Πέμπτη, 30 Ιουνίου, 2022
ΑρχικήΔιατροφήΠρόσληψη περισσότερων βιταμινών

Πρόσληψη περισσότερων βιταμινών

Print Friendly, PDF & Email

Πώς θα παίρνετε περισσότερες βιταμίνες από τις τροφές σας

Η πρόσληψη περισσότερων βιταμινών από τις τροφές σας είναι δυνατή όταν τρώτε σωστά.

Το ότι τρώτε τα σωστά φαγητά, δε σημαίνει απαραιτήτως ότι παίρνετε και τις βιταμίνες που περιέχουν.

Η επεξεργασία των τροφών, η αποθήκευση και το μαγείρεμά τους, μπορούν εύκολα να υπονομεύσουν ακόμα και τις καλύτερες διαιτητικές προθέσεις.

Για να παίρνετε όσο το δυνατόν περισσότερα από αυτά που τρώτε (και απ’ αυτά που πληρώνετε), έχετε κατά νου τις παρακάτω υποδείξεις:

  • Πλένετε, αλλά μη μουλιάζετε τα φρέσκα λαχανικά, αν θέλετε να επωφεληθείτε από τις βιταμίνες B και C που περιέχουν.
  • Αφήστε κατά μέρος την ευκολία σας και κόβετε τις σαλάτες σας όταν είσαστε έτοιμοι να τις καταναλώσετε. Φρούτα και λαχανικά, κομμένα και παρατημένα στην άκρη, χάνουν τις βιταμίνες τους.
  • Όποτε κόβετε φρέσκα λαχανικά, χρησιμοποιείτε πάντα κοφτερό μαχαίρι, γιατί οι βιταμίνες Α και C εξαφανίζονται όταν κακοποιούνται οι ιστοί των λαχανικών.
  • Αν δεν σκοπεύετε να καταναλώσετε φρέσκα φρούτα ή λαχανικά για μερικές ημέρες, καλύτερα να αγοράσετε κατεψυγμένα. Τα κατεψυγμένα φασολάκια περιέχουν πολύ περισσότερες βιταμίνες από τα φρέσκα που έχουν μείνει στο ψυγείο σας μια βδομάδα.
  • Αποθηκεύστε το κρέας σε θερμοκρασία – 18 βαθμών κελσίου ή και χαμηλότερη, αμέσως, μόλις το αγοράσετε, ώστε να διατηρήσει την ποιότητα του και να μην αναπτυχθούν βακτηρίδια.
  • Τα εξωτερικά φύλλα του μαρουλιού, αν και σκληρότερα από τα εσωτερικά, περιέχουν περισσότερο ασβέστιο, σίδηρο και βιταμίνη Α.
  • Μην ξεπαγώνετε τα κατεψυγμένα λαχανικά πριν τα μαγειρέψετε.
  • Τα φύλλα του μπρόκολου περιέχουν περισσότερη βιταμίνη Α από τα άνθη ή από τα κοτσάνια του.
  • Υπάρχουν περισσότερες βιταμίνες στο αναποφλοίωτο ρύζι, ενώ το καφέ ρύζι είναι πιο θρεπτικό από το άσπρο.
  • Κατεψυγμένες τροφές που μαγειρεύονται μέσα στα σακουλάκια τους περιέχουν περισσότερες βιταμίνες από τις άλλες, κι όλες οι κατεψυγμένες τροφές είναι προτιμότερες από τις κονσερβαρισμένες.
  • Το μαγείρεμα σε χάλκινα σκεύη καταστρέφει τη βιταμίνη C, το φυλλικό οξύ και τη βιταμίνη Ε.
  • Σκεύη ανοξείδωτα, γυάλινα και εμαγιέ διατηρούν καλύτερα τα θρεπτικά συστατικά κατά την ώρα του μαγειρέματος.
  • Όσο λιγότερη ώρα μαγειρεύετε τις τροφές κι όσο λιγότερο νερό χρησιμοποιείτε, τόσο λιγότερο καταστρέφονται τα θρεπτικά συστατικά τους.
  • Το γάλα σε γυάλινα δοχεία μπορεί να χάσει τη ριβοφλαβίνη, καθώς και τις βιταμίνες Α και D, εκτός κι αν φυλάγεται μακριά από το φως ή τοποθετείται σε αδιαφανή γυάλινα δοχεία (ψωμί που εκτίθεται στο φως, χάνει, επίσης, τα θρεπτικά συστατικά του).
  • Καλοψημένα, τραγανιστά φαγητά έχουν λιγότερη θειαμίνη από τα άλλα.
  • Ψήνετε και βράζετε τις πατάτες με τις φλούδες τους, για να παίρνετε όλες τις βιταμίνες τους.
  • Χρησιμοποιείτε το νερό από τα βρασμένα λαχανικά για να φτιάχνετε σούπες, το ζωμό από τα κρέατα για σάλτσες και το σιρόπι των κονσερβαρισμένων φρούτων για γλυκά.
  • Περιορίστε τη χρήση μαγειρικής σόδας στην ετοιμασία των λαχανικών, αν θέλετε να επωφεληθείτε από τη θειαμίνη τους και από τη βιταμίνη C.
  • Αποθηκεύετε φρούτα και λαχανικά στο ψυγείο, αμέσως, μόλις τα φέρετε στο σπίτι από την αγορά.

Όταν ο μανάβης σας ραντίζει με νερό τα λαχανικά του για να φαίνονται φρέσκα, δεν κάνει μόνο σ’ αυτά καλό, αλλά και σε εσάς. Τα μπρόκολα, λόγου χάρη, όταν ραντιστούν με αρκετό νερό, διατηρούν σχεδόν διπλάσια βιταμίνη C, απ’ ό,τι αν παρέμεναν στεγνά. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το μπρόκολο είναι σταυρανθές, αντικαρκινικό λαχανικό, ίσως θα πρέπει να κοιτάζετε κι αυτή τη λεπτομέρεια όταν βγαίνετε στην αγορά.

Τα καλύτερα υγιεινά τρόφιμα για την υγεία σας

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα καλύτερα τρόφιμα για την υγεία σας

GettyImages 1161369592

Διαβάστε, επίσης,

Χρήσιμες πληροφορίες για τα τρόφιμα

Χρήσιμες πληροφορίες για τα δημητριακά και τα όσπρια

Χρήσιμες πληροφορίες για τα γαλακτοκομικά

Χρήσιμες πληροφορίες για τα φρούτα και τα λαχανικά

Ελαιώδεις φυτικές τροφές

Βιολογικές γλυκαντικές ουσίες

Σημαντικές πληροφορίες για τη διατροφή σας

Ντοματοσαλάτα

Τα μέταλλα που περιέχει το ανθρώπινο σώμα

Είναι υγιεινή η μαγιά;

Η υγιεινή διατροφή είναι τρόπος ζωής

Χρήσιμες πληροφορίες για τη ζάχαρη

Σταματήστε να τρώτε επεξεργασμένα κρέατα

Εμπιστευθείτε τους διατροφικούς συμβούλους της EMEDI

Γιατί πρέπει να προτιμούμε τις φυσικές ιατρικές θεραπείες

Είναι υγιεινή η στέβια;

Σας αρέσει το ωμό φαγητό;

Τα κρητικά βότανα είναι αναγνωρισμένα παγκοσμίως

Η αυθεντική σοκολάτα έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία

Τι να προσέχετε με τα κοτόπουλα αν δεν έχετε το δικό σας κοτέτσι

Το πιο νόστιμο και υγιεινό σουβλάκι

Οι κίνδυνοι από τα τρόφιμα

Πλήρης οδηγός για την αλκαλική δίαιτα

Τρόφιμα για να χάσετε βάρος

Σκεφτείτε ΒΙΟ-λογικά

Παραδοσιακή ελληνική διατροφή

Σνακ για να τρώτε όταν κάνετε δίαιτα

Τα κρυφά συστατικά τροφίμων επιδεινώνουν τις χρόνιες παθήσεις

Τροφές που δεν πρέπει να ξαναζεσταίνετε

Πώς το έντερο επηρεάζει το δέρμα σας

Η καλύτερη διατροφή για να έχετε την υγεία σας

Τροφές που οι ειδικοί δεν θα έτρωγαν ποτέ

Λίγα λεπτά αρκούν για την υγεία

Κόψτε τη ζάχαρη στα παιδιά σας

Συμβουλές για την διατροφή και την άσκηση

Δίαιτα ισορροπημένης διατροφής

Δίαιτα ανάλογα με την ομάδα αίματος

Η μόδα στη διατροφή

Πώς το όξινο pH στο σώμα συνδέεται με τον καρκίνο

Eλληνικό Μέλι

Εμπλουτισμένο ψωμί

Η ιστορία της Υγείας

Μυστικά για πετυχημένες συνταγές

Το τεστ της μέσης

Σταματήστε να τρώτε κατεψυγμένα μπέργκερ

Μεσημεριανό φαγητό χωρίς κρέας

Να τρώτε μόνο σε εστιατόρια που έχουν φυσικές τροφές

Οι κανόνες υγιεινής για τα τρόφιμα

Είναι καλό να τρώμε το βράδυ;

Το χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών μεγαλώνει

Σταματήστε να τρώτε καθημερινά από fast food

Η κουζίνα του μέλλοντος

www.emedi.gr

Προηγούμενο άρθροΕνούρηση
Επόμενο άρθροΣούπα με σαλιγκάρια
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Συκωτάκια κοτόπουλου με χυλοπίτες

Τραγανά συκωτάκια κοτόπουλου με χυλοπίτες Νόστιμα συκωτάκια κοτόπουλου με χυλοπίτες ΣΥΚΩΤΑΚΙΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟΥ: Τα συκώτια είναι φορτωμένα με πολλά θρεπτικά συστατικά όπως φυλλικό οξύ, σίδηρο και βιοτίνη...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ