Τρίτη, 28 Ιουνίου, 2022
ΑρχικήΔιατροφήΠίτσα με κολοκυθάκια

Πίτσα με κολοκυθάκια

Υγιεινή και νόστιμη πίτσα με κολοκυθάκια.

Το μυστικό για την υπέροχη πίτσα κολοκυθιών είναι να αφαιρέσετε όσο το δυνατόν περισσότερο υγρό από τα κολοκύθια πριν ολοκληρώσετε την πίτσα. Η τεχνική αυτή σας δίνει μια ωραία φρέσκια, γλυκιά, καραμελωμένη γεύση κολοκυθιών.

Πίτσα με κολοκυθάκια

ΚΟΛΟΚΥΘΑΚΙΑ: Περιέχουν βιταµίνη C, µαγγάνιο, µαγνήσιο, βιταµίνες Α και Β, κάλιο, φώσφορο, φυτικές ίνες, ενώ, είναι και πλούσια σε νερό. Έτσι, βοηθάνε στη µείωση της χοληστερόλης, µειώνουν την οµοκυστεΐνη (ουσία υπεύθυνη για την εµφάνιση εµφράγµατος) και δρουν κατά της αρτηριακής πίεσης.

ΚΡΕΜΜΥΔΙΑ: Βοηθούν στην επούλωση των πληγών και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστηµα, καθώς, είναι πλούσιο σε βιταµίνη C. Έχουν αντικαρκινική δράση. Επιστημονικές μελέτες έδειξαν ότι η κουερσετίνη και κατ’ επέκταση το κρεμμύδι, όπως και άλλα φρούτα και λαχανικά που την περιέχουν συμβάλλει στη μείωση της εμφάνισης καρκίνου του προστάτη, των ωοθηκών, του μαστού, του στομάχου, του παχέος εντέρου.

ΣΚΟΡΔΟ:  Το σκόρδο αποτελεί για τη λαϊκή ιατρική ένα πολυδύναμο φάρμακο με μεγάλη αξία. Περιέχει αιθέριο έλαιο αποτελούμενο από αλλιίνη, αλλινάση, αλλικίνη, αχοένιο, σκορδινίνες, το αντιοξειδωτικό σελήνιο, ιώδιο, ασβέστιο, μαγγάνιο, σίδηρο, φώσφορο, θειάφι και βιταμίνες Α, Β, Β1, Β2, Β3, Β6, C, και Ε. Περιέχει, επίσης, πτητικό έλαιο, γλίσχρασμα, γλυκοκινίνες και γερμάνιο, καθώς και άλλα χρήσιμα για τον οργανισμό στοιχεία, όπως λευκωματούχες ουσίες, λιπαρές, αμυλώδες και κυτταρίνη.

ΤΥΡΙΑ: Τα τυριά αποτελούν άριστη πηγή ασβεστίου, γιατί είναι εύκολα αφομοιώσιμο από τον ανθρώπινο οργανισμό. Η περιεκτικότητα των τυριών σε ασβέστιο ποικίλει ανάλογα με την υγρασία που περιέχουν και τον τρόπο παρασκευής τους. Κατά την τυροκόμηση του γάλακτος τα συστατικά που πηγαίνουν στο τυρί είναι μέρος από το νερό και σχεδόν όλο το λίπος και η καζεΐνη του. Τα υπόλοιπα (υδατοδιαλυτά) απομακρύνονται με το τυρόγαλα. Όμως στο δίκτυο της καζεϊνης εγκλωβίζονται κι άλλα συστατικά. Έτσι στο τυρί παραμένουν οι λιποδιαλυτές βιταμίνες Α και D, το περισσότερο μέρος του ασβεστίου και αρκετή ποσότητα από τη βιταμίνη Β2.

Πίτσα με κολοκυθάκια

ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ 4 ΑΤΟΜΑ

  • Έτοιμη βιολογική ζύμη πίτσας 2 κιλών
  • 1 μεγάλο βιολογικό κολοκυθάκι (340 γραμμάρια), κομμένο σε λεπτές φέτες 
  • 8 μεσαίες σκελίδες βιολογικό σκόρδο (2 πολτοποιημένες και 6 λεπτά κομμένες)
  • Ιωδιούχο ανεπεξέργαστο θαλασσινό αλάτι
  • 1 κιλό φρέσκια βιολογική μοτσαρέλα, σε κομμάτια
  • 1 βιολογικό λεμόνι, πολύ λεπτές φέτες, αφαιρούνται οι σπόροι
  • 200 γραμμάρια βιολογικό τυρί φέτα θρυμματισμένο σε κομμάτια
  • 4 κουταλιές βιολογικό εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, χωρισμένο
  • 1/2 φλιτζάνι βιολογικά κρεμμύδια με λεπτές φέτες, μόνο λευκά 
  • 1 ματσάκι βιολογικό άνηθο
  • 4 φρέσκα βιολογικά κρεμμυδάκια

Εκτέλεση

  1. Χωρίστε τη ζύμη σε τέσσερα ίσα μέρη και τοποθετήστε το καθένα σε ένα σκεπαστό δοχείο. Αφήστε το να ξεκουραστεί σε θερμοκρασία δωματίου για τουλάχιστον 2 ώρες πριν το ψήσιμο.
  2. Συνδυάστε τα κολοκυθάκια και το πολτοποιημένο σκόρδο σε ένα μπολ μεσαίου μεγέθους. Προσθέστε 1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι. Μεταφέρετε σε ένα σουρωτήρι και τοποθετήστε το πάνω στο μπολ. Αφήστε το να ξεκουραστεί για 30 λεπτά. Πιέστε τα κολοκύθια με τα χέρια σας για να αφαιρέσετε όλη την υπερβολική υγρασία. Μεταφέρετε τα κολοκυθάκια σε μια πλάκα με χαρτί κουζίνας και αφήστε τα μέχρι να είναι έτοιμα για χρήση. 
  3. Προθερμάνετε το φούρνο στους 260 βαθμούς C για τουλάχιστον 45 λεπτά.
  4. Τοποθετήστε μια μπάλα ζύμης σε μια ελαφρώς αλευρωμένη επιφάνεια και ανοίξτε τη ζύμη, προσέχοντας το κυκλικό άκρο της να είναι υπερυψωμένο. 
  5. Απλώστε το 1/4 της μοτσαρέλας πάνω στην πίτσα, τις φέτες λεμονιού, 1/4 κολοκυθάκια, 1/4 φέτα και 1/4 σκόρδο. Πασπαλίστε ελαφρά με αλάτι και ψεκάστε με 1 κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο. Ψήστε, περιστρέφοντας τακτικά για ομοιόμορφο μαγείρεμα, έως ότου οι άκρες διογκωθούν και ελαφρώς κοκκινίσουν και ο πυθμένας είναι τραγανός, συνολικά 10 λεπτά. Επαναλάβετε την ίδια διαδικασία και με τις υπόλοιπες πίτσες.
  6. Πασπαλίζετε με κρεμμυδάκια/ή/και άνηθο και σερβίρετε αμέσως. 

ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΟΡΕΞΗ!!!

by Savvi Diet

Τα καλύτερα υγιεινά τρόφιμα για την υγεία σας

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα καλύτερα τρόφιμα για την υγεία σας

Courgette and Lemon Pizza featured b

Διαβάστε, επίσης,

Νόστιμη πίτσα για χορτοφάγους

Τροφές για όσους έχουν καρκίνο

Υπάρχουν υγιεινές πίτσες;

Δίαιτα για όσους παραγγέλνουν συχνά από έξω

Γιατί δεν μπορούμε να αντισταθούμε σε μια πίτσα;

www.emedi.gr

Προηγούμενο άρθροΟξεία περιτονίτιδα
Επόμενο άρθροΠράσα
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα

Σπιτικές κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα Νόστιμες κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα ΜΠΑΚΑΛΙΑΡΟΣ: Ο μπακαλιάρος είναι ένα τρόφιμο πλούσιο σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, βιταμίνες (Α, D, K,...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ