Τετάρτη, 29 Ιουνίου, 2022

Πιταχάγια

Print Friendly, PDF & Email

Πιταχάγια, είναι ένα τροπικό και δροσιστικό φρούτο εξοπλισμένο με πολλές ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία.

Φρούτο πιταχάγια ή πιτάγια ή Pitaya ή αλλιώς Dragon fruit ή φρούτο του δράκου είναι το λαμπερό ροζ φρούτο με το φολιδωτό εξωτερικό του δέρμα που φαίνεται αναμφίβολα εξωτικό, και μάλλον αυτός είναι ο λόγος που φέρει αυτή την ονομασία. Ανήκει στην οικογένεια των κάκτων, η πιταχάγια και είναι ένα τροπικό φρούτο που είναι έντονο κόκκινο εξωτερικά με πράσινα αγκαθωτά φύλλα και η σάρκα του έχει μια ενδιαφέρουσα υφή, με μαύρους σπόρους. Είναι γλυκό φρούτο και εξαιρετικά δροσιστικό.

Πολλοί ξέρουν να αναγνωρίσουν το φρούτο, αλλά λίγοι γνωρίζουν ότι στην πραγματικότητα αναπτύσσεται σε έναν αναρριχητικό κάκτο που ονομάζεται hylocereus ή Υλοκέρεος. Αυτός ο κάκτος έχει μεγάλα, λευκά λουλούδια που ανοίγουν μόνο τη νύχτα, γνωστά ως «Φεγγαρολούλουδα».

Ο καλύτερος τρόπος για να απολαύσετε τα φρούτα πιταχάγια είναι να τα τρώτε, όπως είναι και φρέσκα. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να ξεφλουδίσετε την εξωτερική σάρκα και στη συνέχεια να κόψετε την εσωτερική σάρκα. Φάτε το σκέτο ή βάλτε του λίγο μέλι και απολαύστε το ως γρήγορο σνακ.

Χρησιμοποιείται, επίσης, συνήθως, για κοκτέιλ και άλλα ποτά, καθώς τείνει να συνδυάζεται καλά με άλλες γεύσεις. Το φρούτο πιταχάγια έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία. Επιπλέον, έχει λίγες θερμίδες, μηδενική χοληστερόλη και γεμάτο αντιοξειδωτικά. Διατίθεται, συχνά, στην ινδική αγορά.

Το φρούτο πιταχάγια έχει πολλά οφέλη για την υγεία:

  • Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, όπως φλαβονοειδή, φαινολικό οξύ, βητακυανίνη
  • Δεν έχει λιπαρά
  • Έχει πολλές φυτικές ίνες
  • Βοηθά στην πέψη
  • Περιέχει πρεβιοτικά που τροφοδοτούν τα υγιή προβιοτικά στο έντερο
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα
  • Βοηθά στη σταθεροποίηση του σακχάρου στο αίμα
  • Είναι εξαιρετικό για το δέρμα
  • Μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα σιδήρου
  • Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο
  • Πλούσιο σε φυτοθρεπτικά συστατικά που βοηθούν στην πρόληψη ασθενειών και διατηρούν την ομοιόσταση

Διατροφικές πληροφορίες για 100 γραμμάρια πιταχάγια (αποξηραμένο φρούτο)

Θερμίδες – 260 kcal

Λίπος – 0 g

Πρωτεΐνη – 3,57 g

Υδατάνθρακες – 82,14 g

Σάκχαρα – 82,14 g

Φυτικές ίνες – 1,8 g

Βιταμίνη C – 9,2 mg

Ασβέστιο – 107 mg

Νάτριο – 39 mg

Επίσης, σε 170 gr φρέσκο φρούτο περιέχονται

Θερμίδες: 102
Λίπος: 0 γραμμάρια
Πρωτεΐνη: 2 γραμμάρια
Υδατάνθρακες: 22 γραμμάρια
Φυτικές ίνες: 5 γραμμάρια
Σάκχαρα: 13 γραμμάρια

Βιταμίνη Α: 100 διεθνείς μονάδες (IU)
Βιταμίνη C: 4 mg
Ασβέστιο: 31 mg
Σίδηρος: 0,1 mg
Μαγνήσιο: 68 mg

Τα οφέλη στην υγεία από το φρούτο πιταχάγια

Φτιάχνει τη διάθεση και προστατεύει την καρδιά

Το φρούτο πιταχάγια έχει βεταλαΐνες που βοηθούν στη μείωση της κακής και την αύξηση της καλής χοληστερόλης. Έχει πολλά μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που βοηθούν στη διατήρηση της υγείας της καρδιάς. Έχει, επίσης, πολλά φλαβονοειδή, τα οποία είναι αντιοξειδωτικές χρωστικές ουσίες που κάνουν καλό στην καρδιά. Οι μικροί μαύροι σπόροι είναι πλούσιοι σε ωμέγα 3 και ωμέγα 9 λιπαρά οξέα που είναι ευεργετικά για την καρδιά. Επειδή, τα φρούτα πιταχάγια είναι φορτωμένα με φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά, συμβάλλουν στο να διατηρούν την καρδιά υγιή. Καταπολεμούν τη δημιουργία αθηρωματικών πλακών στις αρτηρίες και βοηθούν στην κυκλοφορία του αίματος στο σώμα.

Είναι φρούτο πλούσιο σε φυτικές ίνες

Η πιταχάγια βοηθάει στην αποτοξίνωση του πεπτικού συστήματος. Το φρούτο πιταχάγια έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και βοηθά στον καθαρισμό, στην πέψη και στη δυσκοιλιότητα. Η αύξηση της κατανάλωσης τροφίμων πλούσιων σε φυτικές ίνες μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο τόσο της καρδιαγγειακής όσο και της στεφανιαίας νόσου. Το φρούτο πιταχάγια είναι μια καλή πηγή διαιτητικών ινών, επομένως, δεν είναι μόνο εξαιρετικό φρούτο για την καρδιά, αλλά βοηθά, επίσης, στη διατήρηση φυσιολογικής της αρτηριακής πίεσης και του βάρους. Στην πραγματικότητα, ο τύπος των φυτικών ινών που διαθέτει μπορεί, ακόμη και να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου ορισμένων μορφών καρκίνου, καρδιακών παθήσεων, στη διαχείριση του διαβήτη τύπου 2 και της παχυσαρκίας. Έχει, επίσης, πρεβιοτικά που λειτουργούν σα λίπασμα για τα καλά βακτήρια στο έντερο.

Είναι κατάλληλο για την υγεία του δέρματος

Η βιταμίνη C στο φρούτο πιταχάγια βοηθάει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και προάγει, επίσης, την παραγωγή κολλαγόνου που βοηθά το δέρμα να δείχνει και να είναι ελαστικό και νεανικό. Το εξωτικό φρούτο χρησιμοποιείται, συνήθως, σε φυσικές θεραπείες για την ομορφιά λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε αντιοξειδωτικά, καθώς και σε συμπληρώματα διατροφής. Η παρασκευή μιας πάστας από τη σάρκα του και η τακτική εφαρμογή της στο πρόσωπο μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση της διαδικασίας γήρανσης και σας κάνει να φαίνεστε νεότεροι. Η πάστα χρησιμοποιείται, επίσης, για τη θεραπεία της ακμής και των ηλιακών εγκαυμάτων.

Βοηθά στην υγεία των αρθρώσεων

Το φρούτο πιταχάγια είναι «αντιφλεγμονώδες φρούτο», καθώς βοηθά στην καταπολέμηση της αρθρίτιδας και υπάρχει, επίσης, πολύ μαγνήσιο, το οποίο είναι απαραίτητο για τη διατήρηση γερών και υγιών οστών.

Είναι πλούσιο σε σίδηρο

O σίδηρος είναι απαραίτητος για τη μεταφορά οξυγόνου σε όλα τα μέρη του σώματος και για τη διάσπαση της τροφής σε ενέργεια. Ο σίδηρος είναι απαραίτητος για το μεταβολισμό και την ανάπτυξη. Το φρούτο πιταχάγια έχει πολύ σίδηρο και το πρόσθετο πλεονέκτημα είναι η υψηλή ποσότητα βιταμίνης C στα φρούτα που βοηθά, επίσης, στην ενίσχυση της απορρόφησης σιδήρου.

Σταθεροποιεί το σάκχαρο στο αίμα

Το φρούτο πιταχάγια μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και ακόμη και στην καταπολέμηση του διαβήτη. Οι φυτικές ίνες των φρούτων μπορούν να βοηθήσουν στη ρύθμιση του διαβήτη και στην αποφυγή αύξησης του σακχάρου στο αίμα.

Έχει αντικαρκινικές ιδιότητες

Το Φρούτο πιταχάγια έχει αντιοξειδωτικά που ονομάζονται Hydroxycinnamic acids (hydroxycinnamates) ή Υδροξυκινναμικά οξέα που βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου. Έχει, επίσης, λυκοπένιο, που, συνήθως, βρίσκεται στις ντομάτες, το οποίο είναι ευεργετικό για την προστασία του οργανισμού από χημικές και φυσικές τοξίνες. Το ότι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά σημαίνει ότι το φρούτο πιταχάγια είναι εξαιρετικό για την πρόληψη της βλάβης των κυττάρων και της φλεγμονής.

Δεν έχει χοληστερόλη

Τα φρούτα πιταχάγια είναι χοληστερόλη, καθώς και κορεσμένα και τρανς λιπαρά οξέα. Η τακτική κατανάλωση αυτών των φρούτων είναι αναζωογονητική και να σας βοηθάει να διατηρήσετε μια υγιή καρδιά. Όσοι θέλουν να χάσουν βάρος, πρέπει να το συμπεριλάβουν στη διατροφή τους. Επιπλέον, οι σπόροι που υπάρχουν στα φρούτα είναι γεμάτοι με ωμέγα 3 λιπαρά οξέα που είναι απαραίτητα για την υγεία.

Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά

Τα φρούτα πιταχάγια είναι γεμάτα με φυτοθρεπτικά συστατικά που μπορούν να σας προσφέρουν πολλά αντιοξειδωτικά. Τα αντιοξειδωτικά βοηθούν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών που μπορούν να βλάψουν τα κύτταρά σας και ακόμη και προκαλέσουν καρκίνο. Μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά, ακόμη, διατηρεί την καρδιά υγιή και το δέρμα νεανικό.

Περιέχει πολύ κάλιο

Το φρούτο πιταχάγια είναι γεμάτο με απαραίτητα μέταλλα, ιδιαίτερα κάλιο και ασβέστιο, τα οποία βοηθούν στη διατήρηση της δομής των οστών. Η τακτική κατανάλωση καλίου είναι εξαιρετικά ζωτικής σημασίας για τις κυτταρικές, και νευρολογικές λειτουργίες του σώματος. Το κάλιο παίζει βασικό ρόλο στη διατήρηση της περιεκτικότητας σε νερό, του pH ή της ισορροπίας των οξέων στο σώμα. Εάν είστε διαβητικός, μια διατροφή πλούσια σε κάλιο μπορεί να σας βοηθήσει να προστατεύσετε την καρδιά και τα νεφρά σας.

Περιέχει πολύ βιταμίνη C

Δεδομένου ότι το φρούτο πιταχάγια είναι μια καλή πηγή βιταμίνης C, βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό, και στην παραγωγή κολλαγόνου που κάνει τα δόντια μας πιο υγιή και προάγει ένα υγιές και λαμπερό δέρμα.

Συνταγή για smoothie με φρούτο πιταχάγια

Ένα νόστιμο κρεμώδες smoothie φτιαγμένο από γιαούρτι, πιταχάγια και βερίκοκα.

ΥΛΙΚΑ

1 βιολογικό φρούτο πιταχάγια

2 φρέσκα βιολογικά βερίκοκα

2 κουταλιές της σούπας βιολογικό στραγγιστό γιαούρτι

1/2 φλιτζάνι βιολογικό γάλα

3 κουταλιές της σούπας δημητριακά καλαμποκιού

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

  1. Ξεφλουδίστε και κόψτε το φρούτο πιταχάγια σε κομμάτια.
  2. Ξεφλουδίστε και κόψτε τα βερίκοκα και βάλτε τα στο μπλέντερ μαζί με το φρούτο πιταχάγια.
  3. Βάλτε το γιαούρτι και το γάλα και φτιάξτε ένα μείγμα.
  4. Προσθέστε λίγο παγάκια για να κρυώσει γρήγορα.
  5. Προσθέστε τις νιφάδες καλαμποκιού.
  6. Ανακατέψτε καλά μέχρι να γίνει λαχταριστό, λείο και μεταξένιο.
  7. Σερβίρετε σε ποτήρι γαρνιρισμένο με δημητριακά.

Τα καλύτερα βιολογικά προϊόντα

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα κατάλληλα βιολογικά προϊόντα

Διαβάστε, επίσης,

Αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί

Φρούτα για πρωινό

Φρούτα με κουκούτσια

Η θρεπτική αξία των εσπεριδοειδών φρούτων

Χρήσιμες πληροφορίες για τη ρεσβερατρόλη

Αν έχετε καρδιοαγγειακό κίνδυνο τα τρώτε καθημερινά μούρα

Χρήσιμες πληροφορίες για τα αντιοξειδωτικά

Μούρα που θεραπεύουν γρήγορα τον καρκίνο

Τα καλύτερα τρόφιμα κατά του καρκίνου

Αντιφλεγμονώδης διατροφή

Παγωμένη κρέμα βατόμουρων

Τα αποξηραμένα φρούτα είναι υγιεινά;

Χρήσιμες πληροφορίες για τις υπερτροφές

Χρήσιμες ιατρικές συνταγές με μουρνιά

Χρωματιστά γεύματα

Οι καλύτερες αντιοξειδωτικές τροφές

Οι καλύτερες τροφές αποτοξίνωσης

Είναι κατάλληλες οι κετόνες βατόμουρων για το αδυνάτισμα;

Οι πιο δυνατοί συνδυασμοί τροφίμων

Σμέουρα

Πώς πρέπει να τρώγονται τα φρούτα

Τροφές φάρμακα

Οι καλύτερες τροφές για να ρίξετε την κακή χοληστερίνη

Βατόμουρα

Χρήσιμες ιατρικές συνταγές με μύρτιλλα

www.emedi.gr

Προηγούμενο άρθροΟμελέτα με τορτίγια
Επόμενο άρθροΠαροδική σφαιρική αμνησία
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα

Σπιτικές κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα Νόστιμες κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα ΜΠΑΚΑΛΙΑΡΟΣ: Ο μπακαλιάρος είναι ένα τρόφιμο πλούσιο σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, βιταμίνες (Α, D, K,...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ