Παρασκευή, 1 Ιουλίου, 2022
ΑρχικήΔιατροφήΦύτρο σιταριού

Φύτρο σιταριού

Print Friendly, PDF & Email

Τα οφέλη στην υγεία από το φύτρο σιταριού

Το φύτρο σιταριού είναι το σπέρμα ή το έμβρυο του σπόρου σιταριού και βρίσκεται στην κάτω άκρη του και συνίσταται από τη ρίζα και το μάτι ή βλαστό.

Το φύτρο σιταριού είναι μέρος του πυρήνα του σίτου που βοηθά στην αναπαραγωγή του φυτού.

Φυσικά, περιέχει τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για να αναπτυχθούν και να εξελιχθούν νέοι οργανισμοί. Το φύτρο σιταριού είναι το μικρό κέντρο που περιέχει τα θρεπτικά συστατικά ενός πυρήνα σίτου, το οποίο αποτελεί μόνο περίπου 2,5 τοις εκατό του βάρους του πυρήνα.

Τα οφέλη για την υγεία του φύτρου σίτου επικεντρώνονται στο ανοσοποιητικό σύστημα και στην πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων. Έχει αντιγηραντικές ιδιότητες και μπορεί να επηρεάσει θετικά την ψυχική διάθεση, την ανάπτυξη των μυών, την αντοχή και την επούλωση των πληγών. Τα θρεπτικά συστατικά στα φύτρα σίτου μπορούν, επίσης, να βοηθήσουν στην πέψη, να αποτρέψουν βλάβες στις αρτηρίες και να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους.

Το φύτρο σιταριού είναι το υγιές μέρος του σιταριού που περιέχει την πλειονότητα των θρεπτικών συστατικών. Ένας πυρήνας σιταριού αποτελείται από το εξωτερικό κέλυφος (πίτουρο σίτου), το άμυλο ενδοσπερμίου (χρησιμοποιείται για την άλεση αλευριού) και το φύτρο σίτου (το αναπαραγωγικό στοιχείο).

Για χρόνια, οι πυρήνες σιταριού χρησιμοποιήθηκαν κυρίως για το αλεύρι, οπότε τα μέρη του πίτουρου και των φύτρων πετάγονταν για να παραχθεί λευκό αλεύρι, το οποίο δεν έχει καθόλου ποιοτική διατροφική αξία. Στην πραγματικότητα, μόλις προστεθούν συνθετικές βιταμίνες και λευκαντικά στο αλεύρι, στην πραγματικότητα κάνει περισσότερο κακό παρά καλό.

Από τον πυρήνα παράγεται φυσικό έλαιο και ο σπόρος τρώγεται εξ ολοκλήρου, και έτσι τα θρεπτικά οφέλη μπορούν να δοθούν στο σώμα μας. Συχνά, μετατρέπεται σε μαγειρικό λάδι σε πολύ συμπυκνωμένες δόσεις φύτρου σίτου για σαλάτες ή σάλτσες ζυμαρικών, αλλά δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως λάδι τηγανίσματος επειδή τα περισσότερα από τα θρεπτικά συστατικά χάνονται όταν θερμαίνονται σε αυτό το επίπεδο.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρόσθετο σε επιδόρπια ή smoothies ή ακόμη και ως αντικατάσταση για το αλεύρι σε πολλές συνταγές, προσφέροντας πλούσια θρεπτικά οφέλη σε όσους το προσθέτουν στη διατροφή τους.

Τα ακατέργαστα φύτρα σιταριού είναι υγιεινά και κατάλληλα στη μαγειρική.

Οι φρυγανιές σιταριού είναι μια καλή πηγή πρωτεΐνης.

wheat germ 1

Στοιχεία για τη διατροφή για τα φύτρα σιταριού

Φύτρο σίτου, ακατέργαστο

Μέγεθος σερβιρίσματος: 100 γρ

Διατροφική αξία φύτρων σιταριού

  • Νερό [g] 11.12
  • Ενέργεια 360 kCal ή 1506 kJ
  • Πρωτεΐνη [g] 23.15
  • Ολικά λιπίδια (λίπος) [g] 9,72
  • Τέφρα [g] 4.21
  • Υδατάνθρακες, [g] 51,8
  • Ίνες, [g] 13.2
  • Ασβέστιο, Ca [mg] 39
  • Σίδηρος, Fe [mg] 6.26
  • Μαγνήσιο, mg [mg] 239
  • Φωσφόρος, Ρ [mg] 842
  • Κάλιο, Κ [mg] 892
  • Νάτριο, Na [mg] 12
  • Ψευδάργυρος, Zn [mg] 12,29
  • Χαλκός, Cu [mg] 0,8
  • Μαγγάνιο, Μη [mg] 13.3
  • Σελήνιο, Se [µg] 79,2
  • Θειαμίνη [mg] 1,88
  • Ριβοφλαβίνη [mg] 0,5
  • Νιασίνη [mg] 6,81
  • Παντοθενικό οξύ [mg] 2.26
  • Βιταμίνη Β-6 [mg] 1.3
  • Φολικό, συνολικό [μg] 281
    Φυλλικό οξύ, [μg] 281
  • Λιπαρά οξέα, ολικά κορεσμένα [g] 1,67
  • Λιπαρά οξέα, ολικά μονοακόρεστα [g] 1,37
  • Λιπαρά οξέα, ολικά πολυακόρεστα [g] 6.01
  • Τρυπτοφάνη [g] 0,32
  • Θρεονίνη [g] 0,97
  • Ισολευκίνη [g] 0,85
  • Λευκίνη [g] 1,57
  • Λυσίνη [g] 1,47
  • Μεθειονίνη [g] 0,46
  • Κυστίνη [g] 0,46
  • Φαινυλαλανίνη [g] 0,93
  • Τυροσίνη [g] 0,7
  • Βαλίνη [g] 1.2
  • Αργινίνη [g] 1,87
  • Ιστιδίνη [g] 0,64
  • Αλανίνη [g] 1,48
  • Ασπαρτικό οξύ [g] 2.07
  • Γλουταμικό οξύ [g] 4
  • Γλυκίνη [g] 1,42
  • Προλίνη [g] 1,23
  • Σερίνη [g] 1.1

wheat germ 5

Το εξωτερικό κέλυφος του πυρήνα του σίτου, το πίτουρο, είναι επίσης ευεργετικό, αλλά το φύτρο έχει πιο απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Το φύτρο σιταριού είναι μια άφθονη πηγή ενέργειας, ινών, πρωτεϊνών και σύνθετων υδατανθράκων, τα οποία αλληλεπιδρούν με πολλούς τρόπους με τα εσωτερικά συστήματα του σώματος. Σημαντικές φυσικές βιταμίνες, όπως φυλλικό οξύ, βιταμίνη Ε και βιταμίνη Β (Νιασίνη, θειαμίνη και Β6) μπορούν επίσης να βρεθούν σε υψηλά επίπεδα σε αυτό. Όσον αφορά τα μέταλλα, το φύτρο σίτου παρέχει υψηλά επίπεδα καλίου και σιδήρου, καθώς και πολύ καλά επίπεδα ψευδαργύρου, ασβεστίου, καλίου, φωσφόρου και σεληνίου.

Έχει επίσης ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, μία από τις απαραίτητες και ευεργετικές μορφές χοληστερόλης που βρίσκονται στο σώμα και χρειάζεται συχνή αναπλήρωση από διατροφικές πηγές, όπως το φύτρο σιταριού.

wheat germ 3

Τα οφέλη για την υγεία από το φύτρο σίτου

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Με την προσθήκη φύτρων σίτου στη διατροφή σας, μπορείτε να ενισχύσετε θετικά το ανοσοποιητικό σας σύστημα για την καταπολέμηση πολλών ασθενειών. Τα υδρολύματα πρωτεΐνης φύτρου σίτου υποδηλώνουν μπορεί να αυξήσουν θετικά την αντιοξειδωτική δράση στα οργανικά συστήματα. Τα αντιοξειδωτικά αναζητούν και καταστρέφουν τις ελεύθερες ρίζες και άλλους μικροοργανισμούς που προκαλούν ασθένειες στο σώμα, μειώνοντας ή εξαλείφοντας τις πιθανότητες σοβαρής ασθένειας. Έχει αποδειχθεί ότι το φύτρο σιταριού περιέχει φυσικά υψηλά επίπεδα αυτών των υδρολυμάτων που διεγείρουν τα αντιοξειδωτικά μέσα στο ανοσοποιητικό σύστημα. Γι΄αυτό το λόγο τα φύτρα σιταριού έχουν ισχυρή αντικαρκινική δράση.

-Βελτιώνει την υγεία της καρδιάς

Η τακτική λήψη σιταριού ολικής αλέσεως και φύτρου σιταριού μπορεί να μειώσει τους παράγοντες κινδύνου που σχετίζονται με τις στεφανιαίες καρδιακές παθήσεις και μπορεί να αυξήσει την υγεία ολόκληρου του καρδιαγγειακού συστήματος. Η χοληστερόλη LDL είναι η χοληστερόλη που έχει οξειδωθεί και επομένως διογκώνεται στις αρτηρίες και τις φλέβες. Αυτό είναι ένα κοινό σημείο και παράγοντας κινδύνου για καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό επεισόδιο. Η χρήση φύτρου σίτου στη διατροφή σας αυξάνει την ποσότητα των φυτικών ινών, η οποία συνδέεται, επίσης, με τη μείωση των καρδιακών παθήσεων. Η παρουσία οκτακοσανόλης στο φύτρο σιταριού έχει επίσης αποδειχθεί ότι μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης, μειώνοντας έτσι τις πιθανότητες εγκεφαλικών επεισοδίων. Τα υψηλά επίπεδα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων στα φύτρα σιταριού λειτουργούν για να εξαλείψουν τις αρνητικές επιπτώσεις των ωμέγα-6 λιπαρών οξέων, προστατεύοντας περαιτέρω το καρδιαγγειακό σας σύστημα. [

-‘Εχει αντιγηραντικές ιδιότητες

Το φύτρο σιταριού είναι γεμάτο με θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες και μπορεί να έχει διάφορες αντιγηραντικές επιδράσεις, όπως στην ποιότητα του δέρματος και στην τριχόπτωση. Το φύτρο σιταριού είναι ένας φυσικός τρόπος για να λάβετε αυτά τα οφέλη, αλλά μερικοί άνθρωποι επιλέγουν, επίσης, να ακολουθήσουν μια πιο καλλυντική προσέγγιση, χρησιμοποιώντας το εκχύλισμα του απευθείας ή αναμειγνύοντάς το με άλλα καλλυντικά υλικά. Η βιταμίνη Ε είναι, επίσης, πλούσια στα φύτρα σιταριού. Όταν καταναλώνονται τακτικά, τα φύτρα σίτου μπορούν να επηρεάσουν θετικά τα άτομα με παθήσεις, όπως η ψωρίαση, τα ηλιακά εγκαύματα, το έκζεμα, οι ρυτίδες, η θαμπή επιδερμίδα και οι λεπτές γραμμές.

Αυξάνει την αθλητική απόδοση

Το φύτρο σιταριού έχει υψηλά επίπεδα φυσικής οκτακοζανόλης και όταν λαμβάνεται ως μέρος μιας κανονικής δίαιτας, μπορεί να αυξήσει την αντοχή και την απόδοση ρυθμίζοντας τις βιοχημικές οδούς που παράγουν ενέργεια, οι οποίες στην ουσία βελτιστοποιούν την εξοικονόμηση ενεργειακών αποθεμάτων στο σώμα.

Βελτιώνει τον κυτταρικό μεταβολισμό

Άλλες ευεργετικές βιταμίνες που βρίσκονται στο φύτρο σιταριού είναι οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες αποτελούνται από πολλές διαφορετικές βιταμίνες. Οι πιο συνηθισμένοι τύποι που βρίσκονται στο φύτρο του σίτου είναι η νιασίνη, η θειαμίνη και τα φυλλικά άλατα. Αυτές οι βιταμίνες είναι ζωτικής σημασίας για τον κυτταρικό μεταβολισμό, βοηθώντας στη μετατροπή των θρεπτικών ουσιών από υδατάνθρακες, λιπίδια και γλυκόζη σε αναλώσιμη ενέργεια για τα κύτταρα. Η θειαμίνη μπορεί επίσης να καταπολεμήσει τις μεταβολικές διαταραχές, όπως η χρόνια παχυσαρκία. Ένας υψηλότερος λειτουργικός μεταβολισμός σημαίνει περισσότερη φυσική ενέργεια, καθώς και πιο επιτυχημένη απώλεια βάρους, δύναμη και εγρήγορση. Οι βιταμίνες Β μπορούν να βρεθούν σε πολλά δημητριακά ολικής αλέσεως καθώς και σε φύτρα σίτου.

-Ενισχύει την υγεία των μυών

Η πρωτεΐνη είναι αναπόσπαστο στοιχείο για τη διατήρηση υγιών μυών, την επιδιόρθωση κατεστραμμένων ιστών, τη ρύθμιση των επιπέδων ενέργειας μέσα στο σώμα, και βοηθά στην ομοιόσταση και τη συνολική ισορροπία του συστήματος. Η πρωτεΐνη είναι επίσης μια βασική διατροφική απαίτηση για άτομα που θέλουν να αποκτήσουν φόρμα και να αυξήσουν τη μυϊκή τους μάζα. Τα φύτρα σιταριού περιέχουν πολλές πρωτεϊνες.

Υποστηρίζει υγιή εγκυμοσύνη

Το φύτρο σιταριού είναι γεμάτο με φυλλικό οξύ, το οποίο είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τη διασφάλιση ενός υγιούς βρέφους για έγκυες γυναίκες. Οι γυναίκες που έχουν υγιή επίπεδα φυλλικών αλάτων στο σύστημά τους έχουν πολύ μειωμένη πιθανότητα το παιδί τους να έχει ελαττώματα του νευρικού σωλήνα και άλλες επιπλοκές. Η προσθήκη του στη διατροφή σας όταν είστε έγκυος μπορεί να είναι επωφελής με πολλούς τρόπους.

Μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη

Η παρουσία υψηλού φυλλικού οξέος στο φύτρο του σίτου έχει δευτερογενή επίδραση σε άτομα που διατρέχουν κίνδυνο διαβήτη. Το φυλλικό οξύ συσχετίζεται αρνητικά με μια ένωση που ονομάζεται «ομοκυστεΐνη» στο σώμα, η οποία συνδέεται στενά με ορισμένες επιβλαβείς καταστάσεις, όπως αγγειακές παθήσεις, διαβήτη και καρδιακές παθήσεις. Το φυλλικό οξύ υπάρχει σε πολλά δημητριακά ολικής αλέσεως και είναι ιδιαίτερα σε υψηλά επίπεδα στο φύτρο του σίτου. Επομένως, εάν προσθέσετε φυσιολογικές, υγιείς δόσεις φύτρου σίτου στη διατροφή σας, πιθανότατα θα μειώσετε τα επίπεδα ομοκυστεΐνης στο σώμα σας και θα μειώσετε τις πιθανότητες εμφάνισης αυτών των ιατρικών παθήσεων.

-Είναι κατάλληλο για τις αναπνευστικές παθήσεις

60 γραμμάρια φύτρα σιταριού την ημέρα μαζί με 2000 χλγρ βιταμίνη C είναι κατάλληλα για τις αναπνευστικές παθήσεις.

wheat germ 4

Παρενέργειες του φύτρου σίτου

Όχι φιλικό προς τη γλουτένη: Ένας αυξανόμενος αριθμός πληθυσμού δεν μπορεί πλέον να τρώει γλουτένη, η οποία αποτελεί βασικό συστατικό σε δημητριακά όπως το σιτάρι. Αυτή η δυσανεξία στη γλουτένη μπορεί συχνά να προκαλείται από ασθένειες όπως η κοιλιοκάκη. Η κατανάλωση γλουτένης μπορεί να είναι επώδυνη και επιβλαβής για το πεπτικό σύστημα, και ακόμη και θανατηφόρα σε ορισμένες ακραίες καταστάσεις. Παρά τα άλλα θρεπτικά οφέλη του φύτρου σίτου, εάν απαιτείται να διατηρήσετε μια δίαιτα «χωρίς γλουτένη», μην καταναλώνετε φύτρο σίτου ή εκχύλισμα φύτρου σίτου.

Υψηλή σε θερμίδες: Εκτός από το ότι είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, το φύτρο σιταριού έχει πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες. Τα θετικά οφέλη αυτού των φύτρων σιταριού μπορούν να ακυρωθούν εάν δεν παρακολουθείται η πρόσληψη άλλων ημερήσιων θερμίδων επειδή μπορεί να προκύψει αύξηση βάρους.

Τα φύτρα σιταριού ακόμη κι αν σταθεροποιηθούν με ήπια θέρμανση είναι μια εξαίρετη πηγή μετάλλων και βιταμινών.

Τα καλύτερα υγιεινά τρόφιμα για την υγεία σας

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα καλύτερα τρόφιμα για την υγεία σας

wheat germ 6

Διαβάστε, επίσης,

Βιταμίνες για υγιή μαλλιά

Τα οφέλη στην υγεία από το σύμπλεγμα βιταμινών Β

Φύτρα σιταριού για τη θεραπεία του καρκίνου

Θεραπεία του καρκίνου με φυτικά ανοσοτροποποιητικά

Σιταρόχορτο

Βλαστοί φασολιών

Να παίρνετε σιταρόχορτο αν έχετε καρκίνο

Βότανα για την πρόληψη και τη θεραπεία του καρκίνου

Πλήρης οδηγός για την αλκαλική δίαιτα

Τα πικρά θεραπεύουν τον καρκίνο

Θέλετε να αποκτήσετε ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα;

Η ανοσοθεραπεία του καρκίνου με Iscador

www.emedi.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Συκωτάκια κοτόπουλου με χυλοπίτες

Τραγανά συκωτάκια κοτόπουλου με χυλοπίτες Νόστιμα συκωτάκια κοτόπουλου με χυλοπίτες ΣΥΚΩΤΑΚΙΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟΥ: Τα συκώτια είναι φορτωμένα με πολλά θρεπτικά συστατικά όπως φυλλικό οξύ, σίδηρο και βιοτίνη...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ