Τετάρτη, 25 Μαΐου, 2022
ΑρχικήΚλασική ΙατρικήΠροβλήματα ύπνου στα μωρά

Προβλήματα ύπνου στα μωρά

Αντιμετωπίστε με τον καλύτερο τρόπο τα προβλήματα ύπνου στα μωρά

Τα προβλήματα ύπνου στα μωρά είναι ένα φαινόμενο που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι νέοι γονείς. Τα νεογέννητα μωρά χρειάζονται σίτιση και άλλαγμα πάνας σε τακτά χρονικά διαστήματα, 24 ώρες την ημέρα. Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι νέοι γονείς είναι να αντιμετωπίσουν τον ανήσυχο ύπνο του μωρού τους.

Περίπου το ένα τρίτο των μωρών βιώνουν διαταραγμένο τρόπο ύπνου, αλλά είναι πρόβλημα μόνο εάν αισθάνεστε ότι η οικογένεια δε μπορεί να αντιμετωπίσει τη διαταραχή. Ορισμένες οικογένειες δε θεωρούν ότι η διαταραχή του ύπνου αποτελεί πρόβλημα.

Εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα ύπνου με το μωρό σας, μπορείτε να:

  • Μάθετε για τα στάδια ανάπτυξης που περνά το μωρό σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε και να έχετε λογικές προσδοκίες από το μωρό σας.
  • Προσπαθήστε να αναγνωρίσετε τυχόν μοτίβα στη συμπεριφορά του μωρού σας στον ύπνο.
  • Αποφύγετε να αφήσετε το μωρό σας να κουραστεί υπερβολικά.
  • Αφιερώστε χρόνο με το μωρό σας πριν το βάλετε για ύπνο.
  • Βεβαιωθείτε ότι το μωρό σας έχει μια καθαρή, στεγνή πάνα, ότι έχει σιτιστεί και δεν είναι σε πολύ κρύο ή πολύ ζέστη.
  • Προσπαθήστε να βάλετε το μωρό σας στην κούνια του όσο είναι ακόμα ξύπνιο.
  • Όταν το μωρό σας ξυπνήσει μετά από λίγο, προσπαθήστε να παρατείνετε τον ύπνο.
  • Φροντίστε τον εαυτό σας και κοιμηθείτε όσο μπορείτε.
  • Μοιραστείτε το φορτίο, είναι σημαντικό για τους γονείς να υποστηρίζουν ο ένας τον άλλον.
    Εάν ανησυχείτε, λάβετε συμβουλές ή βοήθεια έγκαιρα. Η στέρηση ύπνου μπορεί να προκαλέσει άγχος και συγκρούσεις σε εξαντλημένους γονείς και οικογένειες.

Προτάσεις ύπνου για μωρά έως 6 μηνών

  • Προσπαθήστε να κάνετε το μωρό σας να κοιμάται τις ίδιες ώρες κάθε μέρα.
  • Αποφασίστε μια νυχτερινή ρουτίνα για το μωρό σας και προσπαθήστε να την τηρήσετε.
  • Χαλαρώστε το μωρό σας πριν τον ύπνο με μασάζ, μπάνιο, χαμηλό φως ή απαλή μουσική.
  • Τοποθετήστε σε εμφανές σημείο καθαρές πάνες, μαντηλάκια και μια αλλαγή βρεφικών ρούχων πριν πάτε για ύπνο, ώστε να μην χρειάζεται να τα ψάχνετε τη νύχτα.
  • Για ασφάλεια ύπνου, βάζετε πάντα το μωρό σας να κοιμάται ανάσκελα, με τα πόδια στο άκρο της κούνιας. Βεβαιωθείτε ότι το πρόσωπό του δεν είναι καλυμμένο, το στρώμα εφαρμόζει καλά στην κούνια και ότι η κούνια δεν έχει παιχνίδια.

Προτάσεις ύπνου για μωρά από 6 έως 12 μηνών

  • Συνεχίστε να ακολουθείτε μια τακτική νυχτερινή ρουτίνα.
  • Μόλις ξαπλώσετε το μωρό σας, φύγετε από το δωμάτιο.
  • Ένα πεινασμένο μωρό θα ξυπνά πιο συχνά, γι’ αυτό βεβαιωθείτε ότι το μωρό σας τρώει αρκετά κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Βοηθήστε να ηρεμήσετε και να χαλαρώσετε το μωρό σας πριν το βάλετε στο κρεβάτι για το βράδυ.

  • Κάντε του ένα ζεστό μπάνιο
  • Κάντε του μασάζ
  • Βάλτε του απαλή μουσική
  • Μερικά μωρά ηλικίας κάτω των τεσσάρων μηνών νιώθουν πιο ασφαλή και άνετα αν τα τυλίγετε απαλά σε ένα ελαφρύ βαμβακερό περιτύλιγμα.
  • Χαϊδέψτε το μωρό σας. Το να χτυπάτε απαλά το μωρό σας στην πλάτη ενώ είναι στην κούνια του μπορεί να το ηρεμήσει. Χτυπήστε το αρκετά για να ηρεμήσει και μέχρι να κοιμηθεί.
  • Μία πιπίλα μπορεί να είναι η λύση. Τα περισσότερα μωρά ανακουφίζονται από το πιπίλισμα.

Ελέγξτε για ενοχλήματα κατά τον ύπνο

Να ελέγχετε πάντα για αποσπάσεις της προσοχής κατά τη διάρκεια του ύπνου, όπως:

  • Μια βρεγμένη ή βρώμικη πάνα
  • Πείνα
  • Δίψα, ιδιαίτερα σε ζεστό καιρό
  • Υπερθέρμανση, ιδιαίτερα το χειμώνα, όταν οι γονείς είναι πιο πιθανό να προσθέτουν επιπλέον κουβέρτες στην κούνιαα
  • Αν είναι πολύ κρύος ο χώρος που κοιμάται
  • Αν υπάρχουν θόρυβοι, έντονα φώτα ή δυνατή τηλεόραση
  • Αν υπάρχει πόνος, όπως πόνος στο αυτί ή από την οδοντοφυΐα.
  • Αν υπάρχουν σημάδια κούρασης στο μωρό σας

Προσέξτε για σημεία ότι το μωρό σας είναι κουρασμένο και θέλει να πάει για ύπνο. Αυτά είναι:

  • Ελάχιστες κινήσεις και μικρή δραστηριότητα
  • Γκριμάτσες
  • Συνοφρύωση
  • Γκρίνια
  • Πιπίλισμα
  • Σφιγμένες γροθιές
  • Σπασμωδικές κινήσεις
  • Κλάμα
  • Χασμουρητό
  • Επίμονο κοίταγμα
  • Άκαμπτα άκρα

Όταν βλέπετε μερικά από αυτά τα σημεία, είναι ώρα για το μωρό σας να πάει για ύπνο. Το να βάλετε το μωρό σας στο κρεβάτι πριν κουραστεί υπερβολικά μπορεί να το βοηθήσει να κοιμηθεί πιο εύκολα.

Νυχτερινές τροφές για μικρά μωρά

Τα μικρά μωρά έχουν μικροσκοπικό στομάχι και πρέπει να τρέφονται συχνά, ακόμη και κατά τη διάρκεια της νύχτας. Δυστυχώς, μερικά μωρά παραμένουν στεναχωρημένα μετά το τάισμα και συνεχίζουν να κλαίνε. Στόχος να ταΐσετε το μωρό σας και να το βάλετε ξανά για ύπνο όσο το δυνατόν γρηγορότερα, ώστε να μπορείτε να επιστρέψετε στο κρεβάτι, χωρίς να έχει προβλήματα ύπνου.

Οι προτάσεις περιλαμβάνουν:

  • Τοποθετήστε όλα όσα θα χρειαστείτε πριν πάτε για ύπνο, όπως μια φρέσκια πάνα και μαντηλάκια.
  • Μην αφήνετε το μωρό σας να κλαίει
  • Κρατήστε τα φώτα χαμηλά και μιλήστε του ψιθυριστά
  • Μην παίζετε με το μωρό σας και περιορίστε τη δραστηριότητα στο ελάχιστο
  • Επιστρέψτε το μωρό σας στο κρεβάτι μετά το τάισμα

Προτάσεις ύπνου για νήπια και παιδιά προσχολικής ηλικίας

Μπορείτε να τακτοποιήσετε το νήπιο ή το παιδί προσχολικής ηλικίας με τους εξής τρόπους:

  • Κρατήστε το κρεβάτι μόνο για ύπνο, όχι για παιχνίδι ή χαλάρωση.
  • Μην τιμωρείτε τα παιδιά στέλνοντάς τα στο δωμάτιό τους, διαφορετικά θα αισθανθούν άσχημα που θα πάνε για ύπνο το βράδυ.
  • Κόψτε ή περιορίστε τον ύπνο μετά από τα μέσα του απογεύματος.
  • Εάν το σκοτάδι κάνει το παιδί σας ανήσυχο, ένα νυχτερινό φωτάκι μπορεί να βοηθήσει.
  • Περιστασιακά, αναθεωρήστε τις νυχτερινές ρουτίνες πριν τον ύπνο για να βεβαιωθείτε ότι συμβαδίζετε με την ωριμότητα του παιδιού σας.

Νυχτερινό κλάμα σε νήπια και παιδιά προσχολικής ηλικίας

Εάν το παιδί σας ξυπνά τη νύχτα, ορισμένοι ειδικοί παιδικής φροντίδας συνιστούν:

  • Όταν το παιδί σας κλαίει, περιμένετε λίγα λεπτά πριν μπειτε στο δωμάτιο για να δώσετε στο παιδί την ευκαιρία να τακτοποιηθεί.
  • Καθησυχάστε το παιδί, προσπαθώντας να μην το πάρετε αγκαλιά και να βγείτε γρήγορα από το δωμάτιο.
  • Εάν το παιδί σας συνεχίσει να κλαίει ή αρχίσει να κλαίει ξανά, περιμένετε για ένα μικρό χρονικό διάστημα πριν ΓΥΡΊΣΕΤΕ ξανά.

Εάν το παιδί σας παραμένει στενοχωρημένο, συνεχίστε να το καθησυχάζετε και να το ηρεμείτε όπως απαιτείται. Ίσως χρειαστεί να το σηκώσετε και να του δώσετε μια αγκαλιά για να το καθησυχάσετε πριν το βάλετε ξανά στο κρεβάτι του.

Στις προσπάθειές σας να κοιμίσετε το μωρό σας, μπορεί να προσπαθήσετε να ταΐσετε το μωρό σας για το πάρει ο ύπνος.

Μερικά μωρά μπορούν να βασιστούν σε συγκεκριμένες στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι γονείς και να μάθουν ότι αυτό είναι μέρος του ύπνου.

Μπορεί να αντισταθούν σε οποιαδήποτε αλλαγή στη ρουτίνα τους. Αποφασίστε μια νέα και διαχειρίσιμη ρουτίνα πριν τον ύπνο για το μωρό σας και μείνετε σε αυτήν. Το μωρό σας θα προσαρμοστεί με τον καιρό. Εάν το μωρό σας έχει δυσκολίες στον ύπνο, μπορεί να είναι χρήσιμο να εξετάσετε τα γενικά πρότυπα συμπεριφοράς του.

Μπορεί ο τρόπος ύπνου, του ταΐσματος και του παιχνιδιού κατά τη διάρκεια της ημέρας να συμβάλλει στη συμπεριφορά τη νύχτα. Για παράδειγμα, την ημέρα, ταΐστε και παίξτε με το μωρό σας όταν ξυπνήσει. Έπειτα, όταν δείχνει σημάδια κούρασης, βάλτε το για ύπνο.

Οι αλλαγές στον ύπνο μπορεί να είναι μια πρόκληση για εσάς και το μωρό σας

Εάν αποφασίσετε να αλλάξετε τακτική και να βοηθήσετε το μωρό σας να μάθει να κοιμάται μόνο του, το μωρό σας μπορεί να κλάψει για να εκφράσει δυσφορία με την αλλαγή. Η αλλαγή στη ρουτίνα μπορεί να προκαλέσει αντίσταση στα μωρά.

Κάντε υπομονή. Εάν η νέα σας προσπάθεια δε φαίνεται να λειτουργεί, μην χάσετε την ελπίδα σας και επιστρέψτε στις παλιές σας μεθόδους.

Ελέγξτε ότι είστε σίγουροι για αυτό που κάνετε, επιμείνετε και θυμηθείτε ότι το μωρό σας σύντομα θα εξοικειωθεί με τη νέα ρουτίνα.

Ζητήστε επαγγελματική συμβουλή και επιβεβαίωση εάν είναι απαραίτητο.

Στέρηση ύπνου και διαχείριση των συναισθημάτων σας

Όταν είστε εξαντλημένοι, ένα μωρό που κλαίει επίμονα μπορεί να σας προκαλέσει απογοήτευση και θυμό. Αν ποτέ νιώσετε ότι σας κυριεύουν έντονα συναισθήματα, βάλτε το μωρό σε ένα ασφαλές μέρος, όπως η κούνια του και φύγετε αμέσως από το δωμάτιο.

Πρέπει να δώσετε στον εαυτό σας την ευκαιρία να ηρεμήσει για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα ύπνου, που έχει το μωρό σας.

  • Κάντε του ένα μπάνιο.
  • Βάλτε του μουσική.
  • Φτιάξτε στον εαυτό σας ένα ζεστό ρόφημα.
  • Καλέστε ένα φίλο.
  • Εάν κάποιος άλλος μπορεί να μείνει στο σπίτι με το μωρό σας, πηγαίνετε μια βόλτα.
  • Εξασκηθείτε στις βαθιές αναπνοές και κάντε προσπάθεια να ηρεμήσετε.
  • Υπενθυμίστε στον εαυτό σας ότι το μωρό σας δεν κλαίει εσκεμμένα για να σας ενοχλήσει, το κλάμα είναι το μόνο μέσο επικοινωνίας τους.
  • Ζητήστε επαγγελματική συμβουλή για το πώς να λύσετε τα προβλήματα ύπνου του μωρού σας.

Οι γονείς που έχουν ανήσυχα βρέφη μπορούν να βρουν παρηγοριά, στο ότι δεν είναι μόνοι, καθώς τα προβλήματα ύπνου στα μωρά είναι ένα συχνό φαινόμενο.

Επιπλέον, μπορούν να βρουν καθοδήγηση από ειδικούς, που θα τους βοηθήσουν να ξεπεράσουν τις νυχτερινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν.

Διαβάστε, επίσης,

Παιδική και εφηβική παχυσαρκία

Η διαμάχη για τον θηλασμό

Μήπως το παιδί σας πιπιλάει τον αντίχειρα;

Πώς να κάνετε μανικιούρ και πεντικιούρ στα μωρά

Διάγνωση ασθενειών από το μητρικό γάλα

Πόσο πρέπει να τρώνε τα μωρά

Κολικοί νεογέννητων

Τα μωρά με κολικούς εμφανίζουν ημικρανίες

Μασάζ για μωρά

Νινίδα

Αγιουρβέδα μασάζ για μωρά

Οδοντοφυΐα

www.emedi.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κήλη Μεσοσπονδυλίου Δίσκου

Η κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου είναι μία από τις πιο συχνές παθολογίες της σπονδυλικής στήλης Η Κήλη Μεσοσπονδυλίου Δίσκου ή αλλιώς δισκοκήλη αναφέρεται σε ένα πρόβλημα...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ