Σάββατο, 2 Ιουλίου, 2022
ΑρχικήΔιατροφήΡολάκια μελιτζάνας με σπανάκι

Ρολάκια μελιτζάνας με σπανάκι

Print Friendly, PDF & Email

Πεντανόστιμα ρολάκια μελιτζάνας με σπανάκι

Σπιτικά ρολάκια μελιτζάνας με σπανάκι και ρικότα

ΜΕΛΙΤΖΑΝΕΣ: Η μελιτζάνα είναι πλούσια σε ασβέστιο, κάλιο, σίδηρο, νάτριο, βιταμίνη Α, αρκετές βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως, θειαμίνη και νιασίνη και φυτικές ίνες, που την καθιστούν μια πολύ υγιεινή τροφή. Εκτός από τα παραπάνω, η μελιτζάνα περιέχει και θρεπτικά συστατικά που ανήκουν στην οικογένεια των φαινολών, όπως, χλωρογενικό οξύ, το οποίο θεωρείται ότι έχει αντιμικροβιακή και αντιιική δράση και ρίχνει την «κακή» χοληστερίνη (LDL).

ΣΠΑΝΑΚΙ: Θεωρείται μία από τις πιο υγιεινές τροφές, καθώς, περιέχει πολλές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, ενώ, παράλληλα έχει λίγες θερμίδες, τρώγεται δε τόσο μαγειρεμένο, όσο και ωμό. Βοηθάει στη διατήρηση της υγείας του δέρματος, των μαλλιών και των οστών, ενώ βελτιώνει τη διαδικασία της πέψης και τον έλεγχο της γλυκόζης στο αίμα στους διαβητικούς και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών ασθενειών.

ΣΚΟΡΔΟ:  Το σκόρδο αποτελεί για τη λαϊκή ιατρική ένα πολυδύναμο φάρμακο με μεγάλη αξία. Περιέχει αιθέριο έλαιο αποτελούμενο από αλλιίνη, αλλινάση, αλλικίνη, αχοένιο, σκορδινίνες, το αντιοξειδωτικό σελήνιο, ιώδιο, ασβέστιο, μαγγάνιο, σίδηρο, φώσφορο, θειάφι και βιταμίνες Α, Β, Β1, Β2, Β3, Β6, C, και Ε. Περιέχει, επίσης, πτητικό έλαιο, γλίσχρασμα, γλυκοκινίνες και γερμάνιο, καθώς και άλλα χρήσιμα για τον οργανισμό στοιχεία, όπως λευκωματούχες ουσίες, λιπαρές, αμυλώδες και κυτταρίνη.

ΤΥΡΙΑ: Τα τυριά αποτελούν άριστη πηγή ασβεστίου, γιατί είναι εύκολα αφομοιώσιμο από τον ανθρώπινο οργανισμό. Η περιεκτικότητα των τυριών σε ασβέστιο ποικίλει ανάλογα με την υγρασία που περιέχουν και τον τρόπο παρασκευής τους. Κατά την τυροκόμηση του γάλακτος τα συστατικά που πηγαίνουν στο τυρί είναι μέρος από το νερό και σχεδόν όλο το λίπος και η καζεΐνη του. Τα υπόλοιπα (υδατοδιαλυτά) απομακρύνονται με το τυρόγαλα. Όμως στο δίκτυο της καζεϊνης εγκλωβίζονται κι άλλα συστατικά. Έτσι στο τυρί παραμένουν οι λιποδιαλυτές βιταμίνες Α και D, το περισσότερο μέρος του ασβεστίου και αρκετή ποσότητα από τη βιταμίνη Β2.

Ρολάκια μελιτζάνας με σπανάκι

ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ 5 ΑΤΟΜΑ

600 γραμμάρια μέτριες βιολογικές μελιτζάνες, κομμένες σε φέτες 10 κομματιών κατά μήκος

Ιωδιούχο ανεπεξέργαστο θαλασσινό αλάτι

Φρεσκοτριμμένο βιολογικό μαύρο πιπέρι

1-½ φλιτζάνι βιολογική σάλτσα μαρινάρα

1 μεγάλο βιολογικό αυγό

½ φλιτζάνι βιολογικό τυρί ρικότα

½ φλιτζάνι τυρί πεκορίνο, τριμμένο, και περισσότερο για το σερβίρισμα

230 γραμμάρια κατεψυγμένο βιολογικό σπανάκι, τσιγαρισμένο και στυμμένο καλά

1 σκελίδα βιολογικό σκόρδο, ψιλοκομμένη

1 φλιτζάνι βιολογική μοτσαρέλα, τριμμένη

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

  1. Κόβετε τις 2 άκρες από τις μελιτζάνες. Κόβετε τις μελιτζάνες κατά μήκος, σε φέτες πάχους 1 και 1/2 εκατοστό για να έχετε συνολικά 10 φέτες περίπου στο ίδιο μέγεθος. Είναι πιο εύκολο να το κάνετε αυτό με ένα μαντολίνο.
  2. Πασπαλίστε τη μελιτζάνα με αλάτι για να αφαιρέσετε την υπερβολική υγρασία και την πίκρα από τις μελιτζάνες. Αφήστε, στην άκρη για περίπου 10 με 15 λεπτά. Στεγνώστε με μια πετσέτα.
  3. Προθερμάνετε το φούρνο στους 200℃. Αλατοπιπερώνετε τη μελιτζάνα και απλώνετε σε δύο λαμαρίνες στρωμένο με λαδόκολλα.
  4. Καλύψτε σφιχτά με λαδοαλουμινόχαρτο και ψήστε για περίπου 8 έως 10 λεπτά έως ότου η μελιτζάνα είναι τρυφερή και εύπλαστη αλλά όχι πλήρως ψημένη.
  5. Απλώστε ¼ φλιτζάνι σάλτσα μαρινάρα στον πάτο ενός ταψιού 33 επί 23 εκατοστά.
  6. Σε ένα μεσαίο μπολ, χτυπήστε το αυγό και στη συνέχεια ανακατέψτε μαζί με τη ρικότα, το πεκορίνο, το σπανάκι, το σκόρδο, ¼ κουταλάκι του γλυκού αλάτι και ⅛ κουταλάκι του γλυκού πιπέρι.
  7. Στεγνώστε τη μελιτζάνα με χαρτί κουζίνας. Μοιράζετε ομοιόμορφα το μείγμα ρικότας και σπανακιού, περίπου 2 γενναιόδωρες κουταλιές της σούπας το καθένα και απλώνετε με το κουτάλι μέχρι να καλυφθεί.
  8. Ξεκινώντας, από το κοντό άκρο, τυλίγετε τις φέτες και τις τακτοποιείτε στο ταψί με την πλευρά της ραφής προς τα κάτω. Περιχύνετε με την υπόλοιπη σάλτσα μαρινάρα και το τυρί μοτσαρέλα. Καλύψτε σφιχτά με το λαδοαλουμινόχαρτο.
  9. Ψήνετε για περίπου 60 λεπτά μέχρι να μαλακώσει πολύ η μελιτζάνα. Βγάζετε από το φούρνο και αφήνετε να κρυώσει για 5 λεπτά πριν σερβίρετε με επιπλέον πεκορίνο αν θέλετε.

ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΟΡΕΞΗ!!!

by Savvi Diet

Τα καλύτερα βιολογικά προϊόντα

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα κατάλληλα βιολογικά προϊόντα

Διαβάστε, επίσης,

Κεφτεδάκια με ταμάρι, τζίντζερ και μελιτζάνα

Μουσακάς με μανιτάρια και χαλούμι

Υγιεινός χορτοφαγικός μουσακάς

Υγιεινά γεμιστά

Λαζάνια με μελιτζάνες

Μελιτζάνες παπουτσάκια

Μεσημεριανό φαγητό χωρίς κρέας

Μελιτζάνες

Μελιτζανοσαλάτα

Τα καλύτερα Ελληνικά τοπικά φαγητά

www.emedi.gr

Προηγούμενο άρθροΑλλεργία στη μούχλα
Επόμενο άρθροΟμελέτα με τορτίγια
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Νευρίνωμα Morton

Το νευρίνωμα Morton είναι μια πάχυνση του ιστού που περιβάλλει το μικρό νεύρο που οδηγεί στα δάχτυλα των ποδιών. Το νευρίνωμα Morton είναι μια...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ