Παρασκευή, 1 Ιουλίου, 2022
ΑρχικήΔιατροφήΠαστός γαύρος

Παστός γαύρος

Print Friendly, PDF & Email

Νόστιμη και υγιεινή συνταγή με γαύρους

Υγιεινοί γαύροι παστοί

Είναι κατάλληλο για μεσημεριανό γεύμα

Είναι ένα άριστο, σχετικά εύπεπτο, βιταμινούχο, θρεπτικότατο και γευστικότατο γεύμα.

Περιέχει όλες τις βιταμίνες, όλα τα ιχνοστοιχεία, όλα τα αμινοξέα.

Ο γαύρος προσφέρει πλήθος πολύτιμων θρεπτικών συστατικών, όπως πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο και ψευδάργυρο. Ταυτόχρονα είναι εξαιρετική πηγή σεληνίου, που συμβάλλει στην ενίσχυση της άμυνας και της αντιοξειδωτικής ικανότητας του οργανισμού, ενώ παρέχει και σημαντικές ποσότητες νιασίνης και βιταμίνης Β12. Από την άλλη, διαθέτει υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, τα οποία είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη του εγκεφάλου των παιδιών, ασκούν καρδιοπροστατευτική δράση βελτιώνοντας το λιπιδαιμικό προφίλ και συνδέονται με μείωση του κινδύνου εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων. Τέλος, έχει χαμηλή πιθανότητα επιμόλυνσης με βαρέα μέταλλα, όπως ο υδράργυρος, καθώς τόσο ο χρόνος ζωής όσο και η θέση του στην τροφική αλυσίδα δεν ευνοούν τη συσσώρευσή τους. Έτσι, αποτελεί ένα ψάρι που μπορεί να καταναλωθεί με μεγαλύτερη ασφάλεια από ευαίσθητες πληθυσμιακές ομάδες, όπως οι έγκυες, οι θηλάζουσες μητέρες και τα παιδιά.

Υγιεινοί γαύροι παστοί

ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ 8 ΑΤΟΜΑ

1 κιλό γαύρο μικρό, πολύ φρέσκο

750 γραμμάρια βιολογικό ξύδι

Ιωδιούχο ανεπεξέργαστο θαλασσινό αλάτι

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ 8 ΑΤΟΜΑ

500 γραμμάρια μπαγκέτα

4 ώριμα αβοκάντο (προαιρετικά)

400 γραμμάρια βιολογικό ελαιόλαδο

ρίγανη

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

  1. Πλένουμε τους γαύρους, βγάζουμε τα εντόσθια, κόβουμε τα κεφαλάκια, πλένουμε πάλι καλά και στραγγίζουμε. Τους βάζουμε σε πυρέξ και τους σκεπάζουμε με το ξύδι στο οποίο έχουμε προηγουμένως διαλύσει το αλάτι. Τους αφήνουμε 8 ώρες. Στη συνέχεια τους βγάζουμε, τους ξεπλένουμε, τους στραγγίζουμε και αφαιρούμε το κοκαλάκι τους. Τους τοποθετούμε σε ένα άλλο πυρέξ, τους σκεπάζουμε με το ελαιόλαδο (400 γραμμάρια) και τη ρίγανη. Βάζουμε στο ψυγείο όπου διατηρούνται για ένα μήνα ή και περισσότερο.
  2. Σερβίρουμε 100 γραμμάρια για κάθε άτομο μαζί με 2-3 κ.σ. ελαιόλαδο, λίγη ρίγανη, 60 γραμμάρια μπαγκέτα και προαιρετικά μισό ώριμο αβοκάντο. Βάζουμε επάνω σε κάθε ροδέλα ψωμί ένα μικρό κομμάτι γαύρο ή αβοκάντο μαζί με λίγο ελαιόλαδο και λίγη ρίγανη. Μασάμε πολύ καλά (40-60 φορές) μέχρι να υγροποιηθούν όλα πλήρως και καταπίνουμε. Όταν εμφανισθεί λεπτό αίσθημα κορεσμού σταματάμε.

Αντί γαύρου βάζουμε 1 κιλό μικρές, πολύ φρέσκες σαρδέλες.

ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΟΡΕΞΗ!!!

by Savvi Diet

Τα καλύτερα βιολογικά προϊόντα

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα καλύτερα βιολογικά προϊόντα

Διαβάστε, επίσης,

Οι ουσίες που λαμβάνουμε από τις τροφές

Οι μερίδες στα εστιατόρια πρέπει να είναι μεγάλες

Τρόφιμα που κάνουν καλό στην υγεία

Η μεσογειακή διατροφή ιδανική για τη διατήρηση της υγείας του εντέρου

Τα πιο νόστιμα ψάρια είναι τα εποχιακά

Σαρδέλες παντρεμένες

Παραδοσιακή ελληνική διατροφή

Γιατί σε όλο τον κόσμο προτιμούν την ελληνική κουζίνα

Τα οφέλη του ούζου

Δίαιτα οικονομική

Γαύρος μαριναρισμένος με δυόσμο και φρέσκια ρίγανη

www.emedi.gr

 

 

Προηγούμενο άρθροΖωικές τροφές
Επόμενο άρθροΠνευμονία από εισρόφηση
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Συκωτάκια κοτόπουλου με χυλοπίτες

Τραγανά συκωτάκια κοτόπουλου με χυλοπίτες Νόστιμα συκωτάκια κοτόπουλου με χυλοπίτες ΣΥΚΩΤΑΚΙΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟΥ: Τα συκώτια είναι φορτωμένα με πολλά θρεπτικά συστατικά όπως φυλλικό οξύ, σίδηρο και βιοτίνη...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ