Κυριακή, 2 Οκτωβρίου, 2022

Λιναρόσπορος

Τα οφέλη στην Υγεία από το λιναρόσπορο

Ο λιναρόσπορος θεωρείται υπερτροφή και τοποθετείται ευρέως σε σαλάτες, ενεργειακά smoothies, αλλά και σε γλυκά.

Ο λιναρόσπορος είναι κατάλληλος και για vegan γλυκά, χωρίς ζωϊκά προϊόντα (plant based).

Ο λιναρόσπορος είναι υποκατάστατο του αυγού σε συνταγές για αφράτα κέικ, μπισκότα και μπάρες. Απλώς συνδυάζετε κοπανισμένο λιναρόσπορο με νερό, ανακατεύετε τα δύο και γίνεται ένα κολλώδες μείγμα σαν αυγό και δίνει συνοχή στα γλυκά, χωρίς να τα επηρεάζει γευστικά.

Με την ήπια, ξηρή γεύση και την τραγανή σύστασή του, ο λιναρόσπορος είναι ένα συστατικό που μπορεί να βελτιώσει τη γεύση και την υφή σχεδόν κάθε συνταγής.

Ένας τρόπος να χρησιμοποιήσετε αυτόν τον σπόρο είναι να τον αναμίξετε στο πρωινό σας smoothie. Αποτελεί επίσης μια εξαιρετική προσθήκη στο κουρκούτι για τηγανίτες, στα σπιτικά μπιφτέκια λαχανικών, ακόμα και στη βρώμη.

Επιπλέον, είναι γεμάτος με θρεπτικά συστατικά και συνδέεται με πολλά οφέλη, για την υγεία.

Τα οφέλη του λιναρόσπορου για την υγεία

Ο λιναρόσπορος έχει πολλά θρεπτικά συστατικά. Ο λιναρόσπορος παράγεται σε δύο τύπους, καφέ και χρυσαφί. Και οι δύο είναι εξίσου θρεπτικοί.

Μόνο μια μερίδα παρέχει μια καλή ποσότητα πρωτεΐνης, φυτικών ινών και ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, μαζί με αρκετές σημαντικές βιταμίνες και μέταλλα.

Μία κουταλιά της σούπας (7 γραμμάρια) αλεσμένου λιναρόσπορου περιέχει

Θερμίδες: 37

Υδατάνθρακες: 2 γραμμάρια

Λίπος: 3 γραμμάρια

Φυτικές ίνες: 2 γραμμάρια

Πρωτεΐνη: 1,3 γραμμάρια

Θειαμίνη: 10% της Ημερήσιας Αξίας (Daily Value)

Χαλκός: 9% της DV

Μαγγάνιο: 8% της DV

Μαγνήσιο: 7% της DV

Φώσφορος: 4% της DV

Σελήνιο: 3% της DV

Ψευδάργυρος: 3% της DV

Βιταμίνη Β6: 2% της DV

Σίδηρος: 2% της DV

Φυλλικό οξύ: 2% της DV

Ο λιναρόσπορος είναι ιδιαίτερα πλούσιος σε θειαμίνη, μια βιταμίνη του συμπλέγματος Β που παίζει βασικό ρόλο στον ενεργειακό μεταβολισμό, καθώς, και στη λειτουργία των κυττάρων. Είναι, επίσης, μια εξαιρετική πηγή χαλκού, ο οποίος εμπλέκεται στην ανάπτυξη του εγκεφάλου, στην υγεία του ανοσοποιητικού και στο μεταβολισμό του σιδήρου.

Ο λιναρόσπορος είναι πλούσιος σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Ο λιναρόσπορος είναι μια εξαιρετική πηγή άλφα-λινολενικού οξέος (ALA), ενός τύπου ωμέγα-3 λιπαρών οξέων που είναι σημαντικό για την υγεία της καρδιάς και βρίσκεται, κυρίως, σε φυτικές τροφές. Το ALA είναι ένα από τα δύο απαραίτητα λιπαρά οξέα που πρέπει να λαμβάνετε από τα τρόφιμα που τρώτε, καθώς, το σώμα σας δεν τα παράγει. Το ALA μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής και στην πρόληψη της εναπόθεσης χοληστερόλης στα αιμοφόρα αγγεία της καρδιάς. Η αυξημένη πρόσληψη ALA μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης και τον κίνδυνο ισχαιμικής καρδιακής νόσου – που σχετίζεται με τη στένωση των αρτηριών και τον διαβήτη τύπου 2. Το ALA μειώνει και τον κίνδυνο εγκεφαλικού, αλλά και τον κίνδυνο θανάτου από καρδιακή νόσο. Ο λιναρόσπορος έχει πολλά οφέλη για την υγεία της καρδιάς.

Ο λιναρόσπορος έχει ισχυρή αντικαρκινική δράση. Ο λιναρόσπορος είναι πλούσιος σε λιγνάνες, οι οποίες είναι φυτικές ενώσεις που έχουν μελετηθεί για τις ισχυρές τους ιδιότητες κατά του καρκίνου. Είναι ενδιαφέρον ότι αυτός ο σπόρος διαθέτει 75-800 φορές περισσότερες λιγνάνες από άλλες φυτικές τροφές. Η πρόσληψη λιναρόσπορου μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού, ιδιαίτερα στις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες. Ο λιναρόσπορος προστατεύει από τον καρκίνο του παχέος εντέρου, τον καρκίνο του δέρματος, τον καρκίνο του αίματος και τον καρκίνο του πνεύμονα.

Ο λιναρόσπορος είναι πλούσιος σε φυτικές ίνες. Μόλις 1 κουταλιά της σούπας (7 γραμμάρια) αλεσμένου λιναρόσπορου περιέχει 2 γραμμάρια φυτικών ινών, που είναι περίπου το 5% και το 8% της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης για άνδρες και γυναίκες, αντίστοιχα. Επιπλέον, ο λιναρόσπορος περιέχει δύο τύπους φυτικών ινών – διαλυτές και αδιάλυτες – οι οποίες ζυμώνονται από τα βακτήρια στο έντερο και υποστηρίζουν και βελτιώνουν την υγεία του εντέρου. Ενώ οι διαλυτές φυτικές ίνες απορροφούν νερό στο έντερο και επιβραδύνουν την πέψη, κάτι που μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και στη μείωση της χοληστερόλης, οι αδιάλυτες φυτικές ίνες προσθέτουν όγκο στα κόπρανα και ανακουφίζουν από τη δυσκοιλιότητα και προάγουν την κινητικότητα του εντέρου.

Ο λιναρόσπορος μπορεί να μειώσει τα επίπεδα χοληστερόλης. Όσοι έχουν περιφερική αρτηριακή νόσο, πρέπει να καταναλώνουν 4 κουταλιές της σούπας (30 γραμμάρια) αλεσμένου λιναρόσπορου την ημέρα για να μειώνουν τα επίπεδα της LDL (κακής) χοληστερόλης κατά 15% και να μειώσουν και το δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ), και την ολική χοληστερόλης, αλλά και την αρτηριακή πίεση. Αυτά τα αποτελέσματα οφείλονται στις φυτικές ίνες του λιναρόσπορου, οι οποίες συνδέονται με τα χολικά άλατα πριν απεκκριθούν από το σώμα. Για την αναπλήρωση αυτών των χολικών αλάτων, η χοληστερόλη έλκεται από το αίμα σας στο συκώτι, με αποτέλεσμα τα χαμηλότερα επίπεδά της. Η υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες του λιναρόσπορου μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης και στη βελτίωση της υγείας της καρδιά.

Ο λιναρόσπορος μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση. Ο λιναρόσπορος είναι γνωστός για την ικανότητά του να μειώνει τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης. Η σκόνη λιναρόσπορου, μπορεί να μειώσει σημαντικά τα επίπεδα τόσο της συστολικής όσο και της διαστολικής αρτηριακής πίεσης. Η λήψη 4 κουταλιών της σούπας (30 γραμμάρια) λιναρόσπορου την ημέρα μειώνει την αρτηριακή πίεση σε άτομα με υψηλά επίπεδα. Η λήψη λιναρόσπορου καθημερινά για περισσότερους από 3 μήνες μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης κατά 2 mmHg και να μειώσουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού και στεφανιαίας νόσου κατά 14% και 6%, αντίστοιχα.

Ο λιναρόσπορος μπορεί να σταθεροποιήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Ο λιναρόσπορος μπορεί να μειώσει το σάκχαρο στο αίμα και να αποτρέψει την αντίσταση στην ινσουλίνη, μια κατάσταση απορυθμίζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Αυτό το αποτέλεσμα μείωσης του σακχάρου στο αίμα οφείλεται στην περιεκτικότητα αυτού του σπόρου σε διαλυτές ίνες. Η έρευνα δείχνει ότι οι διαλυτές φυτικές ίνες επιβραδύνουν την απορρόφηση του σακχάρου στο αίμα. Ως εκ τούτου, ο λιναρόσπορος μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμος εάν έχετε διαβήτη τύπου 2. Λάβετε υπόψη ότι τα οφέλη του λιναρόσπορου για τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα ισχύουν, κυρίως, για ολόκληρο το λιναρόσπορο και όχι για το έλαιο, γιατί αυτό δεν έχει φυτικές ίνες.

Ο λιναρόσπορος μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε το βάρος σας. Τα smoothies που περιέχουν 2,5 γραμμάρια διαλυτών φυτικών ινών μειώνουν την πείνα και την όρεξη. Οι διαλυτές φυτικές ίνες επιβραδύνουν την πέψη και αυξάνουν τα αισθήματα πληρότητας, κάτι που μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο εάν προσπαθείτε να χάσετε βάρος. Τα συμπληρώματα διατροφής με λιναρόσπορο μειώνουν το σωματικό βάρος, τον ΔΜΣ και το λίπος στην κοιλιά.

Τόσο ο λιναρόσπορος όσο και το λινέλαιο είναι εύκολα στη χρήση και μπορούν να προστεθούν σε μια ποικιλία συνταγών.

Ακολουθούν μερικοί απλοί τρόποι για να αυξήσετε την πρόσληψη λιναρόσπορου:

Προσθέστε σκόνη λιναρόσπορου στο νερό ή προσθέστε το στα smoothies.

Ρίξτε λάδι λιναρόσπορου σε φρέσκες σαλάτες ως ντρέσινγκ.

Πασπαλίστε αλεσμένο λιναρόσπορο πάνω από ζεστά ή κρύα δημητριακά για επιπλέον φυτικές ίνες και γεύση.

Ανακατέψτε το λιναρόσπορο σε ελληνικό γιαούρτι.

Δώστε στα αρτοσκευάσματα μια υγιεινή πινελιά προσθέτοντας λιναρόσπορο σε μπισκότα, μάφινς ή ψωμιά.

Συνδυάστε το λιναρόσπορο με λίγο νερό για ένα απλό υποκατάστατο αυγού, για τα vegan γλυκά.

Ενσωματώστε λιναρόσπορο σε μπιφτέκια κρέατος ή λαχανικών.

Ο λιναρόσπορος προστίθεται στο γιαούρτι, τις σαλάτες, τα smoothies, τα αρτοσκευάσματα και πολλά άλλα τρόφιμα.

Τα καλύτερα βιολογικά προϊόντα

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα κατάλληλα βιολογικά προϊόντα

Διαβάστε, επίσης,

Ελαιώδεις φυτικές τροφές

Πώς να αυξήσετε την προγεστερόνη σας φυσικά

Smoothie με κέιλ και πιπέρι

Λινάρι

Print Friendly, PDF & Email
Προηγούμενο άρθροΑλεύρι βρόμης ολικής αλέσεως
Επόμενο άρθροΤυρί Cabrales
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Αιμορραγία από το αυτί

Αιμορραγία από το αυτί. Εάν το αυτί σας αρχίσει να αιμορραγεί, μπορεί να είναι ανησυχητικό. Εάν το αυτί σας αιμορραγεί, η αιμορραγία αυτή μπορεί να...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ