Κυριακή, 3 Ιουλίου, 2022
ΑρχικήΔιατροφήΣουβλάκι κοτόπουλου με σως γιαουρτιού

Σουβλάκι κοτόπουλου με σως γιαουρτιού

Print Friendly, PDF & Email

Νόστιμο σουβλάκι κοτόπoυλου, με πολλά μυρωδικά και σως γιαουρτιού.

Σουβλάκι κοτόπουλου με σως γιαουρτιού

ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ: Το κοτόπουλο, το οποίο ανήκει στην κατηγορία του «άσπρου κρέατος» θεωρείται ως μια από τις καλύτερες πηγές ζωικής πρωτεΐνης, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει στον οργανισμό μας και άλλα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως σίδηρο, μαγνήσιο, σελήνιο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Ταυτόχρονα, έχει λιγότερα «κακά» λιπαρά (γνωστά και ως κορεσμένα) και χοληστερόλη σε σχέση με το κόκκινο κρέας. Επιπρόσθετα, λόγω του χαμηλού κόστους αγοράς του αποτελεί μια οικονομική επιλογή που μπορεί να μαγειρευτεί με πολλούς τρόπους. Ας μην ξεχνάμε, όμως, ότι και τα διάφορα μέρη του κοτόπουλου διαφέρουν ως προς την περιεκτικότητά τους σε λίπος, με αποτέλεσμα το στήθος να αποτελεί περισσότερο υγιεινή επιλογή σε σχέση με το μπούτι, καθώς έχει μικρότερη περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά.

ΓΙΑΟΥΡΤΙ: Το γιαούρτι είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά όπως πρωτεΐνες, ασβέστιο, βιταμίνες, μέταλλα, προβιοτικά και μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τη γενικότερη κατάσταση υγεία σας. Το γιαούρτι συνεισφέρει στην πεπτική υγεία, στον έλεγχο του βάρους, σε γαστρεντερικές διαταραχές, όπως φούσκωμα, διάρροια και δυσκοιλιότητα, στην οστεοπόρωση και στην υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος.

ΔΕΝΤΡΟΛΙΒΑΝΟ: Όταν χρησιμοποιούνται εξωτερικά, σαν αλοιφή, τα φύλλα του δεντρολίβανου μπορούν να ανακουφίσουν τους ρευματικούς πόνους, τα διαστρέμματα, τα τραύματα και το έκζεμα. Όταν λαμβάνεται εσωτερικά, μετά από κατάλληλη προετοιμασία, το δεντρολίβανο μπορεί να ανακουφίσει σε καταστάσεις δύσοσμων αερίων ή κολικών και να διεγείρει την απελευθέρωση χολής από τη χοληδόχο κύστη. Είναι μια καλή πηγή σιδήρου, ασβεστίου και βιταμινών A, C και B6. Μερικά από τα πολλά οφέλη για την υγεία του δεντρολιβάνου περιλαμβάνουν: Πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονωδών ενώσεων, που πιστεύεται ότι βοηθούν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος. Το δεντρολίβανο θεωρείται γνωστικό διεγερτικό και μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της απόδοσης και της ποιότητας της μνήμης. Είναι, επίσης, γνωστό ότι ενισχύει την εγρήγορση, την ευφυΐα και την εστίαση. Το άρωμα του δεντρολίβανου έχει συνδεθεί με τη βελτίωση της διάθεσης, την εκκαθάριση του μυαλού και την ανακούφιση από το άγχος σε άτομα με χρόνιο άγχος ή ανισορροπίες ορμονών του στρες. Το έλαιο του δενδρολίβανου είναι γνωστό ότι προάγει την ανάπτυξη των μαλλιών, αποτρέποντας τη φαλάκρα, το αργό γκριζάρισμα της πιτυρίδα και την ξηρότητα τριχωτού της κεφαλής. Το δεντρολίβανο χρησιμοποιείται, συχνά, για προβλήματα πέψης, όπως καούρα, εντερικό αέριο, προβλήματα ήπατος και χοληδόχου κύστης και απώλεια όρεξης. Το δεντρολίβανο είναι ιδιαίτερα ισχυρό έναντι βακτηριακών λοιμώξεων. Βοηθάει στην πρόληψη λοιμώξεων από σταφυλόκοκκο. Τα θρεπτικά συστατικά στο δεντρολίβανο βοηθούν στην προστασία των κυττάρων του δέρματος από βλάβες που προκαλούνται συχνά από τον ήλιο και τις ελεύθερες ρίζες.

ΘΥΜΑΡΙ: Το θυμάρι έχει αντιπαρασιτικές, αντισηπτικές, αντιμυκητιασικές και αντιρευματικές ιδιότητες. Τα εκχυλίσματα και άλλα παρασκευάσματα με βάση το θυμάρι χρησιμεύουν για τη θεραπεία ασθενειών, όπως το κοινό κρυολόγημα αλλά και οι επιληπτικές κρίσεις. Η συστηματική χρήση θυμαριού βοηθά στην ανακούφιση από τα συμπτώματα πολλών ασθενειών, όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα, η χρόνια θυρεοειδίτιδα, ο λύκος, η ινομυαλγία, ο ίλιγγος κλπ. Το θυμάρι είναι εξαιρετική πηγή βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες της ομάδας Β, βιταμίνη Α, βιταμίνη C και φυλλικό οξύ, σίδηρο, ασβέστιο και κάλιο και γι’ αυτό συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της φλεγμονής και της οξείδωσης των κυττάρων.

ΡΙΓΑΝΗ: Θεραπεία διαταραχών της αναπνευστικής οδού, διαταραχών του γαστρεντερικού σωλήνα, των πόνων της περιόδου και των διαταραχών της ουροφόρου οδού. Το ελληνικό ριγανέλαιο βοηθάει την πέψη, χρησιμοποιείται ως αντιβίωση κι ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

ΣΚΟΡΔΟ:  Το σκόρδο αποτελεί για τη λαϊκή ιατρική ένα πολυδύναμο φάρμακο με μεγάλη αξία. Περιέχει αιθέριο έλαιο αποτελούμενο από αλλιίνη, αλλινάση, αλλικίνη, αχοένιο, σκορδινίνες, το αντιοξειδωτικό σελήνιο, ιώδιο, ασβέστιο, μαγγάνιο, σίδηρο, φώσφορο, θειάφι και βιταμίνες Α, Β, Β1, Β2, Β3, Β6, C, και Ε. Περιέχει, επίσης, πτητικό έλαιο, γλίσχρασμα, γλυκοκινίνες και γερμάνιο, καθώς και άλλα χρήσιμα για τον οργανισμό στοιχεία, όπως λευκωματούχες ουσίες, λιπαρές, αμυλώδες και κυτταρίνη.

ΛΑΙΜ: Απομακρύνει τις τοξικές ουσίες και τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες και αποτοξινώνει. Βοηθά την πέψη και ανακουφίζει από τα συμπτώματα της δυσπεψίας και του έλκους στομάχου. Δρα ως αντιοξειδωτικό λόγω της βιταμίνης C. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Ελέγχει την πίεση του αίματος. Λόγω του καλίου που περιέχει, ελέγχει την σύσπαση των μυών της καρδιάς και διατηρεί την αρτηριακή πίεση σε κανονικά επίπεδα. Συμπληρώνει την θεραπεία του άσθματος και άλλων αναπνευστικών συμπτωμάτων. Έχει αντιφλεγμονώδη και αντιμικροβιακή δράση και βοηθά στη μείωση του φλέγματος στους αεραγωγούς και την πρόληψη των συμπτωμάτων της γρίπης. Προτείνεται στις έγκυες γυναίκες λόγω του φυλλικού οξέος που περιέχει και το οποίο είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη του εμβρυϊκού εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος. Βοηθά στην πρόληψη της αναιμίας εξαιτίας της περιεκτικότητας σε σίδηρο και βιταμίνη C που βοηθούν την απορρόφηση του σιδήρου. Ενισχύει τη λειτουργία της μνήμης. Διατηρεί την ισορροπία του pH στο σώμα. Βοηθά στην αντιμετώπιση του ουρικού οξέος και δρα ως διουρητικό. Το μαγνήσιο που περιέχει χαλαρώνει τους μύες, αποτρέποντας τις κράμπες και την υπερβολική κόπωση του σώματος. Συμβάλλει στην ενίσχυση των οστών λόγω του ασβεστίου. Διατηρεί το δέρμα υγιές και λαμπερό, μειώνοντας τις ρυτίδες και τις κηλίδες και καταπολεμά την ακμή. Ενισχύει τη διάθεση και ενυδατώνει το σώμα. Βοηθά στην απώλεια βάρους και αποτρέπει τη δυσκοιλιότητα χάρη στην υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και πηκτίνη. Πλούσια πηγή βιταμίνης Α, προστατεύει και διατηρεί υγιή τα μάτια. Καταπολεμά αποτελεσματικά τις αιμορροΐδες.

ΠΑΠΡΙΚΑ: Βοηθά στην υγιή όραση, μειώνει τη φλεγμονή, βελτιώνει τα επίπεδα χοληστερόλης κι έχει αντικαρκινική δράση.

ΠΙΠΕΡΙ: Βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου. Βοηθά στην απώλεια βάρους. Καταπολεμά την ανάγκη για τσιγάρο: Συμβάλλει στην αποκατάσταση εγκεφαλικών βλαβών.

Σουβλάκια κοτόπουλου με μυρωδικά, σως γιαουρτιού και 3 πιπέρια

Υλικά για 4 άτομα

  • 3 στήθη βιολογικού κοτόπουλου
  • Βιολογικό δεντρολίβανο
  • Βιολογική ρίγανη
  • Βιολογικό θυμάρι
  • Βιολογική καπνιστή πάπρικα
  • 3 σκελίδες βιολογικό σκόρδο
  • Ιωδιούχο ανεπεξέργαστο θαλασσινό αλάτι
  • Βιολογικό ελαιόλαδο
  • Χυμός από 1 βιολογικό λάιμ
  • Βιολογικό λευκό πιπέρι
  • Βιολογικό ροζ πιπέρι
  • Βιολογικό μαύρο πιπέρι
  • 1 κεσεδάκι βιολογικό στραγγιστό ελληνικό γιαούρτι πλήρες

Εκτέλεση

  1. Κόβετε τα στήθη κοτόπουλου σε μακρόστενα κομμάτια και τα βάζετε σε ένα μεγάλο μπολ
  2. Χτυπάτε στο μπλέντερ τη ρίγανη, τα πιπέρια, το χυμό λάιμ, το σκόρδο, το αλάτι, το ελαιόλαδο και την καπνιστή πάπρικα
  3. Ρίχνετε τη μαρινάδα στο κοτόπουλο και το αφήνετε να μαριναριστεί για 4 ώρες στο ψυγείο
  4. Περνάτε τα κομμάτια κοτόπουλου σε ξύλινα καλαμάκια και τα ψήνετε στη σχάρα για 5 λεπτά από κάθε πλευρά, αλείφοντάς τα τακτικά με τη μαρινάδα
  5. Ανακατεύετε το γιαούρτι με τη μαρινάδα που περίσσεψε στο μπολ
  6. Πασπαλίζετε τα σουβλάκια με δεντρολίβανο, θυμάρι και ρίγανη και τα σερβίρετε με τη σως γιαουρτιού

ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΟΡΕΞΗ!!!

by Savvi Diet

Τα καλύτερα βιολογικά προϊόντα

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα κατάλληλα βιολογικά προϊόντα

lime and chicken 1

Διαβάστε, επίσης,

Μπουκίτσες κοτόπουλου με λεμόνι και σπαράγγια

Σπιτικό σάντουιτς με κοτοσαλάτα

Νόστιμα και πικάντικα ζυμαρικά με κοτόπουλο

Νόστιμα ρολάκια κοτόπουλου γεμιστά

Νόστιμο κοτόπουλο με noodles

Κοτόπουλο παρμεζάνα

Πικάντικο ταϊλανδέζικο κοτόπουλο με βασιλικό

Κοτόπουλο piccata

Το κοτόπουλο του στρατηγού Τσο

Κοτόπουλο με κρέμα γλυκοπατάτας

Υγιεινό κοτόπουλο ψητό με πατάτες

Τροφές για όσους έχουν καρκίνο

Κοτόσουπα

Θεραπευτικό ρόφημα για το κρύωμα

Είναι υγιεινές οι έτοιμες σούπες;

Το χρονικό ενός καλοκαιρινού κρυολογήματος

Μπούτι ή στήθος;

Κοτόσουπα για το κρύωμα

Δίαιτα με σούπες

Ταϊλανδέζικο κοτόπουλο με κάρυ

Ζυμαρικά στο φούρνο με κοτόπουλο και λαχανικά

www.emedi.gr

Προηγούμενο άρθροΠροβιοτικά για την υγεία του δέρματος
Επόμενο άρθροSmoothie Acai
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Σαλάτα ζυμαρικών με κοτομπουκιές

Νόστιμη σαλάτα ζυμαρικών με κοτομπουκιές Σπιτική σαλάτα ζυμαρικών με κοτομπουκιές ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ: Το κοτόπουλο, το οποίο ανήκει στην κατηγορία του «άσπρου κρέατος» θεωρείται ως μια από τις καλύτερες...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ