Κυριακή, 26 Ιουνίου, 2022
ΑρχικήΑισθητική και υγείαΥγιή δόντια και ούλα

Υγιή δόντια και ούλα

Διατροφή για υγιή δόντια και ούλα

Το καθημερινό βούρτσισμα με βιολογική οδοντόκρεμα και η χρήση νήματος είναι απαραίτητα για ένα υγιές χαμόγελο (δύο φορές την ημέρα για 3 λεπτά).

Είναι γνωστό ότι η διατροφή επηρεάζει και την υγεία των δοντιών και των ούλων.

Η κατανάλωση ποικιλίας τροφών πλούσιων σε θρεπτικά συστατικά από όλες τις ομάδες τροφίμων προάγει την υγεία των δοντιών και των ούλων.

Ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής που περιλαμβάνει φρούτα, λαχανικά, πρωτεϊνικές τροφές, δημητριακά και γαλακτοκομικά παρέχει τα βασικά θρεπτικά συστατικά για τη βέλτιστη στοματική υγεία καθώς και τη γενική υγεία.

Τροφές για βέλτιστη στοματική υγεία

-Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο, όπως το γάλα, το γιαούρτι και το τυρί και το εμπλουτισμένο γάλα σόγιας βοηθούν να αποκτήσετε γερά δόντια και οστά. Το τυρί και κυρίως το τσένταρ και γενικά τα γαλακτοκομικά προϊόντα βοηθούν στην εξουδετέρωση των οξέων που παράγονται από τους μικροργανισμούς της οδοντικής πλάκας και οδηγούν στη φθορά των δοντιών. Το γιαούρτι, όπως και τα άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα προωθούν την παραγωγή σάλιου, ώστε να απομακρύνονται ευκολότερα οι λεκέδες από το σμάλτο των δοντιών. Το γαλακτικό οξύ που περιέχουν τα γαλακτοκομικά προϊόντα καθαρίζει τα δόντια. Άλλες πηγές ασβεστίου περιλαμβάνουν το τόφου (φτιαγμένο με θειικό ασβέστιο), ο σολομός, τα αμύγδαλα και μερικά σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

-Ο φώσφορος, ένα μέταλλο που βρίσκεται στα αυγά, το ψάρι, το κρέας, τα γαλακτοκομικά, τους ξηρούς καρπούς και τα φασόλια είναι απαραίτητος για γερά δόντια.

healthy teeth 2

-Η βιταμίνη C προάγει την υγεία των ούλων, οπότε καταναλώστε πολλές πηγές, όπως εσπεριδοειδή, ντομάτες, πιπεριές, μπρόκολο, πατάτες και σπανάκι.

-Για σνακ προτιμήστε ωμά λαχανικά, φρούτα, απλό γιαούρτι και ποπ κορν. Θυμηθείτε να βουρτσίζετε τα δόντια σας μετά το σνακ για να αποφύγετε τις κοιλότητες. Εάν δεν μπορείτε να τα βουρτσίζετε, ξεπλύνετε το στόμα σας με νερό για να απαλλαγείτε από τα σωματίδια της τροφής.

-Για τα ούλα καταναλώστε κόκκινες πιπεριές. Το μάτωμα των ούλων μπορεί να οφείλεται σε έλλειψη της βιταμίνης C. Οι κόκκινες πιπεριές έχουν πολύ βιταμίνη C που εξασφαλίζει τη υγεία των δοντιών και των ούλων.. Η βιταμίνη C παίζει μεγάλο ρόλο στη σύνθεση του κολλαγόνου, το οποίο είναι απαραίτητο στο συνδετικό ιστό, από τον οποίο αποτελούνται τα οστά, τα αιμοφόρα αγγεία και τα ούλα.

-Να τρώτε ανανά. Ένα ένζυμο του ανανά, η βρωμελίνη, διασπά πρωτεϊνες που συσσωρεύονται στην επιφάνεια των δοντιών, οι οποίες συμβάλλουν στις κηλίδες και στον αποχρωματισμό των δοντιών. Στη συνέχεια το σάλιο απομακρύνει φυσικά τα υπολείμματα, χαρίζοντάς σας ένα λαμπερό χαμόγελο.

-Να τρώτε ωμά σταυρανθή λαχανικά. Τα ωμά τραγανά λαχανικά, όπως το κουνουπίδι και το μπρόκολο τρίβονται στην εξωτερική επιφάνεια των δοντιών  και καθαρίζουν τα υπολείμματα των τροφών και τους λεκέδες. Και όσες περισσότερες φορές μασιούνται (60 φορές) τόσο περισσότερο σάλιο παράγεται και απομακρύνονται αποτελεσματικότερα τα υπολείμματα.

-Τα κρεμμύδια κάνουν καλό στα δόντια. Οι θειούχες ενώσεις που περιέχουν, αποτρέπουν το σχηματισμό πλάκας στα δόντια. Να τα τρώτε ωμά, καλύτερα.

-Να τρώτε φράουλες. Οι φράουλες είναι πλούσιες σε μηλικό οξύ που διαλύει τις επιφανειακές κηλίδες των δοντιών.

-Να τρώτε σέλινο ωμό. Το σέλινο είναι τραγανό, έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό κι έτσι απομακρύνονται τα υπολείμματα των τροφών.

-Οι ξηροί καρποί, επίσης, είναι πολύ καλοί για την υγεία των δοντιών. Επειδή, είναι σκληροί λειαίνουν τα δόντια και κάνουν λεύκανση των δοντιών.

-Τα καρότα, τα φρέσκα κρεμμυδάκια και τα μήλα, επίσης, είναι κατάλληλα για τη διατήρηση της υγείας των δοντιών.

healthy teeth 3

-Αποφύγετε να βάλετε το βρέφος, το μικρό παιδί στο κρεβάτι με ένα μπουκάλι. Το πιπίλισμα του μπουκαλιού γεμίζει τα δόντια και τα ούλα με το υγρό που περιέχει το μπουκάλι, και αυτό μπορεί να συμβάλει στην τερηδόνα. Συνιστάται μόνο το μητρικό γάλα και η βρεφική φόρμουλα για βρέφη μικρότερα των 12 μηνών. Και για παιδιά ηλικίας ενός έως πέντε ετών, η ποσότητα χυμού, και άλλων ποτών με ζάχαρη πρέπει να είναι περιορισμένη.

-Εκτός από την υγιεινή διατροφή, τα προβλήματα στοματικής υγείας μπορούν να προληφθούν με το βούρτσισμα των δοντιών με βιολογική οδοντόκρεμα δύο φορές την ημέρα, το νήμα μία φορά την ημέρα και την τακτική φροντίδα της στοματικής υγείας. Να πλένετε τα χέρια σας πριν το βούρτσισμα των δοντιών, αλλά και μετά.

-Να αποφεύγετε τη ζάχαρη σε οποιαδήποτε μορφή.

-Να προτιμάτε τις μέτριες ή τις μαλακές οδοντόβουρτσες και να τις αλλάζετε κάθε 3 μήνες.

-Να χρησιμοποιείτε βιολογικές οδοντόκρεμες και βιολογικά στοματικά διαλύματα.

-Να χρησιμοποιείτε οδοντικό νήμα καθημερινά και βουρτσάκι μεσοδοντίων, ειδικά αν έχετε γέφυρες, σιδεράκια ή εμφυτεύματα.

Τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής για τα δόντια

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής για τα δόντια

healthy teeth 4

Διαβάστε, επίσης,

Χρήσιμες πληροφορίες για την ουλίτιδα

Να χρησιμοποιείτε μόνο βιολογικές οδοντόκρεμες

Τι να κάνετε αν έχετε πόνο στα δόντια

Σταματήστε να κάνετε φθορίωση στα παιδιά σας

Να μην κάνετε φθορίωση

Οι θεραπείες οδοντοφυΐας είναι επικίνδυνες

Να προτιμάτε τους εναλλακτικούς οδοντίατρους

Φώσφορος

Οι καλύτερες βιταμίνες για τα μαλλιά, τα νύχια, τα οστά, τα δόντια και το δέρμα

Τα κατάλληλα συμπληρώματα για την ουλίτιδα και την περιοδοντίτιδα

Η περιοδοντίτιδα σχετίζεται με πολλές ασθένειες

Μην χρησιμοποιείτε υλικά με μέταλλα για να φτιάξετε τα δόντια σας

Χρήσιμες πληροφορίες για τη ζάχαρη

Πώς τα βακτήρια του στόματος προκαλούν ρευματοειδή αρθρίτιδα

Τα νέα υγιεινά σφραγίσματα δοντιών

Βλαστικά κύτταρα για οδοντικά εμφυτεύματα

Μήπως έχετε ευαίσθητα δόντια και ούλα;

Μη χρησιμοποιείτε λαστιχάκια στα δόντια σας

Αποκτήστε άσπρα δόντια σε 1 εβδομάδα

Οι απαραίτητες βιταμίνες για όσους τρίζουν τα δόντια στον ύπνο τους

Στοματικό διάλυμα για καθημερινή χρήση

Χρήσιμες ιατρικές συνταγές για την ουλίτιδα

Εξαγωγή δοντιού

Τραυματισμοί από προσθετικές εργασίες στα δόντια

Πρήξιμο στο δόντι

Όλα τα κόλπα για τον πονόδοντο

Αξιολόγηση του κινδύνου για οστεονέκρωση γνάθου

Λεύκανση των δοντιών με κουρκουμίνη

Διάλυμα για τα ερεθισμένα ούλα

Πώς οι απονευρώσεις μπορούν να επηρεάσουν σοβαρά την υγεία σας

Η περιοδοντίτιδα

Οι καλύτερες βιταμίνες για την ουλίτιδα

Αποφύγετε το φθόριο

Οι βιταμίνες για τα δόντια

Χρήσιμες συνταγές για τα δόντια

Μέθοδοι αλλαγής χρώματος δοντιών

Φροντίδα δοντιών αναλόγως της ηλικίας των παιδιών

Ο φόβος του οδοντίατρου

Υγεία των δοντιών

Υγεία των ούλων σε παχύσαρκα άτομα

Εσείς τρίζετε τα δόντια σας;

Το φθόριο

Τα μυστικά μιας οδοντόβουρτσας

Η περιοδοντίτιδα επηρεάζει την καρδιά

Στοματική υγιεινή εγκύων

Οστικά μοσχεύματα στις γνάθους

Σε τι ηλικία πρέπει να γίνεται η ορθοδοντική θεραπεία

Οδοντιατρική στην αρχαία Αίγυπτο

Ουλοπλαστική

Πώς η ουλίτιδα προκαλεί προβλήματα στη στύση

Ορθοδοντικά προβλήματα και αντιμετώπιση

Πάντα να χρησιμοποιείτε οδοντικό νήμα

Οδοντιατρικές ακτινογραφίες

Μήπως έχετε μαύρα σφραγίσματα;

Σπιτική συνταγή για λεύκανση δοντιών

Οδοντιατρικές επεμβάσεις και ενδοκαρδίτιδα

Λεύκανση δοντιών

Κανόνες στοματικής υγιεινής για τα παιδιά

Θέλετε να έχετε συνεχώς ολόλευκα δόντια;

Η περιοδοντίτιδα έχει μεγάλη σχέση με την αθηροσκλήρωση

Τα δόντια μπορούν να αναγεννηθούν

Είναι ασφαλείς οι ακτινογραφίες δοντιών;

Αδαμαντίνη δοντιού

Ποιες είναι καλύτερες οδοντόβουρτσες;

Oρθοδοντική με τη μέθοδο INVISALIGN

Έχετε ευαίσθητα δόντια;

Όψεις Ρητίνης

Κατάγματα δοντιών

Οδοντιατρική φροντίδα σε άτομα με ειδικές ανάγκες

Γιατί ματώνουν τα ούλα;

Το βούρτσισμα δοντιών προστατεύει από την πνευμονία

Αρωματοθεραπεία στην οδοντιατρική

www.emedi.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Σύνδρομο υπερδιέγερσης ωοθηκών

Το σύνδρομο υπερδιέγερσης ωοθηκών είναι μια κατάσταση που μπορεί να εμφανιστεί σε γυναίκες που υποβάλλονται σε εξωσωματική γονιμοποίηση. Το σύνδρομο υπερδιέγερσης ωοθηκών είναι μια υπερβολική...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ