Τετάρτη, 29 Ιουνίου, 2022

Λίτσι

Print Friendly, PDF & Email

Το λίτσι προσφέρει έχει πολλά οφέλη για την υγεία.

Το Λίτσι ή Lychee είναι μέλος του γένους Litchi στην οικογένεια των Σαπινδοειδών, Sapindaceae. Η επιστημονική του ονομασία είναι Litchi chinensis. Είναι ψηλό αειθαλές δέντρο και δίνει μικρούς σαρκώδεις καρπούς. Το εξωτερικό του καρπού είναι ροζ-κόκκινο, χονδρής υφής και μη βρώσιμο. Το εσωτερικό είναι μια γλυκιά σάρκα που τρώγεται σε πολλά διαφορετικά πιάτα γλυκών.

Αυτό το φρούτο προέρχεται από την Κίνα. Σήμερα καλλιεργείται στην Ινδία, την Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ σε άλλες χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, τη Νότια Αφρική, τη Βραζιλία, την Καραϊβική, την Αυστραλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτά τα τροπικά φυτά απαιτούν ένα τροπικό κλίμα χωρίς παγετό, όχι κάτω από τους -4 °C και πολύ καλοκαιρινή ζέστη, βροχοπτώσεις και υγρασία. Η ανάπτυξη είναι καλύτερη σε καλά στραγγιζόμενα, ελαφρώς όξινα εδάφη, πλούσια σε οργανικές ουσίες και σάπια φύλλα.

Το φρούτο λίτσι προσφέρει πολυάριθμα οφέλη για την υγεία.

Ξεκινήστε να τρώτε λίτσι για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Αυτό το φρούτο χρησιμοποιείται για την απώλεια βάρους. Προλαμβάνει, επίσης, τον καρκίνο, βελτιώνει την πέψη, χτίζει γερά οστά και μειώνει την αρτηριακή πίεση. Το λίτσι βοηθά στην άμυνα του οργανισμού ενάντια στους ιούς, βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και βελτιστοποιεί τις μεταβολικές δραστηριότητες.

Ας δούμε τα διατροφικά στοιχεία του, διάφορες βιταμίνες, μέταλλα και θρεπτικά συστατικά που υπάρχουν σε αυτό το φρούτο. Περιέχει βιταμίνη C, βιταμίνη Β6, νιασίνη, ριβοφλαβίνη, φυλλικό οξύ, χαλκό, κάλιο, φώσφορο, μαγνήσιο και μαγγάνιο. Επιπλέον, το λίτσι είναι μια σημαντική πηγή φυτικών ινών, πρωτεΐνης και καλή πηγή προανθοκυανιδινών και πολυφαινολικών ενώσεων.

Διατροφικά στοιχεία Λίτσι ανά 100 γραμμάρια

Θερμίδες 66

Ολικό Λίπος 0,4 g

Κορεσμένο λίπος 0,1 g

Χοληστερόλη 0 mg

Ολικό Λίπος 1 mg

Νάτριο 1 mg

Κάλιο 171 mg

Υδατάνθρακες 17 g

Σάκχαρα 15 g

Φυτικές ίνες 1,3 g

Βιταμίνη C 119%

Σίδηρος 1%

Βιταμίνη Β6 5 %

Μαγνήσιο 2%

Μπορείτε να καταναλώσετε και να χρησιμοποιήσετε το Lychee με διαφορετικούς τρόπους. Μπορείτε να φτιάξετε χυμό λίτσι ή να το καταναλώσετε σε τσάι. Όχι μόνο τα φρούτα αλλά και οι σπόροι, τα φύλλα και οι ξηροί καρποί λίτσι κάνουν καλό στην υγεία.

Τα οφέλη από το λίτσι στην υγεία

-Η σημαντική ποσότητα φυτικών ινών που υπάρχει στο λίτσι συμβάλλει στην αύξηση του όγκου των κοπράνων και ενισχύει την υγεία του πεπτικού μας συστήματος. Αυτό διευκολύνει τις κινήσεις του εντέρου και προλαμβάνει τη δυσκοιλιότητα. Οι ίνες που υπάρχουν στα φρούτα αυτά διεγείρουν, επίσης, την περισταλτική κίνηση των λείων μυών του λεπτού εντέρου, αυξάνοντας την ταχύτητα διέλευσης της τροφής. Διεγείρουν, επίσης, την έκκριση των γαστρικών και πεπτικών υγρών κι επομένως η απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών είναι αποτελεσματική. Είναι φρούτα χρήσιμα για την πρόληψη της δυσκοιλιότητας και άλλων γαστρεντερικών διαταραχών.

-Η παρουσία της βιταμίνης C στο λίτσι το κάνει πολύ σημαντικό στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Η βιταμίνη C είναι αντιοξειδωτική και προστατεύει το σώμα από εισβολές ξένων μικροβίων και άλλα συναφή προβλήματα. Ο χυμός ενισχύει την ανοσία για να προστατεύει από συχνές ασθένειες, όπως ο βήχας, το κρυολόγημα και η γρίπη.

-Οι πολυφαινολικές ενώσεις και οι προανθοκυανιδίνες που βρίσκονται στο λίτσι είναι ακόμη πιο αποτελεσματικές από τη βιταμίνη C στην εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών και στην προστασία του οργανισμού από διάφορες ασθένειες. Τα αντιοξειδωτικά και τα φλαβονοειδή που υπάρχουν έχουν αντικαρκινική δράση, αποτελεσματικά ειδικά κατά του καρκίνου του μαστού.

-Οι προανθοκυανιδίνες στο λίτσι έχουν αντιικές ιδιότητες. Η παρουσία της ολιγονόλης και της λιτσιταννίνης Α2, μιας ένωσης που βρίσκεται στο φρούτο, βοηθούν στην πρόληψη της εξάπλωσης ιών, όπως ο ιός του απλού έρπητα και ο ιός coxsackie.

-Το λίτσι έχει ισορροπημένα επίπεδα καλίου και νατρίου και αυτό είναι απαραίτητο για τη διατήρηση φυσιολογικής της αρτηριακής πίεσης του σώματος. Επιπλέον, οι αγγειοδιασταλτικές ιδιότητες του καλίου που περιέχει του επιτρέπουν να χαλαρώνει τα αιμοφόρα αγγεία του σώματος και να θεραπεύει την υπέρταση. Το λίτσι μειώνει την κακή χοληστερόλη (LDL) και αυξάνει τα επίπεδα καλής χοληστερόλης (HDL) στο αίμα.

-Η φαινολική ένωση ολιγονόλη που βρίσκεται στο λίτσι έχει δράση κατά της γρίπης. Η παρουσία της ολιγονόλης εμποδίζει τον πολλαπλασιασμό του ιού και έτσι αποτρέπει την καταρροή, το βήχα και το κρυολόγημα.

-Βοηθά στη σωστή κυκλοφορία του αίματος σε όλο το σώμα μας, διασφαλίζοντας έτσι την ομαλή λειτουργία των οργάνων και των συστημάτων.

-Ο χαλκός είναι ένα άλλο βασικό μέταλλο που βρίσκεται σε σημαντικές ποσότητες στο λίτσι και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του σχηματισμού των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Έτσι, η περιεκτικότητα σε χαλκό μπορεί να ενισχύσει την κυκλοφορία του αίματος και να αυξήσει την οξυγόνωση των οργάνων και των κυττάρων.

-Το λίτσι είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες, όπως το βιοφλαβονοειδές που ονομάζεται ρουτίνη. Αυτή βοηθά στην ενίσχυση των αιμοφόρων αγγείων και στον έλεγχο των ευρυαγγειών λόγω ρήξης αιμοφόρων αγγείων. Αυτή η ιδιότητα το καθιστά επίσης χρήσιμο στη θεραπεία καταστάσεων, όπως οι κιρσοί, οι μώλωπες και οι αιμορροΐδες.

-Το λίτσι είναι πλούσιο σε βιταμίνη C. Η βιταμίνη C παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή κολλαγόνου και καρνιτίνης που απαιτούνται για τη διάσπαση του λίπους. Αυτή η διάσπαση του λίπους μας παρέχει άμεση ενέργεια.

-Μπορεί, επίσης, να χρησιμοποιηθεί για τη βελτίωση της υγείας του δέρματος και των μαλλιών. Προλαμβάνει τα σημάδια της γήρανσης και βοηθά στην απομάκρυνση των κηλίδων. Προστατεύει, επίσης, το δέρμα από τις υπεριώδεις ακτίνες και μειώνει τον κίνδυνο για ηλιακά εγκαύματα. Προωθεί, επίσης, την ανάπτυξη των μαλλιών και παρέχει μια ξεχωριστή λάμψη στα μαλλιά.

-Το λίτσι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα και τα άτομα που πάσχουν από διαβήτη πρέπει να τα καταναλώνουν με μέτρο.

Τα καλύτερα βιολογικά προϊόντα

Πατήστε, εδώ, για να παραγγείλετε τα κατάλληλα βιολογικά προϊόντα

Διαβάστε, επίσης,

Αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί

Φρούτα για πρωινό

Φρούτα με κουκούτσια

Η θρεπτική αξία των εσπεριδοειδών φρούτων

Χρήσιμες πληροφορίες για τη ρεσβερατρόλη

Αν έχετε καρδιοαγγειακό κίνδυνο τα τρώτε καθημερινά μούρα

Χρήσιμες πληροφορίες για τα αντιοξειδωτικά

Μούρα που θεραπεύουν γρήγορα τον καρκίνο

Τα καλύτερα τρόφιμα κατά του καρκίνου

Αντιφλεγμονώδης διατροφή

Παγωμένη κρέμα βατόμουρων

Τα αποξηραμένα φρούτα είναι υγιεινά;

Χρήσιμες πληροφορίες για τις υπερτροφές

Χρήσιμες ιατρικές συνταγές με μουρνιά

Χρωματιστά γεύματα

Οι καλύτερες αντιοξειδωτικές τροφές

Οι καλύτερες τροφές αποτοξίνωσης

Είναι κατάλληλες οι κετόνες βατόμουρων για το αδυνάτισμα;

Οι πιο δυνατοί συνδυασμοί τροφίμων

Σμέουρα

Πώς πρέπει να τρώγονται τα φρούτα

Τροφές φάρμακα

Οι καλύτερες τροφές για να ρίξετε την κακή χοληστερίνη

Βατόμουρα

Χρήσιμες ιατρικές συνταγές με μύρτιλλα

www.emedi.gr

Προηγούμενο άρθροΚόκκινες μπανάνες
Επόμενο άρθροΑλλεργία στην πενικιλίνη
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα

Σπιτικές κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα Νόστιμες κροκέτες μπακαλιάρου με σαλάτα ΜΠΑΚΑΛΙΑΡΟΣ: Ο μπακαλιάρος είναι ένα τρόφιμο πλούσιο σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, βιταμίνες (Α, D, K,...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ