε τα πόδια σας ευκολότερα  και να σηκωθείτε αν χρειαστεί.

Διαβάστε, επίσης,

Μήπως πονάνε οι γάμπες σας;

Γλουτεθιμίδιο

Μήπως πονάνε τα πόδια σας το καλοκαίρι;

Medorrhinum στην ομοιοπαθητική

Νευροπάθεια στους ογκολογικούς ασθενείς

Τα συμπληρώματα διατροφής για την υπερκινητικότητα στα παιδιά

Σούπα για να πάρετε σίδηρο

Συμπληρώματα σιδήρου

Τι να κάνετε αν παθαίνετε κράμπες στα πόδια

Υπνοβασία

Σύνδρομο ανήσυχων ποδιών

Μελατονίνη

Ντοπαμίνη

Αμυοατροφική πλευρική σκλήρυνση

Σύνδρομο των ανήσυχων των γεννητικών οργάνων

www.emedi.gr

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα

Σπιτικές κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα Νόστιμες κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα ΜΠΑΚΑΛΙΑΡΟΣ: Ο μπακαλιάρος είναι ένα τρόφιμο πλούσιο σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, βιταμίνες (Α, D, K,...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ